Поділіться
Зміст

    У світі інтернет-маркетингу постійно відбуваються якісь зміни. Одні тенденції йдуть у минуле, інші активно набирають обертів. Причина — бажання людини спростити собі життя. Наприклад, раніше для придбання товару в інтернет-магазинах заповнювали кілометрові форми. Наразі їх спростили до мінімуму, залишивши основні дані.

    Тренд останніх кількох років — голосовий пошук. Ще у 2019 році фахівці Microsoft провели дослідження та з'ясували, що:

    • 68% людей вважають за краще шукати голосом довідкові відповіді на запитання;
    • 65% вибирає голосовий запит, щоб знаходити та будувати маршрути;
    • 25% використовують опцію, коли потрібні поради щодо вибору товарів.

    До речі, так виглядає динаміка збільшення популярності голосових помічників:

    динаміка збільшення популярності голосових помічників

    Людям зручно користуватись Voice search. І зростання частки голосового пошуку свідчить про це.

    Отже, одне з важливих завдань маркетологів на 2022 рік — оптимізація сайту під голосовий пошук. Якщо ваш ресурс ще не заточений під цю опцію, настав час змінити ситуацію!

    Що таке голосовий пошук?

    Трохи теорії. Голосовий пошук — це технологія, що дозволяє вводити запит диктуванням. Функція дуже економить час людей, але й потребує відповідності сайту до ряду параметрів. Якщо ваш ресурс не оптимізований під пошук голосом, його навряд чи знаходитимуть ті, хто користується такою технологією.

    Необхідно регулярно переглядати вебаналітику, шукати слабкі місця та покращувати сайт, у тому числі у напрямку Voice search.

    Як? Про це далі.

    Пристрої для голосового пошуку

    Voice search — це одна технологія, але різні інструменти її використання. В основному розрізняють три види:

    1. Голосові помічники. Програмні рішення з урахуванням штучного інтелекту, виконують дії відповідно до команди людини. Завдяки технології машинного навчання голосові помічники розпізнають мову і дають релевантні відповіді. До найпопулярніших помічників відносяться Google Assistant, Siri від Apple.
    2. Розумні колонки з голосовими помічниками. Першовідкривачами такої новинки стали фахівці Amazon, які у 2015 році презентували світові розумну колонку Echo з помічником Alexa. Технології розуміння мови людини інтегруються у пристрій. Інші популярні приклади таких рішень: Apple HomePod, Google Home.
    3. Голосовий пошук Google та інших пошукових систем. Ви, напевно, бачили значок мікрофона біля поля введення запиту. Якщо натиснути на нього, з'явиться опція голосового пошуку. До речі, у пошуковій системі Google достатньо відкрити браузер і вимовити «Окей, Google», щоб запустити набір голосом. Тільки переконайтеся, що функція увімкнена в налаштуваннях.

    Що таке голосовий пошук

    Навіщо оптимізувати вебсайт під голосовий пошук?

    Дедалі більше користувачів мобільних пристроїв користуються голосом для введення запитів. І далі їхня частка лише зростатиме. Вам потрібно вже зараз оптимізувати сайт під голосовий пошук, щоб зайняти перші рядки у видачі. Це особливо необхідно наступним типам ресурсів:

    • сайти локального бізнесу (ресторани, готелі, магазини та ін.);
    • інформаційні портали, звідки користувачі можуть отримувати відповіді на запитання;
    • різноманітні послуги, такі як таксі, доставка їжі тощо;
    • сайти сфери розваг;
    • різноманітні агрегатори популярного контенту (фільми, музика тощо).

    Навіть великий інтернет-магазин можна адаптувати під пошук голосом. Це принесе ще більше трафіку. Поки що мало хто оформлює замовлення за допомогою голосу, але в майбутньому це дуже реальна перспектива. Час готуватися.

    Специфіка SEO-оптимізації під голосовий пошук

    При створенні стратегії розкручування необхідно розуміти різницю між стандартним пошуком та голосовим. Сильних відмінностей як таких немає, але дещо потрібно враховувати:

    1) Довші пошукові голосові запити

    Якщо текстом вводять 2–3 слова, то голосом — 3–5 і більше. Це демонструє наступний графік:

    Специфіка SEO-оптимізації під голосовий пошук

    2) Логічно правильні питання замість набору слів

    Голосом користувачі частіше набирають фрази, які починаються зі слів «як», «скільки», «де» тощо. Так, як людина спілкується у повсякденному житті. Тобто замість текстової фрази «Погода Харків» користувач виголосить голосом «Яка погода в Харкові». Зважаючи на таку особливість, при оптимізації сайту не можна відкидати інформаційні запити.

    3) Часто локальні пошукові фрази

    Близько 22% запитів голосом припадають на мобільні пристрої для пошуку інформації про місцевий бізнес. Наприклад, «найближчий ресторан», «де замовити каву біля мене». Це теж має стати відправною точкою в оптимізації ресурсу.

    Як оптимізувати сайт під голосовий пошук?

    Перейдемо безпосередньо до практики. Дізнаємося, як відбувається оптимізація під голосовий пошук.

    Прискорити сайт

    Швидкість завантаження залишається значним чинником ранжування вебресурсів. Тим більше, це потрібно для голосового пошуку, адже люди обирають таку опцію для отримання швидкої відповіді. Якщо сайт довго вантажиться, втрачається весь сенс ідеї Voice search.

    Ось що потрібно зробити для прискорення завантаження сторінок:

    • налаштування кешування клієнтського коду;
    • видалення даних, що не використовуються;
    • оптимізація картинок;
    • інтеграція AMP — технології, що забезпечує швидке завантаження при слабкому інтернет-підключенні.

    Більше порад щодо підвищення швидкості є у Google's PageSpeed Insights.

    Опрацювати блоки з відповідями — Featured Snippets

    Вони є короткою і ємною відповіддю на текстовий або голосовий запит користувача. У пошуковій видачі ми бачимо приблизно такі сніпети:

    Опрацювати блоки з відповідями

    Пошуковик Google відкриває перед усіма можливість потрапити на нульове місце у видачі і тим самим отримати більше трафіку з клікабельністю до 25%.

    Існують також інші види нульових результатів. Це швидка відповідь, карти, погода тощо.

    Featured Snippets

    Налаштування FAQ-сторінок

    Не варто вважати цей розділ суто інформаційним. При грамотному налаштуванні він відмінно допоможе у пошуковій розкрутці.

    Налаштування FAQ-сторінок

    Щодо оптимізації розділу FAQ є кілька порад:

    • найважливішим питанням виділяйте окремі сторінки, публікації в блозі та інше;
    • додавайте списки, підзаголовки;
    • відстежуйте актуальні рекомендації пошукових систем і покращуйте контент відповідно до них.

    Необов'язково застосовувати конкретно формат FAQ для відображення інформації з вашого сайту у результатах видачі. Досить навіть оптимізації частини матеріалу під «питання-відповіді». Можна просто перерахувати у тексті запитання та відповісти на них.

    Оптимізація сайту під мобільні пристрої

    У разі голосового пошуку це найважливіша рекомендація, оскільки найчастіше набір голосом здійснюють з планшетів і смартфонів.

    Переконайтеся, що вебресурс достатньо адаптований до мобільних пристроїв. Зробити це можна через офіційний сервіс Гугла Mobile Friendly Test. Він оцінює адаптивність сайту та надає рекомендації щодо покращення.

    Оптимізація сайту під мобільні пристрої

    Збір НЧ запитів для голосового пошуку

    Вище ми згадали, що голосові запити довші за текстові. Виходить, що необхідно додавати на сайт більше низькочастотних ключових фраз з «хвостами». Тобто при роботі з семантичним ядром доведеться трохи відійти від класичних прийомів, віддаючи перевагу довгим НЧ-фразам.

    Структурування даних

    Ви можете використовувати кілька способів:

    • задіяти Schema для WordPress;
    • зробити все вручну за допомогою HTML;
    • скористатися майстрами розмітки Гугла.

    Останній варіант хороший тим, що він допоможе визначити найкращі зміни для сайту, після яких пошукові боти будуть якісніше визначати зміст. Крім того, за допомогою інструмента доступна перевірка HTML на всьому ресурсі.

    Щоб сайт вийшов оптимізованим для голосового пошуку, обов'язково опрацюйте структурування даних. Якщо пошукові системи зможуть їх витягти, це допоможе опинитися в розширених сніпетах.

    Оптимізація сайту під локальний пошук

    Оскільки користувачі часто шукають голосом місцеві заклади та магазини, це потрібно врахувати при оптимізації вебресурсу. Є важлива рекомендація: стежте, щоб дані про вас залишалися актуальними. Змінився номер телефону чи офіс переїхав? Не забудьте оновити інформацію в Google My Business. А якщо ви ще не додали сайт туди, давно настав час це зробити. Такий прийом підвищить видимість компанії у результатах локальної видачі та приведе більше відвідувачів.

    Яку користь може принести SEO-оптимізація сайту під голосовий пошук?

    Величезну! Оптимізація під голосовий пошук забезпечить:

    • масштабування каналів відвідувачів;
    • покращення юзабіліті для мобільних пристроїв;
    • зростання поведінкових факторів через застосування НЧ-запитів та специфічних фраз;
    • поліпшення користувальницького досвіду;
    • зростання конверсії через оптимізацію СЯ під комерційні фрази.

    Зрозуміло, опрацьовувати Voice search потрібно не на шкоду десктопному пошуку. Поки що текстовий набір все одно залишається основним методом пошуку інформації в пошукових системах.

    Коментар експерта

    Питання не в тому, чи варто це робити, а в тому, коли оптимізувати сайт для голосового пошуку. Відповідь коротка. ЗАРАЗ. Ми спостерігаємо, як конкуренти швидко підганяють ресурси під пошук голосом. Якщо довго відтягувати і сумніватися, ставити запитання «Чи потрібно?», можна опинитися далеко позаду та знизити шанси на потрапляння до топу. Голосовий пошук змінює майбутнє електронної комерції. Далі його частка лише зростатиме.

    Антон Синявський, Керівник відділу Performance-маркетингу

    Висновки

    Популярність голосового пошуку зростає, і далі тенденція лише продовжить набирати обертів. Обов'язково оптимізуйте вебсайт під цю технологію! Коротко основне:

    • покращіть швидкість сайту;
    • пропрацюйте розділи, які можуть відображатися у сніпетах;
    • додайте компанію до Google My Business;
    • адаптуйте сайт для смартфонів та планшетів.

    Регулярно відстежуйте зміни щодо оптимізації сайтів під голосовий пошук. Чим раніше за конкурентів ви на них відреагуєте, тим вищі шанси вирватися вперед.

    У Вас залишились запитання?
    Наші експерти готові відповісти на них.
    Залишіть ваші контактні дані.
    Будемо раді обговорити ваш проект!
    Отримати консультацію
    Наш менеджер зв'яжеться з Вами найближчим часом