Погодьтеся, що кожен спеціаліст із контекстної реклами мріє про те, щоб виконати налаштування один раз, а потім лише аналізувати дані та задоволено дивитися на зростаючі показники клікабельності та конверсії. Наблизитись до такого стану допоможуть динамічні оголошення (Dynamic Search Ads) з таргетингом на фід. Після періоду навчання такі кампанії можуть бути оновлені до Performance Max, і тоді конверсії стануть ще вищими. Але для цього доведеться добре попрацювати на підготовчому етапі та дати завдання програмісту створити фід даних. Розкажемо, як це зробити.
DSA з таргетингом на фід: що це
Dynamic Search Ads (DSA) з таргетингом на фід — це формат динамічних пошукових оголошень у Google Ads, при якому для генерації релевантних заголовків і вибору сторінок для показу в пошуку використовується фід даних. Замість таргетингу на вміст сайту (як у стандартних DSA) при запуску таких оголошень вказують джерело даних «Тільки URL із фіда сторінок». Це дозволяє маркетологу точніше керувати показами, оскільки він сам вирішує, на які сторінки вести користувача.
Нагадаємо, що кампанії DSA працюють без зазначення списку ключових слів. Ви просто вибираєте сторінки на своєму вебресурсі для таргетингу (це ваші динамічні цільові оголошення). Існує кілька способів налаштування таргетингу, наприклад таргетинг на групу URL-адрес за допомогою URL_Contains або таргетинг на певні URL-адреси через URL_Equals або Page Feeds. Докладніше про налаштування останніх ми розповімо далі.
Як працюють кампанії DSA з таргетингом на фід
Принцип роботи таких кампаній складається з наступних етапів.
Етап 1. Завантаження фіда
Спочатку потрібно підготувати фід даних. Це таблиця, в якій вказують список URL для реклами, категорії, ціни й інші параметри. Потім ці дані завантажують у Google Merchant Center окремим файлом або додають у вигляді таблиці в Google Ads.
Етап 2. Налаштування рекламної кампанії
На етапі налаштування в рекламному кабінеті вибирають формат оголошень — DSA, але замість сканування сайту задається мета — використовувати фід даних. Також можна вказати атрибути фіда, які будуть застосовуватися для таргетингу (наприклад, категорія або ID товару).
Етап 3. Автоматична генерація оголошень
Перед показом об'яв алгоритми Google зіставляють ключові слова з пошукових запитів користувачів із контентом у фіді. Далі автоматично створюються заголовки (може також використовуватися текст описів, якщо він передбачений у таблиці) та підставляється релевантна сторінка з фіда.
По суті, фахівцю не потрібно постійно оновлювати оголошення, тому що вони завжди є актуальними. DSA автоматично реагують на ключові запити, які користувач вводить у пошуковий рядок, і коригують оголошення.
У пошуковій видачі Google динамічні пошукові оголошення будуть виглядати так:
І так:
Навіщо потрібні оголошення DSA з таргетингом на фід і в чому їхня перевага
DSA дуже зручні, тому що автоматично створюють оголошення, які відповідають тому, що шукають люди. Це немов мати розумного й ефективного менеджера з управління рекламними кампаніями, який працює на вас 24/7.
Вибір стратегії таргетингу на фід дозволяє більш точно визначити потенційних клієнтів і направити їх на сторінки інтернет-магазину, які їх цікавлять (наприклад, на сторінку конкретного товару). Особливо це актуально для онлайн-майданчиків з широким каталогом, таких як маркетплейси. Завдяки точковому націлюванню можна скоротити витрати на неефективні кліки та направити користувачів лише на ті сторінки, які відібрані маркетологом.
При складанні фіда фахівець може включити до нього всі категорії чи окремі групи товарів. Це дає можливість самостійно вибирати, які сторінки використовувати для просування: наприклад, тільки акційні пропозиції або товари з сезонною знижкою. На додаток до цієї стратегії фахівець може налаштувати мітки користувача у фіді та задавати різноманітні стратегії ставок для різних груп товарів або послуг. Наприклад, можна підвищити ставки на товари з високою маржинальністю чи на сезонні пропозиції.
У класичних DSA Google використовує індексацію сайту для пошуку релевантних сторінок, і якщо не всі сторінки якісно проіндексовані, це призведе до їх пропуску. DSA з таргетингом на фід працюють незалежно від цього. Такий вид таргетингу корисний у випадку, коли на сайті є дублі сторінок, які не повинні рекламуватись.
Загалом пошукові кампанії з таргетингом на фід мають такі переваги:
- точніший контроль над рекламними показами;
- гнучкість у керуванні ставками;
- ефективність за слабкої індексації сайту;
- економія бюджету;
- простота налаштувань.
Після того як ви один раз налаштуєте фід, потім його можна легко оновлювати та редагувати без необхідності повного пересканування сайту.
Як налаштувати динамічні пошукові оголошення з таргетингом на фід: просте керівництво
Отже, ви готові вивести трафік у вашому інтернет-магазині на новий рівень? Пропонуємо простий алгоритм із запуску оголошень такого формату:
- У рекламному кабінеті Google Ads почніть нову кампанію.
- Виберіть тип і вкажіть назву.
- Далі клацніть на тип таргетингу з використанням фіда.
- Виберіть стратегію призначення ставок, яку ви бажаєте використати, та налаштуйте бюджет.
- Встановіть мову, сегменти аудиторії та параметри ключових слів із широкою відповідністю. Пропустіть поки що розділ «Ключові слова й оголошення».
Пам'ятайте, що вам потрібно буде змінити тип групи оголошень зі стандартного на динамічний. Як бачите, в самому рекламному кабінеті все не так вже й складно. Але це можливо тільки в тому разі, якщо у вас готовий і завантажений фід даних. Тому без програміста, який створить таку таблицю, не обійтися.
Як підготувати ТЗ програмісту на створення фіда
Щоб реклама спрацювала ефективно та привела відвідувачів на потрібні сторінки, потрібно буде підготувати завдання програмісту, в якому будуть визначені правила формування фіда.
У ТЗ необхідно зазначити:
- які дані потрібно вивантажувати, в якому форматі та за якими критеріями вони повинні відбиратися, а також визначити обов'язкові стовпці (URL сторінок, мітки користувача й інші);
- які сторінки повинні бути включені, а які — виключені, щоб не витрачати бюджет на покази по неефективних URL;
- як і з якою періодичністю мають відбуватися генерація файлу й оновлення даних, щоб уникнути застарілої інформації в рекламі (це важливо для інтернет-магазинів, де часто оновлюється асортимент);
- які мітки надавати сторінкам: наприклад, «Сезонні товари», «Акції» тощо.
Фід повинен бути підготовлений у форматах CSV, TSV, XML або Google Таблиці. Формат за замовчуванням — CSV (UTF-8, роздільник — кома).
Зазвичай фід будується за певною структурою. Файл повинен містити такі поля:
Поле |
Обов'язкове |
Опис |
---|---|---|
Page URL |
Так |
URL сторінки товару чи послуги |
Custom label (опціонально) |
Ні |
Додатковий параметр для сегментації даних (наприклад, категорія товарів) |
Final URL |
Так |
Кінцеве посилання на сторінку, куди вестиме оголошення |
Page title |
Ні |
Заголовок сторінки (якщо вам потрібно встановити заголовки вручну) |
Page description |
Ні |
Опис сторінки (використовується для уточнення контенту) |
Зазвичай у ТЗ додатково вказують правила формування даних, наприклад:
- Page URL — повинен вести на кінцеву сторінку;
- Final URL — аналогічний Page URL, але можна використовувати параметри UTM-міток;
- Custom label — якщо цей параметр використовується, він повинен мати чітку структуру (наприклад, «Категорія “Електроніка”»);
- Page title і Page description — можна заповнювати вручну або використовувати дані з метатегів title і description.
Наступний пункт у ТЗ — методи генерації фіда. Тут можна запропонувати такі варіанти:
- Автоматичний парсинг. У такому випадку для збору даних із сайту використовується скрипт на Python/PHP.
- Вивантаження з CMS. Якщо сайт працює на CMS (наприклад WordPress, Bitrix, OpenCart), можна налаштувати вивантаження через API або SQL-запити.
- Ручне наповнення. Використовується Google Sheets або Excel.
Рядки в CSV можуть виглядати приблизно так:
І нагадуємо, що потрібно вказати параметри оновлення даних.
Корисні поради щодо створення фіда даних
Пропонуємо кілька рекомендацій, як перевірити якість підготовленого фіда:
- Перш за все, пам'ятайте, що один і той же URL не повинен зустрічатися у фіді кілька разів, навіть якщо мітки розрізняються. Краще додавати до однієї URL-адреси кілька позначок, ніж створювати кілька записів з однаковою адресою. Максимальна кількість міток на одну URL — 20.
- Уникайте редиректів і вказуйте фінальний URL сторінки.
- Видаляйте параметри відстеження. В URL не повинно бути динамічних UTM-міток та інших параметрів, оскільки вони можуть автоматично видалятися системою Google Ads.
- Вимкніть редиректи між доменами. Такі URL-адреси відхиляються та не будуть використовуватися в рекламі.
Обов'язково перевірте, чи доступні сторінки. Якщо Google AdsBot не може проіндексувати сторінку або вона містить помилки завантаження, таку URL-адресу необхідно виключити з фіда.
Підбиваючи підсумки
Завантаживши якісний фід і вибравши формат DSA з таргетингом на фід, ви зможете переконатися, що вам не потрібно постійно оновлювати список ключових слів та оптимізувати мінус-слова. Кампанії DSA автоматично стежитимуть за змінами на сайті та коригуватимуть оголошення. Так ви зможете заощадити час і зосередитись на інших важливих речах.
Залишіть ваші контактні дані.
Будемо раді обговорити ваш проект!