0-800-759-750
Ми на зв'язку с 7:00 до 24:00
office@elit-web.ua

Релевантні запити, або як сподобатися пошуковику

Поділіться
Зміст

    Що таке релевантність пошуку?

    По суті термін говорить сам за себе. У перекладі з англійської у своєму звичному повсякденному значенні "relevance" - це актуальність, доречність. Переносимо його у сферу веб і отримуємо «очікування» – «реальність» користувача у відповідь на введений пошуковий запит.

    Релевантність - це значення, що визначає, наскільки точно результат інформаційного пошуку відповідає заданим критеріям шукача.

    Контент, що б'є прямо в ціль, буде у фаворі сортування результатів пошуковими системами - і так по низхідній: Google і його "колеги" віддаляють своїх користувачів від посилань, що приносять, на їхню думку, найменшу користь.

    Приклади релевантності

    Від теоретичних обговорень на тему "що таке релевантність?" Перейдемо безпосередньо до того, як це виглядає на практиці.

    Припустимо, ви вирішуєте створення власного проекту. Стикаєтеся з бажанням і необхідністю розповісти про це правильно, а головне — тим, хто по-справжньому його потребуватиме. Ваші ресурси обмежені, і на початковому етапі ви наважуєтеся взятися за просування бренду самостійно. Так і запишемо: "Як просувати?"

    Приклади релевантності

    Результати пошуку Google

    Тут ви ще не знаєте, що саме вам потрібно і за що братися насамперед. Алгоритми Google виконують ранжування сайтів, виходячи з власних міркувань, користуючись налагодженими алгоритмами.

    Перше, що пропонує нам пошуковик, — свіжу статтю про солянку порад для розкручування Instagram-акаунту. Рейтингове інтернет-видання з оцінкою матеріалу на тверду «4» та кількістю голосуючих, що становить 2627, викликало найвищий ступінь довіри Google.

    «Picture is worth a thousand words». Google мислить так само, тому слідом розмістив добірку навчального відеоконтенту (кращі рекомендації та просування без бюджету).

    Результати пошуку Google

    Результати пошуку Google

    На третьому місці — докладна стаття на тему інструментів розвитку Інстаграм-майданчика, слідом — секрети розкручування, менш актуальні, виходячи з дати публікації на сайті.

    П'ятірку релевантних лідерів закриває стаття про секрети просування контент-маркетингу.

    Виникає питання: за яким принципом вибудовується рейтинг, що впливає на вибір Google?

    Немаловажну роль відіграє і релевантність запиту самого користувача, тобто те, наскільки чітко він описує поставлену для пошукової системи завдання: «Як просувати?». і «Як просувати в Instagram?» . Погодьтеся, у другому випадку пошук більш вузькоспрямований.

    Види релевантності пошуку

    Підтримувати релевантність сторінки на належному рівні – важливе завдання SEO-фахівців. Розглянемо три основні підходи до її оцінки.

    Формальна

    Пошук за алгоритмом. Іншими словами, штучний інтелект наперед наділений знаннями про те, що саме буде найкращим рішенням; у відповідь на введені користувачем релевантні запити видає свою добірку - уявлення про ідеальну групу результатів.

    Змістовна

    Оцінка релевантності асесором. Спеціально навчена людина, яка зовсім не обов'язково володіє експертними знаннями в певній галузі, аналізує сайт на відповідність пошуковому запиту, його дизайн, достовірність наповнення, зручність користування та інше. Ґрунтуючись на останньому, асесор виносить рішення про значущість ресурсу як результату.

    Пертинентна, або « Ми відповідаємо за те, на що переходили»

    Навіть якщо наповнення сайту з переліку за виданим результатом відверто кульгатиме (у порівнянні з іншими ресурсами), кількість переходів інтернет-користувачів за цим посиланням переконає пошуковик у його релевантності.

    Основні фактори, що впливають на релевантність сайту

    Тут, як не крути, головне те, що всередині. Найвищий ступінь зацікавленості отримують сайти з унікальною, цікавою та «смачною» начинкою. Приділіть особливу увагу юзабіліті ресурсу. Зовнішній вигляд, як і контент, має бути максимально структурованим — жодної розмитості та роздумів «не по темі». Як бачимо, правильно сформульована стратегія роботи оптимізатора – шлях до успішної релевантності.

    Внутрішні фактори

    Сюди входять пункти, що стали аксіомою релевантного сайту, що оцінюють як його технічну складову, так і вміст:

    • використання метатегів;
    • ключові слова - їх кількість, щільність входження, раціональний розподіл за текстовим контентом (тут головне - не перестаратися);
    • структура сайту;
    • обсяг тексту на сторінці;
    • відсутність помилок як у роботі сайту, так і наповненні (зламані посилання, помилки у відображенні зображень);
    • швидкість роботи сайту;
    • читаний URL.

    Внутрішні фактори допоможуть у просуванні сайту на більш високі позиції у пошуковій видачі.

    Зовнішні чинники

    У цій частині мають значення популярність сайту та частота його згадування суміжними ресурсами. Якщо ваша думка цікава іншим, вас ставлять за приклад і посилаються на корисність запропонованого вами контенту, зовнішні фактори релевантності — на вашому боці.

    Важливим аспектом є як тематичних, і якісних посилань, які ведуть сторінку ресурсу.

    Погодьтеся, ймовірність збільшення кількості переходів на сайт із тематикою SEO-просування за посиланням, розміщеним у кулінарному блозі, мізерно низька. Інша справа, наприклад, коли сам Денні Салліван у блозі «Search Engine Land» публікує огляд на матеріали, що стоять, на його думку, з пошукової оптимізації і серед інших згадує ваш сайт, статтю, ідею як корисну. Тут має вагу як авторитетність видання, так і схожість порадженого з тематики матеріалу.

    "Мріяти не шкідливо", - скажете ви. Але і сам Дені не одразу став ідейним SEO-новинним натхненником Google. На старті намагайтеся бути корисними для дрібних блогів, пабліків, ресурсів.

    Будь-яка згадка – це добре. Погано, якщо це роблять на сумнівних сайтах, які викликають недовіру у пошукових систем, з проблемами в технічній складовій та відсутністю грамотної оптимізації. Останнє не підвищить цінність ресурсу для користувача.

    Поведінкові фактори

    У цьому пункті відіграють роль показники оцінки конверсії сайту: кількість якісних переходів та дій, часу, проведеного на сайті, що працює «call to action» і те, як часто користувач повертається на ваш ресурс.

    Знову ж таки, все зводиться до того, що найвірніший спосіб підвищити релевантність — це якісно продумана стратегія в роботі SEO-фахівця.

    Як розраховується релевантність сайту?

    Релевантні сторінки підбираються пошуковими системами на підставі алгоритмів, суть яких до кінця невідома ні пересічному користувачеві, ні досвідченому сеошнику. Але ж ніхто й не обіцяв, що релевантність пошуку – це легко. Аналізуючи видані результати, ми можемо лише оцінити принципи її розрахунку, спираючись у тому числі описані вище чинники.

    Порівнюючи пошукову роботу пошукових систем, відзначимо їх схожість: вони працюють за принципом підбору найбільш відповідного сайту, з урахуванням його популярності та змісту.

    Головна відмінність – пріоритетність у видачі результатів.

    Наступні у списку видачі результату – статті на тему SEO-просування сайтів загалом, а також відеоматеріали, деякі з яких ми вже зустрічали у Google-добірці. Різниця в показі результатів можна пояснити тим, що очікувані алгоритми ранжування пошукових систем не ідентичні.

    Як перевірити релевантність сторінки?

    Вручну

    Щоб визначити сторінку як найбільш відповідну запиту, просто введіть ключові слова в пошукову систему і проаналізуйте видачу. На додаток можна скористатися плюшкою від Google. У рядку пошуку вкажіть site: URL (відразу після ключового слова).

    Як перевірити релевантність сторінки

    Перевірка релевантності сторінки Google

    Онлайн-сервіси визначення індексу релевантності

    Існує безліч безкоштовних веб-продуктів, за допомогою яких легко перевірити релевантність сайту загалом, як і текстового змісту сторінки окремо.

    Як приклад, розглянемо сервіс Majento, що складається з понад 60 інструментів для SEO-оптимізації вашого ресурсу. Функціонал досить простий: після реєстрації на сайті перейдіть у вкладку SEO аналітика, виберіть пункт Аналіз релевантності тексту.

    Аналіз релевантності тексту

    Аналіз релевантності тексту на Majento

    Введіть URL-адресу сторінки та ключові слова — запит. Сервіс видасть детальний аналіз тексту та відсотковий показник релевантності сайту в цілому.

    Аналіз релевантності тексту на Majento

    Аналіз релевантності тексту

    Аналіз релевантності тексту на Majento

    Релевантність сторінки від Majento

    Релевантність сторінки від Majento

    Вибір сервісу залежить виключно від ваших уподобань та симпатій. Якщо ж перевірка релевантності сторінки за допомогою вибраного вами ресурсу видала результат, який видається вам надто суб'єктивним (заниженим), скористайтеся кількома джерелами аналізу та порівняйте їх.

    Кейс Elit-Web з просування сайту «Будинок ігор»

    Висновки

    Незважаючи на те, що релевантність пошуку залежить не лише від алгоритмів, а й сформованого користувачем запиту, музику замовляє той, хто платить. Отже, ваш ресурс буде по-справжньому цінним лише тоді, коли задовольнить бажання клієнта, хоч би яким воно було.

    Візьміть курс на якісне перетворення контенту та організацію структури сайту у «користувач френдлі» вигляді, що не тільки забезпечить його популярність серед інтернет-користувачів, але й дозволить набути симпатії пошукових систем.

    У Вас залишились запитання?
    Наші експерти готові відповісти на них.
    Залишіть ваші контактні дані.
    Будемо раді обговорити ваш проект!
    Отримати консультацію
    Наш менеджер зв'яжеться з Вами найближчим часом