Поділіться
Зміст

    SEO-просування — процес складний, комплексний, витратний за часом та фінансами. Ми не будемо в черговий раз детально його розглядати, тому що в блозі є чудова стаття на цю тему «SEO просування сайту». Сьогодні поговоримо про інше: як вибрати SEO підрядника.

    Якщо ви вже задавалися цим питанням, то, напевно, знаходили десятки компаній і сотні фрілансерів, готових надати свої послуги. Як же вибрати найкращого підрядника і не припуститися помилки? Саме про це ми хочемо розповісти.

    Як вибрати SEO-підрядника

    Де шукати SEO компанію для просування сайту

    Перша порада, яку ми можемо дати, — не поспішайте! Поспіх тут не потрібний. Не завжди компанія, що знаходиться в топі пошукової видачі, підійде саме вам. А інформація на агрегаторах та рейтингах може не відповідати дійсності або бути застарілою. Пізніше ми розберемо по пунктах, як вибрати підрядника з SEO, на що звернути увагу. А поки що кілька рекомендацій про те, де вести первинний відбір фахівців:

    1. Пошук у Google. Так, це банальна порада, і вона частково суперечить попередньому пункту. Але давайте говорити об'єктивно: якщо компанія змогла вийти в топ, значить, її фахівці справді знаються на питанні і вміють працювати.
    2. Пошук за форумами, сайтами маркетологів та підприємців. Іноді чужі рекомендації можуть бути дуже корисні. Зверніться по допомогу у виборі підрядника до тих, хто вже працював із SEO-компаніями.
    3. Пошук по різних підприємницьких та іміджевих сайтах. Наприклад, MC Today, де ми, Elit-Web, посідаємо перше місце у списку SEO-компаній України.

    Звичайно, ви можете попросити допомоги у виборі у знайомих підприємців, ТОП-менеджерів та маркетологів. Вони можуть об'єктивно розповісти про всі переваги та недоліки роботи з тією чи іншою компанією.

    На що насамперед звернути увагу при виборі SEO-підрядника

    Немає єдиної поради, як знайти ідеального SEO підрядника. Немає і єдиного правила вибору. Але все ж таки деякі рекомендації ми готові вам надати.

    невеликий чек-лист на вибір SEO-підрядника

    Досвід SEO-підрядника у вашій ніші

    Тут варто розуміти, що в SEO поняття «досвід» та «досвід у ніші» — речі різні. Підрядник може бути хорошим фахівцем, але без реальних навичок саме у вашому напрямку результати його роботи можуть виявитися важко прогнозованими. Тільки наявність досвіду в ніші дозволить уникнути помилкових дій та заощадити час. Фахівці вже знають, чому приділити більше уваги. Звідси випливає ще кілька важливих нюансів, через які виникають проблеми оцінки компетентності SEO-підрядника:

    1. Результати є, але теорія кульгає. Експерименти у SEO – річ непередбачувана. Іноді вони дають непогані результати, а іноді виявляються абсолютно провальними. Якщо ви бачите, що фахівець недостатньо компетентний, хоч і демонструє успішні кейси, краще не ризикувати.
    2. Є позитивні результати, але складно оцінити, наскільки великий внесок вніс у них підрядник. Нерідко SEO-фахівці приходять у проєкти, що вже працюють, а не запускають їх з нуля. Радимо шукати професіоналів, які мають у тому числі досвід запуску проєктів, розробки стратегії та її реалізації.
    3. Відмінні результати, але тільки в низькоконкурентних нішах. Тут все зрозуміло: SEO-просування у напрямках із мінімальною конкуренцією набагато простіше, ніж у висококонкурентних нішах. Тому обов'язково дивіться, над якими конкретно проєктами працював фахівець.

    Оптимально для будь-якого бізнесу — знайти SEO-підрядника, який уже мав досвід в аналогічній чи суміжній ніші, показав хороші результати та проявив себе у сміливих, великих проєктах. Так, це буває складно, але воно того варте.

    Наявність реальних кейсів, бажано у вашій ніші

    Кейс просування магазину меблів DYBOK

    Якщо потенційний SEO-підрядник не має реальних кейсів, ми не рекомендуємо з ним працювати. Це означає, що він або ще новачок, або успіхи його поки не дуже високі, ділитися ними він не поспішає.

    Важлива порада! Зверніть увагу на зміст кейсів. Вони мають бути описані не тільки як результати роботи, а й дії, інструменти, за допомогою яких цих результатів було досягнуто.

    На жаль, зараз багато SEO-підрядників привласнюють собі чужі кейси або просто вигадують їх. Іноді навіть вказують дані реально існуючих компаній, із якими нібито працювали. Перевірити реальність співробітництва зазвичай не дуже складно. Вам ніхто не заважає звернутися безпосередньо до компанії, вказаної в кейсі підрядника, дізнатися про подробиці співпраці, отримати рекомендацію та чесний відгук.

    Реальні відгуки клієнтів на сайті та на зовнішніх майданчиках

    Відгуки про роботу SEO-підрядника можуть стати вирішальним аргументом у прийнятті рішення про співпрацю. Головне, не орієнтуватись тільки на відгуки безпосередньо на сайті підрядника.

    Якщо йдеться про SEO-фахівця, який працює на фрілансі, відгуки про нього можна знайти на фріланс-біржах та сайтах пошуку віддаленої роботи, де він шукає замовлення та спілкується з клієнтами. А ось із SEO-студіями ситуація буває складнішою.

    Реальні відгуки клієнтів на сайті та на зовнішніх майданчиках

    Коли студія-підрядник працює не перший рік, відгуків про неї зазвичай достатньо на різних платформах. Але важливо розуміти, що далеко не всі вони будуть реальними. Тому варто вивчати перевірені майданчики, наприклад, IT-рейтинг, де кожен відгук перевіряється, модерується.

    Що робити, якщо відгуків мало або ви сумніваєтеся у їхній реальності? Ми радимо звернутися безпосередньо до підрядника та попросити контакти клієнтів, які готові поділитися своїм досвідом співпраці і дати рекомендації. Якщо SEO-студія працює сумлінно, проблем із цим не виникне. Більше того, хороший підрядник сам надасть вам і кейси, і відгуки, і рекомендації від своїх клієнтів ще на етапі комерційної пропозиції.

    Які ключові показники допоможуть вибрати SEO компанію

    Не варто сліпо вірити усьому, що компанія пише про себе на сайті. Десь інформація може бути трохи прикрашена або як мінімум згладжена, а десь вона виявляється відвертою брехнею, щоб привласнити собі заслуги, яких насправді підрядник не має.

    На що в такому разі звертати увагу? Є кілька ключових моментів, про які ми розповімо далі.

    Персоналізована та докладна комерційна пропозиція

    Якщо ви вже не перший час у бізнесі, то напевно зустрічали приклади КП, в яких половина тексту — це розповідь про агентство, «дружню команду професіоналів», «багаторічний досвід» та «видатні успіхи». Це очевидна ознака непрофесіоналізму, нестачі досвіду. Хороша комерційна пропозиція має бути присвячена способам вирішення вашого завдання, а не саморекламі. Також у ній мають міститися прогнозовані результати роботи, аналізи конкурентів із позначеннями їх сильних і слабких сторін, фінансові результати під час виборів різних стратегій та планів співробітництва.

    Експертність та публікації у ЗМІ

    Все, що ми перерахували вище, це основа. Але диявол, як кажуть, у дрібницях. Є ще кілька менш значущих моментів, на які також варто звернути пильну увагу. Про них розповімо далі.

    Швидкі відповіді та активна комунікація

    Якщо менеджер раптово пропадає на дві доби на етапі переговорів або ваше спілкування несподівано переривається прямо на ходу, не рекомендуємо працювати з цією компанією. Швидше за все, там не побудований процес обробки лідів. Ймовірно, аналогічні ситуації повторюватимуться і на етапі співробітництва. Ви готові віддавати гроші людям, які постійно вас ігноруватимуть?

    Якщо на вашу першу заявку не відповіли протягом доби, то це вже привід насторожитися. Завжди намагайтеся стежити за термінами виконання тих чи інших дій. Можете навіть вести відповідні записи. Це допоможе об'єктивно оцінити потенційного підрядника.

    Детальний бриф та готовність допомогти у його заповненні

    Робота без брифа – це справжня рулетка. Причому бриф не повинен складатися з кількох пунктів для галочки. У ньому мають бути такі розділи: інформація про бізнес, цілі, яких клієнт хоче досягти, конкурентні переваги, попередня історія просування і приблизний бюджет. Для зручності обох сторін збирання інформації може здійснюватися голосом. Таким чином, клієнту не доведеться ламати голову над тим, що написати в брифі, а підрядник максимально швидко отримує всі необхідні для подальшої роботи дані.

    Детальний бриф та готовність допомогти у його заповненні

    Глибокий аудит бізнесу клієнта

    Необхідно, щоб до пакету послуг SEO-підрядника обов'язково входив комплексний аудит сайту та бізнесу замовника. В ідеалі підрядник повинен провести аудит сайту безкоштовно ще на етапі комерційної пропозиції.

    Готовність поринути у корінь потреб вашого бізнесу

    Звичайно, жоден потенційний підрядник не скаже: «Зараз у мене багато завдань, тому над вашим проєктом я працюватиму поверхово». Але ступінь його залучення оцінити не так вже й складно. Швидкість відповіді, якість брифа, персоналізованість комерційної пропозиції — все це показує, чи фахівець зацікавлений у співпраці, чи готовий зануритися у ваш проєкт.

    Оцініть, наскільки виконавець поринає у вашу нішу, чи узгоджує кожен етап роботи, чи виявляє ініціативу щодо створення посадкових сторінок, чи пропонує свої рішення щодо підвищення зручності сайту. Звичайно, неможливо вимагати від SEO-підрядника того, що не входить до його компетенції та списку послуг. Але його ініціативність та прагнення продемонструвати відмінні результати у вашому проєкті – це великий плюс.

    Складання індивідуальної стратегії та персонального плану робіт

    Індивідуальний план робіт, що базується на потребах

    Про «індивідуальний підхід» говорять усі на діджитал-ринку. Інше питання: хто його реально практикує?

    Оцінити індивідуальний підхід нескладно навіть на етапі одержання комерційної пропозиції. Якщо ви бачите, що воно шаблонне, ніяк не підв'язане до вашого бізнесу, то це привід засумніватися в наявності персоналізованого підходу. Можете поставити уточнюючі питання щодо окремих пунктів: «Що мають на увазі ось тут?», «Як саме ця послуга допоможе моєму бізнесу?». Якщо відповіді шаблонні, розмиті, КП не є індивідуальним.

    Простіше кажучи, оцінити підхід можна ще на етапі отримання комерційної пропозиції. Якщо вона враховує специфіку вашого бізнесу та поточний стан сайту, все чудово. Якщо ні, тоді шукайте іншого підрядника.

    Обов'язкова гарантія дотримання термінів

    Терміни у SEO-просуванні – це важливо. Процес може тривати місяці та роки. А у великих компаніях він не припиняється ніколи, щоб утримувати лідируючі позиції та стабільно залучати клієнтів. Але все ж таки підрядник повинен позначити терміни виконання конкретних робіт та досягнення результатів. Інакше робота може розтягнутися на невизначений термін.

    До речі, ми в Elit-Web гарантуємо, що якщо клієнт не буде задоволений нашою роботою, не побачить позитивних результатів у перший місяць, гроші повертаються йому в повному обсязі.

    Реальні гарантії, а не набір обіцянок

    SEO-просування — це далеко не найпередбачуваніший процес, навіть коли ним займаються найкращі з найкращих. Але все одно вам повинні надати гарантії, причому не на словах, а в договорі про співпрацю.

    Є важливий момент, який багато хто упускає, — час, коли саме вам надають гарантії. Якщо підрядник, навіть не глянувши на ваш проєкт, не вивчивши нішу та конкурентів, обіцяє вивести сайт у топ пошукової видачі вже за місяць, наскільки реальні такі обіцянки? Питання риторичне.

    Залучення всієї команди

    Якщо навіть ми говоримо про розкрутку маленького локального бізнесу чи проєкту, з його просуванням один SEO-фахівець не впорається. Хіба що у клієнта сформовано штат експертів з контенту, дизайну та маркетингу, а не вистачає лише сеошника. Це, як ви знаєте, малоймовірно. Середні та великі проєкти апріорі вимагають залучення команди експертів, в якій будуть не лише SEO-фахівці, а й програмісти, веброзробники, маркетологи, копірайтери, дизайнери та ін. Якщо йдеться саме про комплексне SEO-просування із зовнішньою та внутрішньою оптимізацією сайту, кожен із цих фахівців має бути залучений до процесу.

    Залучення всієї команди

    Розгорнута та прозора звітність

    Тут усе зрозуміло. Якщо підрядник не надає вам звітності або видає незрозумілі графіки та таблиці без жодних пояснень, краще припинити співпрацю. Ви маєте бачити результати! Великий плюс, якщо підрядник готовий надати звітність у зручному саме вам форматі.

    Рекомендуємо ознайомитися з нашою статтею на цю тему «Як розібратися у звіті SEO-підрядника».

    Персональний менеджер, який вестиме проєкт, та особистий кабінет, де можна відстежувати всі етапи та результати роботи, звіти та інше

    Персональний менеджер вже давно не надмірність. Ця людина повинна вести проєкт, звітувати про виконану роботу, консультувати вас з питань, що виникають, і бути, по суті, сполучною ланкою між вами та командою, яка працює над проєктом. Якщо персонального менеджера немає, співпраця перетвориться на хаос, у якому неможливо зрозуміти, хто за що відповідає.

    Чіткий прайс, де розписано вартість кожної послуги, і є розбивка за статтями витрат

    Якщо підрядник починає формувати вартість послуг буквально на льоту, готуйтеся до нескінченних витрат надалі. Має бути чіткий прайс. Остаточна вартість проєкту завжди індивідуальна. Вона формується з урахуванням її цілей та інших аспектів.

    Під час співпраці обов'язково вивчайте звіти про витрати. У них має бути все детально розписано: скільки, куди і з якою метою витрачено, який результат це дало.

    Чіткий прайс, де розписано вартість кожної послуги

    Що має насторожити вже на перших етапах вибору підрядника SEO?

    Вибір підрядника для SEO ще на первинному етапі потребує особливої уваги. Рекомендуємо повністю відмовитися від співпраці з компанією, яка:

    • не має досвіду роботи у вашій ніші;
    • не надає реальні відгуки та портфоліо;
    • не бажає розкривати робочі процеси, говорить про якісь «секретні» методи або зовсім рекомендує чорне/сіре SEO;
    • дає 100% гарантію результату.

    З останнім пунктом особливо важливо дати раду. Рекомендуємо прочитати нашу статтю «Чи можливі гарантії SEO?». У ній ми детально розібрали це питання.

    Критично ставтеся до потенційних підрядників, які:

    • затягують дедлайн, не організовують нормальну комунікацію;
    • пропонують ціни відчутно нижчі за конкурентів (на 10–30%);
    • спеціалізуються на веброзробці, а SEO у них окрема додаткова послуга.

    Звичайно, не завжди вдається зрозуміти, що перед вами люди без досвіду чи просто несумлінні виконавці. Але сподіваємося, що наші поради допоможуть вам не помилитися під час вибору підрядника для SEO.

    Як перевірити SEO підрядника?

    Хочемо дати ще кілька порад щодо оцінки професіоналізму SEO підрядника, з яким ви плануєте працювати:

    1. Вік компанії/студії. Чим він більший, тим краще. Це означає, що команда пройшла через багато змін у правилах ранжування сайтів, через зміни СЕО алгоритмів, через десятки апдейтів Google тощо.
    2. Кількість проєктів. Великий досвід роботи у різних нішах – це завжди добре. Звичайно, у підрядника можуть бути і не найуспішніші проєкти. Це нормально. Ми теж робили помилки і відкрито говорили про них. Це досвід.
    3. Запит доступу до аналітики сайту. Якщо потенційний підрядник запитує такий доступ, це добрий знак. Отже, оптимізатори хочуть особисто оцінити поточний стан сайту та його позиції, а також хоча б на базовому рівні позначити існуючі проблеми.
    4. Експрес-аналіз сайту. Частково це продовження попереднього пункту. Експрес-аналіз допомагає сформувати хоча б базовий план подальших дій. Якщо вам починають нав'язувати послуги, навіть не подивившись на сайт, радимо вибрати SEO підрядника серед інших компаній.
    5. Число проєктів на одному SEO-фахівці. Якщо на одному оптимізаторі «висить» десяток проєктів, то самі розумієте, скільки часу залишиться на ваш. Він може бути кращим експертом з SEO у місті чи країні, але яка в цьому користь, якщо займатися вашим сайтом він не зможе навіть упівсили?

    Головна наша порада: намагайтеся дізнатися якнайбільше про потенційного підрядника до того моменту, як укласти договір про співпрацю та почати платити за його послуги. Повірте, краще витратити на вивчення більше часу і відстрочити початок SEO-просування, ніж потім журитися про бюджети, що пішли в нікуди, і втрату місяців на безрезультатні спроби вивести сайт у топ.

    Як не помилитися у виборі підрядника з SEO

    SEO-просування — процес не найшвидший і точно не найдешевший. А витрачати час і гроші даремно вам, напевно, не хочеться. Тому діяти наосліп ні в якому разі не варто.

    Ми сподіваємося, що наш чек-лист допоможе вам зробити правильний вибір, заощадити час, гроші та нерви. До речі, чек-лист ми склали з урахуванням детального опитування клієнтів, з якими працюємо. Саме завдяки йому ми змогли запропонувати вигідніші та комфортніші умови своїм клієнтам і стати кращими.

    SEO в Україні

    Усі поради та рекомендації, описані вище, – це не просто результати спостережень та досвіду. Ми прислухалися до думок клієнтів, доповнили їх власними знаннями, сформували список рекомендацій, які ми використовуємо, який рано чи пізно має стати нормою для всіх SEO-студій. Адже наша мета полягає не лише в тому, щоб самим ставати кращими, а й у тому, щоб безперервно підвищувати загальний рівень ринку SEO в Україні.

    У Вас залишились запитання?
    Наші експерти готові відповісти на них.
    Залишіть ваші контактні дані.
    Будемо раді обговорити ваш проект!
    Отримати консультацію
    Наш менеджер зв'яжеться з Вами найближчим часом