0-800-759-750
Ми на зв'язку с 7:00 до 24:00
office@elit-web.ua

Аналіз конкурентів з погляду функціоналу сайту та асортименту

Поділіться
Зміст

    У світі швидко змінюються смаки клієнтів, розвиваються нові напрями у бізнесі, компанії формують нові пропозиції. Тому важливо постійно тримати руку на пульсі цих змін, стежити за новими тенденціями в SEO і налаштовувати свої повідомлення, мову, канали комунікації з клієнтами з урахуванням умов, що змінилися. У маркетологів є цілий арсенал інструментів для цього, наприклад, дослідження ключових слів та відстеження ключових показників ефективності SEO на власних ресурсах. Поряд із цими методами важливо зарезервувати місце для SEO-аналізу сайтів конкурентів.

    Конкурентний аналіз – це навчання на чужих помилках та успіхах. Замість витрачати час на проби та помилки або впроваджувати стратегії, розроблені для інших галузей, можна серйозно зайнятися вивченням того, який функціонал на своїх сайтах пропонують найближчі суперники. Це дасть змогу застосовувати найефективніші тактики для свого проєкту.

    Навіщо робити аналіз конкурентів?

    У звіті HubSpot за минулий рік є дані, що підтверджують, що 61% маркетологів ставлять SEO-просування головним пріоритетом у розвитку бізнесу та зміцненні його позицій в інтернеті.

    Навіщо робити аналіз конкурентів

    Ретельний та різнобічний аналіз конкурентів у SEO дозволяє побачити ширшу картину у своїй ніші. Він дасть можливість дізнатися про сильні та слабкі сторони суперників і проаналізувати ринок загалом. У перспективі можна використовувати отримані дані для зростання.

    У процесі аналізу може бути отримана інформація про:

    • SEO-тактики конкурентів. Далі можна буде проаналізувати свої переваги та недоліки і спрогнозувати, чи спрацюють подібні методи у вас;
    • нові напрямки, які використовують суперники для свого просування. Це допоможе знайти точки зростання для своєї справи;
    • свої прорахунки, які дали можливість конкурентам обійти вас;
    • стратегії зовнішньої оптимізації вебресурсу Таким чином, можна знайти корисні посилання, які конкуренти використовують для підвищення свого рейтингу;
    • конкурентоспроможність ключових слів. Ретельний аналіз відкриває доступ до релевантних ключових слів у тематичній ніші.

    Все це ще раз підтверджує, що на питання, навіщо потрібний аналіз конкурентів, є чітка відповідь для розвитку власного бізнесу.

    Підготовка до аналізу конкурентів

    Аналіз конкурентів – це чітко спланована робота, яка тільки тоді принесе результат, коли буде заснована на розумінні процесу та використанні різних методів. Для початку необхідно виконати підготовчі роботи:

    • сформувати перелік конкурентів свого бізнесу. Це роблять декількома способами – за допомогою аналітичних сервісів (наприклад, Google Analytics чи SemRush), дослідження пошукової видачі. Для цього потрібно ввести основні ключі, за якими можна знайти вас, і в результатах будуть помітні основні суперники. Також цінну інформацію можна отримати з профільних рейтингів;
    • сформулювати чітку мету аналізу. Від цього залежить вибір методів дослідження. Наприклад, якщо нашим завданням є вивчення функціоналу сайту або асортименту інтернет-магазину, то відповідна мета дозволить скоригувати роботу;
    • детально вивчити потреби цільової аудиторії. Це крок до чіткого позиціонування, розробки якісного УТП, опрацювання дієвих каналів взаємодії з потенційними клієнтами.

    Зіставлення результатів аналізу конкурентів та потреб ЦА стане поштовхом для розробки унікальної стратегії розвитку власного бізнесу.

    Не менш важливо визначитися з тим, кому доручити аналіз конкурентів інтернет-магазину. Можна цим зайнятися самостійно або доручити проведення моніторингу фахівцям. Ми рекомендуємо проводити комплексне дослідження ніші на старті проєкту, при зміні пріоритетів компанії, різких змінах на ринку.

    Етапи конкурентного аналізу

    Розглянемо докладніше послідовність процесів під час проведення дослідження ринку.

    Етапи конкурентного аналізу

    Аналіз ніші

    Отже, на старті робіт у SEO важливо зрозуміти, з ким ми маємо спілкуватися (наша аудиторія) і хто є нашими основними суперниками.

    Ми рекомендуємо виділити кілька категорій брендів-конкурентів:

    • стійкі бренди. Компанії з великою аудиторією та значною часткою ключових слів і контенту на сайті;
    • нові лідери. Бренди, які нещодавно вийшли на ринок, швидко зростають і встигли добре зарекомендувати себе;
    • бренди, що змінили правила гри. Компанії, які прориваються на ринку і змінюють його;
    • нішеві. Невеликі фірми, які охоплюють певну нішу чи тему галузі, але мають у своїй спеціальну аудиторію.

    Варто не забувати про те, що SEO інструменти можуть нагадати про компанії, які безпосередньо не є прямими суперниками продуктів або послуг. Це можуть бути бренди, які працюють у схожих галузях або мають спільні ключові слова. Їх варто виключити з аналізу, як і не витрачати час на зовсім дрібні компанії.

    Після того як складено загальний перелік конкурентів, можна розділити їх на групи:

    • прямі. Ті, які дуже схожі на вашу компанію за масштабом, асортиментом товарів, функціоналом сайту;
    • непрямі. Це можуть бути фірми, що пропонують схожі продукти, але орієнтуються на іншу ЦА;
    • потенційні. Компанії, які можуть перейти до групи прямих суперників за певних умов.

    Асортимент можна порівняти так:

    Це допоможе організувати свою роботу та побачити, хто насправді є найсерйознішим суперником.

    Побудова карти конкурентів

    На цьому етапі виділяють сильні та слабкі сторони компаній та оформляють отриману інформацію у вигляді графіка або діаграми.

    Щоб створити карту конкурентів, необхідно зібрати дані про те, які можливості є на вебресурсах клієнтів. Наприклад, для інтернет-магазину порівнюють такі параметри:

    • доступ до основного меню;
    • способи зворотного зв'язку;
    • можливості пошуку окремих категорій товарів;
    • вибір варіантів замовлення, оплати та доставки продукції тощо.

    Якщо головною метою є порівняння асортименту, то вивчаються групи товарів, представлені на сайті.

    Приклад конкурентного аналізу може бути оформлений так:

    Побудова карти конкурентів

    Далі визначають сильні сторони продукту чи бренду. Розуміння напрямів, у яких компанія процвітає, допоможе наголосити на них, щоб найкращим чином досягти цільової аудиторії.

    SEO-аналіз та технічний аудит

    Далі важливо порівнювати технічні параметри сайтів. Актуальні дані про вік домену, показники трафіку, кількість проіндексованих сторінок. У технічному плані звертають увагу на:

    • особливості структури;
    • швидкість завантаження сторінок;
    • особливості розміщення та роботи сервера;
    • внутрішнє перелінкування;
    • дублі, биті посилання та інші технічні проблеми.

    За підсумками роботи можна скласти таблицю, в якій візуально буде відображено ці параметри. Детальніше про те, як виконати технічний аудит сайту, можна прочитати тут.

    Також seo-аудит включає аналіз ключових слів, які використовують конкуренти для просування своїх ресурсів. У цьому дослідженні важливо звернути увагу на 3 важливі напрямки:

    • у яких ключах ви перетинаєтесь зі своїми конкурентами;
    • які запити ви згаяли, а суперники використовують;
    • і, навпаки, які ключі використовуєте лише ви у роботі, а конкуренти не помітили.

    Просуванню запитів останньої групи можна буде приділити більше уваги.

    Оцінка юзабіліті

    Одним з важливих факторів розкрутки вебресурсу і конверсії є інтерфейс користувача і UX. Для підвищення рейтингу вебресурсу дуже важливо, щоб він був доступний для споживачів і людям було зручно переглядати його.

    У процесі оцінки параметрів можливості на ресурсах конкурентів необхідно моніторити такі позиції:

    • показник відмов, і якщо він високий – причини цього. Згідно з дослідженням Rocket Blog, показник відмов у діапазоні від 26 до 40 вважається нормальним для інтернет-магазину;
    • тривалість сеансу на посадкових сторінках сайтів-конкурентів. Потім для свого ресурсу можна провести A/B тестування, що дасть уявлення про те, як функціонують окремі елементи;
    • якість заголовків. Необхідно оцінити, чи викликають вони цікавість читати далі;
    • Елементи навігації сайтів.

    Останній напрямок включає оцінку меню, чіткість панелей навігації та пошуку, швидкість доступу до вмісту вебресурсу.

    Все це особливо важливо для конкурентного аналізу функціоналу вебресурсів.

    Оцінка юзабіліті

    Перевірка контенту

    Роботи на цьому етапі поділяються на 2 ключові напрямки:

    • аналіз структури окремих розділів сайтів. Особливо варто звернути увагу на товарні сторінки та сторінки категорій. Від цього залежить результативність проєкту;
    • вивчення представленості різних категорій контенту.

    Про все по порядку.

    Переглядаючи кожну сторінку та порівнюючи її з конкурентами, можна точно побачити, чому суперники іноді ранжуються вище. Предметом для порівняння можуть бути:

    • заголовки сторінок, включаючи Н1, Н2 тощо;
    • метатеги та описи;
    • внутрішні посилання та ієрархія URL;
    • якість контенту;
    • ключові слова сторінки.

    Опрацювання цих факторів дозволить підвищити ранжування ресурсу.

    З приводу категорій важливо пам'ятати, що різні типи контенту по-різному працюватимуть у рейтингу SEO. На сайтах можуть бути представлені:

    • блоги;
    • відео;
    • зображення;
    • інфографіки;
    • підкасти.

    Замість того щоб сліпо гадати, який саме тип контенту спрацює, спробуйте детально вивчити підготовлений приклад аналізу конкурентів. Це дозволить заощадити бюджет та обрати свій унікальний шлях розвитку.

    Бізнес-стратегія

    На останньому етапі аналізують загальну бізнес-активність конкуруючих компаній. Предметом розгляду можуть стати:

    • особливості асортименту товарів чи послуг;
    • цінова політика підприємств;
    • частота та якість акційних пропозицій;
    • особливості комунікації в інших каналах.

    Всі ці роботи, виконані детально та ретельно, стануть основою для формування нового бачення свого продукту та перспектив seo-просування.

    Сервіси та інструменти для аналізу конкурентів

    Відстеження кожного кроку конкурентів в інтернеті – найкращий спосіб перемогти їх. Однак важливо знати, які інструменти можуть знадобитися для моніторингу продуктивності онлайн-платформ. З великого переліку існуючих сервісів, на наш погляд, є найкращими:

    • Ahrefs;
    • SEMrush;
    • SE Ranking;
    • Alexa Rank;
    • SpyFu;
    • Open Site Explorer;
    • Simply Measured.

    З їхньою допомогою можна скласти об'ємну картину стану справ онлайн-проєкту.

    Читайте також

    Інструменти веб-аналітики: оптимальні рішення для вашого сайту

    Як обійти конкурентів у своїй ніші та стати №1

    Розібравшись, як зробити аналіз конкурентів, і отримавши повний спектр даних, можна приступати до питання, що потрібно зробити, щоб вийти на перші позиції. В цьому однозначно допоможе грамотна відбудова конкурентів. Вибір свого шляху, формування власної унікальності, розуміння того, що цінують користувачі, – все це стане основою для просування компанії.

    Робота в інтернеті передбачає налагодження швидкого та якісного зв'язку зі своїми клієнтами. З цим допоможе багатофункціональний сайт, грамотно оптимізований під пошукові системи. Не менше значення має широкий асортимент продукції. Розвиток цих напрямів допоможе вийти у топ-3 своєї ніші.

    Висновки

    Не завжди у компанії розуміють, як варто розвивати свій онлайн-бізнес і в якому напрямку рухатись. Відповіді на ці та інші питання можуть дати фахівці Elit-web, які допоможуть розробити унікальну стратегію просування в інтернеті на основі ретельного аналізу ніші.

    У Вас залишились запитання?
    Наші експерти готові відповісти на них.
    Залишіть ваші контактні дані.
    Будемо раді обговорити ваш проект!
    Отримати консультацію
    Наш менеджер зв'яжеться з Вами найближчим часом