0-800-759-750
Ми на зв'язку с 7:00 до 24:00
office@elit-web.ua

Хто такий інтернет-маркетолог і навіщо він потрібний бізнесу

06 вересня 2021
6737
0
Поділіться
Зміст

    Розповідаємо, яким має бути забійний інтернет-маркетолог і нащо потрібна бізнесу ця людина-супергерой (а ще кому його робота не знадобиться взагалі ніколи). Стаття також буде корисною для копірайтерів, SEO-фахівців, SMM-щиків та інших представників e-commerce, які хочуть розвиватися.

    Хто такий інтернет-маркетолог

    Хто такий інтернет-маркетолог?

    Інтернет-маркетолог – це ас маркетингу та Інтернет-технологій. Людина-універсал: виявляє яскраво виражену любов і здібності, як у гуманітарному, так і в технічному напрямку, проте добре розуміється на контенті та аналітиці сайту.

    Основна робота інтернет-маркетолога – зробити так, щоб люди, які зацікавлені у просуваються, дізналися про нього, виявили довіру та купили. Цього фахівець досягає різними способами та часто чужими руками (про обов'язки та навички – нижче).

    Чим відрізняється маркетолог від інтернет-маркетолога?

    Різниця – у ширині зрозуміти. Маркетолог займається розробкою та втіленням комплексної стратегії щодо просування товарів та послуг. Інтернет-маркетолог робить те саме, але в межах Інтернету.

    В яких випадках потрібний інтернет-маркетолог

    90% компаній прогорають через відсутність чітко заданої стратегії. Товар є, він добрий, але про нього не знають, а тому не купують. З цієї причини особливо важливо мати інтернет-маркетолога у двох випадках:

    • якщо у вас новий бізнес/товар/послуга/сайт. Фахівець проаналізує цільову аудиторію , допоможе увійти на ринок нарівні з конкурентами, підбере найрентабельніші канали реклами в Інтернеті;
    • якщо у вас велика компанія або сайт і в планах розширення ринку та підкорення нових країн. У такому разі фахівець задасть правильний вектор розвитку.

    В яких випадках потрібний інтернет-маркетолог

    Коли інтернет-маркетолог точно не потрібний:

    • якщо основна цільова аудиторія зосереджена поза інтернетом (наприклад, для офлайн-магазину одягу);
    • через невеликий бюджет реклами. Тоді раціональніше скористатися разовими консультаціями фахівця.

    Також слід розуміти, що інтернет-маркетолог – це не майстер на всі руки. Так, він складає комплексну стратегію і розуміється на інтернет-просуванні сайту, але для втілення розробленого плану знадобляться інші співробітники: копірайтери, SMM-щики, PPC-фахівці, сеошники. Якщо у вас немає планів розширювати штат до такої міри, раціонально звернутися за послугами до агентства інтернет-маркетингу Elit-Web.

    Посадові обов'язки інтернет-маркетолога

    Обов'язки спеціаліста різняться залежно від проекту та формату роботи (віддалена або повна зайнятість, велика компанія або невеликий сайт). Чим займається маркетолог:

    • розробка стратегії просування в Інтернеті, контроль за її реалізацією;
    • проведення рекламних онлайн-кампаній;
    • аналітика та коригування стратегії, залежно від звітних результатів;
    • контроль за просуванням сайту компанії; робота над збільшенням його відвідуваності;
    • публікація контенту;
    • складання ТЗ профільним спеціалістам: програмістам, дизайнерам, PPC-фахівцям, SMM-щикам;
    • аналіз конкурентів
    Читайте також

    Як скласти маркетингову стратегію

    Що буде, якщо просуватися без інтернет-маркетолога? У цьому випадку фахівці продовжуватимуть виконувати свою роботу, але без єдиної концепції: кожен із каналів просування буде контролюватись різними людьми зі своїми уявленнями про кінцеву мету рекламної кампанії. Взаємне посилення ефективності шкірного напрямків – ті, в чому полягає робота маркетолога.

    Посадові обов'язки інтернет-маркетингу

    Що має знати та вміти інтернет-маркетолог?

    Що робить маркетолог, щоб сформувати та підтримувати інтерес ЦА на належному рівні:

    • користуватися професійними сервісами, такими як Google Analytics, Google Ads, SEMRush, Google Trends, Ahrefs тощо;
    • аналізувати показники статистики сайту та соціальних мереж, KPI;
    • діяти у межах рекламного бюджету;
    • виявляти найрентабельніші рекламні канали;
    • коригувати стратегію просування відповідно до показників ефективності: акцентувати увагу на контенті, який продає, та прибирати нерентабельні канали;
    • моніторити тренди та відповідати їм.

    Для координації дій щодо просування інтернет-маркетологу необхідно розбиратися в їх роботі. Йому необов'язково вміти писати проданий текст, але він повинен знати, як його створюють, і який контент відрізняється найбільшою ефективністю. Інтернет-маркетолог не вміє програмувати та дизайнувати, але може відрізнити хороший код від поганого та розуміється на принципах створення привабливого сайту.

    Що має знати інтернет-маркетолог?

    У нього має бути гримуча комбінація знань продажів, та основ суміжних інтернет-спеціальностей, які дозволять продумати та втілити в життя стратегію просування сайту. Сфера маркетингу та IT щільно взаємопов'язані. Фахівець бере шефство над наступними інструментами, принцип роботи яких йому необхідно розуміти:

    • медійна реклама – створення впізнаваності та репутації бренду в інтернет-просторі;
    • контекстні оголошення - реалізація кампаній, контроль за бюджетом, знаходження найрентабельніших точок розкручування;
    • пошукове просування – розуміння основ SEO та принципів ранжування сайту пошукових алгоритмів;
    • SMM та копірайтинг – вміння створювати ТЗ для фахівців у цих сферах;
    • email-маркетинг - знання сервісів email-розсилок;
    • вірусний маркетинг – вміння створювати контент, який поширюється у мережі зі швидкістю світла.

    Основні завдання маркетолога, його ключова робота наведено нижче.

    Розбиратися у рекламних інструментах

    Усі активності, що відносяться до реклами бренду, мають бути, як мінімум, узгоджені з інтернет-маркетологом, як максимум – відповідати його концепту. Слогані, розсилка SMS, публікації у ЗМІ, відеоролики, тексти оголошень – все має пройти через руки цього фахівця.

    Що повинен знати інтернет-маркетолог

    Постійно придивлятися до концепції та змінювати її

    Складність роботи інтернет-маркетолога – у тому, що не можна раз і назавжди створити стратегію та дотримуватись її до кінця життя. Початковий план просування заснований лише на теорії та прогнозах, особливо якщо раніше бренд чи сайт не піддавався розкрутці.

    Інтернет-маркетолог постійно тестує ефективність тієї чи іншої реклами, дивиться на бюджет контексту, відсиває невдалі канали та оголошення, залишає найрентабельніші інструменти. Тому робота над стратегією проводитиметься постійно.

    Бути в курсі онлайн-трендів

    Пошукові системи та соціальні мережі постійно змінюють правила щодо інтернет-реклами та SEO в цілому. А це вносити свої корективи до роботи інтернет-маркетологів.

    Щоб меседж був зрозумілий і підхоплений цільовою аудиторією, він має бути актуальним, хвилюючим, відповідальним до гостросоціальної тематики. Щоб придумати таке послання, необхідно бути в курсі актуальних трендів, аж до популярних мемів.

    Складати портрет цільової аудиторії

    Це основна навичка будь-якого продажника, але для інтернет-маркетолога вона особливо актуальна. Щоб зробити максимально повне опис потенційного покупця, спеціаліст проводити опитування, онлайн-анкетування, проводити дослідження ринку та аналіз аналітики сайту.

    Внаслідок роботи над ЦА має бути сформоване розуміння статі, віку, достатку, освіти, сімейного стану клієнтів. ЦА необхідно розділити на категорії, залежно від завдань, які вирішують за допомогою продукту. Згодом для кожної групи має бути сформована рекламна посилання.

    Аналізувати ринок та конкурентів

    Інтернет-маркетолог повинен розумітися на ніші клієнта: розуміти цінову політику, обсяг попиту та пропозиції, цінову вилку. І тому він використовує спеціальні сервіси – наприклад, Datanyze.

    Аналізувати ринок та конкурентів - сервіс Datanyze

    Щоб проаналізувати конкурентів, спеціалісту часом потрібно встати з робочого крісла та вирушити на тематичну event-подію, відвідати компанії у ролі «таємного покупця», опитувати їх клієнтів.

    Знаходити точки зростання

    Фахівець повинен розуміти основи класичного маркетингу та застосовувати його формули на практиці. Наприклад, щоб виявити сильні та слабкі сторони продукту чи бренду, інтернет-маркетолог використовує у роботі SWOT-аналіз, функцію розгортання якості QFD, метод оцінки довкілля PEST.

    Де знайти гарного маркетолога?

    Гарний маркетолог – це людина-практик. Він безперервно розвивається, вивчає сучасні тренди та переймає знання суміжних фахівців.

    Віддаленому працівникові не вистачає таких навичок. Тому оптимальний варіант – офісний інтернет-маркетолог, який перебуває у неперервній та щільній взаємодії із програмістами, оптимізаторами, дизайнерами, PPC-фахівцями. Згуртована команда, яка постійно обмінюється знаннями та діє спільно – те, що потрібно для бізнесу.

    Безперечно, варіант штатної команди розробників підходить не всім. У 2021 році більшість компаній делегують роботу з просування на аутсорсинг. Комплексну рекламну розкрутку можна замовити на Elit-Web.

    Бонус для тих, хто шукає собі. Чим приваблює інтернет-маркетинг?

    Далі піде інформація для тих, хто розглядає роботу інтернет-маркетолога як можливість подальшого розвитку та самореалізації. Як це стати людиною-супергероєм?

    Постійне розвиток

    Якщо в класичному маркетингу досі актуальні закони Геббельса, то в інтернет-маркетингу все набагато мінливіше. Онлайн-просування зараз і 5 років тому – це дві кардинально різні концепції. Тому, вибираючи собі спеціальність «Інтернет-маркетинг», ви абсолютно точно не займатиметеся рік у рік одним і тим же.

    Без рутини!

    У професії аналітика перемежується із творчістю, нудьгувати не доведеться. Ви будете вигадувати концепти, ідеї для контенту, теми для блогів та багато іншого.

    Нові дзвінки

    Інтернет-маркетинг – це безвілазні брейншторми та експерименти. Практика, практика та ще раз тестування. Пошук відповідей на запитання «Як збільшити продаж?» стає не просто життєвим кредо, а й викликом самому собі.

    Інтернет маркетолог

    Для кого підходить професія інтернет-маркетолога?

    Тому, хто вже має громіздкий багаж знань про онлайн просування сайту і не хоче на цьому зупинятися. Тому, хто любить людей і вміє координувати їхню роботу. Тому, кому справді цікава сфера реклами e-commerce.

    Необхідні особисті якості

    Для роботи буде чудово, якщо ви маєте наступні якості:

    • бажання дізнаватися про щось нове, швидка адаптація до змін. До цього готові не всі – багатьом комфортніше працювати під звичним та непорушним склепінням правил;
    • креативність. У світі реклами придумано багато, конкуренти задіяли все, що могли, ваше завдання – витягти на світ ті, чим вони ще не встигли скористатися, або ж перемогти їх інструментами;
    • комунікабельність. Вам доведеться багато чого запозичити у колег, а для цього з ними доведеться спілкуватися. Тим, у кого складнощі з комунікацією, така робота точно не підійде.

    І останнє – віра в те, що ви робите. Фантастично складно продати продукт, у якому ви маєте сумнів.

    Для кого підходить професія інтернет-маркетолога

    Як стати гарним маркетологом та отримати роботу?

    Чим більше знає інтернет-маркетолог, тим він крутіший у професії. Вмієте написати текст, що продає, на сайт? Фантастично! Чи користувалися Google Ads і таргетували? Шедеврально! Розбираєтесь в азах програмування? Ви те, що потрібно для професії. Головне – не зупинятися на досягнутому та підкорювати нові вершини знань у рекламі. І, звичайно, застосовувати їх на практиці.

    Навчання на інтернет-маркетолога

    Як стати інтернет-маркетологом? Поки що така спеціальність у сучасних вішах недоступна. Знанням, які можуть стати в нагоді, навчають на факультетах класичного маркетингу, соціології та журналістики.

    Протягом усієї професійної діяльності спеціалісту необхідно актуалізувати свої знання за допомогою відповідних курсів та відвідування конференцій. Найбільш цінні знання – зі сфери веб-дизайну сайту та Інтернет-технологій. До інтернет-маркетологів часто висувають вимоги щодо знання англійської мови – вона знадобиться для використання іноземних сервісів та доступу до оригінальних джерел англомовного контенту.

    Перспективність професії та кар'єрне зростання

    Інтернет-маркетолог – універсальна професія. Такий спеціаліст може працювати не тільки в IT – вакансії є у будь-якій ніші e-commerce.

    Зазвичай співробітник приходить на посаду молодшого інтернет-бренду/продукт-маркетолога, потім стає звичайним фахівцем. Вищі кар'єрні сходи – старший маркетолог, тимлід, digital-директор. Професія перспективна.

    Перспективність професії та кар'єрне зростання

    Висновки

    Для бізнесу інтернет-маркетолог – корисна людина, коли необхідно просунути новий товар/послугу, лінійку чи розширити ринок. Фахівець візьме на собі складання концепції, згідно з якою продукт не лише дізнаються, а й довірятимуть йому (і, відповідно, купуватимуть).

    Для фахівця зі сфери онлайн-реклами освоєння професії інтернет-маркетолога може стати важливим кроком на шляху до саморозвитку та кар'єри. Але для цього потрібно безперервно вчитися, засвоюючи знання найрізноманітніших галузей. Професію точно нескоро замінити штучний інтелект.

    Комплексний інтернет-маркетинг
    Ми створюємо систему взаємодії різних інструментів просування, ми створює. link
    Получить консультацию
    Наш менеджер свяжется с Вами в ближайшее время

    У Вас залишились запитання?
    Наші експерти готові відповісти на них.
    Залишіть ваші контактні дані.
    Будемо раді обговорити ваш проект!
    Отримати консультацію
    Наш менеджер зв'яжеться з Вами найближчим часом