0-800-759-750
Ми на зв'язку с 7:00 до 24:00
office@elit-web.ua

Тренди в Digital, які ми очікуємо у 2023 році

14 грудня 2022
1987
0
Поділіться
Зміст

    Напевно, ніхто з маркетологів уже не сумнівається в тому, що будувати стратегію просування, використовуючи стандартні методи, категорично не можна. Збої, викликані пандемією, проблеми, які принесла повномасштабна війна в Україні, геополітична напруженість й економічна невизначеність зроблять наступний рік неповторним.

    Однак бізнесу все-таки не потрібно ставати на паузу, спостерігаючи за тим, як будуть розвиватися події. Щоб продовжувати рости та виживати в сучасних умовах, власникам компаній потрібно тримати руку на пульсі й думати про свої плани вже зараз. І інтернет-маркетинг відіграє в цьому важливу роль.

    Щоб допомогти бізнесу знайти ясність в умовах невизначеності та впевнено рухатися вперед, ми пропонуємо вам ознайомитися з основними трендами в Digital, розвиток яких ми очікуємо у 2023 році. Ми не лише поділимося корисними порадами та рекомендаціями, а й думкою CEO & co-founder Elit-Web Ігоря Волового, який розповість, як цей рік пройшов для нас та які очікування у команди на 2023-й.

    Виклики у просуванні та стратегія ведення бізнесу у 2022 році: досвід Elit-Web

    «Найбільше потрясіння для всіх нас сталося 24 лютого. Вночі ми якраз розставляли стенди і готувалися до масштабного івенту, а рано-вранці отримали ракетну атаку і вторгнення… Звичайно, більшість планів просто зійшли нанівець. Як у нас, так і наших клієнтів.

    Якщо говорити про стратегію, то плани на 2022 рік у нас були по-справжньому грандіозними. Безліч івентів, цікавих активностей, нових шляхів розвитку. Але майже від усього в результаті довелося відмовитися і орієнтуватися по ситуації. І стратегія розвитку перетворилась в стратегію виживання.

    Після початку російського вторгнення всі роботи з українськими клієнтами буквально встали. Ніхто не розумів, чи взагалі варто щось продовжувати, та що буде завтра. У нас на той момент було близько 30% зарубіжних проектів, тому ми сконцентрувалися на них. Коли ситуація трохи стабілізувалася, ми з командою почали шукати нові робочі інструменти просування на західні ринки. Тоді ми серйозно зайнялися просуванням через LinkedIn, UpWork та Clutch, розвитком партнерських програм в Україні та за її межами.

    22 рік був складним для нас, це правда. Але я завжди закликаю всіх зберігати оптимізм. Особливо, якщо ми говоримо про планування стратегії на 2023 рік.

    Багатьом нашим клієнтам та партнерам ми порекомендували орієнтуватися на зарубіжні ринки – більш стабільні та грошові. 2023 року у тренді будуть усі інструменти, які допомагають українському бізнесу продавати свої товари та послуги за межами країни — Amazon, Etsy тощо.

    Ще кілька важливих моментів:

    • Багато вітчизняних компаній припинили постачання з Китаю, тому що доставка морем неможлива, а сухопутні перевезення набагато дорожчі. Тому у 2023 році багато компаній шукатимуть постачальників у Європі.
    • Попит на товари та послуги в Україні є, і він нікуди не подінеться. А щоб забезпечити пропозицію необхідно постійно оптимізувати операційні процеси під нові реалії.
    • Навіть під час переходу на західні ринки важливо продовжувати роботи і всередині країни. Бо після перемоги в Україні почнеться стрімке зростання ринку за всіма напрямками. І до цього теж потрібно бути готовими, щоб не прогаяти момент.

    Очевидно, що легко в 2023 році не буде. Але найгірше вже позаду. А попереду в нас ще дуже багато роботи, тому сидіти склавши руки — не вихід».

    Ігор Воловий, CEO Elit-Web

    Як війна в Україні змінила поведінку споживача

    Перед повномасштабним вторгненням український ринок пропозицій суттєво перевищував ринок попиту. Таким чином, у споживача була можливість порівняти велику кількість варіантів і вибрати оптимальний. Зараз же кількість пропозицій помітно просіла, а офлайн-магазини через відключення електроенергії працюють у стислих режимах. Акцент ще сильніше змістився в онлайн. Зараз для потенційного клієнта буде важливіше наявність товару та можливість його швидкої відправки, а не наявність знижок та бонусів.

    Особливу роль відіграє моральна сторона питання. Споживачеві справді важливо, чи вийшов бренд із Росії, якщо раніше він там був присутній. І водночас виріс інтерес до вітчизняної продукції. Особливо до брендів, які мають явну проукраїнську позицію. Це, до речі, важлива частина маркетингової стратегії для українських компаній у сучасних реаліях. Головне — підходити до «патріотичного» маркетингу відповідально та щиро, не спекулюючи на цій темі.

    Також варто зазначити, що час ухвалення рішення про покупку скоротився. Ціна швидко змінюється, деякі групи товарів у дефіциті. Тому якщо є можливість зробити покупку «тут і зараз», людина охоче зробить це. Для підприємців це, безперечно, плюс.

    Але як у нинішніх реаліях змінюються digital-тренди? Давайте розумітися!

    Інклюзивне медіапланування — потреба часу

    Останнім часом у рекламному креативі вже розвивався інклюзивний підхід. Тепер важливо поширити це й на медіапланування. Сьогодні маркетологам доводиться говорити з різними людьми, багато з яких пережили горе, втратили свій будинок, роботу. Спочатку пандемія, а потім війна внесли серйозні корективи у звичний уклад життя.

    Цього року ми бачили, як деякі бренди потрапляли в епіцентр скандалів і після цього намагалися налагодити по-новому контакт зі своєю аудиторією. Вони домоглися своєї мети, принісши вибачення за окремі висловлювання, скасувавши запуск рекламної кампанії, змінивши риторику.

    У 2023 році компаніям варто провести якісний аудит свого медіаплану, переглянути tone of voice (стиль комунікації) в акаунтах у соцмережах, звернувши увагу на зміни потреби цільової аудиторії (звичайно, якщо ви ще не зробили цього раніше). Перевіряйте свій контент на предмет можливих упереджень з приводу болючих для суспільства тем. Подумайте, які дії можна вчинити для підтримки думок, які недостатньо висвітлені.

    Просуваючи продукт, поставте соціальну мету на перше місце

    Сьогодні люди частіше віддають перевагу тим брендам, які намагаються принести у світ нову цінність. Вони очікують, що компанії матимуть більший вплив на суспільство й обов'язково узгоджуватимуть свої обіцянки з діями. У відповідь ми спостерігаємо, як бренди ставлять перед собою глобальні цілі та намагаються бути активними у своїй допомозі людям.

    Як приклад наведемо стратегію французької компанії Back Market, яка запропонувала ідею «Повторне використання продукту, скорочення, перероблення» у відповідь на збільшення кількості електронних відходів. Вона створила виробництво замкнутого циклу зі своїм онлайн-ринком для відремонтованих технічних пристроїв, щоб зменшити вплив сектора на навколишнє середовище. Її рекламні кампанії чудово передають цю ідею.

    Але, рухаючись у цьому напрямку, не експлуатуйте соціально важливі проблеми. Це стосується чутливих для українського суспільства тем — волонтерство, донати на армію, допомога переселенцям і багато інших. Розроблена стратегія має бути справжньою, довгостроковою та підкріплюватися діями.

    Зробіть команду амбасадорами свого бізнесу

    Один із важливих сучасних трендів — це розвиток вашої команди. Все більше компаній усвідомлюють силу своїх співробітників. Це реальна можливість для просування, особливо в маркетингу B2B.

    Також важливий досвід клієнта у взаємодії з кожним конкретним працівником. Наприклад, у дослідженнях PwC вказується, що близько 46% споживачів готові повністю відмовитися від послуг компанії, якщо співробітники некомпетентні або демонструють неввічливе ставлення до покупців.

    Всесвітньо відома консалтингова компанія Gartner прогнозує, що до 2024 року організації, які використовують комплексний підхід до загального досвіду, будуть на 25% перевершувати конкурентів за показниками задоволеності. Тож зверніть увагу на всіх, хто взаємодіє з вашим бізнесом, — клієнтів, співробітників, партнерів тощо. Синхронізуйте робочі процеси у вашій команді. Розширте можливості своїх співробітників, використовуйте сучасні технології для автоматизації роботи з клієнтами.

    Звикайте до того, що ми живемо у світі покоління зумерів

     

    Зумери — це перше покоління, яке повністю виросло в інтернеті. Сьогодні найбільш актуальними для них є динамічні та візуальні платформи, які відповідають їхнім інтересам, що постійно змінюються. У цьому напрямку буде цікаво розвивати комунікацію через TikTok, створювати короткі відеоролики для YouTube, використовувати нову технологію візуального пошуку Google Lens.

    У 2023 році не намагайтеся залучити аудиторію зумерів до свого світу, а зустрічайте їх у їхньому світі, зрозумійте їхні незадовільнені потреби.

    Подумайте, як можна використовувати можливості метавсесвіту

    Сьогодні розвиток метавсесвіту — одна з найбільш обговорюваних тенденцій в цифровому маркетингу. Gartner прогнозує, що до 2026 року 25% людей будуть проводити в ньому не менше ніж одну годину на день. По суті, йдеться про найрізноманітніші імерсивні віртуальні експерименти. Деякі великі бренди, наприклад Starbucks, Nike, уже оголосили про свій досвід роботи з метавсесвітом.

    З ростом популярності цього явища серед покоління зумерів бренди розглядають його як можливість забезпечити привабливий, глибокий зв'язок зі своїми клієнтами. Використовуючи віртуальну (VR) та доповнену реальність (AR), бренди можуть взаємодіяти з клієнтами, створюючи реалістичне віртуальне середовище. Метавсесвіт пропонує незабутній досвід клієнтів, який змусить споживачів повертатися знову і знову.

    Почніть експериментувати з віртуальним простором і занурте в нього свій бізнес. У вас є всі шанси стати першопрохідцем у своїй ніші. Але пам'ятайте, що метавсесвіт все ще є всесвітнім експериментом, тому не поспішайте йти ва-банк.

    Впроваджуйте досвід доповненої реальності

     

    Пандемія викликала сплеск онлайн-купівлі та підштовхнула до інновацій в офлайні. Доповнена реальність (AR) й інші захопливі можливості стали ключовими для того, щоб запропонувати унікальний досвід для клієнта. Споживчий попит на нові технології в цьому напрямку у 2023 році буде тільки зростати. За прогнозами, до 2025-го більше ніж третина представників покоління зумерів будуть здійснювати купівлю за допомогою доповненої реальності.

    Створюйте й тестуйте імерсивні додатки для смартфонів уже сьогодні. І ви будете на крок попереду, коли обладнання для доповненої реальності (наприклад, окуляри) набуде ширшого поширення.

    Snackable відео — нові можливості для вашого бренду

    Звички в перегляді відео з часом змінюються. Багато компаній уже використовують у своєму просуванні короткі корисні ролики. Багато в чому вони орієнтуються на покоління, що зростає та вже вивело YouTube у тренди.

    Для того, щоб стати успішним у цьому напрямку, використовуйте найкращі практики сторітелінгу для створення захопливого короткометражного відеоконтенту. Маючи лише від 10 до 60 секунд доступного рекламного часу, зосередьтеся на головному.

    У теперішній час YouTube експериментує з інструментом машинного навчання, який перетворює відео на квадратні або вертикальні формати. Він уже доступний для App campaigns, а у 2023 році з'явиться у Video Action і Performance Max.

    В тренді — багатофункціональні мобільні застосунки

    Сучасного користувача важко здивувати мобільним застосунком. Уже створюються та тестуються багатофункціональні програми, що об'єднують функції торгового майданчика, месенджера та платіжного сервісу. Деякі бренди, наприклад американський ритейлер Walmart, пробують заповнити цю нішу.

    У 2023 році подумайте, як зробити мобільний застосунок вашої компанії зручнішим. Уникайте створення одноцільової програми, у яку люди входять один раз, а потім видаляють. Замість цього зробіть цілісну систему, орієнтовану на клієнта, яка об'єднає кілька функцій і буде потрібна користувачеві в повсякденному житті.

    В основі сучасного інтернет-маркетингу — штучний інтелект

     

    За останні кілька років однією з найбільш значущих тенденцій в онлайн-маркетингу стала інтеграція штучного інтелекту практично в усі канали. Сьогодні алгоритми визначають, які повідомлення будуть продемонстровані в соціальних мережах, що буде показано користувачеві в пошуковій видачі, яка реклама буде з'являтися на екранах. ШІ робить маркетинг розумнішим, пов'язуючи споживачів із потрібними продуктами та повідомленнями.

    Розберіться детальніше, як штучний інтелект вплинув на розвиток використовуваних вами маркетингових каналів. Проаналізуйте, як алгоритми змінюють результати, і оптимізуйте свою контент-стратегію, щоб цей напрямок став вашою перевагою.

    Пам'ятайте про голосовий пошук

    Уже сьогодні ми спостерігаємо таку картину, що підвищений попит мають смартколонки, а споживачі все більше звикають до голосових помічників Alexa, Cortana та Siri. Усе це підштовхує до думки про те, що в перспективі буде рости статистика за голосовим пошуком.

    Поки що клієнти часто використовують його, щоб знайти магазини та послуги, розташовані поблизу. Тому компаніям варто оптимізувати контент з урахуванням цих знань, щоб поліпшити свої позиції в локальному пошуку.

    Всеканальність — крок назустріч клієнту

     

    Сьогодні, коли середньостатистичний користувач проводить онлайн щодоби майже 7 годин і часто перемикається між соціальними мережами, сайтами, месенджерами, електронною поштою, мобільними застосунками й різними пристроями, відмова від всеканальності — це крок в нікуди.

    Навіть якщо ви використовуєте декілька каналів окремо, ви ризикуєте втратити безперервність передачі інформації. Суть всеканального маркетингу полягає в тому, що він дозволяє відстежувати всі взаємодії з клієнтами в різних місцях. Це допомагає сформувати чітке уявлення про бренд, переконатися в послідовності своїх дій.

    Може здатися, що постійне відстеження всіх каналів комунікації вимагає часу. Але сучасні програмні рішення для служби підтримки можуть об'єднати всі дії на одній панелі. Впроваджуйте CRM-платформи, інструменти для якісного моніторингу та безперешкодної взаємодії зі споживачем, який переходить від одного цифрового каналу до іншого.

    Стежте за дотриманням конфіденційності своїх клієнтів

    У 2023 році компаніям потрібно буде довести свою цінність, щоб зберегти та залучити клієнтів. А оскільки люди здійснюють більше операцій в інтернеті, ніж будь-коли раніше, конфіденційність у всесвітній мережі стає все важливішою.

    Результати глобальних досліджень про досвід конфіденційності для сучасних споживачів свідчать про те, що цей фактор серйозно впливає на довіру до компанії. 43% людей кажуть, що вони перейшли б з улюбленого бренду на бренд другого вибору, якби останній забезпечив більшу конфіденційність.

    У 2023 році переконайтеся, що ви надаєте клієнтам можливість проконтролювати використання персональної інформації. Коли людям не вистачає контролю над своїми даними, вони починають скептично ставитися до онлайн-маркетингу. Впровадьте доступні та зрозумілі інструменти, які клієнти можуть використовувати для керування своєю конфіденційністю в будь-який час.

    Ми очікуємо, що в цьому може серйозно допомогти self-sovereign identity (SSI), яка запропонує набагато більшу свободу та гнучкість у роботі з медичними та фінансовими послугами.

    Декілька слів про тренди просування в Європі та Україні

    Якщо говорити глобально, то зараз загальносвітовий тренд – підвищення якості контенту. E-A-T фактори стають дедалі важливішими, а разом з цим зростають і вимоги до всіх видів контенту — починаючи з описів у картках товару, закінчуючи відеооглядами та гостьовими публікаціями.

    Важливу роль відіграє демонстрація досвіду клієнтів - відгуки, рекомендації, огляди товарів та послуг від споживачів. Тому компанії активно працюють у напрямку залучення аудиторії до життя бренду, постійної взаємодії та отримання позитивного фідбеку.

    Варто відзначити той факт, що світ маркетингу зараз стоїть на порозі зміни поколінь. Якщо раніше основною платоспроможною аудиторією були міленіалі, то тепер настає час зумерів. І це зовсім інше покоління, до якого потрібен інший маркетинговий підхід. Але це вже окрема тема, яку ми нещодавно обговорювали.

    Чи впливають світові тренди на українські реалії маркетингу та просування?

    Безперечно!

    Однак тут важливо враховувати, що до нас ці тренди завжди приходять із запізненням. Але в цьому навіть можна знайти плюс — ми маємо час, щоб до цих трендів підготуватися та адаптуватися. Можемо дати кілька ключових рекомендацій щодо цього:

    1. Намагайтеся давати максимум користі споживачеві через контент. Концентруйтеся не лише на якісних текстах, а й на візуалі. Нове покоління не любить багато читати, тому інформацію потрібно подавати коротко, ємно та зацікавлено.
    2. Використовуйте соціальний підхід у просуванні. Думайте не про те, що хотіли б отримати ви, а що буде найбільш корисним та важливим для ваших клієнтів.
    3. Формуйте обличчя бренду. Клієнти хочуть бачити "живий" бренд. Такий, якому вони можуть довіритися. А тому дуже важливо вибудовувати правильну комунікацію в усіх напрямках. І насамперед у соцмережах.
    4. Розвивайте партнерські стосунки. Часи, коли кожен бізнес був сам по собі, минули. Зараз як ніколи важливо вибудовувати партнерство, ділитися досвідом, допомагати одне одному. Від цього виграють усі.

    Ну і найголовніший тренд для бізнесу в Україні — продовжуватиме працювати. Ми разом просто зобов'язані підтримувати економіку, залучати до країни європейський капітал, рухатись уперед та йти до перемоги. І у нас це чудово виходить!

    Підіб’ємо підсумки

    Ми з вами живемо в такий час, коли дуже важко прогнозувати, що буде через рік, два або п'ять. Але, з іншого боку, саме зараз можна знайти нові можливості для розвитку свого бізнесу, протестувати нові підходи до своїх клієнтів.

    Сподіваємося, що наша добірка диджитал-трендів зацікавила вас і підштовхнула до свіжих ідей. Разом ми — сила!

     

    У Вас залишились запитання?
    Наші експерти готові відповісти на них.
    Залишіть ваші контактні дані.
    Будемо раді обговорити ваш проект!
    Отримати консультацію
    Наш менеджер зв'яжеться з Вами найближчим часом