0-800-759-750
Ми на зв'язку с 7:00 до 24:00
office@elit-web.ua

Hotjar: повний посібник з інструменту

Поділіться
Зміст

    Коли мова йде про інструменти для аналітики сайту, ми зазвичай відразу згадуємо Google Analytics. Це відмінний сервіс, здатний надати дійсно багато корисних даних про сайт, його відвідувачів та їхні дії. Але що робити, якщо їх недостатньо і хочеться отримати більше важливої інформації, щоб зробити сайт кращим, збільшити конверсії та покращити юзабіліті? Саме тут на допомогу приходить сервіс Hotjar.

    Hotjar

    Зараз ви дізнаєтеся, що це таке, які можливості Hotjar ви можете використовувати абсолютно безкоштовно, а також чи є альтернативи Hotjar, гідні вашої уваги. Почнемо!

    Важливе уточнення! На даний момент жоден сервіс не здатний провести так само комплексний аналіз юзабіліті сайту, як це зробить команда фахівців. Якщо вас цікавить послуга юзабіліті , рекомендуємо звертатися до Elit-Web.

    Що таке Hotjar?

    Hotjar — це один із топових сервісів аналізу юзабіліті сайту, який дозволяє не лише аналізувати поведінку користувачів на сторінках вашого веб-ресурсу, але й отримувати зворотний зв'язок та на його основі проводити оптимізацію для збільшення юзабіліті.

    Що таке Hotjar

    Сьогодні понад 350 000 компаній у світі використовують Hotjar. А у 2021 році сервіс став одним із провідних гравців у EMEA (Europe, the Middle East and Africa). Чому ж він такий популярний? Впевнені, наш огляд Hotjar відповість вам на це питання!

    Навіщо і навіщо використовувати Hotjar?

    Ми можемо назвати три головні причини використовувати Hotjar власникам сайтів, менеджерам, маркетологам, дизайнерам та всім, хто так чи інакше працює з веб-ресурсами та прагне збільшити їх показники ефективності.

    • Причина №1 . Детальний аналіз взаємодії користувачів із сайтом

    Ви не просто бачите кількість відвідувачів, кліків, конверсій, відсоток відмов і т. д. Сервіс Hotjar дозволяє буквально відстежити рух користувачів по сайту, знайти точки підвищеного інтересу, проводити опитування для покращення юзабіліті та багато іншого.

    • Причина №2 . Контекст поведінки вашої аудиторії

    Hotjar збирає дані та поєднує їх з візуальними картами, тим самим ще краще візуалізуючи поведінку користувачів. Наприклад, можна побачити, що вони часто затримуються на певній сторінці або на якомусь блоці/елементі. Можливо, він викликає інтерес – це плюс. А може, в ньому важко розібратися — це мінус. Контекст є важливим. Він допомагає зрозуміти, чи потрібно вносити якісь зміни до структури сайту, чи все і так працює добре.

    • Причина №3 . Простота інтеграції та використання Hotjar

    Hotjar легко інтегрувати у свій сайт та налаштувати саме для вашого бізнесу. Навіть не маючи великого досвіду в зборі та інтерпретації даних, ви зможете самостійно підключити інструменти Hotjar та отримати об'єктивне уявлення про свою аудиторію.

    Функції сервісу Hotjar

    Усе сказане вище — це лише теорія. Але давайте перейдемо до практичної сторони та розглянемо головні функції Hotjar, які можна почати використовувати вже сьогодні.

    Теплова карта - Heatmaps

    Теплова карта - Heatmaps

    Теплові карти Hotjar - один з найбільш наочних інструментів цього сервісу, який дозволяє в буквальному розумінні побачити, куди відвідувачі вашого сайту найчастіше кликають, а які елементи сторінки залишаються поза увагою.

    У Hotjar використовується три типи теплових карток:

    • картка кліків;
    • карта скролінгу;
    • карта посилань.

    Ця інформація є незамінною, якщо ви хочете покращити юзабіліті веб-ресурсу та переробити дизайн/структуру, щоб користуватися сайтом було зручніше і він краще виконував свої функції.

    До речі, у нас є стаття на цю тему: «Як дизайн інтернет-магазину впливає на його просування» . Рекомендуємо ознайомитись у вільний час.

    Записи сесій - Visitor Recordings

    Записи сесій - Visitor Recordings

    Справжня магія від Hotjar. Інструмент Visitor Recordings дозволяє простежити за всіма діями відвідувача сайту – аж до переміщення курсору, скролінгу, часу, проведеного на певній сторінці або її частині. Фактично, ви бачите запис екрана.

    Більше того, можна фільтрувати записи, розподіляти їх за допомогою тегів, зберігати до списку обраного тощо. Для аналізу це дуже зручно.

    Конверсійні вирви

    Конверсійна вирва - це послідовність дій, які роблять користувачі до конверсії. Формування чіткої вирви дозволяє виявити, на якому етапі відвідувачі сайту перетворюються на ваших клієнтів, а на якому – «відвалюються». Таким чином, можна посилити слабкі сторони ресурсу і ще більше зміцнити сильні. А значить - збільшити відвідуваність потрібних сторінок, знизити показник відмов та отримати більше конверсій.

    Важливе уточнення! Конверсійні вирви в Hotjar будуються не за івентами (подіями), а за переходами на сторінки. Тому інформація не на 100% репрезентативна. Але ця проблема є в Google Analytics.

    Опитування

    Вбудовані опитувальники на сайті допомагають краще вивчити вашу цільову аудиторію, її інтереси та уподобання. А ще зрозуміти, чому користувачі не роблять цільової дії. Яскравий приклад — опитування «Чому ви йдете?». з кількома варіантами відповідей, коли людина закриває сторінку з товаром: «Не можу оформити замовлення», «Знайшов дешевше», «Мені потрібно час подумати» і т. д. Або можливий варіант із полем для введення тексту. Але далеко не всі користувачі готові витрачати час, щоб описати причину догляду.

    Опитування

    Можливі й інші тригери для появи опитування на сайті - певний час на сторінці, 50% скролінгу сторінки і т.д.

    Але з опитувальниками на сайті потрібно бути обережними і не використовувати там, де це насправді не потрібне. Будь-які спливаючі вікна чи поля можуть сильно дратувати відвідувачів і лише відштовхувати їх.

    Аналітика форм

    Різні форми є на більшості сайтів: зворотний зв'язок, замовлення, «Повідомити про помилку» тощо. Аналітика форм Hotjar дозволяє проаналізувати, як користувачі їх заповнюють. Наприклад, яку інформацію вони вводять без проблем, яку з помилками через неправильне розуміння, а на якому етапі взагалі припиняють заповнення і йдуть з сайту.

    Аналітика форм

    Наприклад, у вас на сайті є форма зворотного зв'язку з полями Ім'я, Email та Номер телефону. Користувачі заповнюють поля Ім'я та Email, а от відправляти номер телефону не готові і тому взагалі відмовляються звертатися через форму. Логічно, що цей пункт краще прибрати і позбутися відразливого фактора.

    Скільки коштує Hotjar?

    Hotjar пропонує чотири тарифні плани на вибір – Basic, Plus, Business та Scale. Розглянемо кожен із них докладніше. Hotjar - далеко не найдешевший сервіс, зате ви отримуєте відразу великий список інструментів, які інакше довелося б "збирати" на різних платформах і платити за кожен окремо.

    Скільки коштує Hotjar

    Базовий план

    Ціна - безкоштовно

    Тариф, який підійде власникам сайтів з невеликими обсягами трафіку або тим, хто хоче ознайомитися з базовими функціями Hotjar перед переходом на платний тариф.

    Функції:

    • запис 35 сесій щоденно;
    • автоматичний збір даних;
    • необмежені теплові карти;
    • до 1050 записів на місяць;
    • створення та збереження до 3 опитувань та віджетів зворотного зв'язку.

    Для командної роботи та аналітики великих веб-ресурсів цей тариф не підійде, але для ознайомлення більш ніж.

    Plus-план

    Ціна - $39

    Тариф, призначений для невеликих команд та сайтів. Надає всі функції базового плану, але розширює та доповнює його.

    Функції:

    • запис 100 сесій щоденно;
    • до 3000 записів на місяць;
    • необмежену кількість опитувань і віджетів зворотний зв'язок;
    • запуск запису сесії автоматично під час переходу користувача на певну сторінку або після здійснення заданої дії;
    • гнучка система фільтрів записів

    Цей тариф можна порекомендувати власникам нових, але перспективних сайтів. Він порівняно дешевий, але надає справді значну кількість функцій за ці гроші.

    Business-план

    Ціна - від $99 і більше

    У тарифі Hotjar Business ви отримуєте ті ж функції, що і в Plus-плані, а також додаткові можливості для аналітики.

    Функції:

    • запис від 500 до 2500 сесій щодня (від цього залежить вартість);
    • сім інтеграцій, що настроюються;
    • потужні інструменти аналітики когорт користувачів;
    • аналіз дій "відмовних" користувачів, які пішли зі сторінки;
    • видалення брендингу Hotjar зі звітів та додавання власного логотипу компанії.

    Саме Business-план є рекомендованим Hotjar. Якщо у вас зростаюча компанія та сайт, варто придивитися саме до нього.

    Scale-план

    Ціна - від $389 і більше

    Цей тариф підходить виключно для великих компаній та сайтів. Наприклад, для інтернет-магазинів. Надає всі функції тарифу Business та розширює його.

    Функції:

    • запис від 4000 сесій щоденно;
    • персональний менеджер з роботі з клієнтами;
    • система єдиного входу SAML (SSO);
    • повний доступ до всіх функцій Hotjar.

    З набором доступних інструментів у кожному з тарифів можна ознайомитись на офіційному сайті компанії Hotjar. Тут є онлайн-калькулятор, що допомагає вибрати оптимальний тарифний план в залежності від добової кількості сеансів на сайті.

    Як підключити Hotjar?

    Існує три способи підключити Hotjar до сайту:

    1) Інтеграція з Google Tag Manager безпосередньо через інтерфейс Hotjar.

    Достатньо натиснути Start Setup та дотримуватися подальших інструкцій. Головне — бути залогіненим в обліковому записі, де створено ваш GTM, і вказати контейнер при встановленні. Тег буде створено автоматично, а вам навіть не доведеться переходити на сторінку GTM.

    2) Створення тега в GTM вручну.

    В обліковому записі Hotjar вам буде надано унікальний ID, який і потрібно використовувати:

    Як підключити Hotjar

    У Google Tag Manager просто оберіть відповідний тег і вставте в нього свій ID:

    У Google Tag Manager просто оберіть відповідний тег

    3) Вставка html-коду в <head> і <body>.

    Код для підключення Hotjar до сайту можна взяти прямо зі свого облікового запису, передати розробнику або вставити його у відповідні теги самостійно, якщо у вас є доступ. Але якщо ви не впевнені, що справитеся самі, краще довірте це завдання фахівцеві.

    Аналіз даних Hotjar

    Ви повинні розуміти, що це інструмент виключно поведінкової аналітики. З його допомогою можна проаналізувати такі показники:

    • на якому етапі взаємодії з сайтом/сторінкою користувачі «спотикаються», втрачають інтерес та йдуть;
    • як відвідувачі взаємодіють (або не взаємодіють) з елементами, блоками та розділами сторінки;
    • що привертає увагу користувачів, що вони, навпаки, ігнорують;
    • Чого відвідувачі насправді хочуть від вашого сайту і чи здатний він їм це дати.

    Поведінкова аналітика – це справді дуже важливо. Але, аналізуючи дані в Hotjar, не можна забувати про інші фактори, такі як SEO-оптимізація, поточна швидкість завантаження сторінок сайту , позиції вашого ресурсу в результатах пошукової видачі, наявність технічних помилок та інше.

    Також додамо, що кожен сайт є індивідуальним, і навіть ідентичні результати аналітики в різних випадках можуть інтерпретуватися зовсім інакше. Наприклад, є два сайти, які користувачі не скролять далі 50%. Але на одному сайті клієнт, наприклад, може оформити замовлення на першому-другому екрані, а на іншому йому доведеться перегортати сторінку в самий низ. Відповідно, для першого сайту це зовсім не критично і не впливає на конверсії, а для другого ознака серйозної недоробки.

    Як збільшити конверсію сайту за допомогою Hotjar?

    Варіантів використання отриманої через Hotjar інформації підвищення CRO дуже багато. Ми ж розглянемо три найбільш поширені способи збільшення конверсії:

    • Пошук та усунення перешкод для конверсії.

    Низький коефіцієнт конверсії може свідчити у тому, що у певному етапі взаємодії із сайтом аудиторія просто «застряє». Або щось її відштовхує від здійснення цільової дії. Hotjar дозволяє виявити це «щось» та усунути його. Наприклад, використовуючи теплову карту, ви можете зрозуміти, які елементи сторінки опиняються без уваги відвідувачів, і перенести їх у вдале місце. А опитування покажуть, які веб-ресурси мають слабкі місця з точки зору користувачів.

    • Зміна структури сторінок для підвищення CRO.

    Записи сесій дозволяють стежити за всіма діями користувачів на сторінці до руху курсору. Разом з тепловою картою це дає чітке розуміння, яка інформація, блоки, кнопки та інші елементи є найбільш важливими для вашої аудиторії. Можливо, варто переробити структуру та підняти їх вище. Або, навпаки, змістити деякі блоки нижче, щоб користувачі скролили сторінку і глибше її переглядали. Проводячи A/B-тестування, ви зможете сформувати ідеальну структуру, яка ефективно працюватиме на підвищення конверсії.

    • Оптимізація форм.

    Багато власників сайтів недооцінюють роль форм показника конверсії сайту. А вони можуть як збільшити CRO на десятки відсотків, так і обвалити показники. Аналізуючи, як користувачі взаємодіють із формами, ви зможете переробити їхню структуру, зменшити кількість відмов та підвищити конверсію. А в комбінації з тепловою картою аналіз стає ще наочнішим.

    Висновок

    Сподіваємося, цей огляд Hotjar був для вас корисним і ви уважніше придивіться до цієї платформи для аналітики поведінки. У порівнянні з Google Analytics Hotjar надає відчутно більше інформації, яку можна використовувати для покращення досвіду користувача ваших клієнтів. І відповідно – для збільшення продажів.

    З мінусів ми можемо назвати хіба досить високу ціну в тарифах Business і Scale, а також спірний підхід до побудови конверсійних воронок. Але в іншому це незамінний інструмент, який не має серйозних конкурентів.

    У Вас залишились запитання?
    Наші експерти готові відповісти на них.
    Залишіть ваші контактні дані.
    Будемо раді обговорити ваш проект!
    Отримати консультацію
    Наш менеджер зв'яжеться з Вами найближчим часом