0-800-759-750
Ми на зв'язку с 7:00 до 24:00
office@elit-web.ua

Як організувати маркетинг для інтернет-магазину

27 квітня 2020
2426
3
Поділіться
Зміст

    Маркетологи - спеціалісти, які створюють попит на товари за допомогою тексту, дизайну, реклами. Вони залучають відвідувачів на сайт та спонукають їх до реєстрації, перетворюючи на так звані ліди, щоб потім ними зайнявся відділ продажу. Якщо компанія невелика, це завдання разом із рештою може виконувати одна людина. Але з її зростанням, розширенням асортименту необхідно залучати окремих фахівців під різні функції, зокрема маркетологів. Правильна організація роботи відділу маркетингу – важлива складова успіху.

    принцип роботи інтернет-магазину

    Принцип роботи інтернет-магазину

    Поряд із маркетологами, у штаті працюють й інші фахівці:

    1. Керівник чи директор. Він підбирає персонал, розподіляє функції, розробляє стратегію, щоб регулярно збільшувати обсяги продажу.
    2. Бухгалтер. Займається веденням бухгалтерського обліку, оформленням документів, здаванням звітності у відповідні органи.
    3. аналітик. Його сфера діяльності – ціноутворення. Він розраховує оптові та роздрібні ціни.
    4. Юрист. Як правило, спеціаліста наймають, коли обсяг продажів перевищує 500 замовлень на місяць, щоб укладати вигідні договори з постачальниками (про відстрочку оплати або повернення шлюбу).
    5. Програміст. Розвиває та підтримує сервіси інтернет-майданчика, допомагає вирішувати позаштатні ситуації – хакерські атаки, проблеми із сервером тощо. З ним у парі може працювати веб-дизайнер – створювати дизайн-сайти, банери в єдиній концепції.
    6. SEO-оптимізатор. Допомагає збільшити продаж через збільшення трафіку, оптимізує сайт. Він також дає поради щодо написання контенту. Якщо профіль компанії представлений у соціальних мережах, додатково залучають SMM-фахівця. Рідше звертаються до його послуг маркетологи, які працюють у соціальних медіа, ведуть корпоративний блог.
    7. Контент менеджер. Працює в парі з SEO-оптимізатором, домагаючись того, щоб відвідувачі, які залучили на сайт, перетворювалися на клієнтів. Для цього він грамотно наповнює майданчик – додає опис кожного товару, певну кількість фотографій. Прикладом грамотної роботи контент-менеджера є Amazon.com – найбільший інтернет-магазин у світі.

    Якщо компанія має власний склад, створюють і складську службу – вона веде облік товару, контролює видачу. Своєчасним поповненням запасів займається відділ закупівель - його організовують, якщо кількість замовлень перевищує 5-7 на день або 100 на місяць.

    відділ маркетингу: як планувати роботу

    Відділ маркетингу: як планувати роботу

    Щоб досягти збільшення доходу з мінімальними вкладеннями, потрібно продумати стратегію – розробити маркетинговий план, який зробить успішною саме вашу фірму. Універсального варіанта немає, але можна користуватися загальними рекомендаціями провідних інтернет-маркетологів:

    1. Проаналізувати компанію, тобто провести рекламний аудит. Завдання – визначити сильні та слабкі сторони, вивчити конкурентів та доступні ресурси (де збувати продукцію найперспективніше).
    2. Сформулювати бізнес-мети. Визначитись з тим, чого хочеться добитися за допомогою маркетингової кампанії. Основні завдання для інтернет-магазину – збільшення обсягів продажу, середнього чека, кількості покупців.
    3. Попрацювати з Інтернет-каналами. На цьому етапі важливо звернути особливу увагу на цільову аудиторію та клієнтську базу. Після цього скласти список підходящих під неї каналів, які допомагатимуть досягати цілей інтернет-маркетингу. Наприклад, якщо про товари компанії клієнти ще не знають, пошукове просування не допоможе підняти продажі (ці товари ніхто не шукатиме). Щоб змінити ситуацію, фахівці впливають на аудиторію іншими способами – використовують контент-маркетинг тощо.
    4. Упорядкування маркетингового плану. Продумуються шляхи реалізації на найближчі 6–8 місяців – вибирається тактика, інструменти, щоб досягти постійного розвитку веб-проекту.
    5. Реалізація задуманого та контроль. Щоб відстежувати ефективність рекламної кампанії та не витрачати бюджет марно, найчастіше використовують популярні системи метрики. Вони збирають статистику для комерційних сайтів – відслідковують зростання трафіку, дії відвідувачів на сайті, конверсію, допомагають виявляти ефективні канали просування, відстежувати залученість (кількість клієнтів, що повертаються) і т.д.

    Щоб робота відділу маркетингу була успішною, бажано:

    1. Зосередитись на клієнті та на його потребах, а не на власних товарах та ефективних способах їх просування.
    2. Бути готовим до оперативних змін. У маркетинговому плані мають бути основні етапи рекламної кампанії, а дрібні заходи, що допомагають реалізувати мету, краще коригувати раз на квартал – все змінюється, і потрібно бути гнучким, щоб використати результати змін на благо компанії.
    3. Ставити реалістичні цілі, максимально спрощувати шлях відвідувача до покупки.
    4. Продумувати контент, тобто розмовляти з клієнтами їхньою мовою. Пам'ятати, що їм важливіше вигоди від придбання товарів, ніж переваги тих чи інших виробів.

    Зрештою, важливо регулярно перевіряти ефективність обраної стратегії. Якщо вона не приносить бажаних результатів, настав час вносити корективи в план. В іншому випадку просування затягнеться, а бюджет зливатиметься марно.

    організація роботи

    Організація роботи

    Прикладів успішної організації діяльності відділу маркетингу багато. Найчастіше інтернет-магазини наймають віддалених співробітників. Це вигідно на початковому етапі, коли обмежений бюджет та справ небагато. Однак у міру розвитку проекту доводиться брати до штату офісного працівника – він зможе швидше виконувати завдання, приділяючи кожній з них більше часу. Буде і мінімум помилок, а отже, і менше втрат вкладених коштів. Коли він перестане справлятися, доведеться організовувати відділ.

    Орієнтовна структура відділу маркетингу:

    1. Начальник – спрямовує та контролює роботу всіх співробітників.
    2. Фахівець із аналізу та планування – досліджує ринок, конкурентів, ЦА, планує бюджет.
    3. Менеджер з реклами – запускає кампанію із залучення клієнтів, шукає майданчики для просування, видає завдання копірайтерам, дизайнерам.
    4. Фахівець з контекстної реклами та інтернет-комунікацій.
    5. SMM-спеціаліст.

    У великих компаніях відділ маркетингу може також комплектуватися співробітниками, які займаються трейд-маркетингом, роботою з регіонами тощо. Оскільки зібрати хорошу команду не так просто, часто обов'язки інтернет-маркетолога делегують digital-агентствам – у них у штаті досвідчені співробітники, які оперативно вирішують поставлені завдання.

    Інтернет-маркетинг
    Ми створюємо систему взаємодії різних інструментів просування, синергія яких розробляються. Вашого бізнесу в Інтернеті.
    Получить консультацию
    Наш менеджер свяжется с Вами в ближайшее время

    У Вас залишились запитання?
    Наші експерти готові відповісти на них.
    Залишіть ваші контактні дані.
    Будемо раді обговорити ваш проект!
    Отримати консультацію
    Наш менеджер зв'яжеться з Вами найближчим часом