0-800-759-750
Ми на зв'язку с 7:00 до 24:00
office@elit-web.ua

Налаштування електронної торгівлі Google Analytics

Поділіться
Зміст

    Електронна торгівля в Гугл Аналітиці — це функція, що дозволяє детально відстежувати й аналізувати дані про купівлі, фінансові операції та загалом про поведінку користувачів на вашому сайті.

    Сьогодні ми детально розповімо, як виконується налаштування електронної торгівлі в Google Analytics, як ви можете здійснити його самостійно та на які аспекти потрібно звернути особливу увагу.

    Введення в електронну торгівлю (E-commerce)

    Інструмент E-commerce був доступний у попередній версії Universal Analytics і залишився в оновленому GA4. Тепер він знаходиться у вкладці «Монетизація».

    Електронна торгівля надає власнику сайту можливість ретельніше контролювати й аналізувати укладені угоди, прибуток, обсяг реалізованих товарів або послуг, а також інші показники, важливі для бізнесу. Отже, налаштування E-commerce Google Analytics дозволяє ще точніше оцінювати ключові показники:

    • продукти з найвищим і найнижчим попитом;
    • середній прибуток і число реалізованих позицій з одного замовлення;
    • показники конверсії, динаміку змін доходу та багато іншого.

    Якщо ви вже використовуєте Google Аналітику, то відповідні звіти можете переглянути у блоці «Конверсії».

     

    Порівняння стандартної та розширеної електронної комерції

    Здебільшого обидва типи E-commerce надають звітність з електронної торгівлі. Основна відмінність — в обсягах даних, які вони дозволяють отримати:

    1. Стандартна електронна комерція орієнтована переважно на більш типові показники. Це прибуток, ефективність різних товарних позицій, середня сума замовлення в межах однієї угоди тощо.
    1. Розширена електронна комерція може збирати й аналізувати куди більше важливих для бізнесу показників. Це перегляд товарів, додавання їх у кошик, оформлення замовлення, проведення оплати, а також застосування користувачами різних промокодів, купонів тощо.

    Також варто додати, що розширена електронна торгівля Google Analytics дозволяє відстежувати більшість важливих параметрів автоматично та не вимагає складних ручних налаштувань. Це ще один плюс!

     

    Основні функції Гугл Аналітики для електронної торгівлі

    Якщо говорити максимально коротко, то електронна торгівля Google Analytics 4 головною мірою націлена на об'єктивне оцінювання обсягу продажів. Але це занадто узагальнено. Тому детальніше розгляньмо, для яких завдань вона може бути використана.

    Відстеження ключових маркетингових метрик

    Налаштування розширеної електронної торгівлі дає вам можливість відстежувати найважливіші маркетингові показники:

    • трафік — кількість відвідувачів, які заходять на ваш сайт із різних джерел (наприклад, пошукові системи, соціальні мережі, рекламні кампанії тощо);
    • конверсія — частка користувачів, які здійснюють бажану дію на вашому ресурсі (купівлю, підписку, реєстрацію й інше);
    • дохід — сума грошей, яку ви заробляєте від продажів на вашому сайті;
    • середній чек — середня сума, яку витрачає один покупець на ресурсі;
    • ROI (Return on Investment) — показник ефективності інвестицій, який виражає відношення прибутку до витрат на інвестування.

    Ви можете аналізувати ефективність роботи комерційного сайту в певні часові проміжки, об'єктивно оцінювати активність користувачів у різних регіонах, а також вивчати різні сегменти цільової аудиторії та відстежувати конкретні дії відвідувачів ресурсу.

     

    Оцінювання конверсії на кожному етапі воронки продажів

    Кожен покупець проходить певний шлях до купівлі. Наприклад:

    1. Перегляд головної сторінки.
    2. Перехід до каталогу.
    3. Вибір товару.
    4. Додавання його в кошик.
    5. Оформлення замовлення.
    6. Здійснення оплати.

    На будь-якому з етапів воронки продажів ви можете втрачати частину потенційних клієнтів. Правильне налаштування електронної торгівлі Google Analytics дозволяє виявляти такі «проблемні» стадії та допрацьовувати їх, щоб знижувати число відмов.

     

    Порівняння ефективності різних джерел трафіку

    Очевидно, що не всі джерела трафіку вашого сайту однаково ефективні. Одні можуть приводити більше відвідувачів, але менше конверсій. Інші приносять менше трафіку, але більше доходу. Тому важливо порівнювати ефективність різних каналів та оптимізувати ваш бюджет і стратегію маркетингу, ґрунтуючись на цих відомостях.

    За допомогою Google Аналітики ви можете аналізувати свої джерела трафіку за низкою параметрів:

    • число залучених відвідувачів;
    • кількість переглядів сторінок;
    • час, проведений на сайті;
    • показник відмов;
    • конверсія;
    • дохід;
    • ROI.

    Електронна комерція Google Analytics також дозволяє групувати різні джерела трафіку за різними критеріями та створювати власні канали для більшої зручності.

    Вимірювання частки незавершених замовлень

    Досить поширена ситуація, коли потенційний покупець додає товар у кошик, але не робить замовлення. У такому разі ви втрачаєте клієнта та прибуток. Щоб краще зрозуміти причину відмови й опрацювати її, необхідно для початку дізнатися частку незавершених замовлень. І Гугл Аналітика дозволяє отримати цю інформацію.

     

    Ви також можете побачити відсоток відмов на кожному кроці оформлення замовлення. Це допоможе вам визначити, на якому етапі ви втрачаєте найбільше відвідувачів і які фактори можуть вплинути на це (наприклад, дизайн сайту, швидкість завантаження, способи оплати та доставки тощо).

    Детальний аналіз доходів за кожним продуктом

    Налаштування E commerce Google Analytics надає вам вичерпну інформацію щодо кожного товару:

    • кількість показів і продажів;
    • число додавань у кошик і вилучень із нього;
    • дохід;
    • середня кількість продажів та інше.

    Так можна отримати об'єктивне уявлення про те, які товари або послуги мають найбільший попит, як швидко їх купують, чи є якісь перешкоди або заперечення на етапі замовлення тощо.

     

    Налаштування електронної торгівлі в Google Analytics

    З теоретичною частиною ми розібралися, тому пропонуємо перейти до більш практичної та розглянути, як налаштувати електронну торгівлю в Google Analytics. Насправді нічого складного тут немає.

    Крок 1: перехід на вкладку «Адміністратор»

    Увійдіть до свого акаунту Аналітики та зліва внизу знайдіть пункт «Адміністратор». Клацніть на нього, щоб перейти до подальшого налаштування.

     

    Крок 2: вибір потрібного представлення

    Представлення — це спосіб перегляду й аналізу даних у Google Analytics. Ви можете вибрати стандартний параметр, а можете налаштувати його так, як вважаєте за потрібне, під різні цілі. Наприклад, можна вибрати представлення для відстеження різних піддоменів, фільтрації небажаного трафіку, сегментації аудиторії тощо. Якщо у вас уже є певний досвід, то можете налаштувати все з нуля.

     

    Крок 3: перехід у «Налаштування електронної торгівлі»

    У колонці «Представлення» ви знайдете пункт «Налаштування електронної торгівлі». Клацніть на нього, щоб перейти в розділ.

     

    Крок 4: активація функції електронної комерції

    У «Налаштуваннях електронної торгівлі» ви побачите два перемикачі: «Відстеження даних» і «Звіти». Перший дозволяє активувати або деактивувати функцію E-commerce для конкретного представлення. Другий дозволяє вибрати тип звітності: стандартний або розширений. Ми рекомендуємо вам активувати обидва перемикачі та вибрати розширену звітність, щоб отримати більше даних і можливостей для аналізу.

     

    Крок 5: розміщення коду відстеження на сайті

    Після активації функції електронної комерції в Аналітиці вам потрібно розмістити унікальний код відстеження на вашому вебресурсі. Це дозволить передавати відомості про купівлі, оплати та поведінку користувачів на сайті в Google Analytics.

    Розмістити код відстеження можна вручну, використовуючи редактор, або ж автоматично за допомогою Менеджера тегів Гугл. Другий варіант може бути кращим. Це дозволяє керувати різними кодами відстеження на сайті з одного місця. Але вибір за вами.

    Якщо код встановлений правильно, ви зможете переглядати й аналізувати дані про E-commerce, використовувати різні звіти, сегменти, фільтри й інші функції, про які ми говорили вище.

    Специфіка налаштування електронної торгівлі в Tag Manager

    Google Tag Manager — зручний і функціональний інструмент, за допомогою якого також може бути здійснене налаштування розширеної електронної торгівлі. У переважній більшості випадків це теж не викликає особливих складнощів. Процес складається з декількох кроків.

    Крок 1: додавання сайту до системи

    Перш за все вам потрібно зареєструватися в GTM, якщо ви цього не зробили раніше. Створіть новий контейнер для свого вебсайту. Це набір тегів, тригерів і змінних, що використовуються для керування кодами відстеження.

     

    Під час його створення потрібно вказати назву, домен і тип сайту. Замість вебресурсу також може бути застосунок для iOS або Android, AMP або сервер. Але в нашому випадку потрібно вибирати саме сайт.

     

    Крок 2: створення тегу для відстеження

    Саме цей тег буде збирати статистику щодо купівель та інших дій користувачів. Для його створення перейдіть у розділ «Теги» в меню зліва та натисніть «Створити».

     

    Після цього необхідно буде виконати кілька більш тонких налаштувань і вказати такі параметри:

    1. Ідентифікатор відстеження — унікальний номер, що пов'язує ваш сайт з акаунтом GTM. Щоб його знайти, необхідно перейти в Google Analytics — «Ресурс» — «Інформація про відстеження» — «Код відстеження». Його потрібно ввести в GTM.

     

    2. Тип відстеження — тобто які дані ви хочете передавати в Google Analytics. Для налаштування вам буде потрібно вибрати тип «Транзакція».

    3. Поля для встановлення — додаткові параметри, що застосовуються для більш точного налаштування тегу. Наприклад, можна вказати такі поля:

    • enableEcommerce: true — активує функцію електронної комерції для вибраного тегу;
    • ecommerce: {{ecommerce}} — передає дані про E-commerce в Google Аналітику. Зверніть увагу, що {{ecommerce}} — це змінна, яка містить дані про електронну комерцію у форматі JSON. Ви можете самі задати її, заповнити даними з вашого сайту або з інших джерел, якщо вважатимете за потрібне.

    На цьому етапі можуть виникнути деякі труднощі, тому, якщо вам потрібна допомога фахівців, варто звернутися до нас і не втрачати часу даремно. Або можете заглибитися у вивчення теми й розібратися в ній самостійно.

    Крок 3: створення тригера для відстеження

    Тригери для відстеження — це умови, які визначають, коли та за яких умов запускати тег. Щоб налаштувати їх, необхідно перейти в однойменний розділ і натиснути «Новий». Тут можна, наприклад, вказати тип «Перегляд сторінки»:

     

    Для тригерів можна (і потрібно) вказувати деякі параметри:

    1. Назва — ім'я, яке ви даєте своєму тригеру для зручності.
    2. Спрацьовування — умова, за якої буде спрацьовувати тригер, запускаючи тег. Для відстеження електронної торгівлі ви повинні вибрати варіант «Деякі перегляди сторінок» і вказати цю умову:
    • {{Page Path}} — це змінна, яка містить шлях до поточної сторінки на вашому сайті. Ви можете використовувати її для визначення, де запускати тег. Наприклад, якщо ви хочете зробити це на сторінці підтвердження замовлення, можете вказати умову {{Page Path}}, яка містить /order-confirmation.

    Також ви можете самостійно вибудувати потрібну логічну послідовність тригера. Наприклад, Page URL — «містить» — «thankyou». Виглядати це буде так:

     

    Крок 4: розміщення кодів на сайті

    Після створення тегу та тригера ви повинні розмістити коди Tag Manager і Google Analytics на своєму сайті. Вони дозволять зв'язати ваш ресурс із системою GTM і передавати дані в Аналітику. Код Менеджера тегів ви можете знайти в розділі «Адміністрування». Його ви повинні розмістити в секції head усіх сторінок вашого сайту. Код Аналітики знаходиться в розділі «Інформація про відстеження» — «Код відстеження» в колонці «Ресурс» у Google Analytics. Його ви повинні розмістити в секції head або body всіх сторінок вашого сайту.

     

    Після розміщення кодів на ресурсі можна буде переглядати й аналізувати дані про електронну торгівлю в Аналітиці. Ви можете використовувати різні звіти, сегменти, фільтри й інші функції, щоб отримати корисні й дієві інсайти для оптимізації вашого бізнесу та збільшення продажів.

    Які дії можна відстежувати за допомогою E-commerce у GA?

    Ви можете відстежувати дійсно багато дій користувачів на сайті:

    • Популярність окремих товарів і категорій;
    • рентабельність різних рекламних каналів;
    • вміст замовлень, середню вартість і конверсію;
    • етапи воронки продажів;
    • ефективність різних спецпропозицій;
    • частку незавершених замовлень і багато іншого.

    Нижче в таблиці наведений список параметрів і дій з описами того, що саме вони дозволяють відстежувати:

     

    Наостанок підкреслимо: електронна торгівля в Google Аналітиці — це дійсно потужний інструмент для розвитку вашого комерційного сайту. За його допомогою можна отримувати багато цінних відомостей про купівлі, транзакції та поведінку користувачів, формувати й переглядати різні звіти, сегментувати свою ЦА, застосовувати різні фільтри та багато іншого.

    Як результат, це дозволяє оптимізувати бізнес, збільшити продажі, підвищити залученість і лояльність клієнтів. Тому, якщо ви досі не використовуєте цей інструмент, настійно рекомендуємо скоріше це виправити. Ну а якщо вам потрібна кваліфікована допомога в налаштуванні, фахівці Elit-Web з радістю допоможуть. Звертайтеся!

    У Вас залишились запитання?
    Наші експерти готові відповісти на них.
    Залишіть ваші контактні дані.
    Будемо раді обговорити ваш проект!
    Отримати консультацію
    Наш менеджер зв'яжеться з Вами найближчим часом
    Ми використовуємо файли cookie
    Ми оптимізуємо роботу сайту, створюємо персоналізований маркетинговий досвід та збираємо дані щодо використання сайту та аналітику. Натиснувши «Прийняти», ви погоджуєтеся використовувати наші файли cookie.