0-800-759-750
Ми на зв'язку с 7:00 до 24:00
office@elit-web.ua

SMM-маркетинг: повний гайд з інструментів та платформ

Поділіться
Зміст

    Соціальні мережі — марна трата часу? Скажіть про це SMM-фахівцям , які приносять своїм клієнтам десятки, а то й сотні тисяч на такому каналі просування. Соцмережі успішно використовуються для розвитку різних видів бізнесу: B2B-компаній, онлайн-магазинів, сфер послуг та ін. Світові бренди постійно ведуть власні акаунти, запускають рекламу, що таргетує, і заробляють мільйони. SMM маркетинг відкриває перед бізнесом великі можливості, причому він ефективний як у сукупності з іншими рекламними інструментами, так і сам собою.

    Чи все так чудово насправді? Зрозуміло, якщо правильно підійти до використання можливостей якісного маркетингу у соціальних мережах.

    У цій статті ми детально розглянемо:

    • що таке маркетинг у соціальних мережах;
    • із чого він складається;
    • на яких інструментах працює;
    • як визначається його ефективність.

    А тепер про все по порядку.

    Що таке маркетинг СММ?

    SMM Marketing (social media marketing) - один із численних інструментів інтернет-маркетингу, проте пов'язаний він не з усіма майданчиками, а з соціальними мережами. Тут люди не лише додають особисті фото, дивляться смішні меми, листуються з друзями та ставлять лайки. Соцмережі давно стали повноцінною платформою для продажу товарів та послуг, розповсюдження бренду, повідомлень про заходи і т.д. Саме ці цілі маркетингу в соціальних мережах залишаються основними. Інструмент дозволяє взаємодіяти з аудиторією ефективніше, успішно розвивати бізнес.

    що таке маркетинг СММ

    Переваги використання соцмереж для просування

    Інтернет-маркетинг у соціальних мережах затребуваний тому, що його ефективність доведено. Ось лише кілька значних переваг використання соцмереж для розвитку бізнесу.

    Більше трафіку

    Із соціальних мереж можна генерувати відвідувачів на свій сайт чи односторінник. Якщо взяти мобільний трафік, близько 11% користувачів приходять на ресурс саме звідси. Хоча соцмережі самі по собі стали чудовим майданчиком для продажу. Можна торгувати товарами тут, не розробляючи власний сайт.

    Простіше і швидше: просування контенту

    Працювати із контент-маркетингом легше через соцмережі. Тут користувачі діляться один з одним корисними постами, охоче реагують та відгукуються на публікації. Маркетинг у соціальних мережах допомагає повідомити ЦА про акції, знижки та розпродажі, мотивувавши тим самим на купівлю товару чи замовлення послуг.

    Поширення інформації про бренд

    Дослідження показують, що близько 70% клієнтів мали позитивний досвід взаємодії із брендом через соцмережі, а тепер рекомендують його своїм знайомим. Для охоплення якнайбільшої кількості людей варто використовувати цей СММ маркетинг.

    Постійний контакт із ЦА

    Багато діб сидять у соціальних мережах. Як тільки ви додали новий пост, його одразу хтось побачив у стрічці. Частина цих людей з великою ймовірністю відгукнеться: поставить лайк, напише коментар і т.д. Ви можете все це аналізувати та робити висновки щодо ефективності стратегії та подальших дій у просуванні.

    Зручне дослідження ніші та конкурентів

    Поведінка користувачів соцмереж говорить багато про що. За допомогою інструменту ви можете ще до старту просування оцінити взаємодію людей із конкурентами, зрозуміти, що їх цікавить, що не подобається, де виникають складнощі. Ці відомості допоможуть створити свою стратегію розкрутки, яка зможе закрити біль і заперечення ЦА і «вистрілить» з першої спроби. Аналіз конкурентів необхідний й у оптимізації вже запущеної маркетингової кампанії. Ви набагато точніше розберетеся в тому, що потрібно поліпшити.

    З чого складається SMM-маркетинг

    Насущне питання: що ж включає просування в соцмережах? Зараз дізнаємось.

    з чого складається SMM-маркетинг

    SMM-стратегія

    Все починається із підготовки. На першому етапі розробляється докладна СММ-стратегія , тобто план досягнення мети, яку ставить перед собою компанія або магазин. Такий метод допоможе у пошуку способів вирішення основних завдань маркетингу у соціальних мережах, прогнозуванні результатів. Для написання гарного плану дій:

    • дайте оцінку поточної ситуації присутності бренду в соцмережах: скільки передплатників вже є, наскільки вони активні, чи актуальний контент тощо;
    • проаналізуйте конкурентів та їх позицію у ніші;
    • пропрацюйте свою цільову аудиторію, складіть докладні портрети для кращої взаємодії;
    • створіть УТП, яке вигідно відрізнить вас від конкурентів;
    • визначте формат присутності у соцмережах.

    Що стосується останнього пункту, то це може бути комерційний формат, за інтересами або змішаний. У першому випадку ви прямо показуєте аудиторії, що продаєте товар чи послугу. Формат за інтересами є дещо завуальованою комерційною пропозицією, вирвою продажів. Його завдання в тому, щоб зібрати більше ЦА і потім на неї запускати рекламну кампанію.

    SMM-стратегія

    Оформлення груп

    Людям властиво одразу дивитися на зовнішній вигляд. Піднесіть обліковий запис або спільноту так, щоб воно здавалося привабливим та цікавим для користувачів. Придумайте брендові обкладинки та аватарки, розробте загальний стиль постів. Графічне оформлення важливе для формування впізнаваності бренду.

    Оформлення груп

    Контент-стратегія та планування

    Контент-маркетинг залишається важливою частиною СММ. З його допомогою ви показуєте аудиторії свою експертність, завойовуєте її довіру, підвищуєте лояльність, у результаті отримуєте реальних клієнтів та покупців. Вкладення у контент мають стратегічний характер: прихильність до бренду з'являється не за пару днів, тому націлюйтесь на результати щонайменше через кілька місяців. І для цього має бути чітке розуміння контент-стратегії.

    Пропрацюйте такі питання:

    1. Що потрібно донести до аудиторії?
    2. Як часто потрібно говорити про це?
    3. Який формат та стиль контенту краще використовувати?

    Ефективний маркетинг у соціальних мережах будується на різних видах контенту. Розважальний забезпечує хороше вірусне охоплення, освітній навчає аудиторію, комерційний (що продає) безпосередньо рекламує ваш продукт, новинний повідомляє людям про цікаві події в житті компанії. Вибирати якийсь один формат – не найкраще рішення. В ідеалі інтернет-маркетологи радять балансувати між різними видами контенту.

    Ще один момент: розробляти контент-план краще на тиждень і навіть дещо вперед. Це дозволить вчасно публікуватися та утримувати увагу передплатників. Зрозуміло, за потреби можна буде внести будь-які зміни.

    Ось зразковий план на тиждень:

    Контент-стратегія та планування

    Реклама у соціальних мережах

    Соцмережі добрі тим, що тут є величезні можливості для запуску рекламних кампаній. Просувати публікації необхідно, адже без цього ви втрачаєте значну частину потенційних клієнтів. Якщо цього охоплення недостатньо, запускайте рекламу.

    Таргетовані оголошення

    Цей формат реклами націлений на користувачів конкретної статі, віку, розташування. Параметри задаються під час налаштування об'яв. Оплачується реклама за кліки, 1000 показів або взаємодія з публікацією (лайк, репост та ін.).

    Таргетована реклама хороша тим, що тут дуже багато налаштувань націлення. Це актуально для різних соціальних мереж:

    Таргетовані оголошення

    Просувати рекомендується насамперед продають пости. Але можна комбінувати, наприклад, інформаційні публікації із посиланням на продукт. Не забувайте проставляти ютм-мітки для відстеження ефективності РК у системах аналітики.

    Реклама у відомих спільнотах

    Крім таргетованих оголошень, також можна взаємодіяти з тематичними групами. Знайдіть з десяток спільнот, на яких мешкає ваша цільова аудиторія. Обов'язково простежте активність передплатників. Якщо група підійшла, зв'яжіться з адміністратором та запропонуйте співпрацю.

    Як перевірити, чи ефективно рекламуватись у популярній спільноті? Просто слідкуйте результати після старту реклами. Якщо кількість переходів на сайт збільшилася, зросла кількість передплатників, спосіб працює.

    Робота з лідерами думок

    Йдеться про людей, які впливають на аудиторію. Якщо це відома шановна людина, з великою ймовірністю до її думки дослухаються. Варто замовити рекламу у лідера думок. Це може бути спортсмен, актор, блогер, фітнес-тренер — будь-хто.

    Але враховуйте те, що вибирати лідера потрібно відповідно до вашого продукту, тобто замовляти рекламу специфічного програмного забезпечення у молодої мами-блогера як мінімум дивно. Насамперед тому, що в неї не та цільова аудиторія у передплатниках.

    Репутація

    Для більшості людей саме відгуки залишаються основним тригером для вирішення покупки. Якщо про вас говорять погано, то на значні продажі не варто чекати. Це знає кожен SMM-маркетолог.

    Керуйте своєю репутацією в Інтернеті. Налагодьте оперативний зворотний зв'язок, відповідайте на згадки про ваш бренд (причому як позитивні, так і негативні), опрацьовуйте помилки.

    І ще момент: видаляти негативні відгуки не варто. Злого чи скривдженого користувача це може лише спонукати ще кілька гнівних повідомлень. Краще тактовно відповісти, по можливості, запропонувати компенсацію у вигляді безкоштовної доставки або невеликої знижки.

    Правила грамотного SMM

    У СММ немає універсальних рецептів вдалого розкручування. Але є правила успішного маркетингу у соціальних мережах, які допоможуть вам. Беріть ручку, блокнот та записуйте.

    Правила грамотного SMM

    Правило №1: будьте добрим слухачем

    Вивчайте все, що пишуть потенційні та реальні клієнти. Їхні думки дозволяють зрозуміти болі та потреби ЦА, які ви можете закрити за допомогою продукту або послуги. Беріть участь у дискусіях та намагайтеся дізнатися, що важливо передплатникам. Самі ставте запитання, запускайте опитування та вдайтеся до інших способів взаємодії з людьми. Не бійтеся негативу. Негативні відгуки повинні не засмучувати, а мотивувати до змін.

    Правило №2: працюйте у зв'язку з експертами

    Копірайтер навряд чи правильно розповість про ремонт двигуна, а моторист – дохідливо донесе це до аудиторії. Працюючи зі складним контентом, залучайте до створення вузьких фахівців. Можна продемонструвати процес та результат роботи у форматі відео, зробити ролик з інструкцією щодо використання вашого товару, написати чек-лист тощо.

    Виявляйте експертність, але без фанатизму. Просто про складне — ось ключ до успіху.

    Правило №3: залишайтеся терплячими

    Контакт у соціальних мережах не дуже відрізняється від реального світу. Відносини із передплатниками чимось нагадують спілкування з людьми на вулиці. Щоб привернути їх до себе, потрібно діяти послідовно: познайомитися, дізнатися про потреби та заперечення, опрацювати їх, запропонувати рішення, протестувати різні підходи до рекламних кампаній. Не поспішайте отримати одразу 10 000 передплатників. Поставте собі реальні терміни розвитку сторінки, стежте за ефективністю зростання облікового запису та залученням.

    Правило №4: користуйтеся допомогою лідерів думок

    Чи пам'ятаєте недавню ситуацію з Кріштіану Роналду на прес-конференції? Він просто відсунув від себе дві пляшки Coca-Cola та залишив на столі воду зі словами: «Пийте воду».

    користуйтеся допомогою лідерів думок

    Результат – збитки компанії у розмірі 4 млрд доларів. Отак просто лідер думок може вплинути на продаж товару.

    Намагайтеся задіяти трендсеттерів на свою користь. Складіть перелік лідерів думок у вашій ніші, вивчіть їх, запропонуйте одному чи декільком зробити рекламу. Це може збільшити продаж. Але не забувайте, що звертатися до лідерів думок потрібно лише з якісним та доопрацьованим продуктом. Багато хто дорожить своєю репутацією, тому не зв'язуватиметься із сумнівним товаром.

    Правило №5: показуйте людям цінність

    Якось письменнику Вільяму Ф. Баклі-молодшому поставили запитання: «Яку книгу взяли б із собою на безлюдний острів?». Він впевнено відповів: «Посібник із будівництва човнів». І це логічно, бо корисно. Користувачі соцмереж теж оцінять практичну інформацію, яка допоможе їм чимось.

    Діліться цінними відомостями зі власною аудиторією. Спочатку дізнайтеся, що саме її цікавить. Для цього оцініть залучення передплатників до тих чи інших публікацій. Потім складіть список тем і на основі отриманих відомостей розробляйте корисні матеріали.

    Правило №6: підтримуйте зворотний зв'язок

    Якщо ваш клієнт або передплатник ставить запитання, намагайтеся відповісти якнайшвидше. Люди не чекатимуть по кілька годин, вони просто підуть до конкурентів. По можливості оперативно відповідайте навіть на відпочинку та у перервах між роботою. Якщо складно, найміть помічників спілкування з клієнтами.

    І не забувайте давати свідомі відповіді. Краще трохи затягнути та порадитися з експертами, ніж на питання про високу ціну сказати: «Ми використовуємо імпортні ексклюзивні матеріали».

    Інструменти маркетингу SMM

    Якихось 10 років тому маркетологам доводилося робити все вручну, а сьогодні є багато корисних сервісів. Розглянемо деякі інструменти маркетингу у соціальних мережах, що спрощують роботу з просування.

    Робота з ЦА

    Сервіс Pepper Ninja допомагає збирати відомості про цільову аудиторію за профілями Facebook, Instagram. Вміє відсіювати ботів і залишати лише реальні облікові записи. Інструмент збирає бази з номерами телефонів, що стане в нагоді тим, хто робить СМС-розсилку.

    Відкладені пости

    Для роботи із контент-планом можна використовувати Amplifr. Він спрощує створення постів для соцмереж, дозволяє налаштовувати кроспостинг із RSS. Можете займатися своїми справами, доки інструмент розміщує посади. Сервіс досить функціональний: доступна вставка опитувань, гіфок, фото та відео, смайлів.

    Як альтернативу варто спробувати SMM Planner. Сервіс вміє робити мультипостинг, дає змогу планувати публікації з точністю до хвилини. Інтерфейс досить зручний, тож розбереться навіть новачок.

    Опрацювання репутації

    Angry.Space - сервіс, що дозволяє моніторити коментарі в облікових записах, стежити за згадками вашого бренду. Завдяки цьому вдасться ефективно опрацьовувати негативні відгуки та покращуватись з урахуванням побажань аудиторії. Доступний експорт даних до Excel.

    Аналіз конкурентів

    Маркетинг у соцмережах передбачає відстеження конкурентів, так що вам знадобиться інструмент Popsters. З його допомогою зручно аналізувати свої публікації, так і чужі. Він готує звіти щодо затребуваності контенту, допомагає вибрати найкращий час публікацій, шукає записи за вказаними словами. Можна підключитись з усіх популярних соціальних мереж.

    Створення рекламних кампаній

    Інструмент Sociate допомагає розміщувати рекламу в «Інстаграмі». Сервіс модерує майданчики, перевіряє матеріали рекламодавців, стежить за дотриманнями правил та оплати. Працює відповідно до актуальної політики рекламних кампаній.

    Популярні медіа-платформи для SMM

    Стисло розглянемо основні соціальні мережі, які сьогодні використовуються для СММ-просування .

    Facebook

    Facebook

    Всесвітньо відома соцмережа з невимушеним доброзичливим середовищем. У Facebook є майже все для ефективного просування. Можете налаштовувати рекламу, що таргетує, вести спільноту, додавати товари у внутрішній магазин і т.д.

    Але будьте готові до чималої конкуренції та досить високих цін, які впевнено прагнуть вгору.

    Instagram

    Instagram

    Популярна соціальна платформа, що має високий рівень залученості. Для B2B-компаній навряд чи підійде, а ось онлайн-магазинам тут якнайкраще. Власне, як і представникам сфер послуг. В Інстаграмі багато лідерів думок, з якими можна співпрацювати для більшої ефективності.

    З мінусів варто відзначити високу конкуренцію, через що падає і органічне охоплення.

    YouTube

    Найкращий майданчик для відеомаркетингу і водночас дуже потужний інструмент. Підійде бізнесу, в якому важливо донести інформацію до ЦА за допомогою відео: розважальних, корисних, навчальних і т.д. Крім того, просування на YouTube дає перевагу у видачі Google.

    YouTube

    Telegram

    Хоча це месенджер, він теж має перспективи для реалізації СММ-кампаній. Тут можна створити свій канал та розміщувати невеликі інформаційні пости. Практика показує, що генерувати ліди через Телеграм вдається представникам як B2C, так і B2B.

    Telegram

    Pinterest

    Платформа базується на зоровому контенті - картинках. Це робить її придатною для просування товарів. Перевага в тому, що користувачі Pinterest часто шукають ідеї для покупки. Це забезпечує приплив конверсійного трафіку. Недолік – потреба у великій кількості публікацій. Потрібно постаратися, щоб вас тут помітили.

    Pinterest

    Twitter

    На цій платформі можна коротко транслювати свої оновлення. Якщо ви плануєте розвивати власний канал, дотримуйтесь балансу твітів зі спецпропозиціями, новинами та нейтральних постів. Пам'ятайте про ретвіти повідомлень, у яких користувачі згадують вас.

    Twitter

    LinkedIn

    Соціальна мережа рясніє людьми з бізнес-спільнот. Це ефективний майданчик для публікації вакансій, внутрішньої комунікації працівників. За допомогою LinkedIn можна утвердитися в ролі лідера та заслужити довіру аудиторії у своїй галузі.

    Але зважайте, що стрічку тут майже ніхто не гортає. Буде складно потрапити на очі.

    LinkedIn

    Як оцінити ефективність SMM - KPI в соціальних мережах

    Як зрозуміти, що маркетинг в соціальних мережах працює? Необхідно аналізувати показники, що перебувають у статистиці. Наприклад, у Фейсбуці вона виглядає так:

    Як оцінити ефективність SMM

    Ефективність СММ можна умовно поділити втричі категорії. Розглянемо їх детальніше.

    Показники залучення

    Цей KPI дозволяє виміряти кількість користувачів, які мають контакти з публікаціями компанії. За допомогою аналізу лайків, репостів, коментарів можна дізнатися й інші показники для більш чіткого розуміння ефективності:

    • середній коефіцієнт залученості — мають на увазі співвідношення кількості реакцій людей до передплатників;
    • показник зростання – демонструє частоту репостів;
    • рівень віральності – дає можливість розібратися у тому, які публікації стають вірусними.

    Для кожної метрики є свої формули розрахунку:

    Показники залучення

    Показники охоплення

    Ця метрика є практично у всіх звітах статистики з соціальних мереж. Вона показує кількість унікальних відвідувачів, які контактували з постом. Можна аналізувати охоплення передплатників та інших користувачів. При цьому як показник ефективності використовуються такі метрики:

    • охоплення поста - визначає % користувачів, які побачили публікацію;
    • темпи зростання аудиторії - корисна метрика для контролю за швидкістю просування акаунту з урахуванням приросту передплатників;
    • частка голосу - % згадок вашого бренду щодо конкурентів.

    Розрахунки виконуються за такими формулами:

    Показники охоплення

    Показники конверсії

    У вас може бути відмінне охоплення та залучення, але чи буде користь для бізнесу? Відповідь криється в аналізі наступних показників:

    • коефіцієнт конверсії - відображає кількість користувачів, які стали покупцем через публікацію;
    • клікабельність - метрика, що показує кількість людей, які відреагували на ваш заклик до дії.

    Для розрахунку користуйтеся простими формулами:

    Показники конверсії

    Висновок

    Маркетинг у соціальних мережах - це насправді дієвий інструмент просування бренду , товарів та послуг. Він підходить практично для будь-яких ніш, які не суперечать політиці конкретного майданчика. Головне — серйозно підійти до побудови стратегії, розробки власного облікового запису або паблік та інших завдань, передбачених у рамках просування.

    У Вас залишились запитання?
    Наші експерти готові відповісти на них.
    Залишіть ваші контактні дані.
    Будемо раді обговорити ваш проект!
    Отримати консультацію
    Наш менеджер зв'яжеться з Вами найближчим часом