0-800-759-750
Ми на зв'язку с 7:00 до 24:00
office@elit-web.ua

Що таке семантичне ядро та як його зібрати

Поділіться
Зміст

    До переліку робіт з seo-оптимізації сайту обов'язково входить збір та розширення семантичного ядра. Ретельне використання цього етапу дозволяє виділитися серед конкурентів і вивести бізнес на новий рівень. Фахівці вже на власному досвіді переконалися, що якщо ретельно і послідовно зайнятися опрацюванням семантики вебресурсу, то можна досягти збільшення обсягу трафіку, підвищення в пошуковому рейтингу, а потім — зростання конверсії. У цій публікації ми поділимося корисними порадами, дотримання яких принесе вам успіх в онлайн-маркетингу.

    семантичне ядро

    Що таке семантичне ядро сайту?

    Вебресурс — це простий і зрозумілий спосіб розповісти про свій бізнес клієнтам, залучити їх до покупок. Але щоб клієнту був показаний у видачі ваш сайт, потрібно «підказати» пошуковим роботам, що саме на вашому ресурсі міститься корисна інформація для користувача. Цьому допоможе релевантний контент.

    Основою семантики контенту на сайті є СЯ. Так називають структурований список слів та фраз, які потенційно можуть використовувати люди для пошуку потрібної інформації. Ці ж словосполучення вживають у контексті на сторінках вебресурсу для того, щоб системи «підхоплювали» їх, коли користувачі вводять відповідні пошукові запити.

    Якщо коротко сказати, семантичне ядро сайту — це максимально повний список слів і фраз, які є тематичною основою бізнесу і, відповідно, сайту. І при складанні СЯ якраз можна побачити різницю між «технічним» підходом до створення вебпроєкту та маркетинговим, з орієнтацією на користь для споживача.

    Ретельне вивчення психології користувальницької аудиторії дає можливість дізнатися, що більшість запитів можна розділити на три смислові напрямки: коли шукають інформацію, коли їм потрібно щось купити, коли вони сумніваються у виборі або хочуть більше дізнатися про пропонований товар або послугу. Оптимізація контенту на основі зібраного СЯ дозволяє відповісти на запити споживачів і привести їх на різні розділи вебресурсу.

    Що таке семантичне ядро сайту

    Навіщо потрібно складати семантичне ядро сайту?

    Як уже було сказано раніше, ключові слова є основою для створення та наповнення сайту. Вони відображають його семантику. Грамотне складання семантичного ядра дозволяє досягти високих показників ранжування. У цьому потрібно орієнтуватися те що, що вводить користувач. Часто буває так, що творці сайту описують свій бізнес за допомогою специфічних термінів, що не завжди збігаються із запитами споживачів.

    Чітко структуроване СЯ знадобиться, коли буде потрібно:

    • розробити повну структуру сайту Тут важливо добитися того, щоб користувач міг швидко і чітко клацнути на ту сторінку, яку шукав;
    • розподілити інформацію щодо посадкових сторінок;
    • сформувати завдання для написання інформаційного та комерційного контенту;
    • запустити контекстну рекламу.

    Коректне розподілення ключів по сайту робить його видимим для алгоритмів Google. Завдяки цьому ви отримуєте приріст безкоштовного трафіку та покращення позицій у видачі.

    Провести аналіз семантичного ядра Вашого сайту

    Адреса сайту

    Які бувають ключові слова

    Складаючи СЯ для онлайн-проєктів, фахівці виділяють серед запитів інформаційні та комерційні. До першої групи відносяться слова, які споживачі використовують для отримання розширеної інформації на певну тему.

    До складу комерційних входять слова "купити", "замовити", "ціна", "вартість". Їх використання у пошуку свідчить про високу зацікавленість потенційного клієнта у придбанні товару.

    На підставі частотності вживання виділяють такі види ключів:

    • високочастотні — це слова, що точно описують сектор компанії. В основному вони використовуються при пошуку ресурсів певної тематики. Отже, вони є висококонкурентними;
    • ключі середньої частоти використання менш популярні, але також досить затребувані;
    • низькочастотні запити зазвичай довші за своєю структурою, користувачі повністю вводять їх рідше, ніж попередні. Головна їхня перевага — просування сайту в ТОП та можливість залучити на ресурс «теплу» цільову аудиторію, яка точно знає, що їй потрібно.

    Успіх онлайн-проєкту принесе поєднання ключових запитів різного типу.

    Ще варто звернути увагу на 3 головні показники їхньої якості:

    • вони мають бути тісно пов'язані із тематикою сайту;
    • запити з низькими показниками щомісячного трафіку не мають великого значення для SEO;
    • надлишок ключів на сторінці негативно впливає на її ранжування.

    Акцент на цих факторах був зроблений у просуванні сайту рекламних послуг, що призвело до збільшення трафіку з пошукових мереж у 5,5 разів за 5 місяців.

    Як скласти семантичне ядро сайту

    Збір семантичного ядра проєкту буде успішним тоді, коли він проводитиметься системно і в ньому будуть основні етапи: підбір запитів різного типу, розширення та кластеризація СЯ та корекція (видалення зайвих фраз).

    Найчастіше розпочинають роботу з самостійного аналізу. Корисно обрати самому перелік слів, а потім поставити знайомим та колегам просте запитання: «Що б ви набрали в Google, щоб знайти сайт нашої компанії?» Таке міні-дослідження надасть дані, на основі яких формується центр семантичного ядра. А щоб витримати конкуренцію, то надалі чекає серйозна робота. І відповідь на питання, скільки коштує зібрати семантичне ядро, залежить від того, скільки ви готові вкласти у просування свого бізнесу.

    приклад промальовування - структура сайту

    Аналіз видачі та сайтів конкурентів

    Якщо ми у своїй роботі покладатимемося лише на «ручний» асоціативний досвід та особливості власного сприйняття, то скласти розгорнуте семантичне ядро запитів буде досить складно.

    На цьому етапі допоможе аналіз пошукової видачі. Іноді фахівці не зовсім чітко розуміють, яку саме фразу вводитиме в пошук користувач. У цьому випадку хорошим може бути вихід — ввести незакінчену фразу в рядок пошукача і подивитися, які варіанти можуть бути запропоновані ще.

    Аналіз видачі та сайтів конкурентів

    Так можна експериментувати та вводити різні слова та словосполучення з початкового списку. Але при цьому важливо розуміти, що кількість зібраних у такий спосіб запитів не буде достатньою, тому можна скористатися наступним методом та проаналізувати, на чому ґрунтується контент сайтів конкурентів.

    Крім того, дослідження бізнесу найближчих суперників та тематичної ніші загалом дає можливість не лише розширити список ключових фраз, а й побачити переваги та недоліки власного проєкту. Так можна підвищити унікальність своєї пропозиції.

    На цьому етапі важливо відповісти на такі питання:

    • який приблизний обсяг СЯ вебресурсів конкурентів;
    • які типи ключових запитів та яких груп використовуються;
    • наскільки активно просуваються комерційні ключі;
    • як опрацьовано інформаційні запити.

    Збір основних ключових слів для семантичного ядра

    Виконуючи це завдання, фіксують усі поєднання слів, які хоч якимось чином пов'язані з пропонованими товарами чи послугами. При цьому варто постаратися виключити слова, які є загальними, розпливчастими або мають подвійне значення.

    Під час створення загального переліку ключів використовуйте такі методи:

    • підбирайте однокорінні слова (еспресо, неспресо тощо);
    • постарайтеся згадати синоніми та слова, які описують продукт побічно (кавомашина, еспресо машина);
    • з'ясуйте найпоширеніші орфографічні помилки (expresso, expreso тощо);
    • зверніть увагу на написання разом, окремо, через дефіс (еспресо машина, еспресо-машина і т. д.);
    • не обмежуйте назву продукту одним словом, підберіть поєднання, що складаються з 2-3 слів та більше;
    • подумайте про конкретні проблеми, які можуть виникнути у зв'язку з вашим бізнесом; використовуйте їх як ключові слова (ремонт еспресо-машини).

    На цьому етапі будуть корисними всі запити, які ви зможете сформулювати. Дотримуйтесь основних правил сеансу активного пошуку та дайте кожному слову шанс. Зазвичай хорошим початком вважається список зі 100-200 запитів. Пам'ятайте, що врешті-решт ви оберете лише частину з них.

    Крім ручного методу, фахівець може скористатися різними сервісами, які допоможуть поповнити зібрану «бібліотеку» реальними пошуковими запитами. Про ці інструменти та про те, як зібрати семантичне ядро сайту з їх допомогою, ми розповімо далі.

    Формування семантичного ядра

    Тепер, коли вийшло кілька груп тем, на яких ви хочете зосередитись, настав час виділити основні ключові слова. Це допоможе подальшому просуванню.

    Наприклад, можна спробувати сформулювати запити споживача, пов'язані з напрямом ремонту кавомашини. До такої групи можуть увійти такі ключі:

    Формування семантичного ядра

    Сенс цього кроку у тому, щоб скласти остаточний список ключових фраз. Нам потрібно буде підготуватися до їхнього логічного поділу на смислові групи.

    Розширення семантичного ядра

    Досягти успіху в цьому напрямку допоможуть різні сервіси. Можливості інструментів дозволяють:

    • переглянути та вивантажити у файл ключові запити різної частотності;
    • згрупувати ключі на теми, щоб з ними зручніше було працювати далі;
    • отримати інформацію про їх конкурентоспроможність та ефективність.

    Інструментальний пошук надасть максимально широкі результати. Наприклад, на 10 ключових слів для інтернет-магазину жіночого одягу може бути запропоновано понад 8000 варіантів ключів різного типу.

    Видалення мінус-слів

    Це надзвичайно важливий крок, який фахівці-початківці схильні втрачати в процесі своєї роботи. Якщо ви не видалите нерелевантні ключі в процесі збору семантики, то СЯ буде занадто широким і марним, що негативно позначиться на ранжуванні сайту. А підприємцю важливо залишитися конкурентоспроможним на тому ринку, на якому він просувається, а не на якомусь іншому.

    В першу чергу прибирають ті ключі, кількість запитів за якими мінімальна. Вони практично завжди марні. Також не потрібні повтори, приставки «безкоштовно» та інші.

    Потім починається рутинна робота, на підставі виконання якої можна оцінити експертність SEO-фахівця. Справжній професіонал вручну вибере ключі, розкрутка яких принесе найвищу конверсію сайту. І тоді питання, для чого потрібне семантичне ядро, не виникне.

    Докладніше досвід наших фахівців у розкрутці e-commerce проєктів розкриває «Кейс просування інтернет-магазину годинників: як допомогти часу просунутися вперед».

    Кластеризація семантичного ядра

    Кластеризація – це розбивка ключових запитів на групи на основі семантики. Набагато ефективніше прописувати ключі для конкретної сторінки одразу кластерами, а не за одним словом. Головне завдання цього процесу – привести всіх людей, які шукають один об'єкт різними словами. Якщо запити є, але сторінки для них немає, ми бачимо, що її треба створити. Детальніше про те, що таке кластеризація семантичного ядра, ми розповідали раніше.

    Приклад кластера для сторінки «Продаж квартир»: «купити квартиру», «купити двокімнатну квартиру», «купити квартиру в Києві», «купити квартиру без посередників».

    Кожен кластер містить кілька рівнів. Чим нижчий рівень, тим вужча специфіка ключа, наприклад:

    Рівень 1

    Будинки

    Рівень 2

    Купити будинок

    Арендувати будинок

    Як вибрати будинок

    Рівень 3

    Купити будинок Солом'янський район

    Купити будинок Оболонський район

    Рівень 4

    Зняти 3-кімнатний будинок Солом'янський район.

    Зняти 4-кімнатний будинок Солом'янський район.

    Зняти 5-кімнатний будинок Солом'янський район.

    Чим ширша тематика, тим більше рівнів. Насправді для роботи зазвичай вистачає кластерів 1 і 2 груп. Але важливо грамотно виконати кластеризацію 2 рівня. Наприклад, запити з розширенням «купити…», «орендувати…» з відповідних кластерів вводять користувачі, зацікавлені у конкретній дії купівлі чи оренди нерухомості. Ці фрази слід використовувати на посадкових сторінках. А людей, які вводять у пошук запит «Як вибрати будинок», потрібно перенаправляти на сторінку блогу.

    Ключі з кластера «Купити будинок» та «Орендувати будинок», отримані вручну та автоматично, потрібно розподілити між сторінками розділу «Будинки».

    кластеризація семантичного ядра

    Якщо автоматичний сервіс (про нього – нижче) видав нам схожі запити («Купити двоповерховий будинок», «Купити будинок на 2 поверхи»), необхідно об'єднати їх у кластер, створити окрему сторінку «Двоповерхові будинки».

    У процесі кластеризації можна коригувати структуру сайту – додавати нові сторінки та видаляти старі, змінювати зміст розділів. Один і той же кластер може входити до різних розділів. Наприклад, «Купити двоповерховий будинок» може увійти до розділів «Будинки Солом'янського району» та «Купити будинок без посередників».

    Можлива і зворотна ситуація: сторінка на сайті є, а запитів під неї немає. Це пояснюється недосконалим функціоналом сервісів чи низькою популярністю запитів. Спробуйте використати інші сервіси, наприклад, Google Trends.

    Приклад семантичного ядра сайту:

    приклад семантичного ядра сайту

    Які сервіси допоможуть скласти семантичне ядро

    Сьогодні розроблено багато автоматичних «помічників», які суттєво прискорюють роботу. Такі сервіси для складання семантичного ядра спрощують роботу сео-фахівця.

    планувальник ключових слів Google

    Планувальник ключових слів Google

    Безкоштовний інструмент, розроблений командою популярної пошукової системи

    Сервіс дозволяє створити семантичне ядро на основі запитів користувачів Google. Тут ви зможете отримати статистику запитів, побачити нові комбінації та спрогнозувати майбутню відвідуваність.

    serpstat

    Serpstat

    Платний багатофункціональний SEO-сервіс

    Тут є можливість визначити:

    • частотність запитів;
    • приблизну ціну за клік під час запуску контекстної реклами;
    • конкурентоспроможність;
    • графік популярності запиту;
    • перелік найближчих суперників та динаміку їх видимості.

    Serpstat хороший тим, що пропонує ключі, пошукові підказки, контент-ідеї, а також фрази, що підходять за змістом. Фактично ви отримуєте готові кластери. Сервіс працює з Google.

    semrush

    SemRush

    Платна програма

    На що здатний комплексний інструмент SemRush:

    • за основними ключами 1 рівня підбирати різні ідеї запитів;
    • оцінювати частотність слів;
    • визначати вартість кліка та показів;
    • показувати суміжні запити;
    • точно визначати рівень конкуренції;
    • групувати ключі.

    Отримані дані можна експортувати або піддати подальшому аналізу.

    Bing Ads

    Bing Ads

    Найбільше підходить для просування на західному ринку, особливо в США.

    Цей планувальник ключових слів є ефективним для:

    • просування у висококонкурентних нішах — медицині, страхуванні, юриспруденції;
    • вивантаження великого обсягу ключів;
    • наступного налаштування реклами у різних часових поясах.

    Загалом цей сервіс дозволяє зібрати СЯ для розкручування у трьох пошукових системах — Bing, Yahoo!, AOL та на їхніх партнерських ресурсах.

    Які помилки припускаються при збиранні семантичного ядра

    Як ви вже зрозуміли, складання СЯ вимагає уважності та дотримання чіткої стратегії. Далі ми розповімо про найпопулярніші помилки фахівців-початківців.

    1. Приділяється увага лише високочастотним запитам

      Часто можна зустріти думку, що чим більше споживачі використовують той чи інший запит, тим вищий трафік і, відповідно, конверсія сайту. Але статистика показує, що за такими ключами часто переходять нецільові користувачі. Крім того, висока конкуренція на такі запити негативно впливає на показники seo-просування. Включення до СЯ середньо- та низькочастотних запитів дозволяє вирішити цю проблему.

    2. Неякісно розподіляються ключі на сторінках

      Іноді можна зустріти варіант розподілу ключів на сторінках на основі їх частотності. Наприклад, високочастотні ведуть одну, середньочастотні — на іншу тощо. Це хибно. Найкраще, коли кластеризація виконується за змістом, з урахуванням семантики. Такий підхід забезпечує збільшення конверсії ресурсу.

      Також слід простежити, щоб один запит не використовувався на різних сторінках. Прагнення частіше використати ключ на сайті призводить до того, що пошукові алгоритми не можуть вибрати релевантний урл на запит споживача. Це знижує рейтинг окремих розділів.

    3. Використовуються нецільові запити

      Майстерність seo-фахівця полягає не тільки в тому, щоб знати, як зібрати семантику за допомогою інструментів, а й у тому, щоб краще дізнатися про цільову аудиторію, розібратися з її потребами та відреагувати на них. Штучно складене СЯ не дозволяє збільшити трафік за рахунок зацікавлених користувачів.

    Висновок

    На завершення підкреслимо, що складання семантичного ядра — це ключ до подальшого ефективного SEO. Від якості виконаної роботи залежатимуть показники ранжування ресурсу. При виконанні цих робіт важливо сконцентруватися на наступному:

    • продумайте, які потреби клієнтів ви можете закрити;
    • використовуйте сучасні технології – ручне складання семантичного ядра може тривати кілька днів;
    • аналізуйте статистику та частотність ключових слів, сторінок конкурентів за допомогою програм;
    • видаліть невідповідні за змістом та специфікою бізнесу запити. Виконайте кластеризацію та розподіліть їх на сторінках сайту.

    Швидше та простіше довірити встановлення фундаменту професіоналам. SEO-фахівці чітко та грамотно збирають ефективне СЯ і швидко виводять сайт у поле видимості для пошукових систем.

    FAQ

    Як правильно сформувати семантичне ядро?

    Під час упорядкування СЯ враховують тематику сайту, запити користувачів, результати збору ключових запитів за допомогою спеціальних сервісів. Складіть список базових ключів – записуйте всі запити, які спадають на думку як асоціації з вашим бізнесом. Використовуйте спеціальні сервіси, щоб згрупувати, розширити та відфільтрувати мінус-слова.

    Навіщо розширювати семантичне ядро?

    Головна мета опрацювання СЯ — покращення показників ранжування сайту, подолання конкуренції та залучення нових цільових користувачів. Розширення семантичного ядра стане основою для SEO-оптимізації вебресурсу та наповнення контентом його окремих сторінок.

    Скільки коштує скласти семантичне ядро?

    Тариф залежить від специфіки сайту, його розмірів та бюджету компанії.

    Тарифи на SEO (Просування сайту ціна — розкрутка сайтів 2020)

    Базовий

    Оптимальний

    Комплексний

    від 12 000 грн.

    від 18 000 грн.

    від 24 000 грн.

    найкраще підходить для молодих сайтів та невеликих компаній з обмеженою кількістю напрямків. для невеликих інтернет-магазинів та сайтів-каталогів з широким асортиментом послуг чи продукції. підходить для інтернет-магазинів з широким асортиментом товарів, порталів, для висококонкурентних ніш у висококонкурентних регіонах
    У Вас залишились запитання?
    Наші експерти готові відповісти на них.
    Залишіть ваші контактні дані.
    Будемо раді обговорити ваш проект!
    Отримати консультацію
    Наш менеджер зв'яжеться з Вами найближчим часом