0-800-759-750
Ми на зв'язку с 7:00 до 24:00
office@elit-web.ua

Чому падає трафік, як проаналізувати його зниження та виправити помилки

Поділіться
Зміст

    Сайти існують для того, щоб їх відвідували, і тому словосполучення «на жаль, трафік на сайт різко впав» дуже гостро сприймається власниками вебресурсів. Зниження показників відвідуваності безпосередньо пов'язане зі зменшенням доходу від реклами для сайтів ЗМІ. Для комерційних ресурсів це знак того, що скоротяться продажі, що теж призведе до падіння прибутку. Загалом не дуже важливо, у якій ніші працює сайт. На будь-якому вебресурсі працює принцип «рейтинг = трафік = клієнти». Тому коли рейтинг у пошуковій видачі падає або знижується відвідуваність — це проблема. У цій публікації ми пропонуємо вам розібратися з основними причинами зменшення трафіку й дізнатися способи їхнього усунення.

    Причини падіння трафіку вебресурсу

    Найпоширенішою причиною раптового падіння відвідуваності сайту є недавнє оновлення пошукових алгоритмів. Фактично, за словами представників Google, оновлення для поліпшення роботи пошукових систем вносяться щодня, а «найістотніші апдейти» виконуються кілька разів на рік. Щоб дізнатися, чи змінився алгоритм, стежте за пресрелізами, які публікує компанія. Найчастіше на сайтах Moz або SEMrush Sensor є свіжа інформація про апдейти пошукових систем.

    Але, крім змін у ранжируванні сайту, пов'язаних з оновленням алгоритмів, зниження трафіку може бути пов'язане з безліччю інших причин. Про них ми й поговоримо з вами далі.

    1. Проблеми з індексацією

    Ви чули про можливість банити когось у соціальних мережах, але чи знаєте ви, що ви також можете заблокувати власні сторінки у рейтингу пошуку Google?

    Це відбувається так: вебдизайнер або розробник додає код nofollow/noindex до мегатегу robots. Ця дія забороняє Google індексувати вказані сторінки та не дозволяє користувачам бачити їх у рейтингу.

     

    Ця дія корисна в тих випадках, коли необхідно:

    • уникнути дублювання контенту;
    • закрити деякі сторінки від користувачів, наприклад сторінку входу для вашої команди;
    • виконати оновлення сайту й вебдизайнер працює над новими сторінками.

    Однак, якщо ви все-таки хочете опублікувати свій контент і проіндексувати його, обов'язково видаліть код nofollow якомога швидше. Особливо на це варто звернути увагу після редизайну або перезапуску сайту.

    2. Потрапляння під штрафні санкції та фільтри

    Часто буває так, що власники інтернет-проєктів намагаються розмістити якомога більше посилань на свій ресурс на зовнішніх майданчиках, а потім дивуються, чому падає трафік у магазині. Попри те, що нарощування посилальної маси є важливою частиною просування в інтернеті, воно також може завдати шкоди пошуковому рейтингу. Це трапляється, якщо на сайті є посилання, які:

    • втратили актуальність;
    • зламані;
    • мають застарілий контент;
    • ведуть на PBN (Private Blog Network — мережа сайтів, створених спеціально для збільшення посилальної маси).

    За все це Google може накласти штрафні санкції та видалити сайт із пошукового рейтингу.

    Найкраще взагалі триматися подалі від PBN і дотримуватися порад тільки досвідчених і авторитетних SEO-фахівців. Крім того, вам слід приділити увагу аналізу стану посилального профілю та своєчасно видаляти биті лінки й інші проблеми. У цьому допоможуть інструменти Sitechecker і SEMrush.

    Читати також

    https://elit-web.ua/blog/chto-takoe-trafik-sajta-i-kak-ego-poschitat

    3. Зараження вірусами та розміщення шкідливого ПЗ

    На жаль, падіння відвідуваності сайту може відбуватися, якщо без вашого відома на нього потрапить шкідливе програмне забезпечення. Хакери часто намагаються розмістити його на вебресурсах із метою:

    • крадіжки трафіку шляхом перенаправлення його до іншого місця;
    • отримання конфіденційної інформації від відвідувачів вашого сайту;
    • крадіжки грошей через вебресурс;
    • створення спам-сторінок;
    • вандалізму шляхом видалення або заміни даних;
    • шахрайських купівель в інтернет-магазині;
    • запуску атак типу «відмова в обслуговуванні».

    Шкідливі програми часто впроваджуються на сайт після успішної атаки міжсайтового скриптингу (XSS) або ін. Вони також можуть бути додані на вебресурс через уразливість у системі керування контентом, темі або плагіні.

    Якщо Google позначив ваш сайт як той, що містить шкідливе програмне забезпечення, він негайно вживе заходів для захисту своїх клієнтів. Коли такий майданчик з'являється в результатах пошуку, на ньому показане попередження, яке говорить: «Цей сайт може завдати шкоди вашому комп'ютеру». Зазвичай після цього він втрачає близько 95% пошукового трафіку Google.

     

    Про цю проблему власники сайтів дізнаються через електронну пошту. Користувачі Google Search Console, Google Analytics або Google Adsense також можуть отримувати окремі попередження в системі про наявність шкідливих програм на їхніх ресурсах.

    4. Проблеми ранжування після міграції або внесення змін на сайті

    Якщо ви кардинально змінюєте дизайн своїх вебсторінок або переносите їх на іншу платформу, важливо робити це в супроводі SEO-фахівця. В процесі переходу може бути видалений ідеально оптимізований контент, що приносить багато трафіку, і тоді виникне питання, чому падає відвідуваність сайту. Також власники ресурсів після міграції можуть зіткнутися з проблемами перелінкування, неактивними посиланнями й іншими технічними проблемами.

    Ось як перевірити, чи були внесені серйозні зміни на сайті:

    • використайте Wayback Machine і перевірте, яким був ресурс до того, як впав трафік. Якщо він виглядав зовсім інакше, то ви, мабуть, знайшли відповідь;
    • проаналізуйте органічну видимість в Ahrefs або Semrush. Звертайте особливу увагу на неактивні зворотні посилання. Вони можуть вести на сторінки, які могли бути неправильно перенаправлені або (випадково) видалені.

    Якщо редизайн привів до серйозних змін структури, то це може викликати падіння трафіку. Якщо перенесення було виконане неправильно, то це також може звести нанівець усі зусилля щодо приросту органічного трафіку.

    Щоб всього цього уникнути й потім не ставити собі запитання, чому впала відвідуваність сайту, підготуйте план переходу та зверніться до професіоналів, які допоможуть вам пройти цей етап.

    5. Некоректне використання ключових слів

    Google постійно стежить за вподобаннями користувачів і за тим, щоб запропонувати їм результати видачі більш природною мовою. Якщо ви зіткнулися з падінням трафіку на сайті, подумайте про створення нового контенту з оновленими ключовими словами, щоб покращити свій рейтинг пошуку та допомогти користувачам знайти те, що вони шукають.

    Але при цьому пам'ятайте про те, що надмірна оптимізація теж може стати проблемою. Це може призвести до того, що Google вважатиме ваш сайт занадто орієнтованим на маркетинг і недостатньо — на інформативність.

    Для створення контенту використовуйте програму Clearscope або SurferSEO. Вони допоможуть вам зрозуміти, скільки ключових слів використовувати та якої довжини має бути стаття.

    6. Помилки в мікророзмітці

    Мікророзмітка (метатеги) використовується для того, щоб повідомити пошуковим системам, яку інформацію надає сайт. Одними з найважливіших типів метаданих, які допоможуть підвищити рейтинг ресурсу, є теги Title, Description, заголовки H1-H6.

    Уникайте непослідовності в наданні метаінформації. Наприклад, якщо ви змінили дату публікації статті на своєму сайті, не забудьте зробити це й у метаописі. Не дублюйте метадані та не використовуйте безглузді й загальні заголовки.

    Якщо ви використовуєте один заголовок для кількох сторінок, ви не тільки заплутаєте своїх користувачів, але й будете конкурувати з собою в SERPs.

    7. Конкуренція в ніші

    Компанії, що працюють у висококонкурентних нішах, можуть зіткнутися з тим, що впала відвідуваність магазину без видимих причин. Іноді таке трапляється, коли на ринок виходить нова фірма й активно займається просуванням в інтернеті.

    Щоб запобігти такій ситуації, необхідно регулярно проводити моніторинг тематичної ніші, стежити за тим, як розвиваються прямі конкуренти, аналізувати свої сильні та слабкі сторони й постійно працювати над розвитком інтернет-проєкту. Тобто в будь-якому випадку рекомендація одна — не можна стояти на місці, потрібно бути активним.

    8. Падіння трафіку у зв'язку з сезонністю попиту

    Дуже банальна та проста причина, з якої сайт може зіткнутися з раптовою втратою трафіку, — це сезонність і/або свята. Наприклад, для комерційних майданчиків цілком нормальними є падіння відвідуваності у вихідні дні та сплески в понеділок. Те ж саме справедливо і для свят, наприклад Різдва. Відвідуваність дійсно може знижуватися в ці дні (в залежності від ніші), і це цілком нормально.

    Якщо сайт продає сезонні товари, наприклад протисонцеві окуляри, падіння трафіку в Google у зимові місяці не причина для паніки.

    9. Мобільна адаптація

    Якщо ресурс погано працює на мобільних пристроях, Гугл може знизити його у видачі. Перевірити, чи є в сайту такі проблеми, можна у звіті Mobile Usability у Google Search Console. Там буде повідомлено про такі можливі проблеми:

    • використання несумісних плагінів;
    • відсутність екрана перегляду;
    • більш широкий контент, ніж екран;
    • занадто дрібний текст для читання;
    • розташування клікабельних елементів занадто близько один до одного.

    Якщо зниження трафіку сайту корелює з датою, коли почали проявлятися проблеми з мобільним юзабіліті, то вам точно варто звернути на це увагу.

    10. Невідповідність вимогам безпеки Гугл

    Для пошуковика Google питання безпеки користувача стоїть на першому місці. Отже, якщо будуть виявлені які-небудь проблеми в цьому напрямку, то вебресурс буде істотно знижений у ранжуванні.

    Одним із важливих елементів є дотримання протоколу безпечного під’єднання HTTPS. Тому якщо на вашому вебресурсі досі не використовується безпечна версія стандартного протоколу передачі даних, то необхідно зробити це негайно. Інакше високих показників відвідуваності вам не бачити.

     

    Якщо ви не використовуєте Search Console, то зможете перевірити наявність попереджень безпеки за допомогою команди site:yoursiteurl у пошуку Google.

    Також ми рекомендуємо пам'ятати про вимоги E-A-T Google (експертність, авторитетність, надійність). Ці параметри особливо важливі, якщо ваш бізнес працює в нішах, пов'язаних із фінансами та здоров'ям.

    11. Низька швидкість завантаження сайту

    Швидкість завантаження — це, мабуть, найважливіша складова успіху інтернет-проєкту загалом. Фактично понад половина користувачів залишають ресурс на мобільному пристрої, якщо його відкриття займає більше ніж 3 секунди. Це також важливо, оскільки Google ранжує сайти на основі SEO, а також швидкості роботи майданчика.

     

    Протестуйте те, наскільки швидко відкривається ресурс, і переконайтеся, що на ньому немає проблем, які можуть призвести до зниження цього параметра. Наприклад, занадто багато медіафайлів або плагінів. Далі постарайтеся провести оптимізацію та збільшити швидкість завантаження вебресурсу.

    12. Велика кількість реклами

    Зниження в пошуковій видачі може спостерігатися, якщо на сайті занадто багато реклами (спливних вікон, оголошень), є аудіо- або відеоконтент, який сам запускається.

     

    По-перше, це погано сприймається користувачами, а ми з вами вже згадували, що для Google думка споживача найважливіша. По-друге, у такий спосіб у Google підштовхують до рішення про запуск реклами через контекстно-медійну мережу.

    У будь-якому разі намагайтеся не переборщити з рекламними банерами.

    13. Технічні недоробки

    Якщо ваш трафік раптово впав, то це може бути пов'язано з серйозними технічними помилками. Найшвидший спосіб перевірити, чи це так, — виконати повне сканування вашого сайту за допомогою Screaming Frog.

    Слід звернути увагу на такі моменти:

    • теги noindex і nofollow;
    • файл Robots.txt, який може блокувати весь сайт від індексації в Google;
    • проблеми з тегами Canonical, наприклад неправильні канонічні посилання можуть вказувати на сторінки «Не знайдено», перенаправлені URL-адреси, проміжні домени (субдомени) тощо;
    • захист паролем зон, які повинні бути видимими користувачам і роботам пошукових систем.

    Технічні помилки зазвичай швидко виправляються, і є велика ймовірність, що рейтинг і трафік швидко повернуться, як тільки Google проіндексує сайт заново.

    Читати також

    https://elit-web.ua/blog/kak-privlech-trafik-na-sait

    Як усунути проблему зниження трафіку

    Отже, якщо ви шукаєте відповідь на запитання, чому падає трафік на сайті, або хочете не потрапити в таку ситуацію, пропонуємо прислухатися до наших рекомендацій:

    • регулярно проводьте аналіз відвідуваності на сайті, не чекаючи на різкі злети та падіння. Далі порівнюйте отримані показники з даними за відповідний період за попередні роки. Так ви побачите динаміку й виключите причину сезонності попиту. Цей метод застосуємо для вебпроєктів «зі стажем». У цьому допоможуть інструменти Google Analytics, Google Search Console;
    • для нових ресурсів регулярно звіряйтеся з конкурентами в ніші та пробуйте впроваджувати нові стратегії просування. Для моніторингу краще підійдуть Similarweb, Ahrefs, Serpstat;
    • аналізуйте пошукові запити користувачів і стежте за тим, щоб ви просувалися за адекватними ключами. Для цього використовуйте планувальник ключових слів Google, Serpstat, SemRush.

    Також нагадаємо, що для усунення проблеми з відвідуваністю перш за все необхідно встановити причини падіння трафіку сайту. Коли це буде визначено, можна буде діяти більш точково — покращувати мобільну адаптацію, підвищувати швидкість завантаження, прибирати агресивну рекламу, виправляти технічні недоліки або проводити інші роботи на сайті.

    Замість висновків

    На завершення ще раз підкреслимо, що сьогодні не можна запустити сайт і забути про нього. Необхідно регулярно стежити за його станом і працювати над SEO-просуванням. А якщо все-таки ви зіткнулися з проблемою різкого зниження відвідуваності сайту та не можете знайти причину, зверніться за допомогою до фахівців, які мають великий досвід роботи.

    FAQ

    Що таке трафік простими словами?

    Трафік на сайт — це число користувачів, які здійснили перехід на вебресурс протягом певного часу, наприклад за день, місяць або рік. Цей параметр важливий для власників вебресурсів, тому що показує зацікавленість потенційних клієнтів у пропозиції компанії, демонструє результативність онлайн-просування.

    Чому падає трафік на сайті?

    Серед головних причин зниження трафіку можна виділити низьку оптимізацію для мобільних пристроїв, невідповідність вимогам безпеки Google, штрафні санкції, відсутність індексації сторінок вебресурсу, невисоку швидкість завантаження сайту, технічні помилки. Після того, як причина встановлена, необхідно усунути проблему.

    Як отримати трафік?

    Для збільшення відвідуваності сайту необхідно за допомогою спеціальних сервісів перевірити вебресурс на наявність помилок та усунути недоліки. Далі необхідно зайнятися внутрішньою й зовнішньою SEO-оптимізацією. Комплексний підхід дозволить добитися хорошого результату.

    У Вас залишились запитання?
    Наші експерти готові відповісти на них.
    Залишіть ваші контактні дані.
    Будемо раді обговорити ваш проект!
    Отримати консультацію
    Наш менеджер зв'яжеться з Вами найближчим часом