Поділіться
Зміст

    Як часто ви робили покупки, про які в результаті доводилося шкодувати? Наприклад, придбали невідповідний одяг або неприпустимо дорогий смартфон. Ви можете не усвідомлювати цього, але маркетологи давно навчилися впливати на емоції людини та спонукати її до спонтанних покупок. Останнім часом дедалі активніше використовують різні методи нейромаркетингу. З їхньою допомогою можна впливати на підсвідомість людини і, по суті, нею маніпулювати. Але в чому полягають особливості нейромаркетингу і як він проявляється у дії?

    Саме в цих питаннях ми спробуємо розібратися.

    Нейромаркетинг

    Трохи про поняття

    Нейромаркетинг – інструмент на покупців. Він поєднує всі результативні тактики маркетингу та науку про мозок. Фактично це комплексний підхід, спрямований вивчення поведінки споживачів із застосуванням певних методів. Основні цілі інструменту:

    • дослідження реакції людини на конкретні подразники;
    • прогноз вибору;
    • спонукання споживача до купівлі ще до того, як він усвідомлює свою потребу у товарі.

    Практика показує, що цей інструмент є дуже дієвим. Він дозволяє значно підвищити продажі, прибуток, сформувати лояльність споживача до бренду чи продукту.

    Ключові методики нейромаркетингу

    Ключові методики

    У нейромаркетингу використовують безліч методів, які допомагають виявити ставлення покупця до товару/бренду/дизайну. Ось одні з них:

    1. Спостереження за серцево-судинною системою – вимірюють ЧСС, артеріальний тиск.
    2. Вимірювання електроопору шкіри – допомагає визначити підвищення потовиділення.
    3. Вивчення скорочення м'язів на обличчі.
    4. Айтрекінг – реєстрація спрямованого погляду. Цей метод дозволяє виявити рівень концентрації людини на конкретному об'єкті та оцінити його поточний емоційний стан.

    Найбільш значущими вважають методики, що надають відомості про функціональний стан мозку. Це ЕГГ та фМРТ. Перший метод дозволяє реєструвати ритми мозкової активності, які змінюються відповідно до змін стану людини (емоції, період сну/неспання тощо). Функціональна магнітно-резонансна томографія дозволяє провести глибше дослідження. За допомогою апарату одержують картинку активності мозку в момент контакту з подразником. Підсумкові дані використовують у розробці ефективних рекламних звернень, що викликають правильні емоції споживача.

    Інтернет-маркетинг
    Ми створюємо систему взаємодії різних інструментів просування, синергія яких розробляються. Вашого бізнесу в Інтернеті.
    Получить консультацию
    Наш менеджер свяжется с Вами в ближайшее время

    Нейромаркетинг у дії

    Є багато способів використання інструменту практично. Найчастіше нейромаркетинг приводять у дію так:

    • картинкою – деякі маркетологи радять чіпляти увагу споживачів яскравим кольором: червоним, жовтим, зеленим. Хороший приклад - упаковка чіпсів Lays. Різні уподобання асоціюються з конкретним кольором. Та й загалом палітра виходить дуже велика;
    • інстинктами – натяки на еротику і вульгарність працюють «на відмінно». Людина підсвідомо звертає увагу все, де є сексуальний підтекст. Тут використовують як зображення, і текстові описи;
    • звуками – практично у кожному гіпермаркеті чути фонову музику. Спеціально підбирають спокійні мелодії, щоб людина розслабилася і впевнено робила покупки;
    • дотиком – тактильне сприйняття має значення. Приємніше чіпати м'яку тканинну упаковку, ніж грубу картонну. Так само реагують на металевий і пластиковий корпус смартфона;
    • нюхом – цей спосіб підходить тільки для прямого фізичного продажу, адже неможливо донести до споживача запахи через екран комп'ютера або малюнок. Приклад використання – сильний аромат випічки чи кави.
    Читайте також

    Партизанський маркетинг в інтернеті

    Каналів на споживачів багато. Але важливо їх вміло використати. Завдання нейромаркетингу в рамках рекламної взаємодії в тому, щоб за допомогою певних звуків, запахів або слів вплинути на споживача, схилити його до покупки. А це не так просто.

    Критика нейромаркетингу

    Критика нейромаркетингу

    Ставлення до цього інструменту неоднозначне. На перший погляд, він реально допомагає компаніям удосконалювати свою продукцію, робити її більш привабливою для споживачів. Як результат – підвищувати продаж та прибуток.

    З іншого боку, нейромаркетинг порушує конфіденційність, вторгається у особисте життя. Тож тут порушується вже проблема етики.

    У цілому нині нейромаркетинг можна назвати невід'ємною складовою успішного просування товару. Багато досліджень підтверджують його ефективність. Але водночас зловживання маніпуляціями та тиском розпізнається споживачами та відштовхує. Тому слід дуже тонко та акуратно використовувати цей інструмент.

    У Вас залишились запитання?
    Наші експерти готові відповісти на них.
    Залишіть ваші контактні дані.
    Будемо раді обговорити ваш проект!
    Отримати консультацію
    Наш менеджер зв'яжеться з Вами найближчим часом