Поділіться
Зміст

    Що таке контекстно-медійна мережа? У чому плюси рекламного інструменту? Як налаштувати оголошення, на які будуть натискати?

    Про це докладно – у сьогоднішній статті.

    Що таке контекстно-медійна мережа (KMМ)

    Контекстно-медійна мережа Google, також відома як Google Display Network (GDN), – це 200 мільйонів сайтів, зареєстрованих у всьому світі, де пошукова система може показувати відвідувачам ваші рекламні оголошення. Специфіка роботи КММ полягає в тому, що аудиторія, якій буде продемонстрована ваша пропозиція, ретельно відбирається за допомогою таргетингу. Ви можете встановити точні налаштування, які допоможуть системі виділити вашу цільову аудиторію та демонструвати їй рекламні пропозиції.

    Що таке контекстно-медійна мережа (KMМ)

    Основною цінністю контекстно-медійної мережі є широкі охоплення та доступність у порівнянні зі звичайними рекламними оголошеннями. Ваша реклама досягає мети в той час, коли потенційні клієнти читають новини, дивляться ролики на YouTube або перегортають сайти. Таким чином, КММ взаємодіє з користувачами практично весь час їхнього перебування онлайн.

    Майданчики, які входять до медійної мережі Google

    КММ (контекстно-медійна мережа) – це сукупність різних вебресурсів, які дозволяють показувати рекламу, що відповідає інтересам та потребам користувачів. До КММ відносяться не тільки різноманітні сервіси Google, такі як Фінанси, Gmail, Blogger, YouTube та інші, але й безліч інших сайтів, з якими Google співпрацює. Крім того, КММ охоплює мобільні програми та платформи, які також можуть бути використані для розміщення рекламних оголошень.

    Які завдання дозволяє вирішити реклама у КММ

    Медійна реклама допомагає закривати різні завдання бізнесу. Розглянемо основні їх.

    Підвищення впізнаваності

     

    Ключові переваги — широке охоплення за відносно невисокої вартості контакту. Правильно налаштована реклама допоможе вам донести ваше повідомлення до великої кількості потенційних клієнтів, які цікавляться вашою тематикою або шукають схожі продукти чи послуги.

    КММ поєднує можливості таргетованої реклами в соцмережах та тематичних медіа, дозволяючи ефективно охоплювати цільову аудиторію. Ви можете використовувати різні формати реклами, такі як банери, відео, нативні пости та інші, щоб привернути увагу до вашого бренду, продукту чи послуги.

    Для ефективної рекламної кампанії у КММ важливо максимально докладно визначити портрет цільової аудиторії та зрозуміти потреби та інтереси ваших потенційних клієнтів. Це дозволить створювати по-справжньому релевантні звернення та вибирати оптимальні канали просування.

    Також ключовими факторами успіху КММ-кампаній є творчий підхід, A/B тестування різних варіантів реклами, аналіз ефективності та оптимізація на основі метрик. Гнучкість і динамічність – ось що відрізняє рекламу в КММ і дає змогу отримувати високі результати.

    Оновлення аудиторії

    За допомогою грамотного таргетингу в КММ ви зможете знаходити нових клієнтів, які ще не знають про вас чи не відвідували ваш сайт. КММ дозволяє поєднувати переваги медійної та контекстної реклам для ефективного охоплення ЦА. Ви можете налаштувати таргетинг за ключовими словами, тематиками, інтересами, місцеперебуванням, демографією та іншими параметрами. Це дозволить показувати вашу рекламу тільки тим людям, які з більшою ймовірністю зацікавляться пропонованим товаром або послугою.

    Спонукання клієнтів повернутися

     

    Правильне налаштування медійної кампанії допоможе вам працювати з лояльними клієнтами, які вже відвідували ваш сайт або купували. Одним із ключових інструментів тут є ремаркетинг – показ реклами тим, хто вже якимось чином взаємодіяв із вашим бізнесом. Ви можете сегментувати таких клієнтів за різними параметрами: сумою та частотою покупок, переглянутими або доданими до кошика товарами, датою останнього візиту на сайт тощо.

    Налаштувати рекламу в Медійній мережі Google?

    Адреса сайту

    На основі цих даних можливе створення персоналізованих рекламних кампаній з пропозицією акцій, знижок, бонусів, подарунків, ексклюзивного контенту та інших стимулів для збільшення лояльності аудиторії та ймовірності здійснення повторних покупок чи підписки. Також корисно аналізувати відгуки різних сегментів клієнтів на ваші рекламні кампанії та оптимізувати звернення для підвищення конверсії. Грамотний підхід до ремаркетингу допоможе побудувати довгострокові взаємовигідні відносини з покупцями.

    Якими можуть бути рекламні оголошення

    Успіх рекламної кампанії залежить від правильного вибору формату оголошень. Адже кожен із них має свої переваги та підходить під певні завдання.

    Текстові

    Це найпростіший формат оголошень, що ідеально підходить для швидкого донесення ключової інформації. Така КММ реклама може використовуватися для інформування клієнтів про знижки, акції та спеціальні пропозиції (особливо обмежені за часом).

    Головна перевага цього формату — його універсальність. Текстові оголошення коректно відображаються навіть там, де немає можливості розмістити банер. Однак потрібно постаратися, щоб без графіки привернути увагу користувача. Особливий акцент варто зробити на заголовку: він має бути чіпляючим і мотивувати натиснути на оголошення.

    Графічні

    Цей формат чудово справляється із завданням привернути увагу, оскільки зображення виділяється в потоці контенту. До того ж графіка допомагає підвищити впізнаваність бренду та викликати у користувачів певні асоціації.

    Ви можете використовувати власні ілюстрації, зображення із безкоштовної галереї Google або динамічні HTML5-банери.

     

    Відео

    Відеооголошення чудово підходять для того, щоб донести цінність або розповісти про складний продукт (наприклад, продемонструвати товар у дії). Вони не просто інформують, а залучають глядача та викликають у нього емоції. Це може бути іміджеве відео компанії, мініролик «до та після», відгуки клієнтів, демонстрація функціоналу тощо.

     

    Адаптивні

    Головна перевага таких оголошень полягає в тому, що вони адаптуються до розмірів рекламних блоків на різних сайтах медійної мережі. Вам не потрібно створювати десятки окремих варіантів банерів — Google самостійно покаже користувачеві найоптимальніший варіант. Таким чином, ви зможете охопити багато майданчиків, не створюючи при цьому під кожен із них окремі оголошення.

    Лайтбокс

    Це інтерактивні оголошення, які розкриваються на весь екран при взаємодії користувача: наприклад, при натисканні мишки або наведенні курсору. Така контекстно-медійна реклама дозволяє ближче познайомити користувача з продуктом: продемонструвати колекцію товарів або розповісти історію бренду.

    Створення та налаштування РК в КММ

    Перед запуском медійної реклами необхідно виконати невелику підготовку. Насамперед перевірте, чи встановлено на рекламованому сайті код Google Analytics або Google Ads. Необхідно також сформувати портрети цільової аудиторії, оскільки ці відомості знадобляться під час налаштування таргетингу. Переконайтеся, що сайт готовий до запуску рекламних оголошень. Посилання мають працювати коректно, ціни бути актуальними, товарні картки доопрацьованими. Якщо частина трафіку надходить з мобільних пристроїв, перевірте коректність відображення сайту.

    Все в порядку? Тоді можна налаштовувати кампанії в Google КММ. Робити все будемо у рекламному кабінеті Google Ads.

    Етап 1. Створюємо РК

    Отже, ви знаходитесь у кабінеті Google Ads. Знайдіть розділ із кампаніями, натисніть на нього та клацніть по плюсику «Нова кампанія».

    Перед вами з’являться різні варіанти цілей для РК. Оберіть ту, яка відповідає вашому випадку. Цей крок можна пропустити та створити кампанію без зазначення цілей. У такому разі система автоматично відображатиме оптимальні інструменти з урахуванням інших налаштувань.

    Далі оберіть ціль, яка вам підходить. У нашому випадку — це «Поінформованість та обмірковування».

     

    Після цього ви зможете більш конкретно вказати, який результат хочете отримати: охопити максимальну кількість людей або ж заохотити користувачів дивитись вашу відеорекламу.

     

    Ми обираємо «Охоплення».

     

    Далі слід обрати тип рекламної кампанії. Оскільки ми налаштовуємо оголошення для КММ, натискаємо на відповідний блок:

     

    Тепер переходимо до налаштування рекламних креативів. Спочатку визначаємо місцеположення.

     

    Зверніть увагу! Місцеположення вказується не вашої компанії чи магазину, а цільової аудиторії. Наприклад, якщо ви не працюєте з певними регіонами та містами, додайте їх до винятку.

    Наступний блок — мова. Причому в Україні рекомендується вказувати дві мови: українську й англійську. За потреби можна додати російську, якщо ви охоплюєте російськомовні регіони.

    Після цього переходимо до додаткових налаштувань. Зокрема, ви можете налаштувати показ оголошень, за якими є найвища ймовірність кліку.

    Для більшості кампаній підійде оптимізація ротації з урахуванням ефективних оголошень. Але за потреби також можна налаштувати оптимізацію за конверсіями або рівномірну ротацію.

    Тепер обираємо, на яких пристроях буде відображатися наша реклама. Доступні два варіанти: показ оголошень на всіх пристроях або ж вибірковий таргетинг, наприклад лише на мобільні телефони та планшети. Якщо ваші потенційні клієнти майже не заходять на сайт із компʼютерів, варто відключити показ тут:

     

    Також можна обрати операційні системи, моделі пристроїв і мережі, таким чином звузивши таргетування. Логічно, що показувати чохли й інші продукти для iPhone потрібно користувачам цих пристроїв.

    Далі плануємо час показу оголошень.

     

    Не рекомендується одразу задавати конкретні часові межі. Краще спочатку запустити цілодобовий показ, щоб зібрати статистику за найбільш і найменш ефективними проміжками часу. Крім цього, ви можете налаштувати обмеження частоти показів. Це потрібно тим, у кого терміни реклами обмежені, наприклад під час акцій або знижок.

    Ще один момент — виключений контент. Вкажіть теми, в яких не потрібно відображати оголошення.

     

    Тепер переходимо до налаштування бюджету. Спершу потрібно вказати денний бюджет — середню суму, яку ви готові витрачати на просування кожного дня.

     

    Після цього переходимо до стратегії призначення ставок. Автоматично буде запропоновано одну зі стратегій, в залежності від того, які цілі ви обрали для своєї кампанії у КММ. Ми обираємо «Покази у видимій області екрана» та вказуємо ціну за 1 000 показів.

    При цьому пам'ятайте: у контекстно-медійній мережі навіть великі суми можна злити за день. Намагайтеся не ставити дуже високий бюджет на початку РК. Робіть це поступово в міру відстеження результативності реклами.

    Типи стратегій для роботи зі ставками

    Рекламодавців насамперед цікавить рентабельність рекламної кампанії, адже ніхто не хоче даремно витрачати гроші. Ось чому важливо розібратися в доступних автоматичних стратегіях (деякі назви змінені, але суть залишається та ж):

    • Цільова вартість конверсії. Система задає ставки з урахуванням того, щоб середня ціна за конверсію збігалася із зазначеною рекламодавцем. Коли будуть відомості хоча б по 30 конверсіях, Google зможе правильно все спрогнозувати.
    • Цільова рентабельність вкладень у РК. Стратегія базується на машинному навчанні. Система проводить аналіз відомостей, визначає можливість здійснення замовлення і те, чи потрібно піднімати оголошення на 1 місце і, відповідно, збільшувати ставку. Рекламодавцю треба лише задати цільову рентабельність.
    • Максимальна кількість кліків. Не дуже хороший варіант для довгострокової стратегії, а ось для початку РК підійде. Під час налаштування вам потрібно лише дати системі інформацію про те, скільки ви готові витрачати на добу.
    • Максимальна кількість конверсій. Під час аналізу поведінки користувачів система піднімає оголошення там, де шансів на цільову дію більше.
    • Ціна за 1 000 показів у видимій області монітора. Стратегія підійде для брендових РК, мета яких — виведення нового продукту на ринок або підвищення впізнаваності.

    Орієнтуватися в цих стратегіях потрібно тому, хто планує користуватися автоматичним коригуванням ставок.

    Далі будемо працювати з цільовою аудиторією.

     

    Ви повинні націлити оголошення на конкретну аудиторію, яка зацікавиться пропозицією та здійснить потрібну дію. У контекстно-медійній мережі таргетинг за аудиторіями дуже широкий. Ви можете конкретно вказати:

    • хто ваші потенційні клієнти за докладними демографічними даними;
    • які в них інтереси та звички;
    • що вони досліджують і планують;
    • як вони взаємодіяли з вашою компанією.

    Для коректної роботи реклами потрібно точно знати свою аудиторію. Звужувати її просто так не варто.

     

    Далі вказуємо ключові слова для таргетингу на релевантні вебсайти:

     

    Наступний крок — це вибір цільових майданчиків. Рекламуватися скрізь не завжди вигідно та не дуже результативно. Потрібно залишати лише відповідні майданчики, а решту відсівати.

     

    Також можна налаштувати таргетинг на вебсторінки, які присвячені певній тематиці:

     

    Етап 2. Створюємо оголошення різних форматів

     

    Важливо розробити такі оголошення, на які користувачі захочуть натискати. У кожній групі буде 3–5 рекламних оголошень.

    Існує два способи створення креативів:

     

    1. Розробка адаптивного оголошення. На виході буде кілька форматів під різні майданчики.

    2. Завантаження готового банера. Кількість форматів, що підтримуються, обмежена.

    Думка експерта

    «Контекстно-медійна мережа успішно закриває багато бізнес-завдань — від підвищення впізнаваності до генерації прямих продажів. Особливо корисним цей інструмент буде для тих компаній, які хочуть швидко збільшити охоплення та розповісти про свої товари або послуги великій кількості користувачів.

    Але важливо розуміти, що результат просування багато в чому залежить не тільки від налаштувань кампанії, а й від того, наскільки грамотно підібрано формат оголошень. Наприклад, для інтернет-магазину одягу найбільш ефективними будуть адаптивні оголошення та лайтбокси. А текстові оголошення, швидше за все, не дадуть бажаного результату, адже користувач повинен наочно бачити, що він може купити.

    Також обираючи формат оголошень, потрібно орієнтуватися на мету просування. Наприклад, для залучення аудиторії використовувати відеооголошення, а для інформування про акції — текстові оголошення або графіку. Ми радимо комбінувати одразу кілька форматів. Так ви зможете охопити клієнтів на різних стадіях воронки продажів і підвищити ефективність просування.»

    Захаревич Владислав, Head of PPC

     

    Наші кейси

     

     

     

    Наші ціни

    Базовий пакет

    Контекстна реклама

    (час на проєкт 38–45 год)

    Контекстна реклама (час на проєкт 45–50 год)

    $700

    $850

    $1 100

    Висновки

    Контекстно-медійна реклама Google – відмінний інструмент просування. Вона працює ефективно як самостійне джерело трафіку, так і у комбінації з іншими методами. Важливо лише старанно займатися налаштуванням: поставити правильний таргетинг, розробити цікаві креативи, грамотно розрахувати бюджет. Якщо все зробити правильно, медійна реклама Google дасть максимальний результат.

    FAQ

    Що таке КММ?

    Це більше 2 млн сайтів та мобільних додатків, які є майданчиком для публікації контекстної реклами.

    Як працює контекстно-медійна реклама?

    Рекламодавець налаштовує оголошення з урахуванням конкретних параметрів людей: віку, геоположення, інтересів та ін. Коли людина заходить на різні сайти, цікавиться певними тематиками або товарами, реклама відповідного змісту показуватиметься їй на деяких майданчиках КММ.

    Де відображається контекстно-медійна реклама?

    Оголошення показуються на сайтах-партнерах пошукової системи Google.

    У Вас залишились запитання?
    Наші експерти готові відповісти на них.
    Залишіть ваші контактні дані.
    Будемо раді обговорити ваш проект!
    Отримати консультацію
    Наш менеджер зв'яжеться з Вами найближчим часом
    Ми використовуємо файли cookie
    Ми оптимізуємо роботу сайту, створюємо персоналізований маркетинговий досвід та збираємо дані щодо використання сайту та аналітику. Натиснувши «Прийняти», ви погоджуєтеся використовувати наші файли cookie.