За прогнозами експертів, вже до 2023 року кількість зареєстрованих користувачів у Instagram досягне позначки 988 мільйонів. І це не тільки звичайні користувачі, а й підприємці, рекламодавці та бренди. Продажі в Інстаграмі — явище вже далеко не нове. Але лише в останні кілька років вони стають більш систематизованими та впорядкованими. У тому числі завдяки зусиллям розробників соцмережі.
Сьогодні ми розповімо, що і як продавати в «Інстаграмі», як зробити продаж рентабельним і збільшити їх обсяги, яких помилок не можна допускати і як ефективно працювати в такому конкурентному середовищі. Якщо ви тільки плануєте запускати продажі в «Інстаграм» або вже зробили перші кроки в цьому напрямку, обов'язково прочитайте цю статтю!
Як продавати в «Інстаграмі»
Для початку сформуємо базис, який більш комплексно розглянемо далі за текстом. Отже, щоб продавати в Інстаграм, вам потрібно:
- Створити обліковий запис у Instagram, перевести його в бізнес-профіль та підв'язати до сторінки у Facebook.
- Проаналізувати конкурентів та цільову аудиторію.
- Розробити стратегію просування та скласти контент-план.
- Публікувати контент, залучати аудиторію, просувати свою пропозицію і, звичайно ж, рекламувати її.
Ми не детально описуватимемо тонкощі просування в «Інстаграм» — на сайті вже є велика стаття: Просування в Instagram — докладний посібник з розкручування «Інстаграм» облікового запису . Рекомендуємо ознайомитися з нею.
Що можна продавати в «Інстаграмі»
Одна з головних переваг «Інстаграма» як торгового майданчика — можливість продавати практично будь-що. Один обліковий запис пропонує купити мило ручної роботи, другий — сучасні електрокари, третій — цуценят французьких бульдогів. «Інстаграма» не має прив'язки до певної групи товарів. Продавайте все, що бажаєте. Але!
Є кілька категорій продукції та послуг, які мають ефективність продажу в «Інстаграм» за замовчуванням вище:
- електроніка та техніка (у тому числі б/в);
- одяг, взуття та аксесуари;
- натуральна косметика;
- різні handmade-товари;
- дитячі іграшки та інше.
Крім того, в «Інстаграмі» добре продаються послуги з інтернет-просування, різноманітні курси та навчальні матеріали, консультації, франшизи, послуги з доставки їжі та багато іншого.
Важливо пам'ятати, що можна продавати в Інстаграм, а що ні. Під забороною будь-які наркотичні речовини (як і пропаганда їх вживання), зброя, боєприпаси, вибухові речовини, послуги з підробки документів, шкідливе програмне забезпечення, особисті дані, товари та послуги 18+. Instagram ретельно стежить за тим, що ви публікуєте та що пропонуєте покупцям. А спроби продавати щось заборонене дуже швидко закінчуються блокуванням облікового запису.
Кому будуть рентабельні «Інстаграм» продажу
Отже, кому підійдуть продажі в Інстаграм? Можна з упевненістю говорити, що всім, незалежно від сфери бізнесу, пропонованої продукції чи послуг. «Інстаграм»-продаж досить універсальні. Навіть якщо ви не продаєте надпопулярні товари, це зовсім не означає, що продавати в Інстаграмі вам буде невигідно. Важливіше не що ви продаєте, а як ви це робите і кому.
Одне з головних правил успішного продажу в Instagram — знати свою цільову аудиторію, її інтереси, потреби та болі. Якщо ви дійсно вивчили ЦА і вмієте з нею працювати, продаж буде активним, незалежно від того, що ви пропонуєте, — техніку Apple, яку купує весь світ, або рибальські снасті, потрібні лише невеликій категорії людей.
Аудиторія «Інстаграма» — це переважно молоді та амбітні люди. Вони цінують креатив та ексклюзивність. Якщо ви навчитеся бути з потенційними клієнтами на одній хвилі, взаємодіяти з ними і знаходити точки дотику, правильно подавати свої товари та послуги саме для них, продажі не забаряться. Про пошук ЦА та роботу з нею читайте у нашій статті: Цільова аудиторія в «Інстаграм»: як знайти, визначити та залучити ЦА до Instagram — сервіси для підбору .
Переваги та недоліки продажу товарів через «Інстаграм»
Не лукавитимемо, продажі через «Інстаграм» мають не лише переваги, а й недоліки.
Переваги:
- величезна та надактивна аудиторія соцмережі;
- можливість ефектно продемонструвати та піднести свій товар;
- зручні інструменти для запуску реклами, що таргетується + її порівняно невисока ціна;
- простота в освоєнні соцмережі як торгового майданчика;
- комфортна для обох сторін взаємодія прямо всередині соцмережі.
Недоліки:
- довіра до «Інстаграм»-акаунтів не така висока, як до інтернет-магазинів;
- відсутність корисних інструментів: купівля в кредит на один клік, порівняння товарів, вибір способу оплати, інше (все це доводиться обговорювати особисто);
- ніяких фільтрів та пошуку за каталогом товарів/послуг;
- незручна обробка замовлень, відсутність статистики покупок та іншого (про «Інстаграм»-статистику ми писали окремо ).
Ну і загалом варто сказати, що мало хто приходить до Instagram саме з метою щось купити. Продажі в Інстаграм нерідко спонтанні. А якщо компанія має і повноцінний інтернет-магазин, і профіль в «Інстаграмі», переважна більшість оформлятиме покупку на сайті. Поки що це звичніше та зручніше. Тому багато великих компаній розглядають «Інстаграм» не як торговельну платформу, а як рекламний майданчик та інструмент для комунікації з цільовою аудиторією.
Як почати продавати в «Інстаграм»
Багато новачків роблять одну й ту саму помилку — поспішають. Вони поспіхом створюють профіль, роблять відразу кілька публікацій, швидше запускають таргетовану рекламу (і то не завжди) і чекають, що покупці відразу підуть до них. Це так не працює. Діяти потрібно планомірно і виважено, а не навмання.
Отже, як почати продавати в Інстаграмі? Для початку потрібно зробити три кроки!
Виберіть продукт та оцініть його конкурентне середовище
В першу чергу, ви повинні вирішити, що можете запропонувати аудиторії, щоб це було актуально. Подивіться, що можна продавати в Інстаграмі, а які товари та послуги під забороною. Якщо у вас є готовий бізнес та конкретні пропозиції, це питання вже вирішено. Але якщо ви тільки на початку шляху, краще заздалегідь зрозуміти, що зараз купують найкраще. Як ми й писали вище, це одяг, взуття, аксесуари, handmade-продукція, косметика та інше. Але й конкуренція у цих нішах висока.
Потрібно дивитися не тільки на те, що зараз активно купують, а й подумати, чи зможете ви надавати клієнтам цю продукцію достатньо. А це вже залежить від того, де ви берете товари, - співпрацюєте з виробником по дропшиппінгу, купуєте оптом, виробляєте самі і т.д.
Бувають ситуації, коли новий бренд виходить на ринок із невеликим запасом товару, купує рекламу у блогера або запускає націлення, і різко «вистрілює». Попит миттєво перевищує пропозицію — менеджери не встигають обробляти заявки, покупці довго чекають на свої замовлення, а часом просто не чекають їх. А бренд у результаті замість популярності отримує хвилю критики та негативних відгуків. Тому не поспішайте. Продумайте все.
І не забудьте про конкурентів. Проаналізуйте 5—10 тих, хто працює у вашій ніші, подивіться їхні пости та Stories, зверніть увагу, як вони комунікують з аудиторією, які акції проводять тощо. Не потрібно намагатися скопіювати чужий успішний досвід, але використовувати деякі рішення, щоб підвищити ефективність продажів в «Інстаграм» можна і потрібно.
Оформіть профіль та продумайте візуал
У нас є вичерпна стаття-інструкція з цієї теми: Інтернет-магазин «Інстаграм»: детальна інструкція з оформлення та просування . Розглянемо базові рекомендації:
- Яскрава і контрастна аватарка . Це може бути фотографія, логотип або окремі атрибути. Пам'ятайте, що розмір аватарки маленький. Не варто намагатися вмістити в нього якнайбільше інформації.
- Основні контакти . Вкажіть номер телефону, E-mail, посилання на сайт чи іншу соцмережу, інше.
- Назва магазину . У ньому радимо використовувати ключове слово – завдяки йому вашу сторінку простіше знайти через пошук.
- Розкажіть про переваги . Коротко, ємно, можна з емодзі.
- Використовуйте хайлайти (вічні сторис) . У них можна розмістити все, що ви вважаєте за потрібне, — прайс, каталог товарів і послуг, відгуки клієнтів, процес виробництва та інше.
До речі, для хайлайтів радимо підготувати обкладинки в єдиній стилістиці, щоб ваш профіль виглядав привабливіше.
Складіть контент-план та підготуйте контент
Важливе правило, як ефективно продавати в Інстаграм і підтримувати інтерес аудиторії, — регулярна публікація контенту. А для цього варто підготувати контент-план, у якому будуть структурована тематика постів, дата та час їхньої публікації, інше.
У вашому контент-плані має бути кілька типів публікацій:
- рекламні посади;
- корисна інформація;
- «залаштування» компанії;
- конкурси, акції, знижки;
- пости-мотиватори;
- гумористичні та розважальні пости у вашій тематиці, інше.
Контент-план допоможе вам грамотніше поєднувати різні типи публікацій, комбінувати їх та не забути, що і коли ви хотіли опублікувати.
Як підвищити конверсійність продажів в «Інстаграмі»
Враховуючи всі перелічені особливості продажу в «Інстаграм», ми хочемо дати ще кілька корисних порад, які допоможуть продавати активніше і ефективніше.
Вказуйте максимум корисної інформації та актуальні ціни
Чим менше запитань залишиться у ваших потенційних покупців, тим краще. Розкажіть про найважливіше: про товар або послугу, про вартість, про способи доставки та оплати, інше. Так ви вирішите відразу дві важливі задачі:
- Заощадите собі час і не витрачатимете його на постійні відповіді з одних і тих самих питань.
- Збільшіть кількість замовлень, оскільки, не отримавши достатньо інформації, людина може просто піти з вашої сторінки, а не писатиме в директ і чекатиме відповіді кілька годин або днів, як це буває.
Так що, якщо думаєте, як збільшити продажі в «Інстаграм», спробуйте спочатку додати інформативності та наочності. Іноді це дає чудовий ефект.
Відповідайте оперативно та більше спілкуйтеся з клієнтами
Продовження попереднього пункту. Не примушуйте потенційного покупця чекати. Якщо ви не можете самостійно оперативно відповідати на повідомлення в директі та коментарі, приймати замовлення та обробляти заявки, найміть менеджера (або одразу кількох). Також радимо прочитати нашу статтю: Директ в Інстаграм: що це таке, і як використовувати Direct для просування .
Пам'ятайте, що сучасна людина нетерпляча. А його покупки найчастіше імпульсивні. Якщо ви упустите момент цього «імпульсу», ризикуєте залишитися без замовлення. А якщо довго відповідатимете, швидше за все, клієнт піде до конкурента і купить той же товар у нього.
До речі, наприклад, у Facebook, коли ви пишете в месенджері сторінці магазину, можна побачити інформацію «Зазвичай відповідає протягом…». В «Інстаграм» такого поки що немає, але, найімовірніше, рано чи пізно з'явиться. І коли людина побачить, що ви відповідаєте протягом 5, 10, 20 годин, вона, можливо, вирішить і зовсім не звертатися до вас.
Уточнюйте всі деталі перед відправкою
Краще кілька разів перевірити ще раз склад замовлення, адресу доставки, спосіб оплати, ім'я та номер телефону одержувача, ніж потім намагатися розібратися, де, що і в який момент переплутали. Неуважність до деталей часто призводить до того, що продажі в «Інстаграм» падають. Відправили замовлення не на ту адресу – отримали негативний відгук. Передали кур'єру неправильний номер телефону — витратили свій час, час кур'єра та клієнта. Вислали не те замовлення — понесли витрати на пересилання та повернення. Будьте уважними та уточнюйте все.
Збирайте зворотний зв'язок та публікуйте відгуки передплатників
Реальні відгуки часом кращі за будь-яку рекламу, а їх публікація — одне з важливих правил успішного продажу в Instagram. Радимо також стимулювати своїх клієнтів ділитися відгуками. Наприклад, дарувати невелику знижку на наступне замовлення.
Звичайно, можна піти іншим шляхом і просто «вигадати» відгуки, але ми — за чесний підхід. Та й давайте відверто, куплені відгуки зазвичай надто вже кидаються у вічі.
Ну а для публікації відгуків в «Інстаграмі» найкраще підійдуть ті самі хайлайти (вічні Stories).
Пропонуйте конкурси та акції
Користувачі люблять всілякі спецпропозиції та можливість отримати щось безкоштовно. А ви, у свою чергу, можете використовувати це для просування та підвищення впізнаваності. Запустіть розіграш зі згадками друзів у коментарях, і про вас дізнається велика аудиторія. Якщо ваша пропозиція дійсно стоїть, а профіль, що продає, то багато з них як мінімум підпишуться. А як максимум стануть вашими постійними клієнтами.
Дайте своїм клієнтам цінність
Усі думають про те, як продавати в «Інстаграм», але мало хто запитує, що можна дати безкоштовно, показавши тим самим цінність свого продукту. А це дуже важливий момент. Допустимо, ви продаєте авторський курс з мобільної фотографії. Таких курсів сотні, і у багатьох чудова реклама. Як же залучити аудиторію? Можна подарувати передплатникам кілька безкоштовних уроків або періодично публікувати цікаві лайфхаки з тієї ж мобільної фотографії. Клієнт бачить реальну цінність та розуміє, що за гроші отримає набагато більше. Ваша пропозиція стає для нього набагато цікавішою.
Як ще збільшити продажі в «Інстаграм»
Хочемо нагадати про хештеги. Їх потрібно використовувати, але не надто багато. Щоб не втрачати дорогоцінні знаки у пості (а їх може бути максимум 2200), хештеги краще публікувати у коментарі під постом. Радимо додатково придумати фірмовий хештег, який асоціюватиметься з вашим брендом. По ньому вас можуть знаходити клієнти, а ще його можна використовувати під час проведення конкурсів, робити репости публікацій клієнтів із вашою продукцією та інше.
Не забувайте і про геолокацію у публікаціях — вона також сприяє просуванню. Можна використовувати масфолловінг і маслайкінг, але не перестарайтеся.
І ще одне – не засипайте передплатників публікаціями. 2-3 постів на день більш ніж достатньо. Stories може бути більше, але вони мають бути оригінальними. Не повторюйте одні й самі історії день у день. Тож продажу в «Інстаграм» ви точно не збільшите.
Просувайте товар таргетованою рекламою
У «Інстаграма» досить зручний та зрозумілий рекламний кабінет — налаштувати та запустити таргетовану рекламу можна прямо у додатку. Але ми все ж рекомендуємо використовувати Facebook Ads Manager — він надає набагато більше можливостей і більш гнучкий у налаштуванні. У будь-якому випадку ефективний продаж товарів в Інстаграм без таргетованої реклами сьогодні практично неможливий.
До речі, радимо ознайомитися з нашою статтею на цю тему: Реклама у Instagram: як налаштувати та запустити рекламу в «Інстаграм» . Там на вас чекає детальна інструкція з налаштування та запуску таргетованої реклами.
Залучайте передплатників до сторіс
Instagram впровадив Stories у серпні 2016 року, а вже через два місяці ними користувалося понад 100 мільйонів людей. Сьогодні ж Stories переглядає понад 500 мільйонів користувачів на день. Багато маркетологів і SMM-фахівців небезпідставно вважають, що залучення аудиторії в Stories вже зараз вище, ніж у класичних публікаціях.
Як же залучати передплатників у Stories та як продавати в Instagram ефективніше? Дамо кілька рекомендацій:
- покажіть креативну презентацію товару;
- продемонструйте можливості його використання та інструкцію;
- проведіть конкурс, розіграш чи акцію;
- робіть опитування, голосування, пропонуйте читачам поставити вам запитання через спеціальну форму;
- анонсуйте нові продукти, створюйте інтригу.
До речі, щоб краще залучити аудиторію та підвищити продажі в «Інстаграм», багато власників бізнес-аккаунтів витримають свої ж публікації зі стрічки в Stories. Досить непоганий спосіб привернути більше уваги читачів, хоча є чутки, що «Інстаграм» незабаром заборонить подібні дії. Але поки що все працює – користуйтеся.
Робота з блогерами
Особиста рекомендація популярного блогера може виявитися набагато ефективнішою за звичайну рекламу. Не дивно, що сьогодні продаж товарів в Інстаграм так чи інакше асоціюється з інфлюєнсерами. До того ж це зовсім не обов'язково мають бути топові блогери з багатомільйонною аудиторією. Зараз все більше інтересу у рекламодавців викликають мікроблогери з аудиторією до 100 тисяч передплатників. І на те є кілька причин:
- Вартість реклами у мікроблогера незрівнянно нижча.
- Аудиторія, як правило, більш віддана та лояльна.
- З мікроблогерами часто можна працювати безпосередньо, а не через агентів та посередників.
Якщо ви не готові витрачати реально великі гроші (тисячі та десятки тисяч доларів) на рекламу у зірок «Інстаграма», варто звернути увагу саме на мікроблогерів.
Які помилки заважають продажам
Помилок насправді багато. Ми ж хочемо назвати декілька таких, які зустрічаємо найчастіше і які можуть реально погіршити продажі через «Інстаграм»:
- Публікація контенту, що виключно продає. Це неправильна стратегія, яка дратуватиме навіть найвідданіших клієнтів.
- Відсутність активності у коментарях. Якщо читачі щось запитують у коментарях, треба відповідати. Не ігноруйте свою цільову аудиторію.
- Нестача інформації в «шапці» профілю – способів доставки та оплати, посилань на інтернет-магазин, адрес точок продажу тощо.
- Відсутність будь-якого додаткового просування. Пам'ятайте, що клієнти не прийдуть до вас самі собою.
Останній пункт особливо важливий. Навіть товари, що найбільше продаються в «Інстаграм» не знайдуть своїх покупців, якщо ви не займаєтеся просуванням.
Висновки
Instagram - чудова платформа для продажу, підвищення впізнаваності бренду та взаємодії з цільовою аудиторією. Але її ефективність безпосередньо залежить від того, чи вмієте ви продавати в Інстаграм, використовувати його рекламні можливості, залучати аудиторію і постійно рухатися вперед.
Сподіваємося, наші поради та рекомендації допоможуть вам досягти відмінних результатів та збільшити продаж товарів/послуг. Ну а якщо ви не готові розумітися на всіх тонкощах і хочете отримати гарантований результат, команда SMM-фахівців Elit-Web до ваших послуг !
FAQ
Як продавати через "Інстаграм"?
Технічно вам потрібно тільки створити профіль у соцмережі, і можна розпочинати бізнес-діяльність. Але насправді вам доведеться наповнити аккаунт, опрацювати візуал, скласти контент-план, перевести особистий профіль в бізнес-аккаунт, підв'язати Facebook-сторінку, запустити рекламу та багато іншого. Тому простої відповіді на питання, як продавати в Інстаграмі, не існує.
Що продають в Інстаграмі?
"Інстаграм", як торговий майданчик, надзвичайно універсальний. Тут продають практично все — від біжутерії та кондитерських виробів до побутової техніки, автомобілів та навіть нерухомості. Але є список товарів, продаж яких на майданчику заборонено.
Які найпопулярніші товари в «Інстаграм»?
В «Інстаграмі» чудово продаються косметика, одяг, взуття, аксесуари, різні товари ручної роботи, незвичайні аксесуари, послуги косметологів, стоматологів, майстрів манікюру та педикюру, послуги з доставки їжі та багато іншого.
Залишіть ваші контактні дані.
Будемо раді обговорити ваш проект!