0-800-759-750
Ми на зв'язку с 7:00 до 24:00
office@elit-web.ua

Покрокове налаштування цілей у Google Analytics на прикладі інтернет-магазину

Поділіться
Зміст

    Google Analytics — один з головних інструментів для збору аналітики відвідувань сайту, факторів поведінки користувачів та інших пріоритетних для бізнесу параметрів. І в той же час ми щоразу спостерігаємо картину: власники онлайн-магазинів інтегрують код «Гугл Аналітікс», і на цьому, по суті, все закінчується. Звичайно, цього недостатньо, щоб використовувати можливості інструменту в повній мірі.

    Сьогодні ми детально розповімо, що таке цілі у «Гугл Аналітікс», чому їх потрібно налаштовувати. Ви дізнаєтесь, як це зробити правильно. У статті на вас чекає детальна покрокова інструкція, як налаштувати цілі в «Гугл Аналітікс». Збережіть закладки, щоб не втратити!

    Налаштування цілей у Гугл Аналітікс

    Зміст

    Для чого потрібне налаштування цілей у Google Analytics

    Типи цілей у Google Analytics

    Покрокова інструкція щодо налаштування цілей Google Analytics на прикладі інтернет-магазину

    Мікроконверсії та макроконверсії для налаштування цілей у Google Analytics

    Чому не працюють цілі в Google Analytics

    Що важливо для налаштування цілей Google Analytics

    Висновки

    FAQ

    Для чого потрібне налаштування цілей у Google Analytics

    Цілі Google Analytics - це інструмент для відстеження дій користувачів на веб-ресурсі або в додатку. Наприклад, можна переглядати статистику вибраних сторінок, кліків по різних елементах, заповнення форм тощо. Більш детально про інструменти Google Analytics ми вже писали у статті. Google Analytics: що це таке, як користуватись – покрокове керівництво сервісу

    Коректне налаштування та інтеграція цілей у «Гугл Аналітікс» дає можливість дізнатися точний відсоток користувачів, які роблять цільові дії. Тобто визначити рівень конверсії. А це, власне, і є ключовим чинником оцінки ефективності веб-ресурсу.

    Окрім іншого, послідовність цілей Google Analytics дозволяє оцінювати та оптимізувати вирву продажів – шлях, який проходить користувач до здійснення цільової дії. Якщо знадобиться, цю вирву продажів можна будь-якої миті коригувати і модернізувати, спираючись на результати аналітики.

    Для чого потрібне налаштування цілей у Google Analytics

    Для чого налаштовувати та відслідковувати цілі у «Гугл Аналітікс» саме вам? Як мінімум для того, щоб аналізувати базові комерційні показники:

    1. Продажі – загальна кількість замовлень із сайту, відсоток покупок на одного відвідувача інтернет-магазину, а також середній чек.
    2. Трафік - кількість унікальних відвідувачів сайту та кількість сесій. Зверніть увагу, що сесії зараховуються незалежно від того, був користувач на вашому ресурсі раніше чи ні. Тому їх кількість апріорі буде більшою.
    3. Конверсія – співвідношення сесій до кількості замовлень. Чим вища конверсія, тим краще. Наприклад, якщо за день ваш сайт відвідала 1000 осіб, а 100 з них зробили замовлення, конверсія складає 10%. Це відмінний показник, хоча багато залежить від специфіки інтернет-магазину, його пропозицій та інших параметрів.

    Для чого налаштовувати та відстежувати цілі в Google Analytics

    Існує безліч майданчиків, з яких користувачі можуть потрапити на ваш сайт: соціальні мережі, пошукові системи, реклама на сторонніх ресурсах та ін. та гроші на ті, які не дають конверсії.

    Задіяти Google Analytics для просування вашого сайту

    Адреса сайту

    Типи цілей у Google Analytics

    Типи цілей у Google Analytics

    Перш ніж налаштувати цілі в Google Analytics, потрібно зрозуміти, які саме цілі підходять вам і вашому проекту. Від цього безпосередньо залежатимуть ефективність застосування інструментів «Гугл Аналітики» та можливості залучення отриманих даних у подальшому просуванні.

    Усього виділяють такі основні типи цілей у Google Analytics: цільова сторінка, тривалість відвідування (візиту), кількість переглянутих сторінок/розділів/екранів за один сеанс. Розглянемо кожен із цих типів докладніше.

    Цільова сторінка

    Щоб налаштувати цілі в Google Analytics, в першу чергу варто орієнтуватися на «Цільова сторінка». За її допомогою можна простежити послідовність переглядів. Вийде точно визначити, скільки людей відвідало ту чи іншу сторінку.

    Таке налаштування цілей у Google Analytics може бути використане зовсім по-різному. Наприклад, ви вирішили дізнатися точну кількість покупок у своєму онлайн-магазині. Для цього достатньо створити сторінку, куди буде перенаправлено відвідувачів, які здійснили замовлення. Інші користувачі ніяк не зможуть потрапити на цю сторінку. Тобто кількість відвідувачів = кількість покупців.

    Ви й самі, напевно, потрапляли на такі сторінки. Як правило, там можна побачити подяку за покупку, заклик залишити відгук, прохання підписатися на акаунти магазину в соціальних мережах і т. д. Це робиться не тільки для того, щоб подякувати клієнту за замовлення, а й для аналітики.

    Цільова сторінка

    До речі, важливо закрити цю сторінку від індексації. А якщо ні, то на неї можна буде потрапити з пошуковика, і вам будуть зараховані відвідування від користувачів, які не здійснили цільову дію (купівля).

    "Гугл"-мети: тривалість

    Дуже важливим показником є те, скільки часу проводять користувачі на сторінці. Причому не лише для пошукових систем, а й для власника ресурсу. Особливо ретельно за тривалістю сеансу стежать на односторінковому Landing Page. Але для онлайн-магазинів це важливий параметр. Налаштування цілей у Google Analytics за тривалістю візиту дає можливість визначити, скільки часу користувачі переглядають каталог, чи читають інформацію про товар або послугу, яким даним приділяють більше уваги тощо.

    Нагадаємо, що надто швидкий відхід зі сторінки або відсутність взаємодії з нею з боку користувача може сприйматися пошуковими системами як відмова. Якщо сайт має великий показник відмов, його позиція в результатах пошукової видачі за ключовими запитами падатиме.

    Гугл-мети

    "Гугл"-мети: кількість сторінок/екранів за сеанс

    Частково цей параметр пов'язаний із попереднім. Тільки він враховує не час клієнта на сайті, а кількість сторінок та екранів, які переглядає користувач під час сеансу. Це дозволяє краще зрозуміти, як потенційні клієнти ставляться до веб-ресурсу, що їх найбільше цікавить, на чому вони концентрують увагу і т.д.

    «Гугл»-цілі: подія

    Мабуть, це основна і вкрай універсальна мета, що дозволяє відстежувати безліч дій користувачів на майданчику. Завдяки їй можна аналізувати і певною мірою контролювати переходи за посиланнями, заповнення різноманітних форм, кількість підписок у соціальних мережах, кліки на рекламні банери та інші елементи, перегляди відеороликів та багато іншого. За допомогою сторонніх сервісів можна навіть побачити детальну теплову карту сайту.

    Теплова карта сайту

    Покрокова інструкція налаштування цілей Google Analytics на прикладі інтернет-магазину

    Отже, саме час перейти від теорії до практики та виконати налаштування мети в «Аналітікс» для онлайн-магазину. Орієнтуватимемося на продаж товарів.

    Щоб встановлювати цілі для інтернет-магазину в Google Analytics, необхідно увійти в обліковий запис GA, перейти до розділів «Адміністратор» та «Цілі», натиснути кнопку «Створити».

    Покрокова інструкція щодо налаштування цілей Google Analytics

    Виберіть «Шаблон» та «Оформити замовлення», яке розташоване в секції «Дохід». Тепер просто натисніть "Далі".

    Встановити назву мети

    Наразі потрібно встановити назву мети. Воно може бути будь-яким, але радимо давати логічні найменування, наприклад, «Оформлення замовлення», «Замовлення» тощо, а не «Мета 1», «Моя ціль» та ін. Інакше буде складно орієнтуватися. Після вказівки назви виберіть у полі «Тип» пункт «Цільова сторінка» та натисніть кнопку «Далі».

    оформлення замовлення

    Зауважте, що в полі «Перехід» потрібно прописувати адреси для кожної мовної версії сайту, якщо їх декілька. Це роблять у пункті «Докладні відомості про мету». Тобто, якщо у вас сайт доступний російською та українською мовами, у «Даних» необхідно вибрати пункт «Починається з» та прописати адреси типу /rus/shop/complete/ та /ua/shop/complete/.

    Детальна інформація про мету

    Пізніше можна буде використовувати зібрану статистику безпосередньо в Google Analytics: Конверсії - Цілі - Огляд.

    Використати статистику Google Analytics

    Відстежуючи цілі в Google Analytics, нас цікавлять чотири пункти:

    1. Досягнуті цілі – кількість конверсій за певний період.
    2. Цінність . Її система розраховує автоматично. Вона ґрунтується на цінності конверсії, яку ви вказуєте під час створення мети.
    3. Коефіцієнт конверсії – показник, про який ми говорили вище.
    4. Загальний коефіцієнт переривання - зіставлення кількості перерваних послідовностей та загальної кількості кроків до цільової дії. Наприклад, коли людина додала товар у «Кошик», але так і не здійснила замовлення.

    Тепер перейдемо до конверсій.

    Мікроконверсії та макроконверсії для налаштування цілей у Google Analytics

    З погляду власника бізнесу чи маркетолога, на першому місці завжди будуть макроконверсії інтернет-магазину — покупка товару в один клік або оформлення замовлення через «Кошик». Але й про мікроконверсії забувати не слід. Google Analytics дозволяє відстежувати їх без додаткових плагінів:

    • додавання продукції до «Кошику»;
    • заповнення форми зворотний зв'язок;
    • Підписка на розсилку;
    • проходження реєстрації;
    • звернення до чату підтримки;
    • додавання продукції до порівняння та ін.

    Головне правило — у макроконверсії цінність мети в Google Analytics за умовчанням ставиться вищою, ніж у мікроконверсії.

    Мікроконверсії та макроконверсії для налаштування цілей у Google Analytics

    Зверніть увагу, що мікро- і макроконверсії для інших типів сайтів будуть відрізнятися. Наприклад, для корпоративного ресурсу або Landing Page макроконверсія – це дзвінок потенційного клієнта, заповнена ним форма після натискання кнопки «Купити» тощо. До речі, відстежувати через Google Analytics телефонні дзвінки неможливо. Для цього доведеться використовувати сторонні сервіси та імпортувати дані безпосередньо до «Аналітики». Але для онлайн-магазину телефонні дзвінки далеко не основна мета Google Analytics.

    Чому не працюють цілі в Google Analytics

    Чому не працюють цілі в Google Analytics

    Бувають ситуації, коли цілі Google Analytics просто не працюють. Це не привід для паніки. У переважній більшості випадків ситуацію легко виправити:

    1. Вказано неправильний URL цілі . Щоб це перевірити, достатньо скопіювати його з поля URL цілі , вставити у вікно пошуку у звіті Сторінки або Цілі URL .
    2. На сторінці не встановлено код відстеження . Якщо його немає, то й цілі відстежуватись не будуть. Як тільки ви інтегруєте код, все почне працювати.
    3. Тип відповідності заданий неправильно . Найуніверсальніший тип відстеження - «Починаючи з» . Але він не єдиний і не завжди оптимальний. Залежно від ваших цілей це може бути тип відповідності "Рівне" або "Регулярний вираз".
    4. Перезаписується URL . При використанні фільтрів для перезапису URL варто враховувати це і під час налаштування цілей в «Аналітиці».
    5. Регулярний вираз налаштовано некоректно . Достатньо ввести його у полі «Знайти» у звіті «Сторінки» . Якщо там не виявлено відповідний запис, значить неправильно вказано регулярне значення. Додатково варто перевірити, чи на сторінці встановлено код відстеження (наш другий пункт).

    Часто все можна виправити самостійно, навіть не звертаючись до фахівців. Якщо ви не впевнені у своїх діях, все ж таки надійніше буде отримати кваліфіковану допомогу.

    До речі, одна з найбільш неочевидних причин, чому мета Google Analytics не відстежується, полягає в тому, що мета - сторінка, що завантажується. Наприклад, PDF-документ. Аналітика не сприймає завантажувані файли як цілі. Цей момент потрібно обов'язково враховувати.

    Що важливо для налаштування цілей Google Analytics

    Хочемо дати кілька порад, як зробити кожну мету Google Analytics ефективнішою і отримати більше профіту за мінімальних зусиль.

    Що важливо для налаштування цілей Google Analytics

    Тестуйте цілі

    Чи сумніваєтеся, що ваша мета працює коректно? Перегляньте звіти в Google Analytics. Вони показують інформацію у реальному часі. Тільки обов'язково переконайтеся, що попередньо не встановили фільтри. Наприклад, якщо трафік всередині вашої компанії фільтрується по IP, ціль просто не з'явиться у звітах.

    Тестуйте цілі

    Слідкуйте за URL-адресами цілей

    Щоб об'єктивно оцінити ефективність різних сторінок та зрозуміти, які з них призводять до цільових дій, необхідно відстежувати URL-адресу цілей. Іноді буває так, що вибрано перегляд нецільових сторінок. Це помилка.

    Слідкуйте за URL-адресами цілей

    Використовуйте звіт «Зворотний шлях до мети»

    Користувачі далеко не завжди йдуть тим шляхом до цільової дії, яку ви спочатку продумали. Це не добре і непогано, а просто факт. Ваше завдання – відстежити найчастіші шляхи до конверсії та використовувати їх. Тоді вдасться додатково покращити показники продажу.

    Використовуйте звіт - Зворотній шлях до мети

    Використовуйте багатоканальні послідовності та стежте за ними

    При налаштуванні цілей в «Аналітікс» потрібно враховувати, що далеко не завжди користувачі здійснюють цільову дію в перший візит на сайт. Нерідко вони повертаються іншими каналами. Наприклад, спочатку людина потрапила до вас на сайт через Facebook, а потім повернулася, ввівши назву інтернет-магазину у пошуку Google. Це багатоканальні послідовності.

    Google Analytics дозволяє їх відстежувати, оцінювати роль певних ключових слів, оголошень та рекламних кампаній у загальній ефективності просування. Тобто ви можете зрозуміти, що спочатку підштовхнуло людину до конверсії, навіть якщо вона відбулася не відразу.

    Використовуйте багатоканальні послідовності та стежте за ними

    Налаштуйте повідомлення

    Хочете вчасно дізнаватися, що конверсії збільшилися чи, навпаки, знизилися? Налаштуйте повідомлення Google Analytics. Тоді ви точно не пропустите важливих змін і зможете вчасно вживати заходів за необхідності.

    Налаштуйте повідомлення

    Експериментуйте зі статистикою

    Цілі в Google Analytics допомагають розбиратися в статистиці, розробити план зростання показників конверсії, покращити User eXperience, порівнювати, як дані про цілі відрізняються для різних пристроїв, каналів, сторінок та ін.

    Висновки

    Правильно налаштувавши цілі в Google Analytics, ви зможете аналізувати дії відвідувачів сайту, отримувати вичерпну статистику на замовлення та джерела трафіку. Ви зберете більше важливих даних для e-commerce.

    Крім того, саме налаштування цілей у Google Analytics дозволяє в перспективі отримати інсайти, які надалі можна використовувати для модернізації сайту та впровадження більш ефективних рекламних рішень.

    Налаштування цілей у Google Analytics

    І останнє: чи можна виконати налаштування цілей у «Аналітікс» самостійно? Так, це можливо, якщо достатньо часу приділити цьому питанню, вивчити офіційну документацію Google і розібратися в налаштуваннях та інструментах. Але все це вимагає часу, сил та розуміння справи. Якщо у вас немає бажання або можливості розбиратися в тонкощах роботи Google Analytics, а результат потрібен якнайшвидше, краще відразу звернутися до досвідчених інтернет-маркетологів. Особливо якщо ви плануєте починати активне інтернет просування свого магазину.

    FAQ

    Що таке цілі у «Гугл Аналітікс»?

    Цілі Google Analytics - це значні події користувачів на сайті інтернет-магазину, які ви можете фіксувати, відстежувати і надалі аналізувати. Найбільш типові цілі - це купівля товару або замовлення послуги, передплата розсилки, звернення за консультацією.

    Для чого потрібно відстежувати цілі в Google Analytics?

    Кожна мета Google Analytics допомагає зрозуміти, чи відповідає сайт обраному напрямку діяльності, чи сприяє він залученню клієнтів, чи не заважає продавати товари чи надавати послуги. Але важливо все коректно налаштувати. Тоді цілі допоможуть об'єктивно поглянути на ефективність вашого інтернет-магазину та внести коригування.

    Що таке розумна мета Google Analytics?

    Розумна мета Google Analytics — це спеціальний інструмент, за допомогою якого можна швидко оптимізувати рекламні кампанії в Google AdWords. Опція дозволяє визначити найефективніші відвідування серед усієї аудиторії інтернет-магазину та налаштувати РК відповідно до особливостей.

    Як встановити цілі через Google Tag Manager?

    Встановлення цілей через GTM здійснюється на сторінці "Теги". Там можна створювати нові теги, встановлювати тип Universal Analytics і ставити вид відстеження «Подія». Також можна коригувати цінність, підв'язувати ярлики до окремих тегів і створювати тригери, які активуватимуть їх після заданих дій користувача.

    У Вас залишились запитання?
    Наші експерти готові відповісти на них.
    Залишіть ваші контактні дані.
    Будемо раді обговорити ваш проект!
    Отримати консультацію
    Наш менеджер зв'яжеться з Вами найближчим часом