Сьогодні ми поговоримо про такий важливий інструмент просування та продажу в інтернеті, як GMC. Ви дізнаєтеся, що це за платформа, чому її варто використовувати власникам сучасних інтернет-магазинів, як зареєструватися в системі та налаштувати фід з вашими товарами, а також як не допустити типових помилок під час роботи з GMC.
Інформація буде корисною всім власникам онлайн-магазинів, а також тим, хто займається їх просуванням. Приємного читання!
Що таке Google Merchant Center?
Google Merchant Center - це платформа, куди власник інтернет-магазину завантажує дані про доступну продукцію, тим самим розширюючи можливості для розкручування. За допомогою інструментів GMC продавець може більш детально розповісти про свій торговий майданчик та продукцію в «Google Покупках» та інших сервісах Google.
Користувачі прямо з пошуку Google отримують про товари важливу інформацію: зображення, назву, ціну, продавця, рейтинг тощо. Ось приклад фіда GMC, який ми отримуємо на запит «купити iPhone 12».
Завдяки GMC бізнес отримує більше можливостей для роботи з контекстною рекламою Google Ads та рекламними кампаніями Google Shopping. До речі, у нас є кілька корисних матеріалів про Google Shopping :
- Налаштування Google Shopping.
- Реклама у Google Shopping.
Рекомендуємо додатково ознайомитись із ними. А поки що переходимо до нашої основної теми — GMC у сучасних реаліях.
Переваги Google Merchant
Google Merchant Center в Україні дає власникам інтернет-магазинів низку справді важливих переваг:
- Збільшення кількості потенційних лояльних покупців, тому що користувачі прямо з пошуку бачать важливу інформацію про товар, що шукається.
- Розширення охоплення цільової аудиторії, оскільки користувачі можуть бачити одразу кілька ваших товарних оголошень у результатах пошукової видачі.
- Автоматизація процесу, оскільки всі товарні позиції потрапляють у видачу (якщо додано GMC, природно).
- Гнучка настройка Мерчант Центру — як окремих товарів, так цілих категорій.
- Вичерпна аналітика. Можна оцінювати статистичні дані та за необхідності коригувати стратегію рекламного просування.
- Наочність та інформативність оголошень, про що було сказано вище.
- Зручне та помітне для користувача розміщення блоку з оголошеннями – вгорі сторінки видачі або у правій частині екрана.
- Зниження вартості рекламної кампанії. Ціна переходу за таким оголошенням набагато нижча, ніж за класичним контекстним оголошенням.
Єдиний вагомий недолік Google Merchant - це те, що пропозиції не показуються користувачам, у яких встановлені блокувальники реклами. Ймовірно, у браузері Google Chrome це зміниться з переходом на нову платформу Manifest v3, яка суттєво обмежує можливості для блокування реклами.
Реєстрація та налаштування Google Merchant Center
Для початку вам знадобиться обліковий запис Google. Можете створити його з нуля або (за наявності) задіяти існуючий. Після цього необхідно перейти на відповідну сторінку GMC і натиснути «Створити акаунт».
На сторінці, що відкрилася, потрібно вказати основні дані свого онлайн-магазину: ім'я, країну, часовий пояс.
Далі ви повинні вказати, як потенційні клієнти купуватимуть вашу продукцію. Наприклад, якщо вибрати "На моєму сайті", користувачі побачать дані про продукцію прямо в Google-сервісах, але для покупки переходитимуть безпосередньо в інтернет-магазин.
Після введення цих обов'язкових даних залишається лише прийняти умови користувальницької угоди та на свій розсуд заповнити основні поля (це необов'язково, але бажано).
Фід для Google Merchant Center
Фід Merchant Center – це спеціальний файл, який містить основну інформацію про продукцію. Ці дані потрібні пошуковику, щоб витягувати та задіяти для формування оголошень. Саме зміст фіда безпосередньо впливає на те, буде Гугл показувати користувачеві оголошення під його запит чи ні. А щоб ваші оголошення були максимально релевантними та демонструвалися цільовою аудиторією, потрібно правильно сформувати фід.
Як створити ФІД для Merchant Center?
Отже, під час підготовки фіда налаштування Google Merchant Center таке:
1). Знайдіть у лівому меню GMC пункт «Товари» та виберіть «Створити фід».
2). Введіть основні запитані дані: країну та мову.
3). Придумайте оригінальне ім'я фіда та виберіть оптимальний метод створення з доступних варіантів:
- " Google Таблиці " . Інформація буде автоматично вивантажуватися з вашого Google Диску.
- За розкладом . Дані зберігаються на сайті та вивантажуються до GMC за заданим графіком.
- Завантаження . Дані зберігаються у вашій системі, а вивантаження здійснюється вручну.
- Content API . Дозволяє розробляти та використовувати спеціальні програми, що працюють безпосередньо з GMC.
4). Після вибору способу формування фіда залишається заповнити кілька обов'язкових полів та натиснути «Створити фід». На цьому налаштування завершено.
Приклад фіду Google Merchant Center
Для створення фіда підходять практично будь-які програми та додатки для роботи з файлами таблиць, будь то MS Excel, Google Таблиці або Numbers в MacOS. У документі фід виглядає так.
Проте GMC не вміє працювати із класичними файлами таблиць (.xls, .numbers тощо. буд.). Тому файл потрібно перетворити в один із відповідних форматів: .txt або .xml. При цьому важливо, щоб усі роздільники були як табуляції. Тобто фід повинен виглядати наступним чином.
Зверніть увагу! Всі атрибути фіда потрібно заповнювати мовою, що відповідає націленню, а в XML і API - виключно англійською.
Атрибути фіда - обов'язкові поля
Фід Google Merchant складається з низки атрибутів, які фактично описують той чи інший товар. Розглянемо ці атрибути із прикладами.
Атрибут |
Опис |
приклад |
ID |
ідентифікатор (не більше 50 знаків) |
34556711, ТВ3450, інше |
title |
назва (не більше 150 знаків) |
«Чоловічий діловий костюм, чорний, бавовна» |
description |
опис (до 5000 знаків) |
Офіційний чоловічий діловий костюм ділового стилю. Натуральна бавовна. Модель 2021 року. Ціна від виробника» |
link |
посилання на продукцію |
https://ваш_сайт.com/259343766/p259343766/ |
image_link |
посилання на картинку / фото товару |
https://www.ваш_сайт.com/image23.png |
availability |
інформація про наявність продукції |
in_stock - товар є на складі preorder — попереднє замовлення |
price |
ціна (за ISO4217) |
985.00 UAH |
brand |
марка товару |
Nike, H&M, CC |
gtin/mpn |
міжнародні коди товарів |
3234567870128 |
Помилки під час створення фіда даних
Незважаючи на порівняльну простоту роботи з GMC, припущення помилок цілком можливе. Ми розглянемо деякі з них, які власники інтернет магазинів допускають особливо часто.
1). Банальне порушення правил Google.
Публікація забороненого або небажаного контенту, порушення технічних вимог до підготовки оголошень, недотримання правил оформлення фіда — все це здатне призвести до блокування облікового запису.
2). Невідповідність вартості, наявності та інших параметрів товару даним на цільовій сторінці.
Наприклад, у Фіді ви вказали одну вартість товару, хоча насправді вона відрізняється від тієї, що вказана на сайті. Це також може призвести до блокування облікового запису або як мінімум оголошення. Часто цієї помилки припускаються просто з неуважності.
Додамо, що GMC не варто прописувати в атрибуті price ціну зі знижкою. Для цього є особливий атрибут sale_price. Спроба видати акційну вартість за основну розцінюється Google як прагнення ввести покупця в оману або навіть як шахрайство.
3). Порушення вимог для основних атрибутів: title, description та image.
Будь-які невідповідності описів та фото товару реальності також караються з боку Google. Наприклад, якщо у description зазначено, що доставка безкоштовна, але вона насправді платна, це привід для санкцій. Або якщо зображення товару у GMC не відповідає фото в каталозі – аналогічно. Також слідкуйте, щоб ваші тайтли та дескрипшні не повторювали один одного. Вони мають бути унікальними.
4). Налаштування націлювання для двох (або більше) країн з єдиного домену.
Обов'язково потрібно локалізувати ФІД для кожної країни. Для цього вам знадобляться домени та фіди під кожну країну.
5). Помилки під час вказівки ID товару.
Це поширена помилка серед тих, хто не знає, що Google вимагає використовувати GTIN — товарний код у міжнародному форматі.
6). У вашому магазині відсутня можливість провести оплату онлайн та замовити доставку на адресу.
Це, скоріше, стосується недоробок самого онлайн-магазину, але разом з тим розцінюється і як помилка при роботі з GMC.
Інтеграція з Google AdWords
GMC порівняно просто інтегрувати з Google Ads, після чого його можна задіяти для прискореного настроювання товарних оголошень та запуску динамічного ремаркетингу. Потрібно перейти в особистий кабінет GMC, натиснути на піктограму налаштувань (шестерню) та вибрати пункт «Пов'язані облікові записи».
Тут потрібно лише надіслати запит на інтеграцію власнику облікового запису Google Ads. Після підтвердження облікові записи будуть пов'язані.
Вимоги до сайту в «Гугл Мерчант»
Google досить серйозно підходить до питань безпеки та чесності компаній, які просувають свої товари в GMC. Є кілька особливо важливих вимог до сайтів з боку пошукової системи:
- Передача даних виключно за захищеним протоколом HTTPS.
- Наявність SSL-сертифіката для домену.
- Відповідність товарів дозволеному списку просування.
До речі, якщо ви плануєте вивантажувати список товарів у GMC із Facebook, доведеться придбати сертифікат SSL для відповідних адрес: fb.
Що не можна рекламувати в Google Merchant?
Крім стандартного набору заборонених згідно із законом товарів та послуг, GMC також встановлює низку неочевидних заборон на рекламу певних товарів. Наприклад:
- квитки на різноманітні розважальні заходи;
- транспорті засоби;
- будь-які фінансові продукти;
- нерухомість;
- різні підписки;
- ПЗ для білінгу;
- подарункові картки, кредитки та інше.
Важливо! При першій спробі рекламувати через обліковий запис GMC щось із заборонених категорій оголошення буде заблоковано. Повторне порушення правил обслуговування призведе до бана профілю.
Висновки
Отже, ми розібралися, що це Google Merchant Center, як працює GMC і що його головні переваги для сучасного онлайн-магазину. Достатньо пройти нескладну процедуру реєстрації та створити фід. А за необхідності GMC у кілька кліків інтегрується з Google Ads.
До речі, у роботі над просуванням інтернет-магазинів ми активно використовуємо інструменти GMC. Яскравий приклад - кейс просування магазину меблів DYBOK .
При простоті GMC у зв'язці з Google Ads відкриває нові можливості для створення товарних оголошень і їх показу в списку результатів пошукової видачі. І якщо ви з якоїсь причини все ще не використовуєте можливості GMC, саме час виправити це.
Залишіть ваші контактні дані.
Будемо раді обговорити ваш проект!