Поділіться
Зміст

    Будь-яка криза, державного чи світового масштабу, є випробуванням для бізнесу. За останні роки українські підприємці відчули це сповна. Стрибки долара та пандемія, викликана Covid-19, призвели до того, що багато підприємств зазнали збитків або зовсім закрилися.

    На цьому проблеми не закінчилися. У лютому 2022 року на території України розпочалася повномасштабна війна, яка теж спричинила забуття для багатьох виробників. Однак, незважаючи на всі негативні наслідки, криза надає нові можливості. У різних сферах бізнесу спостерігається зниження конкуренції, завдяки чому можна швидко зайняти добрі позиції. Нижче розповімо, що для цього потрібно і які заходи допоможуть стати лідером ніші навіть у кризовий час.

    короткий аналіз бізнесу України у воєнний час

    Короткий аналіз бізнесу України у воєнний час

    Найбільше потрясіння підприємці зазнають у перші кілька тижнів кризи. Так було і в пандемію, яка буквально паралізувала економіку, до того ж не лише в масштабах країни, а й усього світу. Ще сильніше вдарив по економіці початок війни. Ніхто не знав, що буде завтра і чи це буде «завтра» взагалі. Це відобразилося і на бізнесі, але не так плачевно, як можна було припустити. Наше невелике дослідження показало таку картину:

    • 17% фірм продовжили працювати у повному обсязі;
    • 16% – працюють, але обмежили географію;
    • 29% – не працюють;
    • 27% – на паузі, але у планах поновлення діяльності;
    • 1% – планують закрити бізнес.

    Серед тих, хто працює, 63% компаній продовжують стабільно виплачувати зарплату своїм співробітникам, зберігши її у колишньому обсязі, є й такі, що компенсують витрати на релокацію. Це велика кількість, погодьтеся. Особливо якщо врахувати, що частка компаній, яким довелося скоротити виплати зп, становить лише 3%.

    Як зараз ситуація з бізнесом України

    Економіка в масштабах країни сильно зменшила темпи, незважаючи на те, що будь-який стратег і бізнесмен знає – простої неприпустимі. Особливо в умовах кризи, коли гостро постає питання забезпечення громадян і поповнення казни. Тож довго гальмувати бізнес не може. Що явно простежується вже зараз.

    З початку війни пройшов якийсь час, і ринок почав пристосовуватися. Які зміни зазнає український бізнес сьогодні:

    1. Приблизно 50% компаній зменшили обороти

    Такий стан справ обумовлений відразу кількома чинниками. Перший – частина підприємств втратила якусь частку персоналу: когось призвали, хтось евакуювався. Другий – зруйновані потужності, склади. Третій – проблеми з логістикою, зрив постачання сировини, комплектуючих, матеріалів тощо. Поряд з цим у центральних та західних регіонах бізнес уже оживає. Позитивна динаміка, хоч і не повною мірою, але простежується. Якщо врахувати, що в деяких нішах конкуренція зменшилася у 5-10 разів, то й перспектив розвитку у працюючих фірм з'явилося більше.

    2. Попит знизився у 2-3 рази

    Ідеться лише про деяку групу товарів. Наприклад, в Україні знизився попит на предмети розкоші, великогабаритну техніку, меблі. На паузі – сфера розваг, туризм. Але водночас є категорії товарів, які мають високий попит:

    • продукти;
    • текстиль;
    • взуття та одяг;
    • продукція для військових потреб;
    • медичні та зоотовари;
    • електроніка, включаючи дрони, сигналізації, системи спостереження, павербанки та ін.

    Ще відзначається стрибок попиту на добрива, агрохімію, насіння та запчастини. На даний момент у 20 областях країни вже йдуть посівні роботи, до того ж власники присадибних ділянок та дач також готуються до городнього сезону. Тобто попит на товари аграрного спектру підвищуватиметься і надалі.

    3. Зменшилася вартість кліку

    Ціна дії в різних сферах бізнесу відрізняється, але факт очевидний – вона зменшилася в середньому в 2 р. Наведемо кілька прикладів реклами інтернет-магазинів в умовах війни, щоб продемонструвати тенденцію зниження вартості:

    • продаж світлодіодної продукції - ціна кліка менша на 65%;
    • меблів – 30-40%;
    • електроніки – дія дешевша на 42%.

    Аналогічна ситуація з бізнесом в інших працюючих нішах. Тобто інтернет-магазини та компанії можуть отримати прибуток у тому ж обсязі, але при цьому відчутно заощаджують на рекламних витратах. Причина проста – зниження конкуренції.

    4. Зростання ціни на багато груп товарів

    Вартість тих самих продуктів, одягу чи засобів особистої гігієни і так підвищилася. Зважаючи на все, вони зростатимуть і в майбутньому. Навіть якщо взяти до уваги те, що зараз курс долара зупинено на 29+ грн., треба визнати, що через якийсь час він теж збільшиться. Аналогічна ситуація з євро. У зв'язку із зростанням курсу валют підвищиться також ціна на сировину, комплектуючі та матеріали, виробниче обладнання та ін. Люди, які мають заощадження, та виробники це розуміють, і не дивно, що вони поспішають скупити необхідні товари, щоб встигнути до подорожчання. Для власників бізнесу це чудовий шанс позбутися старих запасів і зробити закупівлі ще до суттєвого подорожчання сировини.

    Враховуючи всі описані тенденції, можна зробити висновок, що тим підприємствам та компаніям, які мають можливість, сміливо можна відновлювати роботу. Попит на товари та послуги є, і він зростатиме. Але слід докласти зусиль, щоб бізнес розвивався, зокрема потрібне розкручування.

    чому послуги seo-просування важливі під час кризи

    Чому послуги SEO-просування важливі під час кризи

    Тому що вони допомагають вивести сайт у топ пошукової видачі та залучити клієнтів, тим самим підвищивши продажі та кількість замовлень. При цьому замовити SEO-просування в період кризи доцільніше з точки зору ефективності витрат та результатів, оскільки:

    • спостерігається знижена конкуренція у багатьох нішах, а отже досягти мети (вивести ресурс у ТОП) буде простіше;
    • багато конкурентів, які продовжують роботу, скорочують витрати на розкручування, щоб заощаджувати кошти. Що теж спрощує просування та виведення в ТОП сайту;
    • роботи з SEO просування носять довгостроковий характер, тривала зупинка цих робіт змушує потім стартувати від початку, втративши всі отримані раніше досягнення;
    • той, хто займається просуванням вже зараз, після закінчення кризи буде у лідерах своєї ніші.

    Ну і зрештою давайте дивитися в майбутнє. Війна закінчиться, післявоєнний час буде також непростим. Чим більше компаній відновлюватиме свою діяльність, тим сильнішою буде ваша боротьба за платоспроможну аудиторію. Кожен лід обходитиметься вам у рази дорожче.

    Так, виділяти зараз бюджет на маркетинг – непросте завдання, але це дозволить вам не лише триматися на плаву під час війни, а й після нашої перемоги мати стабільну частку ринку.

    У Вас залишились запитання?
    Наші експерти готові відповісти на них.
    Залишіть ваші контактні дані.
    Будемо раді обговорити ваш проект!
    Отримати консультацію
    Наш менеджер зв'яжеться з Вами найближчим часом