0-800-759-750
Ми на зв'язку с 7:00 до 24:00
office@elit-web.ua

Кластеризація семантичного ядра: що це, навіщо потрібно

Поділіться
Зміст

    Серед SEO-оптимізаторів часто можна почути незрозумілі терміни. Якщо одні власники сайтів не хочуть заглиблюватись, іншим важливо розумітися на нюансах. Особливо, коли в майбутньому планується самостійно займатися питаннями розкручування вебресурсів.

    У цій статті ми розберемо одну з найпростіших тем. Вона стосується семантичного ядра. Поговоримо про кластеризацію СЯ. Навіщо потрібен цей процес, як кластеризувати семантичне ядро, які послуги та інструменти можна використовувати? Розкладемо все по поличках.

    Що таке кластеризація семантичного ядра?

    Для початку потрібно розуміти, що є СЯ, як воно збирається. Про це є стаття у нашому блозі.

    Кластеризація запитів – це частина роботи над семантичним ядром. Вона має на увазі процес розбивки зібраного СЯ на окремі групи фраз та ключових слів.

    Навіщо потрібна кластеризація пошукових запитів?

    Мета полягає в тому, щоб розподілити отримані запити на окремі цільові сторінки. Такі групи будуть називатися кластерами. Кластеризація семантичного ядра відбувається з урахуванням схожості пошукової видачі за запитами. Наприклад, видача з інформаційними словами відрізняється від результатів із транзакційними згадками. Якщо виконувати просування цих фраз на одній сторінці, її релевантність буде розмитою.

    Пояснимо на прикладі. Ключі «купити смартфон», «купити мобільний телефон» потрібно просувати на одній сторінці чи на різних? Здавалося б, правильна відповідь перша. Але погляньмо на результати видачі за цими двома запитами:

    Більшість урлів однакова, але видачі однаково відрізняються. Тому можна просувати ключі на різних сторінках. Оскільки вручну зробити порівняння можливо не завжди, оптимізатори вдаються до кластеризації.

    Друга мета кластеризації – отримати ключові слова для подальшого створення контенту. Грамотно згруповані запити можна впровадити до однієї статті. Тоді ви отримаєте більше результатів, ніж під час написання десятків текстів з хаотичним додаванням ключів.

    Думка експерта:

    Кластеризація семантичного ядра дозволяє адекватно проводити оптимізацію проєкту. Кожна посадкова повинна просуватися під унікальний кластер, тому ми проводимо її обов'язково. Це є базовий етап. Частина робиться руками, частина – сервісами. Крім того, ми складаємо карту релевантності. Вона дає змогу зрозуміти, що у нас відбувається з канібалізацією.

    Антон Синявський, Керівник відділу Performance-маркетингу

    Способи кластеризації СЯ

    Автоматична кластеризація запитів

    Абсолютна більшість сервісів ґрунтується на принципі аналізу видачі пошукових систем за потрібними запитами. Функціонал інструментів майже однаковий. Відмінності полягають лише в нюансах та наборі налаштувань.

    Кластеризація запитів вручну

    Ручне групування передбачає, що зі списком запитів на руках ви по одному їх розподілятимете в певні кластери. Орієнтуватися можна за змістом чи топ-10 видачі.

    Детальніше алгоритми кластеризації ми розберемо трохи нижче у відповідному блоці.

    Методи кластеризації ключових запитів

    Метод групування необхідно вибирати з урахуванням обсягу СЯ та числа посадкових сторінок. Зазвичай оптимізатори комбінують кілька підходів для отримання максимально точних результатів. Але краще заглибитись, розібрати кожен метод.

    Логічна кластеризація

    Метод підійде до роботи з невеликим ядром. Кластеризувати його доведеться вручну. Спочатку потрібно знайти смислову релевантність за наявними запитами. Це довго, але ефективно.

    Кластеризація за семантичною схожістю

    Тут застосовують формули та нейромережі, що навчаються. Суть кластеризації у цьому, щоб об'єднати до груп семантично близькі фрази. При цьому ключові слова можуть бути різними з погляду лексикографії, але по семантиці вони обов'язково схожі.

    Спосіб не підійде для роботи з молодими проєктами, оскільки застосовується нейромережа за умови наявності об'ємного СЯ. Крім того, кластеризація пошукових запитів не враховує комерційної власності. Вам потрібно буде ще раз відсортувати ключі.

    Кластеризація за топами

    Найпоширеніший метод. Необхідно об'єднати запити до груп з урахуванням семантичної бази ресурсів, що знаходяться в топі пошукових систем. Тобто фахівці спираються на конкурентів.

    Необхідно знайти перетинання ключових слів на сторінках вебресурсів з топу. Як правило, береться трійка чи десятка лідерів.

    Якому способу віддати перевагу? Краще поєднувати їх, оскільки кожен має свої плюси і мінуси. Враховуйте особливості свого проєкту та розмір СЯ.

    Таблиця-порівняння методів кластеризації

    Алгоритми кластеризації ключових запитів

    Щоб виконати коректне групування фраз, можна скористатися трьома способами. Ознайомимося докладніше з кожним.

    Soft

    Така кластеризація запитів семантичного ядра передбачає порівняння всіх із основним, зазвичай найчастішим. У кластер будуть додаватися ключові слова, які прив'язані до урла в пошуковій видачі і перетинаються з головним запитом.

    Метод використовується в основному для проєктів-стартапів та ніш з малою кількістю конкурентів, коли висока точність не така важлива. Можна використовувати його для невеликих онлайн-магазинів, інформаційних порталів та сайтів-візиток.

    Middle

    Можна вважати цей алгоритм «золотою серединою». Він краще м'якої кластеризації, але за якістю трохи поступається жорсткому групуванню.

    Суть у наступному. Береться основний запит, який задає тематику сторінки. До нього підтягуються інші ключові слова, які подолали поріг кластеризації за кількістю урлів у видачі. У результаті фахівець порівнює залежні від основного запиту ключі один з одним.

    Hard

    Жорсткий, але дуже точний спосіб кластеризувати СЯ, у тому числі за умови високої конкуренції в ніші. Передбачає відсіювання безлічі зайвих запитів. Це дозволяє отримати чіткий та максимально ефективний кластер, який відповідатиме тематиці посадкової сторінки.

    У ході кластеризації групи виходитимуть лише за умови перетину всіх ключових ключів серед урлів, які присутні в топі видачі. Крім перетину основного ключового слова, порівнюватимуться допоміжні запити. Тобто кластери вважаються готовими за дотримання двох цих умов.

    Сервіси та інструменти для кластеризації семантичного ядра

    Працювати в режимі автоматизованого групування СЯ набагато простіше. Зараз є багато сервісів із різними наборами можливостей.

    Ось найвідоміші.

    Serpstat

    Ще одна відома у колі сеошників програма, яка здатна працювати автоматично. Вона тут і зараз проводить аналізів топа-30 за кожним запитом, доданим до групи. У результаті формуються пов'язані за семантикою списки фраз.

    Плюси: можливість безкоштовного перегрупування фраз, збереження результатів роботи онлайн.

    Мінус: платне використання сервісу.

    До речі, якщо підсумки кластеризації за замовчуванням не підійшли, можна змінити дані через налаштування і знову прогнати.

    Serpstat

    SeoQuick

    Функціональний та доступний сервіс, який дозволяє робити за добу 4 кластеризації із СЯ до 5 тис. ключовиків.

    Плюси: широкий функціонал із безліччю налаштувань, можливість урахування ключовика як цілого слова, що важливо у створенні кластерів, які не залежать від перестановки слів.

    Мінуси: обмежений обсяг СЯ у безкоштовному доступі, можливість помилок з деякими VPN та плагінами у браузерах.

    SeoQuick

    Ручна кластеризація ключових слів часто виконується у стандартних офісних програмах: Excel, LibreOffice, OpenOffice. Доведеться приділити чимало часу, зате ви отримаєте чудові результати.

    Що робити із кластеризованим семантичним ядром?

    Кожному кластеру відповідає певна посадкова сторінка. Хоча це не жорстке правило, а більше рекомендація, щоб просування сайту було успішнішим та результативнішим.

    На ці посадкові сторінки створюватиметься контент із використанням кластерів. Пошукові запити зазвичай впроваджуються у тексти та метатеги. Якщо вийшло багато фраз у групах, краще не використовувати все, щоб уникнути переспаму.

    Ключовики, які залишилися, не прив'язані до конкретних сторінок, можна застосувати для створення контент-плану. Вони показують, який матеріал буде цікавим для користувача. Цими статтями можна заповнити розділ «Блог» або «Статті».

    Висновки

    Кластеризація семантичного ядра – це необхідний етап роботи з пошуковими фразами. Вона дозволить кожне релевантне слово розмістити на відповідній сторінці сайту. Займатися кластеризацією можна вручну та за допомогою різних сервісів. Методів розбивки ключів за групами багато. Найкраще працювати, комбінуючи їх. Це допоможе створити максимально точні кластери для отримання якісніших результатів на наступних етапах оптимізації сайту.

    У Вас залишились запитання?
    Наші експерти готові відповісти на них.
    Залишіть ваші контактні дані.
    Будемо раді обговорити ваш проект!
    Отримати консультацію
    Наш менеджер зв'яжеться з Вами найближчим часом