У сучасному світі присутність в інтернеті стала ключовим фактором для розвитку будь-якого бізнесу. Однак важливо не тільки створити вебсайт, але й грамотно його просувати, дотримуючись правил і рекомендацій пошукових систем. Якщо ж ними знехтувати, є всі шанси потрапити під санкції чи навіть у бан в Гуглі. І це може стати справжньою катастрофою для бізнесу, оскільки відновлення репутації та позицій сайту після подібних інцидентів часто потребує значних зусиль та часу. А іноді це зовсім неможливо. Як перевірити сайт на бан, і що робити, якщо це сталося, розповідаємо далі.
Що таке бан сайту в Google
Перш ніж розповідати, як перевірити сайт на блокування, зупинимося на тому, що являє собою бан. Простими словами, це найвища міра покарання за недотримання правил пошукової системи. Механізм дії полягає в тому, що Google заносить сторінки або весь сайт до так званого чорного списку. Пошукові роботи перестають сканувати та оновлювати інформацію про вебресурс у базі даних Google, і він випадає з індексу. Крім того, забанений сайт не бере участі в ранжуванні. І навіть якщо сторінки залишилися в індексі, вони не відображатимуться в результатах пошуку.
Бан буває двох типів: тимчасовий та постійний. Перший може тривати від кількох днів до кількох місяців залежно від серйозності порушення та швидкості усунення проблем. Постійний бан, як випливає з назви, не має терміну давності та фактично означає повне виключення сайту Google на невизначений час.
У чому різниця між санкціями та баном
Санкції — це м'якші заходи покарання. Вони можуть виражатися у зниженні позицій сайту у видачі чи виключенні окремих сторінок з індексу. Наприклад, якщо Google виявить, що на вашому ресурсі є сторінки з неунікальним контентом, він може застосувати санкції саме до них, але не зачіпати весь сайт.
Припустимо, ваш інтернет-магазин займав перше місце за запитом «купити кросівки для бігу». Але через надмірне використання ключових слів Google наклав санкції та знизив його до 20 позиції.
Перевіряємо домен на бан
Тепер перейдемо до головного — як перевірити домен на бан. Розповідаємо про основні способи.
Проіндексовані сторінки
Щоб перевірити сайт на блокування, потрібно звернути увагу на кількість проіндексованих сторінок. Для цього введіть у пошук Google команду site:, і одразу після неї, без пробілу, — адресу вашого сайту, наприклад, site:elit-web.ua. Результати цього запиту покажуть вам усі проіндексовані сторінки.
Якщо ви помітите значне зменшення кількості, порівняно з тим, що було раніше, це може вказувати на застосування санкцій. У випадку, якщо пошук не видає жодних результатів по вашому сайту, це може означати, що вебресурс повністю забанений пошуковиком.
Брендовий запит
Також перевірити сайт на бан у Google можна, використавши унікальний брендовий запит. Припустимо, «меблі Дубок». Якщо в пошуковій видачі відсутні посилання з назвою цього бренду, найімовірніше, сайт заблокований. Цей спосіб перевірити сайт на бан Гугла також може бути корисним, якщо ви купуєте ресурс.
Ручні заходи
Крім цього, щоб перевірити домен на бан в Гуглі, можна використовувати інструмент Google Search Console. Відкрийте панель керування та знайдіть розділ під назвою «Заходи, прийняті вручну». Якщо Google виявив проблеми та застосував будь-які обмеження, тут ви побачите детальне повідомлення про це.
Якщо ваш ресурс відповідає вимогам Google і не підлягає санкціям або блокуванню, відображатиметься така інформація:
Вхідний трафік
Також перевірити бан на сайт можна, звернувши увагу на вхідний трафік. Різке просідання або обнулення зазвичай вказує на те, що у вебресурсу проблеми. Але ми радимо додатково перевірити блокування сайту, переконавшись у правильності роботи файлу robots.txt. Іноді трафік просідає через те, що сторінки помилково виявляються прихованими від індексації.
За що можна отримати бан
Тепер, коли ви знаєте, як перевірити домен на бан, розберемося, за що його можна отримати. Важливо відзначити, що Google блокує вебресурси лише за серйозні порушення своїх правил. До них можуть належати:
- використання «чорних» методів SEO-оптимізації;
- розміщення шкідливого контенту чи вірусів;
- масовий спам або накрутка посилань;
- публікація плагіату чи порушення авторських прав;
- створення сайтів-одноденок чи майданчиків із низькоякісним контентом.
Якщо перевірка домену на бан у Гуглі показала, що сайт заблокований, необхідно діяти за таким алгоритмом.
Як вийти з-під бану
Перше, що потрібно зробити, — визначити причину блокування. Проаналізуйте свій вебресурс на наявність унікального контенту, спам-посилань, технічних помилок. Далі виконайте таке:
- Усуньте всі порушення. Видаліть спамні посилання, додайте унікальний, корисний контент, виправте технічні помилки.
- Поліпшіть якість сайту. Попрацюйте над юзабіліті та швидкістю завантаження сторінок.
- Підготуйте звіт про виконану роботу. Складіть докладний документ, який описує всі виявлені проблеми та вжиті заходи щодо їх усунення.
- Подайте заявку на перегляд. Використовуйте Google Search Console для її надсилання. Додайте підготовлений звіт і поясніть, чому ваш сайт тепер відповідає вимогам.
Процес розгляду може тривати від кількох днів до кількох тижнів.
Підіб'ємо підсумки
Вихід з-під бану — процес складний і тривалий. Він вимагає терпіння, ретельної роботи та суворого дотримання правил Google у майбутньому. Запобігти блокуванню набагато простіше, ніж намагатися відновити репутацію сайту після застосування санкцій. Тому завжди варто дотримуватися білих методів оптимізації та створювати якісний, корисний для користувачів контент.
Залишіть ваші контактні дані.
Будемо раді обговорити ваш проект!