Уявіть ситуацію. У вас власний інтернет-магазин, ви продаєте сертифіковану, якісну продукцію, бізнес розвивається, все йде добре… Як раптом вам повністю блокують акаунт Google Ads та Merchant Center. І ось ви вже не можете запускати рекламні кампанії в Google, додавати дані в Google Shopping і взагалі обмежені у своїх діях.
Погодьтеся, ситуація вкрай неприємна, вона може серйозно нашкодити бізнесу. А головне, не зовсім зрозуміло, за що акаунт був заблокований і як зняти блокування.
Сьогодні ми з вами поговоримо саме про те, чому ваш акаунт Google Ads і Merchant Center можуть заблокувати і як вирішити проблему. Для наочності розповімо, як допомогли розблокувати акаунт нашого клієнта. Впевнені, що буде цікаво та корисно!
Чому можуть заблокувати акаунт Google Ads та Merchant Center: головні причини
Як правило, блокування акаунта Гугл Реклама відбувається не просто так, і для цього є справді серйозні підстави. Ось перелік найчастіших причин:
- Підроблені товари. Якщо ви продаєте продукцію, яка порушує права інтелектуальної власності (наприклад, підробки або репліки брендових виробів), ваш акаунт може бути заблокований за порушення політики Google щодо підроблених товарів.
- Підозрілі платежі. Якщо ви використовуєте вкрадені або недійсні дані кредитної картки для оплати реклами, ваш акаунт може бути заблокований за шахрайство.
- Обхід системи. Якщо ви намагаєтеся обійти правила Google Ads, наприклад, публікуючи рекламу з забороненим контентом, використовуючи прихований текст або перенаправлення на інші сайти, акаунт можуть заблокувати за обхід системи.
- Невідповідність фіду. Якщо ви надаєте неправильну або неповну інформацію про свої товари у фіді Google Merchant Center (наприклад, ціни, наявність, описи або зображення), можливе блокування за невідповідність фіду.
- Порушення політики. Якщо ви продаєте товари або послуги, які заборонені або обмежені Google Ads (наприклад, алкоголь, ліки, азартні ігри або зброя), то блокування також буде цілком ймовірним.
Також часом причина того, що заблокували акаунт Гугл Адвордс і Мерчант Центр, полягає в низькій якості самого сайту та реклами, які не відповідають очікуванням користувачів. Наприклад, повільне завантаження, неопрацьований дизайн, помилки чи нерелевантний контент. Блокування з цієї причини трапляються не так часто, але виключати їх повністю все ж таки не варто.
Але що робити, якщо ваш акаунт вже заблокували?
Блокування Google Ads — не вирок: розбираємось, як зняти блокування акаунта на реальному прикладі
Отже, до нас звернувся клієнт — інтернет-магазин STOREinUA, який продає сертифіковані (це важливо) товари, але все ж таки його акаунт заблокували більш ніж на рік на підставі «Продаж підроблених товарів». З офіційною інформацією про цю причину блокування можна ознайомитись в Довідці Google.
Акаунт STOREinUA був заблокований під час співпраці інтернет-магазину з іншим агентством із просування. А далі жодна компанія чи студія не могла допомогти розблокувати його.
Ми ж взялися за це завдання та (спойлер) домоглися розблокування. Але, зізнаємося, робота була справді комплексною.
Ну, а тепер по черзі!
Якщо ваш акаунт Google Ads заблокували, ви можете використовувати нашу стратегію, щоб виправити це. Далі — наш власний досвід.
Етап №1. Аналіз рекламних кабінетів Google Ads та Merchant Center
Ми почали з аналізу кабінету клієнта в Merchant Center, оскільки його заблокували відразу. Вивчили налаштування, товарний асортимент, наповнення атрибутами, фід даних, повідомлення та попередження, які надходили на пошту.
Відразу після цього перейшли до аналізу рекламного кабінету, щоб побачити, яку рекламу запускали з акаунта клієнта, які категорії, товари та бренди просувалися.
На цьому етапі ми вже усунули низку виявлених проблем, які рекомендував виправити сам Google. Але цього, звісно, було недостатньо для розблокування. Тому ми почали рухатись далі.
Етап №2. Комплексний аналіз сайту
На цьому етапі ми заглибилися у вивчення сайту — товарів, категорій, описів та іншого контенту. І тут вже виявилася цікава деталь. У текстах ми знайшли багато таких слів, як «копія», «імітація», «дублікат», «аналог» тощо. Важливо те, що контекстно йшлося не про копії товарів, репліки тощо. Просто алгоритми Google працюють у такий спосіб, що можуть виривати слова та фрази з контексту, інтерпретуючи їх по-своєму. І ось ми вже бачимо одну з причин блокування акаунта.
Крім того, ми виявили картки товарів із використанням таких слів, хоча при переході на ці позиції отримували помилку 404. Ймовірно, товари приховали, або ж це недоробки на самому сайті, і їх все ще можна було знайти через пошук. Все це ми разом із клієнтом почистили та видалили, провели «косметичні роботи».
Ще один спірний момент, який ми виявили, — можливість оплати на сайті криптовалютою. Ми не були впевнені, що це могло стати причиною блокування, але для перестрахування приховали такий варіант оплати на етапі апеляції.
Далі ми активно зайнялися товарним фідом та його наповненням:
- Перевірили атрибутику та виявили, що в поточних фідах не було основних атрибутів, які підтверджують оригінальність товару:
Ці атрибути значно допомагають у вирішенні таких проблем. Для Гугла це підтвердження оригінальності товару. Для нас — ще один крок до розблокування.
- Оскільки у клієнта продаються ще й вживані товари, їх, відповідно, необхідно виділяти додатковим атрибутом. Так ми і зробили.
- Останнім етапом було заповнення товарного фіду з атрибутами. Нагадуємо, що для Гугла це дуже важливо. Простими словами, чим більше інформації ми надаємо про товари, тим якісніше пошуковик у результаті підбирає нам ЦА + значно покращує індексацію, позиції видачі та ефективність просування загалом.
Додаткові відомості про правильне заповнення атрибутів можна знайти тут.
Також ми скоригували формат фіду. Згідно зі специфікацією Atom 1.0 він повинен починатися з:
У фіді клієнта не було першого рядка, тому потрібно було це виправити та оновити фід.
До того ж виявились помилки в текстах, які іноді викликані машинним перекладом із російської на українську мову. Наприклад, на скриншоті нижче ви бачите, що перекладач переклав «шлюб» як «брак», хоча йдеться саме про брак товару. Подібні дрібниці ми також виправили.
Етап №3. Вирішення виявлених проблем та розблокування
І ось після виправлення всіх перерахованих вище недоліків ми сформували коректний фід даних, провели додаткові роботи щодо кабінету Мерчант Центру, підтвердили номер телефона, додали правильні відомості про компанію, під'єднали всі необхідні типи трафіку (товарна видача, безкоштовна видача в картинках, динамічний ремаркетинг) і, нарешті, подали перший запит на апеляцію.
Розгляд апеляції зайняв менше ніж добу!
Вже наступного дня ми отримали схвалення відразу щодо кабінетів Google Ads та Merchant Center. Всі рекламні активності були повністю розблоковані, і ми фактично вивели акаунт клієнта з чорного списку. Комплексний підхід дав результат! Клієнт знову може працювати з рекламою, просувати свої товари та послуги.
Ми здобули новий цінний досвід, а ви тепер знаєте, що робити, якщо заблокували акаунт Гугл Адвордс.
Ми проробили справді велику та копітку роботу над цим проєктом. Окремо хочемо подякувати клієнту, оскільки він оперативно впроваджував усі наші правки в процесі. А їх було багато!
Спільними зусиллями нашої команди та команди STOREinUA ми за досить короткий проміжок часу змогли розблокувати акаунт Google Ads та Merchant Center, повернули клієнта в роботу та допомогли йому рухатися далі після цілого року простою через блокування.
Владислав Захаревич, Head of PPC Elit-Web
Зрозуміло, наш кейс — це один із безлічі прикладів. Але, можливо, якщо й вам у Google Ads та Google Merchant Center заблокували акаунт, цей досвід та інформація допоможуть зняти блокування та знову ефективно просуватися за допомогою рекламних інструментів Google. Так, це справді копіткий процес, який вимагає посидючості, уваги до деталей та готовності швидко виправляти виявлені недоробки. Але результат того вартий!
Залишіть ваші контактні дані.
Будемо раді обговорити ваш проект!