Поділіться
Зміст

    11 березня 2021 року на NFT-аукціоні було продано колаж зображень американського художника Майка Вінкельманна під назвою Everydays: The First 5000 Days. Цифрове зображення у форматі JPEG із роздільною здатністю 21 069×21 069 пікселів пішло з аукціону за колосальну суму — 69,34 мільйона доларів. І тут почалося…

    Весь світ заговорив про NFT. Фотографи, художники та блогери кинулися на NFT-майданчики у прагненні повторити успіх Майка Вінкельманна. При цьому багато хто навіть не розуміли до кінця, що таке NFT, у чому його суть і як усе це працює. Для багатьох NFT це все ще картинки в інтернеті, за які хтось платить нечувані гроші, при цьому їх можна подивитися і скачати безкоштовно.

    NFT черговий тимчасовий хайп

    Ми вирішили не оминати цю тему і розібратися в питанні детальніше, запросили експертів, а тепер готові поділитися цікавою та корисною інформацією з вами.

    Що таке NFT

    NFT (non-fungible token) - невзаємозамінний токен, кожен екземпляр якого унікальний. Це цифровий криптографічний сертифікат, що підтверджує володіння тим чи іншим активом. NFT не захищає сам актив від копіювання, але закріплює право володіння оригінальним екземпляром.

    Фактично NFT-токеном може бути будь-який цифровий актив: музика, зображення, віртуальний ігровий предмет, GIF-анімація або твіт. Прецедент уже є: Джек Дорсі, співзасновник та гендиректор Twitter, продав свій перший твіт за 2,9 мільйона доларів.

    Що таке NFT

    Як створюється NFT

    Як створюється NFT - коментар експерта

    Хто створює NFT

    За великим рахунком створити NFT-токен може будь-хто. Якщо максимально коротко описати цей процес, варто виділити три етапи:

    1. Ви створюєте або берете готовий цифровий об'єкт: картинку, трек, фотографію, інше.
    2. Реєструєтеся на спеціальному маркетплейсі, такому як Rarible, OpenSea або іншому.
    3. Закачуєте цифровий об'єкт на вибраний маркетплейс із описом та ціною.

    Тільки враховуйте, що більшість маркетплейсів бере комісію, часом досить немаленьку.

    Популярність NFT в Україні

    В Україні вже є компанії, які продають власні NFT-токени. Про одну з них ми розповімо далі. А поки що пропонуємо поглянути на картину в цілому. Наскільки сама тема NFT актуальна та популярна у нас?

    NFT у Google Trends

    Достатньо переглянути статистику зростання популярності пошукового запиту NFT за допомогою інструменту Google Trends, щоб побачити прогрес за останні 12 місяців неозброєним оком:

    NFT у Google Trends

    Цікаво, що по регіонах та окремих містах динаміка популярності запиту дуже відрізняється. Серед міст лідирують Київ та Севастополь, а серед регіонів – Івано-Франківська, Львівська, Київська, Одеська та Харківська області.

    Google Trends

    На наступному скріншоті можна побачити аналіз пошукової видачі:

    На наступному скріншоті можна побачити аналіз пошукової видачі

    Ми бачимо, хто в топі на даний момент, загальна кількість доменів, охоплення семантики, топ ключів і скільки посилань проставлено на ці ключі. Неозброєним оком можна помітити, що ніша на запити NFT в Україні ще не дуже зайнята. Відповідно є всі шанси закріпитися в ній, діючи на випередження.

     

    Статистика за запитами NFT у пошукових мережах

    Досить показові статистичні дані демонструють сервіс для управління видимістю сайтів Semrush.

    По-перше, ми бачимо, що порівняно з іншими країнами Україна суттєво відстає за кількістю запитів. Але водночас загальна динаміка позитивна.

    Статистика за запитами NFT у пошукових мережах

    По-друге, помітно, що пошуковий запит — це NFT. А ось більш вузькотематичні та низькочастотні запити користувачі вводять набагато рідше.

    основний пошуковий запит – це NFT

    По-третє, поки що основний трафік із пошуку одержують інформаційні ресурси, які просто знайомлять читача з темою NFT, але нічого де-факто не пропонують.

    основний трафік із пошуку отримують інформаційні ресурси

    NFT та e-commerce

    Ми звернулися за консультацією до експерта в темі NFT Руслана Колодяжного, CTO у Wirex (FinTech), і задали кілька ключових питань про NFT та e-commerce.

    NFT та e-commerce

    1) Як можна використовувати NFT в e-commerce і чи є у цьому сенс?

    «Як приклад: компанія може продавати NFT безпосередньо та/або прикріплювати до товарів, щоб у них був цифровий слід, продавати віртуальні товари, використовувати NFT як універсальну карту знижок. Варіантів дуже багато, у тому числі неочевидних: NFT як винагорода за участь в опитуваннях або бета-тестуванні, поширення NFT раннього доступу для створення додаткового галасу навколо продукту, продаж цифрових активів, впровадження нетипової програми лояльності, використання NFT як «ключів доступу» до ексклюзивних товарам, послуг та сервісів».

    2) Як інтернет-магазини можуть залучити клієнта через NFT?

    «Наразі практикується такий цікавий формат, як NFT-дропи. Компанія робить розсилку NFT, які потім можна використовувати як бонусні картки, ключі для знижок і т. д. По суті, NFT-токен може служити картою знижок, тільки віртуальною — в блокчейні».

    3) У яких продуктових лінійках NFT то, можливо ефективним способом просування?

    «Так практично у всіх. Але переважно у тих, що пов'язані з віртуальними товарами: комп'ютерними іграми, мистецтвом, програмним забезпеченням та іншим».

    Ніші, які вже використовують NFT

    Прямо зараз NFT-токени застосовуються в нішах мистецтва, моди, будівництва та навіть рітейлу. Але поки що в багатьох випадках це переважно спосіб хайпанути на популярній темі, ніж реальні кроки для розвитку бізнесу.

    У 2021 році Pringles, Coca Cola та Taco Bell випустили свої NFT-токени, щоб бути у тренді та привернути увагу. Підсумок — тонна безкоштовних згадок та публікацій у новинах.

    Модний будинок Danit Peleg продає «викрійки» свого одягу у форматі NFT, який можна роздрукувати на 3D-принтері.

    Популярний на Заході серіал Stoner Cats взагалі спонсорується глядачами через покупку NFT і, по суті, існує за цей рахунок.

    До речі, вітчизняний ринок також не відстає від трендів. У квітні 2021 року мережа супермаркетів «Сільпо» виставила на продаж цифрові малюнки у вигляді NFT-токенів: гречаний багет, цукерки «Вулкан», курячі яйця та інше. Знову ж таки, це зроблено не з метою отримати якісь значні доходи, а виключно як інфопривід.

    Масштабування бізнесу через NFT

    Масштабування бізнесу через NFT - коментар експерта

    Висновки: NFT сьогодні

    Що ж таке NFT нині — просто хайпова тема, яку через кілька місяців усе забудуть, чи справді нове слово в e-commerce? Дати однозначну відповідь складно.

    Ми бачимо, що для багатьох компаній NFT — це поки що швидше інструмент хайпу, ніж щось корисне і потрібне. З іншого боку, NFT, як і криптовалюти, це абсолютно нові можливості для бізнесу (і не тільки). А новини з цієї теми летять буквально одна за одною. Тільки за попередні кілька днів ми довідалися, що Ubisoft запускає власний NFT-маркетплейс на блокчейні Tezos. Водночас, Blockchain.com анонсує свій маркетплейс і планує запуск вже найближчими тижнями. А у метавсесвіті тим часом продали NFT-мегаяхту за нечувані 650 000 доларів. До речі, ось вона:

    Висновки: NFT сьогодні

    Хайп, безумовно, вщухне. До цього моменту NFT-токени можуть стати незамінним інструментом у e-commerce. Тому за цією темою стежити безперечно варто. Є передчуття, що попереду ще дуже багато цікавого!

    У Вас залишились запитання?
    Наші експерти готові відповісти на них.
    Залишіть ваші контактні дані.
    Будемо раді обговорити ваш проект!
    Отримати консультацію
    Наш менеджер зв'яжеться з Вами найближчим часом