0-800-759-750
Ми на зв'язку с 7:00 до 24:00
office@elit-web.ua

Що таке SEO-стаття та як писати SEO-тексти

Поділіться
Зміст

    SEO текст – це один із основних інструментів просування веб-сайтів в інтернеті. Грамотно написана, унікальна та корисна стаття допомагає залучити трафік, доводить користувачів до цільової дії, підвищує показники конверсії. Однак забезпечити такий ефект може лише якісний контент. Важливо розібратися, як правильно його створювати та що потрібно знати, щоб написати хороший SEO текст. Розкриємо ці питання нижче.

    Що таке SEO-стаття

    Що таке SEO-стаття?

    Насамперед розшифруємо абревіатуру. SEO – це скорочення від Search Engine Optimization. Це поняття визначає процес просування сайту. Метою є залучення нових користувачів.

    SEO текст є оптимізований під актуальні вимоги пошукових алгоритмів контент. Він обов'язково містить у собі ключові слова і фрази, що відповідають запитам користувача.

    Важливо уточнити нюанс: SEO стаття та текст мають відмінності. Перша є повноцінним матеріалом, цікавим і корисним для користувачів. Обсяг статті зазвичай стартує від трьох тисяч символів, вони доповнюються картинками або відеороликами. SEO тексти – це особливий контент для онлайн-магазинів. Вони можуть використовуватися для заповнення карток товарів та ін. Однак часто ці поняття ототожнюють, оскільки функції та принцип їх створення однакові.

    Правила написання SEO-текстів

    Правила написання SEO-текстів

    Створення оптимізованих статей передбачає дотримання структури та змісту. Щоб зрозуміти, як писати SEO тексти, варто розглянути, які елементи вони складаються. Структура повинна включати:

      1. Заголовки (h1-h6). Їх потрібно застосовувати як ієрархію:
        • перший - це назва статті, при його написанні слід використовувати ключ із найвищою частотою;
        • h2 – це підзаголовки, якими прийнято розділяти текст на частини;
        • h3 – зазвичай розташовуються усередині змісту h2;
        • h4 та інші – зустрічаються рідко, але їх роблять у розділах під підзаголовками h3.
        1. Списки. Бувають маркованими та нумерованими. Застосовуються при перерахунку, покращують сприйняття написаного.
        2. Зображення. Важливо використовувати ілюстрації, які відповідають тематиці. На них також реагують пошукові системи при ранжируванні сайтів у видачі.
        3. Відеоматеріали. Застосування таких елементів спрямоване на покращення поведінкових факторів, тобто ролики затримують відвідувачів на сайті, що позитивно позначиться на метриці. Під час розміщення відео можна прописати розмітку Schema.org для пошукових систем.
        4. Таблиці.
        5. Мікророзмітка. Shema.org спрощує та полегшує пошуковим системам розуміння матеріалу. Також сприяє формуванню покращеного сніпету: на мобільній версії вона підтягує зображення, на десктопній – дату публікації. Іншими словами, мікророзмітка підвищує клікабельність.
        6. Перелінківка. Це покращує ранжування веб-сайту пошуковими системами, дозволяє зробити доступною додаткову інформацію для користувача. Якщо подивитися приклад SEO статті, можна помітити кілька закритих посилань, які ведуть інші сторінки ресурсу. Це і є перелінкування.

    Обов'язково зміст має бути поділено на невеликі абзаци, щоб уникнути ефекту суцільного «простирадла» зі слів, яке незручне для читання, важко сприймається.

    Також SEO текст повинен включати достатню кількість ключів. Їх розрахунок виконують, керуючись даними аналізу сайтів конкурентів із топу. Дуже важливо на цій стадії не перевищити норму, оскільки переспам негативно впливає на оптимізацію. Ключі слід розподілити рівномірно. Необхідно дотримуватись рекомендованого обсягу. Цей параметр визначається за результатами видачі пошукових систем.

    Ще одна важлива характеристика – унікальність. Пошукові алгоритми банять сайти, де скопійовані тексти з іншого ресурсу. Виключити подібні ризики можна за рахунок якісного матеріалу, унікальність якого не повинна бути нижчою за 90% (для статей з великою кількістю термінів допускається 75%). Дуже важливо, щоб оптимізований текст був корисним та цікавим, без граматичних помилок. Крім того, потрібно, щоб він легко читався. Досягти цього можна за рахунок структурування інформації, застосування списків та таблиць. Рекомендується також використовувати LSI-слова (близькі до тематики) та внутрішню перелінковку. Чому важливі ключі, можна прочитати у статті « Копірайтинг: коли слово продає краще за менеджера ».

    Проте знання структури замало у тому, щоб написати по-справжньому якісний оптимізований текст. Розглянемо етапи, які включає це завдання.

    Як написати SEO-текст для сайту

    Як написати SEO-текст для сайту

    Насамперед потрібно продумати план робіт. Розкриємо основні пункти, які він повинен включати, щоб написання SEO статті для сайту не викликало труднощів.

    Пошук та аналіз теми

    Це перший етап, з нього слід розпочинати роботу. Потрібно визначитися з темою, на яку буде написано текст (якщо її не задали до ТЗ фахівці SEO). Важливо, щоб вона відповідала наповненню сайту (розділу) та ключовим запитам.

    Далі потрібно провести аналіз актуальності вибраної теми. Використовувати для цього сервіс Google Trends. У сервісі зручно відстежувати динаміку актуальності заголовка. Якщо вона позитивна, то можна сміливо писати текст на цю тему, оскільки вона популярна, а значить, стаття приверне увагу користувачів і переходи на сайт. І навпаки, непопулярні заголовки не викличуть інтересу.

    Пошук та аналіз теми

    Аудит конкурентів

    Проаналізувавши тему, слід дослідити суперників по ніші, перевірити статті у них на сайті. Якщо є можливість, то для повноти картини варто вивчити статистику переглядів або зайти в профіль в соцмережах, перевірити лайки та коментарі (щоб відстежити залучення ЦА).

    Також слід визначити ключові запити, які застосовувалися конкурентами. Для цього можна використовувати спеціальні послуги (наприклад, «OnlineCorrector»). Він показує повтори слів. Далі необхідно зібрати список запитів для оцінки цільових та додаткових ключових слів у конкурентів, дослідити їхню актуальність.

    як відстежити залучення ЦА

    Підбір ключових слів для SEO тексту

    На цьому етапі збирається семантика. Ядро має містити ключові та додаткові слова, що задають тематику:

        • від 3 – з високою частотою;
        • до 15 – додаткових.

    СЯ відіграє важливу роль при розкручуванні ресурсів, тому до його збирання слід ставитись уважно. Крім даного завдання, послуга SEO просування сайту включає інші заходи. Однак у комплекс найважливіших робіт у цьому напрямі обов'язково входить формування СЯ. Для збору запитів використовують різні послуги та програми. Серед найпопулярніших – Key Collector. Ця програма збирає схожі входження та проводить аналіз майданчиків Google. Key Collector допомагає шукати не лише основні, а й додаткові запити в рамках заданої тематики, а також із цією програмою зручно визначати мінус-слова.

    Серед правил про те, як написати SEO текст, ми згадували, що ключі важливо рівномірно розподілити по всій статті. Щоб було простіше, можна за орієнтир приймати просту схему: до 4 запитів/300 слів.

    Підбір ключових слів для SEO тексту

    Створення оптимальної структури статті

    Написання такого роду контенту потребує дотримання певних правил. На цьому етапі не варто відразу зациклюватися на введенні ключів. Можна спочатку написати текст, та був додати фрази, рівномірно розподіливши їх, головне – створити необхідну структуру. Пишеться SEO-стаття за наступною схемою:

        • заголовок h1 . Він має відповідати змісту;
        • введення . Це невеликий абзац, у якому коротко розповідається, про що йтиметься у статті;
        • перший підзаголовок h2 . У середньому він має містити 2–4 абзаци. Зазвичай у цій частині контенту розкривається суть завдання, яке має вирішити;
        • другий підзаголовок h2 . У ньому вже пропонується вирішення проблеми. Складатися може також із 2–4 абзаців;
        • висновок . Завершальна частина. Залежно від типу тексту її зміст відрізнятиметься. Якщо це комерційна стаття, то в ній розповідають про умови, за яких надаються послуги чи доставки, повідомляють контакти. У інформаційних як висновок роблять висновок про все вищевикладене. Розмір цієї частини зазвичай не перевищує абзацу.

    Розібравшись, що таке SEO текст та особливості складання структури, можна приступати до оптимізації. Нижче розповімо, як це зробити.

    Створення оптимальної структури статті

    SEO-оптимізація тексту

    Під цією мірою мається на увазі розподіл ключових фраз і слів з усього матеріалу. SEO оптимізація тексту допомагає ранжування, виведення ресурсу в топ. Пошукові алгоритми для формування рейтингу видачі результатів реагують на ключові слова і фрази, і навіть їх частотність, принцип розташування. Якщо всі ці пункти відповідають вимогам системи, то веб-сайт має більше шансів вийти в топ.

    Як писати SEO статті, якщо потрібно запровадити багато запитів? Є два способи. Перший – вводити ключі під час написання. Однак цей метод часом може негативно позначитися на читабельності матеріалу. Тому багато досвідчених фахівців радять спочатку написати статтю, а потім ввести їх у текст, керуючись кількома правилами:

        • найважливіші ключі (або з найвищою частотністю) потрібно розташувати ближче до початку, в ідеалі – у першому абзаці;
        • фрази слід розподіляти рівномірно з усього матеріалу;
        • в основному заголовку ключі використовувати дозволяється. Вибрати потрібно слово із найвищими показниками частотності;
        • при написанні підзаголовків також можна вписувати фрази, керуючись пріоритетністю розділу. Наприклад, для h2 використовують ключі середньої частоти, h3 низькочастотні. H4 вживаються нечасто, і слова-запити у яких можна вводити;
        • у заключному абзаці теж мають бути ключі;
        • при формуванні списків або таблиць ключові слова потрібні, додавати їх слід на початку.

    Потрібно, щоб усі необхідні слова та фрази виглядали природно, не рекомендується їх писати поспіль у сусідніх реченнях.

    При оптимізації важливо враховувати такий момент, як частотність використання ключів. Не треба старатись: якщо їх буде занадто багато, то це теж не дуже добре. Переоптимізація – один з основних приводів влучення сайту під фільтри пошуковика. Відповідно, якщо ресурс потрапить у бан, щоб вирішити проблему, доведеться знову працювати з контентом, прибирати надлишок ключів.

    Перевірка на помилки

    Цей етап потрібен, щоб зрозуміти, наскільки якісно написана стаття SEO, чи відповідає вона актуальним вимогам пошукових алгоритмів. Оцінюють матеріал за низкою параметрів:

        • нудота . Це показник частоти входження окремих слів;
        • Запамленість . Цей параметр показує, як розподілені ключі;
        • водність . Це означає співвідношення незначних слів і фраз до основної маси контенту;
        • унікальність . Один із найважливіших параметрів. Він демонструє оригінальність матеріалу. Пошуковики дуже чуйно реагують на цю властивість. Якщо наповнити сайт скопійованими статтями, вивести його в топ навряд чи вийде. Важливо, щоб унікальність була не нижчою за 80–90%.

    Перевіряють на помилки за допомогою спеціальних програм, існують різні послуги для перевірки контенту . Серед основних – Unicheck, OnlineCorrector, LanguageTool та ін.

    Публікація та перевірка ефективності статті

    Це останній етап роботи із статтею. Публікують SEO текст на головній сторінці або в категоріях товарів, а також заповнюють ними блоги.

    Щодо перевірки ефективності, то вона необхідна, щоб зрозуміти, чи вдалося досягти мети – залучити відвідувачів на сайт. При аналізі враховують такі показники:

        • кількість переглядів;
        • ресурс, з якого було здійснено переходи;
        • відвідуваність;
        • час перебування людей на сайті;
        • відсоток переглядів із дочитанням;
        • частоту доскролла;
        • рециркуляцію. Цей параметр показує % користувачів, які перейшли на інші сторінки сайту.

    Оцінюючи ефективності враховують позиції ресурсу у видачі пошукових результатів. Використовують для перевірки такі послуги, як Google Analytics, Serpstat.

    Ще один важливий фактор для просування – метатеги. Вони допомагають структурувати SEO текст, що, у свою чергу, враховують пошукові системи при формуванні рейтингу видачі. На етапі оцінки якості матеріалу важливо звернути увагу на їх наявність або створити. Серед основних елементів:

        • description – означає опис;
        • keyword – ключі;
        • ALT - використовується для підпису до зображення;
        • title – заголовок;
        • h1-h6 - підзаголовки;
        • <table></table> - таблиці;
        • <ul></ul> та <ol></ol> – нумеровані та марковані списки відповідно.

    Також слід зазначити й інші структурні складові. Наприклад, для цитат використовують різні метатеги залежно від змісту матеріалу: <q> – застосовується позначення короткого контенту, <blockquote> – при оформленні довгого, <cite> – зазвичай цим тегом відзначають виноску інший документ, вказують авторство.

    Основні помилки у SEO-текстах

    <Title> та <description> у коді сторінки

    Як писати SEO статті та перевіряти їх ефективність, ми розібралися, тепер поговоримо про помилки. Нижче розповімо, чого потрібно уникати під час роботи з оптимізованим матеріалом.

    Основні помилки у SEO-текстах

    Недоліки при роботі з оптимізованими статтями можуть бути різними. Але є кілька найпоширеніших і найчастіших помилок, їх обов'язково потрібно уникати:

        1. Суцільний текст . Як ми писали вище, "полотна" важкі для сприйняття та читання. Тому важливо контент на сторінці структурувати: додати абзаци, таблиці, підзаголовки. Розбираючись, як написати текст для лендінгу , також слід прислухатися до цієї рекомендації. Структурований матеріал зручніший для сприйняття, а значить, користувачі будуть затримуватися для його прочитання та наступних дій.
        2. Виділення ключів . Якщо слова та фрази написати жирним шрифтом і в такому вигляді залити контент на сторінки, пошуковики на них накладуть санкції. Виділяти у тексті треба важливі для читачів елементи.
        3. Помилки у граматиці, пунктуації, орфографії . Потрібно намагатися створити матеріал без них. По-перше, помилки або друкарські помилки спотворюють сенс, заважають аналізу контенту пошуковими системами, що може перешкоджати виведенню сайту в топ, по-друге, неграмотний текст не викликає у користувачів бажання його читати.

    Щоб зрозуміти, який приклад SEO статті варто вважати вдалим, розповімо про параметри, яким вона має відповідати. Читайте нижче.

    Критерії якісної SEO-статті

    Окрім відповідності вимогам пошукових систем та сервісів перевірки, є ще кілька аспектів, на які важливо звернути увагу:

        • зміст. У цьому блоці наведено пункти контенту. Зміст дозволяє швидко зорієнтуватися та знайти потрібний матеріал;
        • зображення та відео. Вони мають бути, оскільки пошукові системи враховують наявність графічних елементів при формуванні результатів видачі. Вибирати ролики та картинки потрібно тематичні, з високою роздільною здатністю;
        • таблиці, графіки. Зазвичай ці елементи використовуються для відображення корисної інформації, що підвищують експертність змісту;
        • виділення ключових фрагментів;
        • посилання на джерела з додатковою інформацією та ін.

    Важливо також, щоб текст SEO був корисним, цікавим. Якщо стаття призначена для спеціального сайту, потрібно, щоб контент був експертним. Тобто тема має бути докладно розкрита з використанням коректної інформації, фактів та аргументів.

    Загалом сьогодні SEO текст – це не просто елемент сайту для пошукових роботів. На перший план вийшла його корисність, і алгоритми ставлять цю властивість пріоритетом поряд з оптимізацією. Тому обов'язково слід враховувати такий аспект при написанні.

    Докладніше про те, як взагалі заповнювати сайт контентом, можна почитати в іншій статті: " Матриця контенту як інструмент ефективного контент-маркетингу ".

    Скільки коштує СЕО-оптимізована стаття

    Тексти просування сайту – це окрема група контенту, якого висуваються особливо високі вимоги. Від того, наскільки вони відповідатимуть пошуковим алгоритмам, залежить успішність розкрутки ресурсу, його позиція у видачі результатів. Тому важливо, щоб тексти були створені якісно та правильно. Зробити це може лише досвідчений копірайтер у команді із SEO-фахівцями. Заощаджувати на їхніх послугах не варто, адже від роботи залежить результат просування.

    Загалом вартість SEO статті складається з оплати праці сеошника, автора та нерідко коректора. Ціни варіюються, але важливо брати до уваги готові приклади, дивитися які позиції займають ресурси з матеріалом. Краще звернутися до агентства, де надають кейси, надають комплекс послуг та гарантують їхню якість.

    Висновок

    У цій статті ми детально розглянули, що таке SEO текст, якими атрибутами та елементами наділений, чому важливо, щоб він був написаний грамотно, як перевірити його якість. Цією інформацією можна керуватися під час створення оптимізованого контенту. Однак не варто забувати, що тренди SEO регулярно змінюються, тому необхідно стежити за змінами у цьому напрямку, удосконалювати свої навички.

    У Вас залишились запитання?
    Наші експерти готові відповісти на них.
    Залишіть ваші контактні дані.
    Будемо раді обговорити ваш проект!
    Отримати консультацію
    Наш менеджер зв'яжеться з Вами найближчим часом