Чи розумно рекламувати блог для майстрів манікюру в обліковому записі «Інстаграм», де розміщують суто «чоловічі» публікації? Чи пропонуватиме послуги юриста у спільноті з учасниками віком 18–25 років? Логічно, що ні. Це очевидні приклади. Натомість вони показують, що просувати продукт потрібно «своєю» цільовою аудиторією. В іншому випадку ви ризикуєте просто злити рекламний бюджет і упустити заповітних клієнтів.
Перед просуванням або рекламуванням товарів, послуг, особистого блогу в Інстаграм потрібно визначити ЦА, тобто ваших потенційних покупців, клієнтів або читачів, які з більшою ймовірністю відгукнуться на пропозицію.
Розберемося в тонкощах пошуку та залучення цільової аудиторії у популярній соціальній мережі.
Як визначити ЦА в «Інстаграм»
Як вибрати цільову аудиторію? Є перелік критеріїв, яким вона може відповідати. Це стать, вік, геоположення, хобі та інше. Для визначення ЦА почніть із відповідей елементарне питання: хто купує ваш товар? Наприклад, це чоловіки віком від 20 до 30 років. Потім доповнюйте портрет цільової аудиторії, вивчаючи та аналізуючи відомості. Потрібно розібратися в інтересах, заняттях, перевагах потенційних клієнтів.
Знайдіть в «Інстаграм» облікові записи найактивніших людей з вашої ЦА. Потім введіть у пошук хештеги, ознайомтеся з результатами видачі у розділі «Цікаве», спостерігайте за конкурентами.
Наші професіонали покажуть Вам, як заробляти у Instagram
У результаті портрет цільової аудиторії може бути таким:
«Чоловік від 20 до 30 років, студент або фахівець-початківець. Проживає у Києві, не одружений. Цікавиться комп'ютерними іграми, охоче витрачається якісне устаткування. Йому важливо використовувати вільний час на улюблене хобі, знати останні новинки в ігровій галузі».
Зазвичай ЦА включає кілька різних сегментів. Наприклад, для магазину одягу це будуть і чоловіки, і жінки. Відмінності стосуються і віку, місця проживання, інтересів, професії та інших властивостей. Вам потрібно пропрацювати кожен фактор, щоб досягти максимального ефекту для просування чи реклами.
Читайте також
Просування в Instagram
Як знайти аудиторію в Instagram
Для пошуку потенційних клієнтів та покупців є безліч способів. Ми розглянемо найпростіші та найдієвіші:
- Аналіз конкурентів
Знайдіть близько 10 профілів із великою аудиторією. Пройдіться за коментарями, тому що тут «мешкають» найактивніші користувачі. Вивчіть облікові записи людей: фотографії, описи. Це дасть уявлення про вік, роботу, інтереси потенційного клієнта.
Перегляньте також лайки і зробіть те саме. Зрозуміло, всіх охопити не вдасться, але вибірковий аналіз вже дозволить скласти приблизний портрет ЦА.
- Хештеги
Набирайте цільову аудиторію в «Інстаграм» за тематичними хештегами. Для початку підберіть 15–20 ключових фраз, які відображають вашу тематику. Наприклад, якщо це інтернет-магазин спортивних товарів, ключами будуть теги: «тренажери», «кросівки», «спортзал» тощо. Люди, які розміщують публікації з такими словами, цілком можуть стати вашою ЦА.
- Геолокація
Такий спосіб пошуку буде особливо актуальним для бізнесу, зосередженого у певному місті/регіоні. Припустимо, у вас є салон краси у Харкові. Немає сенсу збирати цільову аудиторію з користувачів, які мешкають в Івано-Франківську та інших містах. Орієнтуйтеся лише на місцеву публіку з геометок.
- Опитування
Проводьте їх серед користувачів соцмережі. Запитуйте стандартні речі: який у них вік, чим вони займаються та цікавляться. Такі відомості також допоможуть сформувати портрет цільової аудиторії.
Сервіси для підбору ЦА у Instagram
Дякую розробникам за те, що можна не займатися збиранням цільової аудиторії вручну. Наразі є багато крутих програм для вирішення цього завдання.
Zengram Parser
Це онлайн-платформа для формування списку користувачів зі своїми даними. Сервіс збирає бази профілів за потрібними параметрами із можливістю додавання фільтрів. Інструмент платний, але перші 7 днів діє пробний період. Надалі для використання сервісу доведеться підключити тариф.
InstaParser
Парсер для збору профілів разом із телефонними номерами користувачів. Аудиторія збирається за хештегами та конкурентами. Фільтрації готової бази немає, але можна не включати пошук акаунти без телефонів. Отриманий список експортується до файлу Excel з логінами, описами та іншими важливими даними.
Сервіс повністю платний. Ціна на місяць становить 2000 рублів.
Do Insta
Збирає акаунти людей за хештегами та конкурентами. Можна відфільтрувати їх за кількістю передплатників та підписок, виключити зі сформованої бази іноземні та комерційні сторінки. Інструмент досить функціональний, підходить для використання на ПК та мобільних пристроях. У зрозумілому інтерфейсі ви точно не загубитеся.
Вартість - 1000 руб. / міс. Є 3 дні пробного періоду.
Instaplus
Сайт для збору ЦА з геолокації, хештегів, конкурентів. Він особливо стане в нагоді при розкручуванні облікового запису за цільовою аудиторією. Пробний період використання сервісу становить 5 днів. Далі оплата провадиться згідно з умовами розробників.
Tooligram
Онлайн-сервіс функціонує у хмарному режимі, за рахунок чого ним можна користуватися з будь-якого пристрою. Інструмент підходить для підбору ЦА за вказаними параметрами, підписки на цільову аудиторію, лайкінгу, розсилки повідомлень.
TargetHunter
Сервіс має 150 можливостей пошуку та аналітики, що дозволяє скласти досить точний портрет зацікавленої аудиторії. Система автоматизована, має аналітичний інструмент коригування ходу рекламної кампанії.
Додаткові способи залучити аудиторію до «Інстаграм» на свою сторінку
Як реагує користувач, на якого підписуються по 10 комерційних облікових записів на день? Найчастіше або ігнорує, або дратується. Дуже рідко – підписується у відповідь.
Потрібно шукати додаткові способи залучення аудиторії на свій обліковий запис. І ось одні з них:
- Пабліки . Замовте публікацію у розкрученому профілі. Це допоможе збільшити кількість передплатників. Тільки обов'язково вибирайте облікові записи, які підходять вам за тематикою!
- Блогери . Ще один популярний сьогодні спосіб залучення користувачів. Люди довіряють думці блогерів і з більшим бажанням цікавляться товаром.
- Громадські особистості . У знаменитостей реклама дорога. Якщо ви можете дозволити собі такі витрати, вона принесе багато передплатників. Подібний метод підходить великим компаніям та магазинам.
- Офіційна реклама . Спробуйте скористатися маркетинговим прийомом та зацікавлювати людей через пости. Налаштування виконується через "Фейсбук".
- Марафони . Це своєрідний клуб за інтересами та досить результативний спосіб залучення передплатників.
- Конкурси . Людям подобається брати участь у розіграшах та сподіватися на перемогу. Влаштовуйте цікаві конкурси, але обов'язково із чесними результатами.
- Взаємопіар . Такий метод затребуваний серед блогерів. Можна знайти схожий за тематикою профіль з приблизно однаковою кількістю передплатників і домовитися про взаємний піар. Пости зі згадуванням один одного краще розміщувати в різні дні та час, щоб це виглядало природно.
Читайте також
Реклама Інстаграм: все про можливості популярного майданчика
Необов'язково використовувати лише один із згаданих способів. Якщо дозволяє час і гроші, використовуйте різні канали. Це забезпечить максимальну віддачу.
Як утримати свою аудиторію у Instagram
Залучити користувачів до свого облікового запису – лише половина завдання. Їх треба ще й утримати. Поділимося декількома способами.
Цікавий контент
Тут на допомогу прийде інформація, яку ви зібрали під час аналізу інтересів, переваг цільової аудиторії. Розробляйте контент з урахуванням цих даних, щоб, напевно, привернути увагу передплатників. Публікуйте барвисті фотографії та відео, відстежуйте статистику та виділяйте пости з найбільшою кількістю переглядів та лайків.
Правильний час публікацій
Розміщуйте матеріали тоді, коли активна ваша аудиторія. Припустимо, передплатники проживають переважно у США. Значить, публікувати пости, орієнтуючись на європейський часовий пояс, нема рації.
Аналіз ефективності дій
Слідкуйте за статистикою облікового запису, зокрема аналізуйте кілька ключових параметрів:
- джерела пошуку, з яких вдається залучити більше активних передплатників;
- контент, що викликає найбільший інтерес публіки;
- записи з безліччю коментарів та лайків;
- динаміку активності користувачів після змін контенту.
Оволодіти увагою ЦА досить складно. Але якщо враховувати статистику та аналізувати ефективність дій, вдасться знайти формулу успіху.
Читайте також
Статистика в Інстаграм - докладно про корисний інструмент
Висновок
Залучення нових користувачів до вашої цільової аудиторії – це практично нескінченний процес. Одні тренди замінюються іншими, конкуренти вигадують дедалі цікавіші способи звернути він увагу. Регулярно опрацьовуйте вашу ЦА. Користуйтеся ручним парсингом для пошуку передплатників, збирайте облікові записи через зручні сервіси. Залишайтеся на хвилі, і ніхто не завадить успішно розвивати свій бізнес.
FAQ
Що таке цільова аудиторія?
ЦА – це група людей, яка зацікавлена у продукті. Таких користувачів можна легко конвертувати в реальних клієнтів та покупців. Саме цільова аудиторія забезпечує продаж, окупність рекламних витрат і витрат на оформлення угод, сервіс і т.д.
Як знайти ЦА в Інстаграм?
Шукайте тематичні облікові записи, переглядайте їх передплатників, коментарі під постами, після чого аналізуйте користувачів та складайте портрети ЦА. Виконуйте пошук людей за хештегами, геометками – це також допомагає вийти на цільову аудиторію.
У яких сервісах збирати ЦА?
Для формування бази потенційних клієнтів користуйтеся зручними інструментами: TargetHunter, Do Insta та іншими.
Залишіть ваші контактні дані.
Будемо раді обговорити ваш проект!