0-800-759-750
Ми на зв'язку с 7:00 до 24:00
office@elit-web.ua

SMM-просування: що це та для чого потрібно

Поділіться
Зміст

    Грамотне СММ-просування дозволяє швидко залучити нових клієнтів, збільшити продажі та створити необхідний імідж бренду. Але просто публікувати вміст і збирати лайки й коментарі для цього, звичайно, недостатньо. Про те, що таке справжній маркетинг у соціальних мережах і як із ним працювати, розповімо далі у статті.

    Що таке SMM

    Абревіатура від Social Media Marketing дослівно перекладається як «маркетинг у соціальних мережах». Що означає це поняття? Перш за все це інструмент для комунікації з потенційними клієнтами за допомогою соцмереж. Використовуючи його, можна залучати нову аудиторію, а також спілкуватися з уже наявними клієнтами.

     

    Просування в соцмережах здатне закрити відразу декілька завдань. За його допомогою ви зможете:

    • дізнатися більше про потреби ваших клієнтів і зрозуміти, чи закриваєте ви їх своїми товарами або послугами;
    • вибудувати імідж компанії;
    • підвищити впізнаваність бренду й лояльність аудиторії;
    • збільшити трафік на сайті та, як наслідок, продажі.

    А завдяки гнучким налаштуванням і великому вибору майданчиків для просування ви отримаєте можливість взаємодіяти тільки з потрібним вам сегментом користувачів. І за короткий термін зможете отримати хороші результати.

    Проаналізувати мій акаунт

    Залиште заявку, і наші експерти проаналізують вашу бізнес-сторінку. Проконсультуємо вас та підкажемо шляхи подальшого розвитку

    image

    Кому підходить SMM-просування

    Сьогодні профіль у соціальних мережах є практично в будь-якої компанії й організації, зокрема муніципальних і державних. А B2C-бізнесу й зовсім не обійтися без такої сторінки. Йдеться про інтернет-магазини, заклади зі сфери громадського харчування, компанії, що надають послуги фізособам, тощо.

    SMM-просування підійде будь-якій фірмі, яка бажає охопити інтернет-аудиторію. Це універсальний інструмент розкрутки, для якого сфера діяльності та масштаб компанії не відіграють ролі.

    Завдання SMM

    Завдання, які необхідно розв’язати за допомогою просування, кожне підприємство визначає індивідуально. Це можуть бути:

    • аналіз ЦА (реакції на контент, опитування тощо);
    • збір лідів, збільшення трафіку та продажів;
    • створення ком'юніті навколо компанії;
    • збільшення залученості ЦА;
    • підвищення впізнаваності бренду;
    • робота з репутацією, формування іміджу й інше.

    І, звичайно ж, щоб досягти цих цілей, також необхідний індивідуальний і найчастіше комплексний підхід.

    Базові інструменти SMM

    Якщо раніше до обов'язків СММ-фахівця входило просте ведення сторінок у соціальних мережах, то зараз завдань набагато більше. Маркетинг розвивається дуже швидко, і, щоб виконувати ефективне просування в соціальних мережах, потрібні додаткові інструменти.

    Для створення медіаконтенту SMM-експерти часто використовують такі сервіси, як POWTOON і MAGISTO. Це досить прості в роботі інструменти для оброблення відеоматеріалів, що дозволяють створювати продавальні ролики для соцмереж.

     

    Для роботи з інфографікою використовуються програми PIKTOCHART, CANVA і CRELLO. У них є безліч шаблонів, фонів, картинок, іконок і шрифтів, за допомогою яких можна створювати графіку для блогу, презентації, обкладинки, постери й багато іншого.

     

    Щоб оцінити ефективність і якість роботи в соціальному медіапросторі, фахівці використовують сервіси LIKEALYZER, CYFE, GOOGLE ANALYTICS. За їхньою допомогою можна детально проаналізувати власні акаунти, а також сторінки конкурентів, визначити сильні та слабкі сторони, вивчити ЦА і зрозуміти, що найкраще спрацьовує для неї.

     

    І, звичайно ж, маркетологу не обійтися без інструментів для публікації контенту. Йдеться про сервіси для відкладеного постингу, які дозволяють грамотно планувати публікацію контенту. Це інструменти SMMPLANNER і BUFFER.

     

    Вони підходять для планування постів на найпопулярніших майданчиках, як-от Instagram, Facebook, Pinterest, Twitter та ін. Крім основної функції постингу в них є й інші, не менш корисні. Наприклад, попередній показ контенту або самостійне видалення поста за деякий час.

    Що входить до SMM-просування?

    SMM-просування складається з двох ключових етапів: розроблення стратегії та її подальше впровадження. Кожен із них містить великий перелік робіт. На етапі розроблення SMM-стратегії виконуються:

    • аудит соціальних мереж;
    • аналіз ЦА;
    • аналіз конкурентів;
    • вибір інструментів просування;
    • створення контенту;
    • розроблення плану публікації реклами та інше.

     

    Другий етап складається з ведення соціальних мереж, залучення аудиторії за допомогою трафіку, рекламних інтеграцій із блогерами й ін. Детальніше про те, що охоплює розкрутка в соц мережах, — далі.

    Розроблення SMM-стратегії

    Усе починається з розроблення SMM-стратегії або, грубо кажучи, плану просування. У ньому містяться бізнес-цілі, способи їхнього досягнення й необхідні для цього інструменти, а також бюджет. Такий підхід дозволяє уникнути хаотичного ведення сторінок у соцмережах. Вийде спрогнозувати, якого ефекту вдасться досягти завдяки просуванню та який бюджет для цього потрібно виділити.

    Щоб стратегія була ефективною, фахівці виконують цілий комплекс завдань, а саме:

    • складають портрет споживача;
    • проводять конкурентний аналіз;
    • виконують оцінку поточного становища бренду в соціальних мережах;
    • визначають формат присутності на платформах;
    • формують унікальну торгову пропозицію та інше.

    Готова SMM-стратегія містить концепцію та побудований на ній контент-план.

    Також обов'язково описуються метрики, за якими будуть оцінюватися кожна задача та кінцевий результат. Надалі SMM-стратегія регулярно переглядається й коригується, оскільки соцмережі постійно додають нові інструменти або змінюють алгоритми.

    Графічне оформлення

    Формат присутності в соціальних мережах може бути різним. Але, незалежно від того, який ви вибрали, важливу роль відіграє графічне оформлення вашої сторінки. Усім відомо, що зустрічають за одягом. І контент — це фундамент ефективного просування бізнесу в соціальних мережах. Тому корпоративний акаунт повинен виглядати естетично привабливо, а також показувати індивідуальність і цінності бренду.

    Чекліст створення акаунту

    Створюючи сторінку, потрібно звертати увагу на:

     

    1. Назву. Формується за принципом «бренд + основний ключовий запит». Наприклад, «„Цитрус“ — інтернет-магазин гаджетів й аксесуарів». Важливо, щоб назва була короткою та незабутньою.
    2. URL-адресу. Обов'язково відповідає назві бренду. Також важливо, щоб адреса була однаковою у всіх соціальних мережах.
    3. Опис компанії. Містить переваги, що впливають на позиції в пошуковій видачі.
    4. Налаштування приватності. Сторінка відкрита, будь-який охочій може ознайомитися з контентом, відправити повідомлення, залишити коментар.
    5. Обговорення. На сторінці розміщена актуальна інформація про акції та знижки, є можливість поставити питання, написати відгук.
    6. Оповіщення. З користувачами підтримується зв'язок, на всі запити оперативно відповідають.
    7. Розпізнавальні знаки. Використовуються фірмові хештеги й геометки. Це допомагає користувачам знаходити контент і ділитися ним у мережі.

    З візуальною складовою сторінки розібралися, тепер переходимо до контенту. Щодня користувачі споживають величезну його кількість. І привернути до себе увагу як на бренд у цьому океані інформації дуже складно. Але все ж можливо, якщо підійти до питання грамотно.

    Створення контент-стратегії

    СММ просування обов'язково містить розроблення контент-стратегії. Перш за все вона покликана визначити тональність бренду. Але також вона здатна допомогти налагодити комунікацію з клієнтом. Завдяки їй ви завжди будете знати, про що та як часто говорити своїй аудиторії, а також які для цього використовувати формат і стилістику наповнення.

     

    Сильна контент-стратегія принесе вам безліч переваг. По-перше, це залучення трафіку на сайт. Регулярно наповнюючи сторінку якісним контентом, ви помітно збільшите потік клієнтів. По-друге, ви зможете підвищити впізнаваність бренду. Регулярний постинг дозволить вашій компанії бути на видноті та стати впізнаваною. А це збільшить шанси на те, що потенційні клієнти стануть реальними.

    Категорії контенту

    Існує кілька типів контенту:

    1. Комерційний — відмінно підходить для просування, оскільки, по суті, є пропозицією ваших товарів або послуг. Такий контент мотивує зробити якусь цільову дію: перейти за посиланням, залишити заявку тощо. Але зловживати ним не варто, тому що нескінченна реклама, навпаки, здатна відштовхнути, а не привернути увагу.
    2. Новинний — такий контент спрямований на формування довірчих відносин із клієнтами. Він розповідає про «залаштунки» бізнесу, знайомить із командою, повідомляє про успіхи або невдачі.
    3. Розважальний — цей тип контенту здатний дати «вірусний ефект», саме ним найчастіше діляться з друзями.
    4. Освітній — за його допомогою можна продемонструвати свою експертність, а також розширити кругозір користувачів, розв’язати їхні проблеми й інше. Такий тип контенту найчастіше використовується для клінік, юридичних компаній тощо.
    5. Користувальницький — його генерують самі користувачі. Це може бути фото страви в ресторані, огляд одягу, відгук про послугу та все, де згадується бренд.

    У ході складання стратегії фахівці визначають, який контент, у якій кількості та де потрібно використовувати.

    Реклама в соціальних мережах

    Але домогтися бажаного ефекту одними лише публікаціями складно. Особливо якщо у вас немає великої та лояльної власної аудиторії, яка активно ними ділиться. Яким би якісним не був контент, йому все одно потрібна реклама в соціальних мережах. Тільки так його зможе побачити й оцінити цільова аудиторія.

     

    Таргетована реклама

    Один із найефективніших варіантів розкрутки — це таргетована реклама. Вона дозволяє цілеспрямовано «впливати» на цільову аудиторію. У разі правильного налаштування рекламних оголошень їх бачать тільки ті люди, які можуть бути потенційно зацікавлені у ваших товарах і послугах. Завдяки цьому залучення клієнтів відбувається максимально ефективно й не потрібно платити за нецільові покази.

    Як це працює? Реєструючись у соціальній мережі, користувач заповнює анкету: вказує стать, дату народження, місце проживання, сімейний стан, інтереси й інше. Також він дає згоду на оброблення даних. І надалі система використовує їх для підбору ЦА. Наприклад, якщо користувач проводить багато часу на сайтах виробників автомобілів, це дозволяє припустити, що він зацікавлений у такій купівлі. Використовуючи таргет, можна показувати йому рекламу конкретних марок машин або ж дилерського центру.

     

    За допомогою такого формату може виконуватися просування в соцмережах будь-якого бізнесу. Використовуючи таргетовану рекламу, можна просувати B2B-сервіси та масові продукти. Велика кількість параметрів для налаштування дозволяє зібрати максимально точний портрет потенційного клієнта. А персоналізація оголошень дає можливість виділити рекламу на тлі решти контенту.

    Реклама в популярних групах

    Ще один спосіб контакту з цільовою аудиторією — це просування в чужих спільнотах. Ви даєте рекламу у групі з великою кількістю підписників, і ваше оголошення бачать усі, хто переглядає стрічку новин. Звичайно, абсолютно будь-яка спільнота не підійде. Перш ніж давати рекламу, необхідно проаналізувати, у якій групі може бути ваша ЦА. Наприклад, у «Матусі України» можна просувати дитячі речі, харчування, іграшки тощо. Крім цього, у такій групі буде ефективна реклама дитячих лікарів, аніматорів, сімейних фотографів.

    Також у виборі групи потрібно звернути увагу на її статистику й активність. Якщо ви плануєте продавати дорогі товари, переконайтеся, що аудиторія групи — це повнолітні та платоспроможні підписники. Також важливо, щоб у групі не було накручених лайків і репостів. Зверніть увагу на активність користувачів. Подивіться, скільки лайків і коментарів люди залишають під постами. Якщо підписників у групі багато, а активності практично немає, не розміщуйте рекламу, тому що показуватися вона буде ботам. І про жодне збільшення лідів і прибутку в такому разі не може йтися.

    Робота з лідерами думок

    Щоб підвищити впізнаваність, залучити нових клієнтів і збільшити продажі, досить часто вдаються до співпраці з лідерами думок. Це можуть бути спортсмени, актори, політичні діячі, блогери з активною аудиторією.

     

    Форма колаборації може бути платною або умовно безплатною (тобто за бартером: згадка в обмін на товар або послугу). На відміну від таргетованої реклами, у випадку з блогерами складно спрогнозувати, чи окупить себе ця співпраця. Але за грамотного підходу вона приносить дуже хороші результати. Детальніше про рекламу у блогерів в Instagram ми розповідали в цій статті.

    Керування репутацією в соціальних мережах

    Досить часто клієнти приймають рішення про купівлю товару або замовлення послуги на підставі відгуків в інтернеті. При цьому роль відіграє не тільки якість товару, але й те, наскільки ввічливим був продавець, як швидко було оброблене замовлення, чи були проблеми з обміном або поверненням тощо. Тобто люди діляться не тільки технічною інформацією про послугу або товар, а й загальним враженням від бренду. І нерідко це враження абсолютно не збігається з тим, як позиціює себе компанія.

     

    Подолати цю прірву можна за допомогою такого інструменту, як керування репутацією. Як це працює:

    1. Ви відкриті для зворотного зв'язку й адекватно сприймаєте критику.
    2. Ви не видаляєте негативні відгуки, не залишаєте їх без уваги, а відповідаєте на них.
    3. Ви берете до уваги зауваження й усуваєте помилки.

    Якщо ви навчитеся правильно працювати з негативом, то зможете обернути це на користь своєму бізнесу. Незадоволений клієнт, якого проігнорували або взагалі заблокували, буде скаржитися на вас всюди, де тільки можна. Працюйте з проблемою, пропонуйте компенсацію, якщо це необхідно. Нерідкі випадки, коли невеликий подарунок, безплатна доставка або знижка згладжують ситуацію, і, як результат, клієнт залишається задоволеним.

    Конкурси в соціальних мережах

    Ще один ефективний інструмент розкрутки — це розіграші, спеціальні знижки та промокоди для підписників. Їхня головна мета — збільшення продажів. Також за допомогою цього інструменту можна підвищити залученість профілю та його впізнаваність.

     

    Існують три основні типи конкурсів у соціальних мережах:

    1. Фотоконкурс. Щоб поборотися за приз, учасник публікує фото з фірмовим хештегом. Такий формат дозволяє отримати користувальницький контент.
    2. Конкурс із репостом. Подарунок отримує випадковий користувач, який поділився конкретною публікацією. Зазвичай додатково від нього вимагається підписка на сторінку, лайк або коментар. Такий тип конкурсів використовується для залучення потенційних клієнтів. Репост працює як свого роду реклама.
    3. Творчий конкурс. Від учасника потрібно намалювати малюнок, скласти розповідь тощо. Мотивація для участі в такому випадку необхідна велика. І потрібно бути готовим до того, що творчі конкурси мають менше охоплення, ніж ті, які вимагають лише репосту, тому що необхідно докласти набагато більше зусиль.

    Який приз вибрати? Перш за все він повинен відповідати тематиці вашого бізнесу. Наприклад, фотографи дуже часто розігрують сертифікати на фотосесію. Не варто дарувати квитки в кіно, якщо ваша компанія займається виробництвом меблів для дому. Винятком можуть стати спільні розіграші з партнерами. Наприклад, буде логічно розіграти пляшку вина та дошку для подачі сирної нарізки, якщо одна компанія виробляє вино, а інша — виготовляє сервірувальні дошки.

    Також важливо, щоб подарунок був актуальним для сезону. Якщо ви проводите розіграш влітку, то не варто дарувати новорічну ялинку. Подарунок повинен бути таким, щоб його хотіли отримати. З цього випливає такий пункт — цінність конкурсу. У складанні бюджету потрібно орієнтуватися на статус компанії й еквівалентність витрачених зусиль. Для невеликих підприємств це можуть бути орієнтовано 2,5 тисячі гривень, для федеральних великих — близько 25 тисяч. Для світових брендів бюджет стартує від кількох сотень тисяч.

    За грамотного підходу вартість залучення одного учасника може становити менше ніж 1 гривню. Але спочатку потрібно зробити так, щоб у вашому конкурсі захотіли брати участь. Для цього потрібно створити макет банера, яким захочеться поділитися, і написати залучальний текст. І вже після цього знаходимо майданчик для розміщення, публікуємо пост і своєчасно проводимо розіграш.

    Окупність реклами в соцмережах: що це та як визначити

    Розкрутка та просування в соціальних мережах уже виконані та принесли результати. Як зрозуміти, чи виправдані витрати на рекламу? Найправильніше для цього використовувати показник ROAS. Він розшифровується як Return On Ad Spend, що в перекладі означає «повернення за рекламними витратами». За ним можна судити, наскільки рентабельні інвестиції у просування та чи ефективна кампанія загалом. Що вище це число, то краще реклама себе окупає.

    Якщо ви будете аналізувати тільки покази, трафік і конверсію, то отримаєте невірогідні дані, тому що це кількісні ознаки, які не вказують на наявність проблем. А за допомогою показника ROAS ви зможете:

    • визначити ефективність кожного інструменту;
    • оцінити дохід від маркетингових методів;
    • розподілити й поміняти рекламні витрати за всіма каналами;
    • оптимізувати витрати так, щоб отримувати максимальний прибуток із мінімумом інвестицій.

    Для визначення показника ROAS вам потрібно знати, який бюджет ви витратили на рекламу та скільки грошей ви отримали від клієнтів, які прийшли через неї (тобто загальну цінність конверсії).

    Щоб дізнатися значення повернення за рекламними витратами, потрібно загальну цінність конверсії розділити на витрати на просування.

     

    Розглянемо на прикладі реклами курсів. На SMM просування в соціальних мережах було витрачено 5000 доларів. За два тижні доступ до курсів придбало 100 осіб, кожен із них заплатив 200 доларів. Визначаємо загальну цінність конверсії: 100 × 200 = 20 000 доларів. Далі ділимо 20 000 доларів на 5000 доларів й отримуємо показник ROAS 4, або 400%. Отже, інвестиції в рекламу за 14 днів окупилися на 400%. А кожен витрачений на рекламу долар приніс 4 долари.

    Інформацію для розрахунку окупності можна брати з сервісів аналітики: Facebook, Google Analytics тощо.

    Часті помилки SMM-фахівців

    Соцмережі — найкращий майданчик для налагодження контакту з потенційними покупцями. Користувачам тут зручно отримувати інформацію, а бізнесу — підтримувати комунікацію з ними. Але багато фахівців припускаються помилок, які відчутно знижують ефективність СММ-маркетингу.

     

    Умовно їх можна розділити на п'ять категорій:

    1. У контенті. Сюди належать відсутність SMM-стратегії, нерозуміння інтересів цільової аудиторії, неякісний контент, орфографічні та пунктуаційні помилки.
    2. У таргеті. Найпоширеніша помилка — це створення та ведення реклами через особистий рекламний кабінет, а не через Business Manager. Також багато СММ-фахівців просувають пост в Instagram кнопкою «Просунути» під публікацією. І, звичайно ж, женуться за кількістю підписників, займаючись масфоловінгом і беручи участь у гівевеях.
    3. У комунікації. Багато фахівців не вміють грамотно нейтралізувати негатив і перетворювати незадоволених користувачів на лояльних покупців. Також дуже часта помилка — це видалення поганих коментарів і відгуків або ж їхнє ігнорування.
    4. У тайм-менеджменті. Ефективність СММ-маркетингу знижують занадто часті публікації, кроспостинг, а також публікація постів у періоди невисокої активності користувачів.
    5. В аналітиці. Невміння вимірювати ефективність своєї роботи — ще одна поширена помилка. Важливо вміти користуватися інструментами для аналітики: розуміти, як визначити ER, перевірити конверсію, під’єднати дані аналітики й інше.

    Безумовно, у кожному новому проєкті є свої нюанси. Але описані нами помилки допускаються SMM-фахівцями найчастіше та призводять до відсутності бажаних результатів, а іноді й до втрати клієнтів.

    Що необхідно знати SMM-менеджеру, що тільки починає, про просування?

    Значущість соціальних мереж продовжує зростати, практично кожна компанія має свій акаунт у соцмережах. Отже, попит на SMM-менеджерів тільки збільшується.

     

    Якщо ви тільки робите перші кроки в СММ, вам однозначно будуть корисні наші поради:

    1. Нема універсального «рецепту» для розкрутки. Усе залежить від сфери бізнесу та цільової аудиторії. Індивідуальний підхід — ось ключ до успіху.
    2. Нема тематик, для яких не варто використовувати SMM у соціальних мережах. Для одних компаній можна робити прямі продажі через соцмережі, для інших — створювати імідж і підтримувати комунікацію з покупцями. Рішення можна знайти завжди.
    3. SMM просування сайту, сторінки або групи не може проводитися без чіткої стратегії. Треба заздалегідь продумати кожен крок. І надалі постійно тримати руку на пульсі, аналізувати результати й у разі потреби міняти стратегію.
    4. Розкрутка неможлива без контент-плану. Без нього, як і без SMM-стратегії, сторінки просто підуть у забуття. В ідеалі треба готувати всі матеріали заздалегідь і планувати пости на два тижні вперед.
    5. Якщо в замовника невеликий бюджет, зосередьтеся на одній соціальній мережі. Не варто розпилятися на всі популярні майданчики. Грамотніше буде опановувати кожен за чергою, поступово вкладаючи в це кошти.
    6. Розвивайте надивленість і креативність. Стежте за актуальними трендами та роботами конкурентів, не бійтеся їх адаптувати під свої завдання. Адже найкращі ідеї народжуються завдяки якісним референсам.

    Розкрутка в соціальних мережах вимагає багато часу та сил. Тому ця професія підійде тим, хто не боїться вигоріти. А навіть якщо й боїться, то знає, як справлятися з вигорянням, яке неминуче в будь-якій роботі, де треба створювати креатив.

    Висновки

    Соціальні мережі — це велике вікно можливостей як для малого та середнього бізнесу, так і для крупних корпорацій. Швидка та проста комунікація, покращення впізнаваності бренду, генерація лідів, збільшення видимості в пошукових системах, трафіку на сайті — зі всіма цими завданнями грамотна SMM-розкрутка впорається на ура. Але за умови, що її будуть здійснювати професіонали.

    Сподіваємося, що завдяки нашій статті ви відкрили для себе такий універсальний інструмент, як SMM-просування, і зможете грамотно його використовувати для свого бізнесу. А якщо вам потрібна якась додаткова допомога в цій темі, команда диджитал-студії Elit-Web до ваших послуг!

    FAQ

    Що містить у собі SMM просування?

    СММ-просування містить розроблення стратегії розкрутки, створення контенту, комунікацію з підписниками, залучення нових підписників, аналіз показників і тестування нових інструментів.

    Що таке SMM просування?

    Простіше кажучи, це маркетинг у соціальних мережах. Він розв’язує одночасно відразу декілька завдань: залучає нових клієнтів й утримує вже наявних, підвищує впізнаваність бренду та довіру клієнтів до нього, збільшує трафік і, відповідно, продажі.

    Яка різниця між SEO й SMM?

    СЕО передбачає просування в пошукових системах. А SMM — це розкрутка бізнесу в соціальних мережах.

    Чи можна самостійно навчитися СММ?

    Так. У відкритому доступі безліч інформації, починаючи від книг і закінчуючи статтями та професійними блогами. Також багато корисного можна почерпнути з вебінарів, відеоблогів і подкастів. Але потрібно розуміти, що самоосвіта вимагає дисципліни й відповідальності. Якщо у вас із цим проблеми, то краще піти на курси. Там ви будете дозовано отримувати інформацію, закріплювати пройдений матеріал виконанням домашніх завдань й отримувати зворотний зв'язок.

    У Вас залишились запитання?
    Наші експерти готові відповісти на них.
    Залишіть ваші контактні дані.
    Будемо раді обговорити ваш проект!
    Отримати консультацію
    Наш менеджер зв'яжеться з Вами найближчим часом