У вас багато планів щодо розвитку вашого проєкту e-commerce у 2025 році? Але з чого почати? Чи варто інвестувати більше в розвиток сайту, зайнятися SEO чи вкладати більше зусиль у просування в соцмережах? А можливо, саме час спробувати TikTok? Дійсно, станом на початок 2025 року у світі майже 33% населення роблять покупки онлайн — це 2,77 млрд, що на 2,2% більше, ніж у минулому році. Але люди використовують різні онлайн-канали, тому компаніям не завжди легко знайти точки дотику зі своєю аудиторією.
У цифровому світі ключем до успіху є добре продумана маркетингова стратегія, яка враховує нові тенденції та тренди, використовує сучасні технології та прогресивний досвід. Ця стратегія має бути гнучкою, універсальною та готовою до змін. Її розробка й адаптація — це постійний процес, який розвивається разом із поведінкою клієнтів. Ключовим елементом є вибір каналів комунікації бренду. Тому ми пропонуємо дізнатися, які канали залучення клієнтів будуть трендовими у 2025 році і як в них працювати.
Основні та додаткові канали диджитал-маркетингу
Digital-стратегія комерційного проєкту схожа на симфонічний оркестр, де кожен інструмент відіграє важливу роль у створенні музичної гармонії. У цьому оркестрі провідними виконавцями є три базові онлайн-канали:
- пошукова оптимізація (SEO);
- контекстна реклама в Google;
- SMM-просування.
Ці цифрові канали мають стати основою вашої digital-стратегії на 2025 рік. Можливо, раніше ви використовували не всі з них, але важливо зрозуміти їхній потенціал і подумати, як можна застосувати їх для розвитку власного бізнесу.
Серед додаткових каналів ми назвемо:
- просування на маркетплейсах;
- email-маркетинг і розсилки в месенджерах;
- контент-маркетинг;
- роботу з блогерами тощо.
Цей перелік можна продовжувати, але ми рекомендуємо пам’ятати, що всі канали онлайн-маркетингу працюють на різні аудиторії.
Наприклад, якщо вам потрібно «наздогнати» клієнта, який уже усвідомлює свою потребу та шукає її вирішення в інтернеті, то для вас базовими мають стати так звані пошукові канали: SEO-просування, контекстна реклама, розкрутка на Google Картах, маркетплейсах, агрегаторах тощо.
Якщо попит ще не сформовано, тобто ви шукатимете людей, які потенційно мають проблему, але ще не здогадуються, як її можна вирішити, то ваша задача — пробудити цікавість. У цих випадках релевантним буде вибір таких каналів: органічне та платне просування в соцмережах, холодні розсилки, контент та інфлюенс-маркетинг і навіть партнерські продажі.
Отже, висновок один — у своїй digital-стратегії потрібно задіяти усі можливі ресурси, де може знаходитись ваша аудиторія.
SEO-оптимізація
Конкуренція на цифровому ринку є жорсткою, і високі позиції сайту вашої компанії в пошуку мають вирішальне значення для успіху бізнесу. Як відомо, більшість людей натискають на найпопулярніші результати на сторінках результатів пошуку. Зокрема, 54,5% усіх кліків припадає на перші три результати пошуку Google.
У 2025 році Google залишиться найбільш відвідуваним сайтом у світі. Загалом 82,4% користувачів інтернету віком від 16 років застосовували пошук за жовтень 2024 року.
Залучаючи органічний трафік, ви можете зменшити залежність від контекстної реклами та просування за допомогою інших каналів.
Розвивати свій сайт за допомогою SEO варто, якщо:
- ви вже маєте сайт з великою кількістю сторінок і багато товарів (послуг);
- ваша аудиторія шукає вас у пошуковій системі за великою кількістю різних запитів;
- ваш товар (послуга) має велику кількість інфозапитів;
- у вас великий бізнес, а реклама та соцмережі не дають достатню кількість лідів;
- ви бажаєте знизити вартість ліда в довгостроковій перспективі.
Проте варто пам’ятати, що SEO-оптимізація розрахована на період від шести місяців і не все залежить від фахівців. Але якщо з вами поруч надійний підрядник, разом ви зможете подолати всі труднощі.
Наприклад, під впливом зовнішніх факторів у певний період може падати загальна відвідуваність сайту, проте якщо SEO-роботи не припиняються, можна швидко досягти відновлення. Це спостерігала наша команда під час роботи над проєктом комплексного просування інтернет-магазину «Дубок».
Ще одним прикладом того, як грамотне SEO-просування посприяло подоланню можливих проблем, стала історія розвитку інтернет-магазину Storeinua, що працює у висококонкурентній ніші електроніки та побутової техніки.
У процесі роботи були і злети, і падіння, проте чітка стратегія спрацювала.
Під час виконання проєкту SEO-просування наша команда зіштовхнулася з труднощами, для усунення яких було прийнято рішення перенести працюючий розгалужений сайт на новий движок. Це давало можливість покращити роботу онлайн-ресурсу в цілому та допомогти клієнтам компанії швидше знаходити потрібні товари й замовляти їх.
Технічні фахівці впоралися із завданням за кілька місяців, а наша команда переносила відгуки з попередньої версії сайту, додавала новий контент на продуктові сторінки й оновлювала сторінки категорій. Усі ці дії призвели до того, що кількість відвідувачів сайту з органіки зросла на 28% за три місяці, а дохід збільшився на 98,79%.
Олександр Божко, менеджер проєкту Elit-Web
Досвід просування інтернет-магазину Storeinua показав, що глибока робота над контентом, поліпшення досвіду користувача та використання SEO-інструментів сприяють залученню цільової аудиторії.
Контекстна реклама в різноманітних видах (обовʼязково Google Shopping)
Важливим елементом диджитал-стратегії у 2025 році має стати реклама в пошуку. Можливості Google Ads вражають, адже на цій платформі можна запустити найрізноманітніші види реклами:
- пошукові рекламні кампанії;
- кампанії Performance Max;
- медійну рекламу, у тому числі ремаркетинг із націлюванням на теплу аудиторію;
- відеорекламу;
- рекламу в Google Shopping тощо.
Серед цих видів реклами окремо виділяється відеореклама. Останні дані показують, що реклама на YouTube зараз охоплює 2,26 млрд людей щомісяця, у порівнянні з 2,22 млрд у Facebook.
PPC-реклама обов’язково повинна бути частиною вашої маркетингової стратегії, якщо:
- ніша має достатню кількість запитів на місяць (від 1000);
- про ваші товари (послуги) добре знають;
- вам потрібен швидкий прогнозований результат;
- прогнозована вартість ліда буде рентабельною для вас;
- ваш бізнес спроможний оперативно обробити та реалізувати велику кількість замовлень.
Щоправда, є окремі недоліки цього каналу просування, зокрема короткостроковий ефект, висока конкуренція та деякі інші.
Але в будь-якому випадку наш досвід просування у різних нішах підтверджує, що запуск реклами в пошуку дозволяє бізнесу не тільки втриматися на плаву, а й вийти на вигідні позиції в ніші. Прикладом цьому є кейс запуску контекстної реклами для інтернет-магазину з продажу сучасних якісних ролетів і рулонних штор навесні 2022 року. За два місяці роботи з компанією MANOV нам вдалося досягти зростання кількості замовлень у 1,3 раза, зниження вартості конверсії у 1,3 раза та збільшення середнього чека на 67 грн.
Хорошу ефективність в e-commerce показують кампанії Google Shopping. Наприклад, під час просування онлайн-салону меблів у США команді Elit-Web вдалося досягти підвищення кількості транзакцій у 2 рази.
Щоб залучити більшу частину ЦА, ми вдосконалили рекламний кабінет і налаштували торгові кампанії. Робота з сервісом Google Shopping була повністю переглянута. Крім того, ми провели аналіз асортименту та створили окремі кампанії для товарів із високою маржинальністю, низьким пріоритетом і тих, що були на розпродажу. Завдяки комплексному підходу вдалося збільшити коефіцієнт конверсії на 56%, кількість транзакцій — на 69,93%, а дохід — на 40,3%.
Владислав Захаревич, керівник відділу PPC
Щоб контекстна реклама у вашому проєкті спрацювала, дотримуйтесь таких порад від нашої команди.
Насамперед варто звернути увагу на те, як працює триєдиний тандем, — ретельно дібрані ключові запити, якісне рекламне оголошення та опрацьована посадкова сторінка. Від цих елементів залежить показ вашого оголошення, відгук на нього з боку клієнтів та успіх кампанії в цілому.
Також важливо чітко налаштувати цілі рекламних кампаній, використовувати можливості автоматизації та не зупиняти рекламу.
SMM-маркетинг, включаючи таргетинг
Сьогодні більше людей, ніж будь-коли раніше, використовують платформи соціальних мереж. Зокрема, зараз у світі налічується 5,22 млрд активних користувачів соцмереж, причому за останній рік ця цифра зросла більш ніж на 250 млн.
Серед фаворитів залишається Інстаграм, який обирають 16,7% користувачів.
Проте цікаво, що кількість часу, який люди проводять у соцмережах, протягом останніх місяців неухильно скорочується. Щоденна активність типового користувача за останні кілька років впала на 8,6%. Цю тенденцію пов’язують із більш свідомим споживанням інформації та підвищеною вимогливістю до контенту.
Інтеграція соціальних мереж у вашу стратегію продажів має важливе значення для підвищення впізнаваності бренду, взаємодії з клієнтами та, зрештою, стимулювання продажів.
Ви можете бути активними на всіх основних соціальних платформах і використовувати їх, щоб підвищити видимість свого бренду або зосередитися на найпопулярніших каналах серед вашої цільової аудиторії. Наприклад, більшість користувачів TikTok мають вік від 18 до 24 років і від 25 до 34 років, і ця платформа — це те, що вам потрібно, якщо ви хочете орієнтуватися на молоду аудиторію.
Проте якщо ви прагнете успіху на цьому каналі, зважайте на кілька важливих трендів:
- Наразі найефективніший формат реклами — це Reels, адже в аудиторії вже сформувалась так звана «банерна сліпота» до статичних однакових банерів у всіх сферах бізнесу. Водночас користувач ще не звик ідентифікувати відео як рекламу, тому краще ставиться до цього виду контенту.
- По можливості залучайте більше людей до відеореклами: коли експерт розповідає про послугу, це викликає довіру.
- UGC-формат. Відео, в якому клієнт розповідає, як тепер виглядає кімната після придбання нових меблів, відображає реальний користувацький досвід. Це також більше приваблює інших споживачів.
- Корисний контент, який вирішує проблему клієнта. Наприклад, поясніть, як може комбінуватись нове взуття з різним стилем одягу. В таких постах-креативах немає необхідності в прямому продажу, адже ви вже описали рішення проблеми, підготували клієнта, і він сам приймає рішення купити у вас.
Крім ведення акаунту в соцмережах, варто запланувати запуск таргетованої реклами. Переваги цього каналу:
- швидкість отримання результату;
- низька вартість лідів;
- можливість націлення на людей з певними інтересами;
- дозволяє сформувати попит там, де його поки що немає.
Взагалі ми рекомендуємо зайнятися веденням соцмереж для розвитку власного бренду, а рекламу запускати з метою формування вашої аудиторії та попиту на продукцію.
Наприклад, для просування оптового онлайн-магазину упаковки для квітів Belany.ua, крім SEO та контекстної реклами, ми також використали ще один канал залучення клієнтів — соціальні мережі.
Робота над проєктом розпочалася з детального аналізу конкурентів, щоб спланувати подальші дії. Основна увага щодо налаштувань таргетингу була зосереджена на таких напрямах: загальні креативи, пов’язані з флористикою, спеціалізовані інструменти для флористів, вази. Ми регулярно відстежували результати кампаній і коригували налаштування для досягнення максимальної ефективності. Завдяки зусиллям нашої команди кількість показів збільшилася у 1,68 раза, а показник CTR зріс у 2,26 раза.
Ніна Майорова, керівниця відділу SMM
Просування у соцмережах допоможе сформувати позитивне ставлення до бренду навіть у такій ніші, як продаж сонячних електростанцій.
Для привернення уваги нових користувачів до сторінок у соцмережах і сайту ми обрали стратегію таргетованої реклами. Регіоном просування став захід України, а головною метою було отримання заявок на розрахунок вартості встановлення сонячних електростанцій. У процесі роботи ми протестували різні формати рекламних креативів, серед яких найкращий результат показали відеоролики з участю представника компанії.
Потенційні клієнти, які залишали заявки, зазвичай уже були майже готові до покупки. Додаткову довіру викликали реальні фото, приклади виконаних проєктів і відгуки. За час реалізації проєкту вдалося зібрати 477 лідів, що є чудовим результатом для цієї ніші. Також спостерігалося стабільне зростання кількості підписників у Facebook і Instagram, а загальне органічне охоплення постійно збільшувалося.
Додаткові канали диджитал-маркетингу
Працюючи з трьома базовим каналами залучення клієнтів, намагайтеся шукати нові варіанти взаємодії зі споживачами.
Просування на маркетплейсах
Ми вже писали про те, що одним із трендів диджитал-маркетингу у 2025 році є конкуренція українських підприємців із маркетплейсами. Дійсно, ми спостерігаємо таку тенденцію, що понад 60% онлайн-покупок відбуваються на платформах-гігантах. Проте ми пропонуємо використати можливості маркетплейсів на свою користь. Адже платформи надають готову інфраструктуру для продажів, розширюють географію аудиторії та дають можливість залучити клієнтів із різних країн.
Серед плюсів, чому варто освоювати цей канал:
- велике охоплення;
- гарячі ліди;
- наявність інструментів комунікації з клієнтами;
- простота у використанні;
- низька вартість ліда.
Email-маркетинг і розсилки в месенджерах
Чи знаєте ви, що за прогнозами фахівців, світовий ринок email-маркетингу до 2027 року сягне 17,9 млрд доларів? Email-розсилки впливають на рішення людей про покупку, а проведення добре спланованої кампанії допоможе збільшити продажі, повернути клієнтів та отримати більше прибутку у В2В-сфері.
Email-маркетинг — це зручний спосіб заохотити людей до конверсії, і він відносно недорогий порівняно з іншими каналами. Важливо зосередитися на створенні персоналізованих електронних листів, оскільки це може підвищити лояльність ваших адресатів.
Розсилки можуть бути двох типів: теплі по існуючій базі та холодні по згенерованих базах.
До переваг цього каналу залучення клієнтів, який добре працює в B2B-сфері, особливо на закордонних ринках, можна віднести:
- можливість організувати взаємодію одразу з усіма клієнтами, чиї контакти є в базі;
- автоматизацію через різні сервіси;
- доступ до відстеження реакції людей на розсилку.
Хоча ви можете зіштовхнутися з проблемою невеликого відсотка відкриття листів (Open Rate 5–10%) і малого відсотка переходу за посиланнями (Click Rate 2–5%), фахівці можуть вам допомогти вирішити ці проблеми.
Контент-маркетинг
Через цей канал ви зможете залучити клієнтів як в В2В-, так і в В2С-нішах, причому він найкраще працює для корпоративних клієнтів. Інформаційні статті, якісний відеоконтент та інфографіка допомагають закрити запити та прокомунікувати з аудиторією, якщо вона має запитання та сумніви.
Внутрішній блог на сайті має будуватись на семантиці інформаційних запитів, де кожен кластер відповідає окремій статті. Також при складанні плану публікацій потрібно відслідковувати тренди та новини у ніші, щоб давати свій експертний погляд на ситуацію. Добре, якщо в блозі буде описана ваша робота через кейси.
Зовнішній блогінг і публікації в медіа — це вже більше PR-напрямок, але при вдалій стратегії цей інструмент також здатний підвищити продажі. Зовнішній контент допоможе вам стати top of mind для вашої аудиторії, що дасть свої плоди в довгостроковій перспективі.
До переваг цього каналу залучення клієнтів ми відносимо:
- формування експертної позиції та довіри;
- можливість поділитися цікавим контентом з іншими (ефект сарафанного радіо);
- робота у B2B-сегменті.
Проте цей канал даватиме результати тільки за умови постійної роботи.
Робота з блогерами
На сьогодні це канал, з яким варто працювати у В2С-ніші. Перші, кому буде доцільно запускати рекламу у блогерів, — це Інстаграм-магазини, бізнеси, у яких активна молода аудиторія (18–40 років), і компанії, які орієнтуються на жінок (продаж дитячого одягу, їжі тощо). Цей канал варто запускати тоді, коли лідів з основного каналу, наприклад з таргетингу, недостатньо.
Минули ті часи, коли в influence-маркетингу були лише знаменитості зі списку А. В 2025 році гра змінилася на автентичність, відносність і довіру. Лідерами стали мікро- та наноінфлюенсери — блогери з меншою, але дуже зацікавленою аудиторією.
Аудиторія сприймає їх як рівних, що сприяє довірі. За таких умов рекомендації продукту сприймаються як справжні. Для брендів це означає, що може утворитися сильніший емоційний зв'язок із цільовою аудиторією, а в підсумку — досягнення вищої конверсії.
Підбиваємо підсумки
Обираючи канали залучення клієнтів для своєї диджитал-стратегії у 2025 році, дотримуйтесь такої схеми:
- ретельно проаналізуйте ситуацію на ринку й особливості аудиторії;
- оберіть 2-3 канали, які найбільше відповідають вашій аудиторії та цілям. Протестуйте кілька форматів у кожному з них;
- аналізуйте ключові показники, оцінюйте ефективність кожного формату просування в кожному каналі;
- сконцентруйте ресурси на каналах із найкращими результатами, але продовжуйте тестувати нові можливості.
Ми не рекомендуємо обмежуватись одним каналом, так само як і розпилювати бюджет на забагато каналів одразу. Оптимальна диджитал-стратегія на 2025 рік базується на балансі між концентрацією та гнучкістю. Тестуйте різні канали, визначайте найефективніші й обирайте оптимальну комбінацію для свого бізнесу.
Залишіть ваші контактні дані.
Будемо раді обговорити ваш проект!