0-800-759-750
Ми на зв'язку с 7:00 до 24:00
office@elit-web.ua

Digital-маркетинг: основні поняття та інструменти

08 лютого 2022
15285
4
Поділіться
Зміст

    Цифрова ера не тільки спростила нам безліч таких повсякденних завдань, як спілкування, робота, пошук інформації, а й надала нові можливості для розкручування бізнесу. Завдяки зручності, швидкості та популярності цифрових каналів їх використання у бізнесі для комунікації з цільовою аудиторією переросло у digital маркетинг.

    Напевно, ви часто зустрічали цей термін у Всесвітній мережі. Можливо, ви навіть використовуєте деякі його інструменти для розвитку власного бізнесу. Для всіх, кому цікава ця сфера, ми вирішили написати статтю, в якій допоможемо розібратися в тому, що таке digital маркетинг, які можливості він надає для підприємств, які методи просування включає, в чому його переваги.

    Що таке діджитал маркетинг

    Почнемо з визначення. Digital маркетинг — це діяльність компанії, спрямована на залучення клієнтів за допомогою цифрових каналів. Для просування свого бренду компанії можуть використовувати пошукові системи, соціальні мережі, електронну пошту, мобільні програми. До популярних каналів діджитал маркетингу відносять також ТБ, радіо, спілкування за допомогою текстових або мультимедійних повідомлень.

    Сучасні споживачі значною мірою покладаються на цифрові засоби для того, щоб більше дізнатися про товар та придбати його. Наприклад, маркетингові дослідження Think with Google показали, що у 2022 році світ покупок змінився. За попередній рік eCommerce-сфера зросла практично на 30%, з'явилися нові способи зробити онлайн-контент доступнішим. Тепер люди можуть робити покупки безпосередньо через пост у соціальних мережах, при перегляді улюблених шоу на YouTube та багатьма іншими способами.

    Залучаючи клієнтів до цифрового середовища, компанія практично гарантовано підвищує впізнаваність бренду, позиціонує себе як лідера галузі та виводить свій бізнес на передній план для зацікавлених користувачів. Паралельно відкриваються додаткові переваги. Впроваджуючи стратегію багатоканального цифрового маркетингу, фахівці отримують цінну інформацію щодо поведінки цільової аудиторії, що дозволяє коригувати стратегію, планувати використання нових методів взаємодії з потенційними клієнтами.

    Можливість збору даних про результати просування вигідно відрізняє діджитал маркетинг від традиційного. Таким чином, маркетолог у процесі розробки стратегії базується на чітких цифрах, може скласти точний прогноз і досягти більшої ефективності.

    Історія digital маркетингу

    Сьогодні ми можемо спостерігати, як за 20 років з'явивя, виріс та поступово виходить на перші позиції в продажах новий напрямок у маркетингу. Сам термін уперше з'явився у 90-х роках ХХ століття.

    Пропонуємо до вашої уваги історію діджитал маркетингу в датах.

    Цифрова ера почалася з появи інтернету та розвитку платформи Web 1.0, яка давала можливість користувачам знаходити потрібну інформацію, але не дозволяла нею ділитися. Про можливості Всесвітньої мережі для рекламного просування заговорили в 1994 р. після появи інтерактивних банерів.

    Запуск Yahoo у 1994 р. викликав масові зміни у просторі цифрового маркетингу, коли компанії почали оптимізувати сайти, щоб підвищити свої рейтинги у пошукових системах. Далі інтернет пережив народження ще кількох пошукових систем, серед яких сьогодні найпопулярнішим став Google. У 2006 р. спостерігався перший різкий стрибок трафіку у світі цифрового маркетингу, коли з пошукових систем він зріс приблизно до 6,4 мільярдів запитів за один місяць.

    Потім прийшов Web 2.0, де люди стали активнішими учасниками взаємодії в інтернеті. В результаті обсяги інформаційних потоків, включаючи канали, що використовуються цифровими маркетологами, збільшились у рази.

    Почали з'являтися соціальні мережі. MySpace була першою, за якою незабаром пришов Facebook. Багато компаній зрозуміли, що ці сайти відкривають нові можливості для просування продуктів та брендів. Це ознаменувало початок чергової ери просування.

    Файл cookie став ще однією важливою віхою в індустрії цифрового маркетингу. Рекламодавці почали шукати способи отримати вигоду з молодої технології. Одним із таких методів було відстеження звичок користувачів, щоб адаптувати рекламні акції та маркетингові матеріали до їхніх уподобань. Використання файлів cookie з роками змінилося. Сьогодні вони закодовані таким чином, щоб допомогти маркетологам різними способами збирати дані користувача.

    Цифровий маркетинг зараз на піку популярності. Від штучного інтелекту в маркетингу до використання соцмереж для обслуговування клієнтів, аналізу даних та багатомовного SEO – 20-ті роки XXI століття характеризуються великими інноваціями в онлайн-сфері. Величезна різноманітність і швидкість цифрових технологій можуть здатися заплутаними, особливо якщо ви знайомитеся з ними самостійно. Наші фахівці в курсі всіх інновацій і готові розповісти вам про тренди та антитренди digital-маркетингу 2022 року.

    Канали digital маркетингу

    Цифровий маркетинг – це безліч точок дотику, з якими клієнти взаємодіють багато разів на день. Щоб правильно використовувати ці канали, важливо мати уявлення про кожен із них.

    Спочатку варто визначитися з поняттями. Всі напрямки поділяються на ті, що використовуються тільки онлайн (SEO, PPC-реклама, email-маркетинг та інші), та на ті, що доступні без інтернет-з'єднання (ТВ-маркетинг, просування на радіо, SMS-розсилки та ін.).

    Далі ми коротко розповімо про кожен напрямок.

    SEO маркетинг

    Пошукова оптимізація, або SEO, є технічно маркетинговим інструментом, а не самостійною формою маркетингу. Вважається, що сучасне SEO – це мистецтво та наука про те, як зробити вебсторінки привабливими для пошукових систем.

    «Мистецтво та наука» у SEO – ось найважливіше. SEO – це наука, тому що процес вимагає аналізу та оцінки різних факторів, що сприяють досягненню максимального рейтингу. Сьогодні найважливішими елементами, які слід враховувати під час оптимізації сайту, є:

    • якість контенту;
    • рівень залучення користувачів;
    • мобільність;
    • кількість та якість зовнішніх посилань.

    Отримати мультиканальну стратегію просування в Інтернеті

    Адреса сайту

    Стратегічне використання цих факторів перетворює SEO на науку, а пов'язана з цим непередбачуваність – на мистецтво.

    Складність SEO-маркетингу полягає в тому, що Google часто оновлює свої алгоритми, тому необхідно уважно стежити за всіма показниками сайту та вносити відповідні корективи до своєї стратегії.

    Email маркетинг

    Хоча соціальні мережі активно розвиваються, email-розсилки, як і раніше, залишаються ефективним і рентабельним каналом інтернет-маркетингу. Компанії використовують його як спосіб спілкування зі своєю аудиторією. За допомогою листів вони інформують про знижки та майбутні заходи, направляють людей на свої сайти. Тематика електронних повідомлень, які можна використовувати у маркетинговій кампанії, включає:

    • розсилки під час підписки на блог;
    • вітальні листи до нових клієнтів;
    • акції та спеціальні пропозиції для учасників програми лояльності;
    • поради чи листи аналогічної тематики для підтримки зв'язку з клієнтами.

    Поштовий діджитал маркетинг — засіб зв'язку з потенційними клієнтами, з людьми, зацікавленими у вашому бренді. Багато успішних компаній використовують цей канал, щоб розширити базу електронних адрес, і ряд воронок, щоб перетворити користувачів на клієнтів.

    PPC (реклама з оплатою за клік)

    Платним просуванням у пошуку або рекламою з оплатою за клік (PPC) зазвичай називають результати, які з'являються у верхній або бічній частині сторінки пошукової видачі (SERP). За показ об'яв на цих місцях стягується плата за кожен клік. Їх можна налаштувати так, щоб вони з'являлися під час введення певних запитів, тому вони націлені на аудиторію, яка шукає щось конкретне.

    Цей спосіб просування дуже ефективний, оскільки він ґрунтується на даних, отриманих з аналізу поведінкових факторів. Використовується для збільшення відвідуваності сайту за рахунок показу релевантної реклами потрібним людям у потрібний час.

    У налаштуваннях показу можна увімкнути ретаргетинг. Це означає, що залежно від дій клієнтів інструменти автоматизації маркетингу можуть створювати унікальні персональні кросплатформові оголошення для повернення на сайт, до кинутого кошика та ін.

    PPC-реклама використовується на Facebook та в Instagram. Тут компанії можуть заплатити за показ відео, зображень або слайд-шоу, які будуть видно в стрічках новин людей, що складають аудиторію бізнесу.

    Контент маркетинг

    Цей термін означає створення та просування контенту з метою підвищення впізнаваності бренду, збільшення трафіку, залучення потенційних клієнтів.

    Основні інструменти digital маркетингу:

    • публікації у блогах. Написання та розміщення статей у блозі компанії допомагає продемонструвати свій галузевий досвід та згенерувати органічний пошуковий трафік. У результаті це дає більше можливостей, щоб перетворити відвідувачів сайту на потенційних клієнтів;
    • електронні книги, покрокові інструкції, чек-листи. Подібний об'ємний контент допомагає навчати відвідувачів вебресурсу. Можна «обмінювати» контент на контактну інформацію читача;
    • інфографіка. Іноді читачі хочуть, щоб їм показали графік чи схему, а не розповіли. Інфографіка – це форма візуального контенту, яка допомагає відвідувачам уявити концепцію, яку ви хочете запропонувати їм;
    • навчальні відео, подкасти. Сьогодні такі формати перебувають на піку популярності. Їхнє використання може значно розширити вашу потенційну аудиторію.

    Ефективний контент-маркетинг не має відвертого рекламного характеру. Він служить для навчання та натхнення споживачів, які шукають інформацію. Коли ви пропонуєте контент, який є актуальним для вашої аудиторії, він може зробити вас лідером думок і надійним джерелом інформації. А це знижує можливість того, що інші ваші маркетингові зусилля будуть втрачені. В епоху самостійних покупців контент-маркетинг приваблює набагато більше лідів, ніж платна пошукова реклама або інші канали діджитал маркетингу, тому додаткові зусилля виправдовуються.

    SMM маркетинг

    Соціальні мережі є одним із важливих інструментів підвищення впізнаваності бренду, розширення охоплення та залучення нових клієнтів.

    Ключ до ефективного маркетингу в соцмережах виходить далеко за межі простої наявності активного бізнес-акаунту. Вам потрібно постаратися створити якнайбільше можливостей для обміну інформацією між користувачами. Чим більше аудиторія зацікавлена, тим вища ймовірність того, що люди поділяться публікацією, яка потенційно може надихнути користувачів з їхнього кола стати вашими клієнтами. У цьому полягає принцип дії вірусної кампанії.

    Серед інших можливостей SMM-маркетингу наші спеціалісти називають:

    • максимально точне визначення особливостей своєї ЦА. На платформах соцмереж міститься величезна кількість даних користувача: базова (місце розташування, освіта тощо) і демографічна інформація (стаття, вік), відомості про інтереси, поведінку. Хочете налаштувати таргетинг на самотніх чоловіків віком від 18 до 24 років, які живуть у Канаді, котрі люблять котів, але не люблять собак? Немає проблем! Це всього кілька кліків;
    • аналіз даних та оптимізацію витрат на рекламу. У соцмережах можна виміряти буквально все. Скільки людей подивилося відео, скільком воно сподобалося, хто відреагував, прокоментував, поділився ним чи натиснув на посилання. Це дозволяє маркетологам відстежувати конверсії та оптимізувати свої витрати, щоб підвищити рентабельність інвестицій.

    Сьогодні просування в інтернеті стало набагато складнішим. Боротьба за клієнта йде жорстка. Але саме соціальні мережі мають величезний потенціал для розкручування бренду.

    Партнерський маркетинг

    Цей напрямок прийшов до інтернету з офлайну. Практика показує, що взаємодопомога в інформаційному плані є вигідною для обох партнерів. Affiliate-маркетинг ґрунтується на тому, що ви отримуєте комісію за розповідь на своєму сайті (YouTube-каналі, обліковому записі в соціальній мережі) про товари або послуги, які пропонуються вашими партнерами.

    Це частина щодо нової хвилі маркетингу впливу. Створення кампанії з використанням лідерів думок, які мають велику кількість підписників/власних клієнтів, може стати дуже ефективною формою розширення охоплення. Пошук таких авторів контенту виведе цифрову кампанію на новий рівень.

    Вхідний маркетинг

    Вхідний маркетинг – це стратегія, яка використовує можливості digital маркетингу для того, щоб залучити клієнтів, стати для них корисним.

    Вихідні тактики спрямовані на те, щоб продемонструвати інформацію якомога більшій кількості людей в онлайн-просторі, незалежно від того, чи вона актуальна, чи подобається людям. Наприклад, яскраві рекламні банери, видимі у верхній частині багатьох сайтів, намагаються запропонувати продукт, розповісти про акції людям, які не завжди готові скористатися пропозицією.

    Маркетологи, які впроваджують тактики маркетингу, використовують онлайн-контент для залучення цільових клієнтів на сайт, надаючи людям корисну інформацію. Одним із найпростіших і найпотужніших активів є блог. З його допомогою можна побудувати тривалі стосунки зі споживачами. Йдеться про те, щоб цінувати своїх читачів, давати можливість досягати цілей на будь-якому етапі взаємодії з вами. Коли ваші клієнти процвітають, ви розвиваєтеся разом з ними.

    Про те, хто такий інтернет-маркетолог, ми вже розповідали.

    Мобільний маркетинг

    Це багатоканальна стратегія, спрямована на охоплення цільової аудиторії на смартфонах, планшетах та/або інших мобільних пристроях через сайти, SMS, соцмережі та програми. Для цього напряму першочергове значення має процес пошуку нових клієнтів у різних магазинах мобільних додатків – Google Play, Apple App Store. Оголошення, розміщені на цих платформах, можуть бути різними – від рекламних банерів до відео та інших форм.

    Якщо подивитися на питання просування через мобільні пристрої ширше, тобто з урахуванням того, що більше половини трафіку йде через гаджети, то варто виділити такі компоненти мобільного маркетингу:

    • адаптація сайтів для перегляду на мобільних пристроях;
    • створення листів для email-розсилок із використанням адаптивного дизайну;
    • розробка та покращення власних мобільних додатків.

    Для вивчення останніх потрібно визначити їхню продуктивність, комерційну цінність, збереження залученості. Вони повинні виконувати одну або кілька бізнес-цілей із залучення клієнтів, конверсії.

    Відеомаркетинг

    Цей канал використовує відео для просування та продажу продукту або послуги, підвищення залучення користувачів, навчання споживачів та збільшення охоплення аудиторії за допомогою нових медіа. Популярність цього формату сьогодні продовжує зростати. Крім відомого відеохостингу YouTube, розвивається безліч інших платформ, які можна використовувати, щоб запустити маркетингову кампанію. Наприклад, це Facebook Videos, Instagram, Vimeo та інші.

    Серед популярних сьогодні типів відеороликів фахівці називають:

    • демонстраційні відеоролики (розпакування та тестування продукту);
    • брендові ролики, що розповідають про місію та цінності компанії;
    • відео про події;
    • інтерв'ю експертів;
    • навчальні відео;
    • анімаційні ролики;
    • відео з відгуками клієнтів;
    • Live Videos, що дає особливий, закулісний погляд на компанію;
    • відео 360° та VR. Глядачі «крутять» предмет, розглядаючи з усіх боків, що дозволяє уточнити всю інформацію про нього;
    • відео з доповненою реальністю (AR). У роликах цього стилю додається цифровий шар. Наприклад, камера прямує на вітальню, AR дозволяє побачити, як диван буде виглядати у просторі. IKEA Place — чудовий приклад.

    Наш досвід показує, що під час використання відео рентабельність інвестицій підвищується. Детальніше про ROI у маркетингу читайте у публікації в нашому блозі.

    Канали автономного діджитал маркетингу

    ТБ маркетинг

    Телебачення багато років було пріоритетним рекламним каналом. Нині воно зберегло свої переваги. Хоча з його допомогою неможливо налаштувати цільові покази певним групам користувачів, цей канал автономного маркетингу діджитал відмінно підходить для рекламування товарів широкого споживання.

    У старшої аудиторії досі зберігається довіра до інформації, що транслюється. Тому ТБ маркетинг скидати з рахунків не можна. Розвиток ОТТ-платформ може стати новим вектором у цьому напрямі.

    SMS маркетинг

    Хоча популярність формату SMS-повідомлень падає, але якщо є база телефонних номерів, то можна підтримувати зв'язок із потенційними клієнтами у такий спосіб. Доставку повідомлень, як правило, поєднують з відправкою Push-повідомлень, з розсилкою електронною поштою.

    Радіомаркетинг

    Радіо зазвичай вважається каналом, який лояльно сприймається користувачами. Люди не вважають таку рекламу надто настирливою. Фахівці рекомендують використовувати її для локального просування.

    Як і в телевізійному бізнесі, де реклама з'являється під час шоу, деякі компанії обирають радіо для інформування про свої продукти чи послуги. Це обходиться їм значно дешевше. Рекламодавці також використовують канал для залучення своєї аудиторії за допомогою інтерактивів.

    Білборд-маркетинг

    На жвавих магістралях, перехрестях, у місцях скупчення людей часто можна зустріти електронні рекламні щити. Там демонструються ролики, змінюються статичні оголошення. Так можна підвищити впізнаваність бренду, здивувати, захопити свого споживача.

    Чим діджитал маркетинг відрізняється від інтернет маркетингу

    Діджитал маркетинг — це широкий термін, що описує набір маркетингових процесів, який включає всі доступні цифрові канали для просування продукту (послуги) або для створення бренду. Цифровий маркетинг прийшов на зміну традиційному. Це перехід від газетної офлайнової реклами до кампаній у Facebook, контекстної реклами та SEO-просування.

    Підбірка Digital-інструментів для вашого бізнесу

    Детальний медіаплан із покроковою стратегією просування у Facebook, складений таргетологом із досвідом у вашій ніші.

    image

    Хоча між цими двома термінами немає великої різниці, загальновизнано, що інтернет-маркетинг — це один із ключових напрямків діджитал маркетингу. Більшість маркетингових каналів перетинається, але деякі з них притаманні лише останньому. Зокрема, це просування на ТБ, радіо, за допомогою SMS-розсилок та інформування на електронних білбордах.

    Переваги цифрового маркетингу

    Говорячи про те, які переваги має digital marketing у порівнянні з традиційними способами просування, назвемо такі:

    • глобальне охоплення. Розкрутка сайту дозволить знайти нові ринки та торгувати у всьому світі, не вкладаючи великі інвестиції;
    • низька вартість. Чітко спланована, цілеспрямована кампанія може залучити потрібних клієнтів з меншими витратами, ніж традиційні методи маркетингу;
    • відстежувані, вимірювані результати. Контроль реалізації стратегії інтернет-маркетингу за допомогою вебаналітики та інших інструментів спрощує визначення ефективності кампанії. Підприємець може легко отримати детальну інформацію про те, як клієнти використовують сайт або реагують на рекламу;
    • персоналізація. Якщо база даних клієнтів пов'язана з вебресурсом, то щоразу при налаштуванні контекстної реклами можна використовувати наявну інформацію та зробити своє звернення до користувача більш індивідуалізованим;
    • відкритість. Спілкуючись із потенційними клієнтами у соціальних мережах та ретельно керуючи іншими каналами, ви підвищите лояльність користувачів, покращите репутацію своєї компанії;
    • довгостроковий вплив. Digital marketing дозволяє створювати привабливі кампанії із використанням тактики контент-маркетингу. Контент (зображення, відео, статті) може набувати соціальної цінності — передаватися від користувача до користувача, ставати вірусним;
    • покращені коефіцієнти конверсії. Коли відвідувач знаходиться на сайті, він всього в одному кліку від покупки. На відміну від інших каналів, діджитал маркетинг може бути максимально результативним.

    Водночас усі ці особливості цифрового маркетингу допомагають збільшити продаж.

    Приклад вдалої стратегії digital

    Кожен бізнес є унікальним, перебуває на певному етапі свого розвитку. Пропонуємо до вашої уваги приклад того, як інтернет-магазин меблів досяг поставленої мети за допомогою різних інструментів digital маркетингу.

    Крок 1. Створення швидкого та зручного сайту з розширеним каталогом. Велику увагу варто приділити технічній роботі вебресурсу.

    Крок 2. SEO. Впровадження цієї стратегії дозволяє підвищити видимість сайту в пошукових системах та його авторитетність. Згодом приріст органічного трафіку призведе до збільшення доходів.

    Крок 3. Контекстна реклама. За допомогою цього інструменту можна точково впливати на споживача і досягти більш високих результатів конверсії.

    Крок 4. SMM-маркетинг. Реклама в соцмережах дозволяє розумно витрачати виділений бюджет і зробити взаємодію з потенційними клієнтами міцнішою.

    Детальніше про те, як нам вдалося реалізувати амбітні цілі творців магазину меблів DYBOK, читайте у нашому кейсі.

    Кейс просування магазину меблів DYBOK

    Що являє собою діджітал-агентство

    Щоб витримати сучасний рівень конкуренції, треба тримати руку на пульсі, відстежувати усі інновації. Особливо це важливо у цифровому середовищі, де все змінюється настільки стрімко, що стратегія, яку розробили півроку тому, сьогодні може стати не надто актуальною.

    У digital-агентстві працює команда експертів, що спеціалізуються на сучасних методах цифрового маркетингу. Вони надають послуги, орієнтовані на використання технологій, щоб компанії могли безпосередньо підключатися та взаємодіяти зі своєю цільовою аудиторією у всьому світі.

    Існує кілька видів цифрових послуг. Агентство може запропонувати:

    • стратегічні послуги — маркетингові дослідження, аналіз конкурентів, створення воронок продаж, UX-консалтинг, позиціонування бренду, автоматизація процесів;
    • маркетингові послуги — створення контенту, організація та проведення рекламних кампаній, брендинг, SEO, налаштування РРС-реклами;
    • дизайнерські послуги — користувацьке тестування, UX-дизайн, анімація;
    • послуги з розвитку цифрових платформ — створення сайту, обслуговування вебресурсу, міграція даних, використання CRM.

    Слід зазначити, що деякі діджитал-агентства пропонують так званий маркетинг з повним спектром послуг. Це означає, що вони зосереджуються на розширенні присутності компанії в інтернеті, тоді як інші агентства спеціалізуються лише на кількох послугах. Наприклад, SEO або розробка вебсайтів. Обов'язково ознайомтеся з усіма послугами, які пропонує агентство, щоб переконатися, що його робота відповідає вашим очікуванням.

    Підведемо підсумки

    Хочеться наголосити, що універсальних методів просування бізнесу на просторах Всесвітньої мережі не існує. Digital маркетинг має величезний потенціал для формування унікальної стратегії та досягнення амбітних цілей. Якщо їм займатися регулярно, то кількість клієнтів неухильно зростатиме, а бізнес — масштабуватиметься.

    У Вас залишились запитання?
    Наші експерти готові відповісти на них.
    Залишіть ваші контактні дані.
    Будемо раді обговорити ваш проект!
    Отримати консультацію
    Наш менеджер зв'яжеться з Вами найближчим часом