0-800-759-750
Ми на зв'язку с 7:00 до 24:00
office@elit-web.ua

5 міфів про кризу. Як не зробити свій бізнес жертвою коронавірусу

20 березня 2020
2872
0
Поділіться
Зміст

    Ця стаття буде корисна власникам бізнесу, підприємцям, маркетологам, виконавчим директорам та всім, хто приймає ключові рішення в компанії.

    Останні події у світі, пов'язані з пандемією COVID-19, новинами про те, що світ входить в економічну кризу і загальною атмосферою невизначеності призвели до того, що серед населення та підприємців у тому числі починає наростати паніка.

    Хтось уже домовляється з орендарями на канікули, скорочує під нуль витрати, співробітників відправляє у відпустку власним коштом, а декого взагалі звільняють. Напевно, це вимушені заходи. Але ми хочемо вас уберегти від помилки, яка може стати катастрофічною, призвести до повного краху всього того, що створювалося багато років.

    купівельна спроможність населення падає

    Найголовніша помилка – скоротити витрати на маркетинг та залучення клієнтів. У цій статті ми хочемо пояснити, чому це так, спростувавши кілька міфів, якими вже обросла криза, що ще не настала.

    Міф №1. Купівельна спроможність населення падає

    Це твердження стосується лише оффлайн-продажів, але не всіх. На час карантину покупці знижують свою активність, але це явище тимчасово. У сфері інтернет-торгівлі ситуація змінилася зовсім інакше. Люди через карантин проводять більше часу вдома. Інтернет став основним інструментом для здійснення покупок.

    Це ідеальна можливість для вашого бізнесу освоїти нові канали продажів у всесвітній мережі, і переманити до себе вагаються клієнтів ваших конкурентів.

    це початок затяжної кризи

    Якщо у вас зараз з'явилося більше вільного часу, то ви нарешті можете приділити його опрацюванню вашого сайту, асортименту товарів і послуг, контенту в соцмережах, взаємодію з базою поточних клієнтів. Подумайте, що можна запропонувати вашій цільовій аудиторії в цей період .

    Міф №2. Це початок затяжної кризи

    Що стосується ситуації з коронавірусом. Пандемія вже починає зменшувати оберти завдяки своєчасним діям урядів та високого ступеня поінформованості людей щодо засобів захисту та профілактики (у чому інтернет відіграв не останню роль).

    Щодо світової економічної кризи, то за статистикою останніх 50 років, приблизно кожні 10 років світ входить у рецесію, і це вже стало нормою, до якої бізнес має бути готовий. Ну а далі діє принцип зебри: після кожної чорної смуги настає біла.

    Тому краще відкинути думки про те, щоб повністю припинити власну діяльність та дочекатися найкращих часів. Навіть якщо в даний період ви не маєте можливості надавати свої послуги клієнтам, не припиняйте спілкування з ними. Коли карантин закінчиться, попит на товари та послуги, які були недоступні споживачам, може не лише повернутися до колишніх показників, а й збільшитись . Пам'ятайте про це та будьте готові.

    кризу потрібно просто перечекати

    Міф №3. Кризу потрібно просто перечекати

    Філіп Котлер сказав:

    « В епоху кризи, як під час бурі — багато хто захищається і будує сильні та стійкі будинки, проте потрібно будувати вітряки, використовуючи руйнівну енергію вітру і збільшуючи тим самим активи»

    Доведений факт, що на людей краще діє мотивація від , ніж мотивація до . Людина зробить усе, щоб не втратити те, що вона вже є, але набагато повільніше і з меншою мотивацією робитиме ті дії, які дадуть зростання. Це особливо легко помітити у ситуаціях, схожих на поточну.

    Приклад з історії – дії Ford та Chevrolet під час кризи 1973 року.

    Ford у ході кризи, коли ціни на бензин у світі стрімко зростали, зменшив рекламний бюджет на 14% і зайняв вичікувальну позицію. Через це навіть через 5 років компанія не досягла своєї докризової частки ринку.

    На відміну від конкурента, компанія Chevrolet відмовилася від традиції встановлювати рекламний бюджет як фіксований відсоток від продажу. Вони збільшили вкладення у просування моделей з економічним двигуном. Підсумок: частка ринку Chevrolet збільшилась на 2%.

    Ford зробив висновки з кризи 1973 року і під час рецесії 1978-1979 років повівся по-іншому: 1977 року рекламний бюджет компанії становив $106 млн, 1978-го -$163 млн, 1979-го – $175 млн.

    Пізніше директор з реклами Ford Р. Джей Джилулі сказав: «Найголовніше - це частка ринку, ти маєш прагнути її збільшити, навіть якщо обсяг споживання в категорії скорочується» .

    У цей період важливо враховувати ризики, але не забувайте про можливості. Шукайте нові канали комунікації з ЦА, просуйте послуги та товари, попит на які зростає.

    у кризу насамперед скорочують витрати на рекламу

    Міф №4. У кризу насамперед скорочують витрати на рекламу

    Чому це не можна робити?

    У США проводилося дослідження, в результаті якого було виявлено, що ті компанії, які не урізали маркетинговий бюджет за часів фінансової кризи, стали лідерами своїх галузей. Ну а компанії, які скоротили інвестиції в маркетинг, втратили свою частку ринку, так і значно послабили свою конкурентоспроможність.

    Відомий теоретик маркетингу Пітер Друкер заявив, що маркетинг – це витрати, які дають прибуток. Тому що це збір знань про потреби клієнтів у період кризи, щоб зробити свою пропозицію максимально відповідною на даний час.

    Попит не пропадає, він просто змінюється. І ваше завдання визначити, як він змінився, і підлаштуватися під нього.

    Часто компанії скорочують витрати на маркетинг, зменшуючи бюджети на канали, якими приходять клієнти. І це веде до того, що клієнтів стає ще меншим, прибуток скорочується, бюджет знову доводиться зменшувати. Це замкнуте коло. У результаті ви зіткнетеся з тим, що нові клієнти не приходять, старі про вас забувають, і доводиться починати практично з нуля.

    Але це не означає, що витрати скорочувати не потрібно зовсім. Потрібно, але тільки ті, які не пов'язані з генерацією продажів та виробництвом .

    Коли ви шукаєте способи мінімізувати фінансові втрати, думайте насамперед не про витрати, а про способи підвищити дохід. Насамперед, почніть із перегляду системи клієнтогенерації та продажу, а потім сфокусуйтеся на скороченні непотрібних витрат.

    Пам'ятайте, що скорочення маркетингу під час кризи – помилка, яка призведе до проблем у майбутньому. Як тільки бізнес перестає залучати нових клієнтів, він починає рухатись униз. Це катастрофа, яка спричинить крах.

    криза - найгірший час для будь-яких нововведень у маркетингу

    Міф №5. Криза – найгірший час для будь-яких нововведень у маркетингу

    Філіп Котлер порівнював маркетинг зі зброєю для бізнесу, яка особливо потрібна в кризу. Багато компаній, які віддають перевагу відмовлятися від нього в першу чергу, можуть просто не випливти.

    Але це має бути розумний маркетинг, зважений, підлаштований під реалії ринку. Тому зараз дуже важливо зосередитися на пошуку нових рішень для бізнесу.

    Зменшення витрат на рекламу та маркетинг не призведе до тактичних та стратегічних втрат лише в тому випадку, якщо підприємство знайде інші, дешевші та умовно безкоштовні методи реклами, просування, інформування покупців, клієнтів чи партнерів про свої бізнес-пропозиції.

    Іншими словами, ви можете адаптувати свій маркетинг в умовах кризи, залучаючи дешевші канали продажів. Не треба боятися кризи, не треба боятися змінюватись у кризу.

    Адже за фактом, криза для вас настає тоді, коли світ змінився, а ви ні .

    Давайте знову повернемося до історії, а саме 2007-2008 рік, коли у світі спалахнула найбільша після закінчення Другої світової війни економічна криза.

    Більшість компаній під час кризи вирішили «взяти паузу» і спостерігати за ситуацією, не роблячи активних дій. Вони заморозили чи скоротили маркетингові бюджети до того часу, поки сформують розуміння те, що чекає їх попереду, і вироблять стратегію подальших дій.

    Фактично вони виявилися не готовими до цієї кризи, а їх маркетинг не був досить гнучким, щоб оцінити всі ризики та знайти можливості. Вони ухвалили найпростіше рішення – скоротити витрати за рахунок маркетингу, щоб перечекати. Ця помилка їх занапастила. Але не всі діяли так.

    Показовий приклад – компанія Gloria Jeans, яка не тільки пережила кризу 2008 року, а й досягла зростання.

    До 2008 року компанія Gloria Jeans мала оборот близько 240 млн. доларів, при цьому більшу частину доходу складали оптові продажі та франчайзинг. Як і для багатьох рітейлерів, ключовою проблемою компанії в період кризи стало падіння платоспроможного попиту, а також зростання конкуренції з боку менш якісних товарів із Туреччини та Китаю.

    Щоб зберегти зростання і натомість падаючого попиту, керівництво вирішило знизити ціну товару з допомогою скорочення всіх витрат, крім витрат за маркетинг. 21 регіональне представництво закрили, залишивши лише сім ключових. Однак бренд збільшив кількість торгових представників зі 120 до 250 – вони знаходили нових покупців та розповідали їм про переваги продукції . Також вони вирішили інвестувати гроші у власну роздрібну мережу.

    У результаті до кінця 2009 року показник доходу компанії не знизився, а й подвоївся за рахунок оптимізації видатків, збереження маркетингового бюджету та грамотних управлінських рішень .

    Як бачите, ті компанії, які передбачають поведінку ринку та своїх клієнтів, краще переносять економічні труднощі у світі. Наприклад, у Китаї в умовах ізоляції зросли онлайн-покупки та доставка їжі та продуктів. Перегляньте свої онлайн продажі, свій сайт, рекламні кампанії, соцмережі, комунікацію з клієнтами. Сфокусуйтеся на тому, на що раніше не вистачало часу.

    пам'ятайте: криза – це час нових можливостей в інтернеті

    Пам'ятайте: криза – це час нових можливостей в Інтернеті

    Криза – це непростий період, але й переоцінювати його негативний ефект не варто. Якщо ваш бізнес пов'язаний з інтернетом, то це золотий час, щоб збільшити своє охоплення ринку, поки ваші конкуренти будуть знижувати витрати на маркетинг, ви заберете їхню частку .

    Чим нижче конкуренція, тим швидше ви досягнете результатів в інтернеті .

    Якщо ваш бізнес не пов'язаний із всесвітньою мережею, то зараз ідеальний момент для того, щоб почати використовувати інтернет-комунікації, доки поріг входу знизився.

    Чим нижча конкуренція, тим простіше вам буде збільшити власну частку ринку:

    • У SEO конкуренти знижують бюджети або взагалі припиняють оптимізацію, це чудова можливість піднятися на верхні позиції у видачі.
    • У контекстній рекламі через зниження рівня конкуренції впаде вартість кліку за вашими запитами. Тобто за той самий рекламний бюджет ви отримаєте більше переходів.

    Під час пандемії люди будуть більше часу проводити онлайн, у тому числі й робити покупки, оскільки відвідування офлайн-закладів стало небезпечним. Тому витрати на інтернет-маркетинг себе цілком виправдають.

    Після того, як епідемія закінчиться, ваша частка ринку нікуди не подінеться, ваш бренд не втратить у впізнаваності, а ось конкурентам доведеться просуватися вже в більш важких умовах, коли всі кинуться надолужувати втрачені позиції.

    Важливо ставитися до кризи без страху, сприймати цей період як час максимальних можливостей та активізації маркетингових зусиль .

    Не піддавайтеся загальній паніці, розсудливо оцінюйте ризики та можливості, які може отримати ваш бізнес під час цієї кризи, а ми як агентство інтернет-маркетингу, всіма силами допомагаємо своїм клієнтам, і готові підказати вам як краще діяти в цей період, щоб після закінчення кризи ваш бізнес не лише не втратив, а й примножив свої позиції на ринку.

    Здоров'я вам і вашим близьким, а вашому бізнесу росту та процвітання. І бажаємо всім 36,6!

    У Вас залишились запитання?
    Наші експерти готові відповісти на них.
    Залишіть ваші контактні дані.
    Будемо раді обговорити ваш проект!
    Отримати консультацію
    Наш менеджер зв'яжеться з Вами найближчим часом