Поділіться
Зміст

    Сьогодні ми поговоримо про такий важливий інструмент просування та продажу в інтернеті, як GMC. Ви дізнаєтеся, що це за платформа, чому її варто використовувати власникам сучасних інтернет-магазинів, як зареєструватися в системі та налаштувати фід з вашими товарами, а також як не допустити типових помилок під час роботи з GMC.

    Google Merchant Center - GMC

    Інформація буде корисною всім власникам онлайн-магазинів, а також тим, хто займається їх просуванням. Приємного читання!

    Що таке Google Merchant Center?

    Google Merchant Center - це платформа, куди власник інтернет-магазину завантажує дані про доступну продукцію, тим самим розширюючи можливості для розкручування. За допомогою інструментів GMC продавець може більш детально розповісти про свій торговий майданчик та продукцію в «Google Покупках» та інших сервісах Google.

    Користувачі прямо з пошуку Google отримують важливу інформацію про товари: зображення, назву, ціну, продавця, рейтинг і так далі. Ось приклад видачі на запит «купити iPhone 12»:

    Що таке Google Merchant Center

    Завдяки GMC бізнес отримує більше можливостей замовити контекстну рекламу та запустити кампанії Google Shopping. До речі, у нас є кілька корисних матеріалів про це:

    1. Налаштування Google Shopping.
    2. Реклама у Google Shopping.

    Рекомендуємо додатково ознайомитись із ними. А поки що переходимо до нашої основної теми — GMC у сучасних реаліях.

    Переваги Google Merchant

    Використання сервісу дає власникам інтернет-магазинів низку справді важливих переваг:

    1. Збільшення кількості потенційних лояльних покупців, тому що користувачі прямо з пошуку бачать важливу інформацію про товар, що шукається.
    2. Розширення охоплення цільової аудиторії, оскільки користувачі можуть бачити одразу кілька ваших продуктів у результатах пошукової видачі.
    3. Автоматизація процесу, оскільки всі товарні позиції потрапляють у видачу (якщо додано GMC, природно).
    4. Гнучка настройка Мерчант Центру — як окремих товарів, так цілих категорій.
    5. Вичерпна аналітика. Можна оцінювати статистичні дані та за необхідності коригувати стратегію рекламного просування.
    6. Наочність та інформативність оголошень, про що було сказано вище.
    7. Зручне та помітне для користувача розміщення блоку з оголошеннями – вгорі сторінки видачі або у правій частині екрана.
    8. Зниження вартості рекламної кампанії. Ціна переходу за таким оголошенням набагато нижча, ніж за класичним контекстним оголошенням.

    Одним із вагомих недоліків Google Merchant є те, що пропозиції не показуються користувачам, у яких встановлені блокувальники реклами. Ймовірно, у браузері Google Chrome це зміниться після завершення переходу на нову платформу Manifest v3, яка обмежує можливості блокування реклами.

    Розширте свій бізнес в онлайн-торгівлі!

    Відкрийте нові можливості для вашого онлайн-магазину за допомогою Google Merchant Center.

    image

    У чому полягає принцип роботи сервісу

    Merchant Center (GMC) — це своєрідне централізоване сховище даних, яке з'єднує інші сервіси Google із вашим інтернет-магазином. Принцип роботи досить простий. Спочатку власник онлайн-магазину формує файл у форматі Excel, у якому міститься інформація про товари, представлені на його майданчику, а також ціни, наявність і т. д. Потім він завантажує документ у GMC. Далі з'являється можливість запустити динамічні рекламні кампанії або розпочати просування через Google Shopping. Інформацію про товари сервіси Google братимуть із фіда даних. Так що використання Google Покупок неможливе без реєстрації в Merchant Center.

    У серпні 2023 року було представлено оновлену версію GMC. У ній спрощено процес відображення інформації про компанію та товари для клієнтів.

    Реєстрація та налаштування Merchant Center

    Для початку вам знадобиться обліковий запис Google. Можете створити його з нуля або (за наявності) задіяти існуючий. Після цього необхідно перейти на відповідну сторінку GMC і натиснути «Створити акаунт».

    Реєстрація та налаштування Google Merchant Center

    На сторінці, що відкрилася, потрібно вказати основні дані свого онлайн-магазину: ім'я, країну, часовий пояс.

    Вказати основні дані свого онлайн-магазину

    Далі ви повинні вказати, як потенційні клієнти купуватимуть вашу продукцію. Наприклад, якщо вибрати "На моєму сайті", користувачі побачать дані про продукцію прямо в Google-сервісах, але для покупки переходитимуть безпосередньо в інтернет-магазин.

    Вказати, як потенційні клієнти купуватимуть вашу продукцію

    Після введення цих обов'язкових даних залишається лише прийняти умови користувальницької угоди та на свій розсуд заповнити основні поля (це необов'язково, але бажано).

    Ухвалити умови користувальницької угоди

    Фід для GMC

    Фід Merchant Center — це спеціальний файл, який містить основну інформацію про продукцію. Ці дані потрібні пошуковику, щоб вилучати їх та задіювати для формування оголошень. По суті, від того, що буде зазначено в цьому файлі та наскільки актуалізуватиметься інформація, залежатиме, покажуть алгоритми користувачеві оголошення під його запит чи ні. Отже, завдання номер один — правильно сформувати фід.

    Як створити ФІД для Merchant Center?

    Пропонуємо діяти у Google Merchant Center по такому плану:

    1) Знайдіть у лівому меню GMC пункт «Товари» та виберіть «Створити фід».

    Знайдіть у лівому меню GMC пункт - Товари

    2) Введіть основні запитані дані: країну та мову.

    Введіть основні дані, що запитуються

    3) Придумайте оригінальне ім'я для таблиці та оберіть оптимальний метод створення із доступних варіантів:

    • " Google Таблиці " . Інформація буде автоматично вивантажуватися з вашого Google Диску.
    • За розкладом . Дані зберігаються на сайті та вивантажуються до GMC за заданим графіком.
    • Завантаження . Дані зберігаються у вашій системі, а вивантаження здійснюється вручну.
    • Content API . Дозволяє розробляти та використовувати спеціальні програми, що працюють безпосередньо з GMC.

    Придумайте оригінальне ім'я фіда

    4) Залишається заповнити кілька обов'язкових полів і натиснути «Створити фід». На цьому налаштування завершено.

    Створити фід

    Приклад фіду Google Merchant Center

    Для створення файлу з даними підходять практично будь-які програми та застосунки для роботи з таблицями, наприклад, MS Excel, Google Таблиці або Numbers в MacOS. Зазвичай документ виглядає так:

    Проте GMC не вміє працювати із класичними таблицями (.xls, .numbers тощо). Тому її потрібно перетворити в один із відповідних форматів: .txt або .xml. При цьому важливо, щоб усі роздільники були у вигляді табуляції. У результаті вміст файлу буде приблизно таким:

    У результаті фід має виглядати так

    Зверніть увагу! Усі атрибути потрібно заповнювати мовою, що відповідає таргетингу, а в XML та API — виключно англійською.

    Атрибути фіда - обов'язкові поля

    Фід Google Merchant складається з низки атрибутів, які фактично описують той чи інший товар. Розглянемо ці атрибути із прикладами.

    Атрибут

    Опис

    приклад

    ID

    ідентифікатор (не більше 50 знаків)

    34556711, ТВ3450, інше

    title

    назва (не більше 150 знаків)

    «Чоловічий діловий костюм, чорний, бавовна»

    description

    опис (до 5000 знаків)

    Офіційний чоловічий діловий костюм ділового стилю. Натуральна бавовна. Модель 2024 року. Ціна від виробника»

    link

    посилання на продукцію

    https://ваш_сайт.com/259343766/p259343766/

    image_link

    посилання на картинку / фото товару

    https://www.ваш_сайт.com/image23.png

    availability

    інформація про наявність продукції

    in_stock - товар є на складі

    preorder — попереднє замовлення

    price

    ціна (за ISO4217)

    985.00 UAH

    brand

    марка товару

    Nike, H&M, CC

    gtin/mpn

    міжнародні коди товарів

    3234567870128

    Помилки під час створення фіда даних

    Незважаючи на порівняльну простоту роботи з GMC, припущення помилок цілком можливе. Ми розглянемо деякі з них, які власники інтернет магазинів допускають особливо часто.

    1) Банальне порушення правил Google.

    Публікація забороненого чи небажаного контенту, порушення технічних вимог до підготовки оголошень, недотримання правил оформлення — все це цілком здатне призвести до блокування акаунту.

    2) Невідповідність вартості, наявності та інших параметрів товару даним на цільовій сторінці.

    Наприклад, у фіді ви вказали одну вартість товару, хоча насправді вона відрізняється від тієї, що вказана на сайті. Це також може призвести до блокування. Часто цієї помилки припускаються просто з неуважності.

    Додамо, що GMC не варто прописувати в атрибуті price ціну зі знижкою. Для цього є особливий атрибут sale_price. Спроба видати акційну вартість за основну розцінюється Google як прагнення ввести покупця в оману або навіть як шахрайство.

    3) Порушення вимог для основних атрибутів: title, description та image.

    Будь-які невідповідності описів та фото товару реальності також караються з боку Google. Наприклад, якщо у description зазначено, що доставка безкоштовна, але вона насправді платна, це привід для санкцій. Або якщо зображення товару у GMC не відповідає фото в каталозі – аналогічно. Також слідкуйте, щоб ваші тайтли та дескрипшні не повторювали один одного. Вони мають бути унікальними.

    4) Налаштування націлювання для двох (або більше) країн з єдиного домену.

    Обов'язково потрібно локалізувати дані. Для цього вам знадобляться домени та фіди під кожну із країн.

    5) Помилки під час вказівки ID товару.

    Це поширена помилка серед тих, хто не знає, що Google вимагає використовувати GTIN — товарний код у міжнародному форматі.

    6) У вашому магазині відсутня можливість провести оплату онлайн та замовити доставку на адресу.

    Це, скоріше, стосується недоробок самого онлайн-магазину, але разом з тим розцінюється і як помилка при роботі з GMC.

    Інтеграція з Google Ads

    GMC порівняно просто інтегрувати з Google Ads, після чого його можна використати для прискореного налаштування товарної реклами та запуску динамічного ремаркетингу. Потрібно перейти в особистий кабінет GMC, натиснути на піктограму налаштувань (шестерню) та вибрати пункт «Пов'язані акаунти».

    Інтеграція з Google AdWords

    Тут потрібно лише надіслати запит на інтеграцію власнику облікового запису Google Ads. Після підтвердження облікові записи будуть пов'язані.

    Також буде корисною ще одна зв'язка — з Google Analytics. Так можна буде відстежувати, як користувачі поводяться після натискання на рекламу. Ви дізнаєтеся, скільки часу вони проводять на сайті, які товари переглядають і де найчастіше йдуть без покупки. Інтеграція акаунтів допомагає використовувати можливості платформи Google максимально ефективно.

    Вимоги до сайту в «Гугл Мерчант»

    Google досить серйозно підходить до питань безпеки та чесності компаній, які просувають свої товари в GMC. Є кілька особливо важливих вимог до сайтів з боку пошукової системи:

    1. Передача даних виключно за захищеним протоколом HTTPS.
    2. Наявність SSL-сертифіката для домену.
    3. Відповідність товарів дозволеному списку просування.

    До речі, якщо ви плануєте вивантажувати список товарів у GMC із Facebook, доведеться придбати сертифікат SSL для відповідних адрес: fb.

    Що не можна рекламувати в Google Merchant?

    Крім стандартного набору заборонених згідно із законом товарів та послуг, GMC також встановлює низку неочевидних заборон на рекламу певних товарів. Наприклад:

    • квитки на різноманітні розважальні заходи;
    • транспорті засоби;
    • будь-які фінансові продукти;
    • нерухомість;
    • різні підписки;
    • ПЗ для білінгу;
    • подарункові картки, кредитки та інше.

    Важливо! При першій спробі рекламувати через обліковий запис GMC щось із заборонених категорій оголошення буде заблоковано. Повторне порушення правил обслуговування призведе до бана профілю.

    Що зробити, якщо акаунт Google Merchant Center заблоковано

    Одна з проблем, з якими можуть зіткнутися користувачі GMC, — блокування облікового запису. Дізнаються про це люди за допомогою повідомлення, надісланого електронною поштою. Щоправда, після надсилання листа про блокування реклама ще може продовжити працювати деякий час (до 7 днів), якщо не було виявлено критичних порушень.

    Щоб розблокувати свій акаунт, виконайте такі операції:

    • спробуйте знайти причину блокування. Для цього перевірте, наскільки відповідають усі дані про компанію та рекламні оголошення вимогам Google. Після того, як ви знайдете причину, усуньте її;
    • наступний крок — звернення до технічної підтримки Google. Це можна зробити у розділі акаунту Merchant Center. Поясніть ситуацію та підтвердіть, що порушення були усунені;
    • дочекайтеся повторної перевірки акаунту модераторами Google. Якщо всі порушення були виправлені, блокування буде знято, і у вас знову з'явиться можливість продовжити роботу.

    Дотримуючись наших порад, ви зможете активно користуватися цим сервісом для просування свого інтернет-магазину.

    Висновки

    Отже, ми розібралися, як працює GMC та в чому його головні переваги для сучасного онлайн-магазину. Достатньо пройти нескладну процедуру реєстрації та створити фід. А за необхідності GMC у кілька кліків інтегрується з Google Ads.

    До речі, у роботі над просуванням інтернет-магазинів ми активно використовуємо інструменти GMC. Яскравий приклад - кейс просування магазину меблів DYBOK .

    При своїй простоті GMC відкриває нові можливості для створення товарної реклами. І якщо ви з якоїсь причини все ще не використовуєте такі можливості, саме час виправити це.

    FAQ

    Що таке Гугл Мерчант центр?

    Це безплатна платформа, яка дозволяє розміщувати інформацію про свої товари та послуги у результатах пошуку Google. А саме виводити дані у спеціальному блоці «Товари» поряд зі звичайними результатами пошуку.

    Навіщо продавцям потрібен Google Merchant Center?

    Він дає можливість вирішити декілька бізнес-завдань, а саме:

    • підвищення видимості своїх товарів у пошуку Google;
    • залучення більшої кількості потенційних клієнтів;
    • збільшення онлайн-продажів за рахунок виведення товарів поруч із релевантними запитами;
    • автоматичне оновлення даних про наявність та ціни товарів;
    • інтеграція даних щодо товарів з іншими сервісами Google.

    Як створити фід для Merchant Center?

    Для цього потрібно:

    1. Створити акаунт Merchant Center.
    2. Сформувати CSV або XML файл, який містить дані про всі ваші товари.
    3. Включити обов'язкові параметри: id, назва, опис, ціна та посилання на товар.
    4. Завантажити документ через інтерфейс Мерчант центру.
    5. Налаштувати правила автоматичного оновлення фіду та модерації товарів.

    Таким чином можна приєднати свої товари до видачі в центрі Мерчант центрі і Google Пошуку.

    У Вас залишились запитання?
    Наші експерти готові відповісти на них.
    Залишіть ваші контактні дані.
    Будемо раді обговорити ваш проект!
    Отримати консультацію
    Наш менеджер зв'яжеться з Вами найближчим часом
    Ми використовуємо файли cookie
    Ми оптимізуємо роботу сайту, створюємо персоналізований маркетинговий досвід та збираємо дані щодо використання сайту та аналітику. Натиснувши «Прийняти», ви погоджуєтеся використовувати наші файли cookie.