Поділіться
Зміст

    Одні зі значних показників ранжування сайту в пошуку – це його авторитетність та наявність зворотних посилань з інших інтернет-ресурсів. Якщо раніше пошукові системи оцінювали в основному, скільки таких посилань веде на сайт або на сторінку, то зараз значно більшу роль відіграє їхня якість. Якщо маса посилань буде створена некоректно, це тільки нашкодить вашому проєкту, підведе його під фільтри пошукових систем. Щоб подібного не допускати, потрібно регулярно проводити ретельний аналіз посилань та уважно підходити до такого способу просування.

    Як перевірити посилання на сайт

    Навіщо робити аналіз сайту на зовнішні посилання

    Лінкбілдинг — важлива частина SEO-просування сучасного сайту. Без хорошої маси посилань неможливо вийти на топові позиції в пошуковій видачі, навіть якщо ваш сайт відмінно оптимізований. Наївно вважати, що інші ресурси раптом почнуть активно посилатися на вас, наводити трафік і посилювати масу посилань. Ще наївніше сподіватися, що вся ця маса буде якісною.

    Вхідні посилання

    Комплексний аналіз беклінків дозволяє вирішити відразу кілька важливих завдань:

    1. Побачити, хто і в якому контексті на вас посилається. Наприклад, своєчасно знаходити негативні відгуки та відпрацьовувати їх. Або бачити замовні публікації конкурентів, покликані погіршити ваші позиції. Це в наш час не рідкість.
    2. Виявити спамні посилання на сумнівні ресурси. Це також можуть бути витівки конкурентів. Їх потрібно видаляти спеціальними інструментами, інакше незабаром ваш сайт може бути заблокований.
    3. Перевірити беклінки, анкори та те, який текст знаходиться поруч із посиланнями. Якщо посилання використане в неправильному контексті або застосовано атрибут nofollow, результату від нього буде мало.
    4. Проаналізувати стан профілю посилань сайтів-конкурентів. Цей аспект може дати відповідь на питання, чому вони перебувають вище в пошуку.
    5. Виключити всі погані посилання, що ведуть на ваш сайт, і надалі продовжувати цю роботу.

    Далі цілком логічним є питання: як подивитися зовнішні посилання сайту? Вручну це зробити неможливо. Встежити, хто і де згадує ваш ресурс в інтернеті, фізично неможливо. На щастя, для цього створено безліч спеціальних сервісів, які значно спрощують завдання. Причому деякі з них є безкоштовними.

    Як дізнатися кількість посилань на сайт?

    Існує багато сервісів, що дозволяють аналізувати зворотні посилання (кількість, якість та інші параметри). З їх допомогою можна провести комплексний аналіз посилального профілю та в разі потреби вжити відповідних дій: кинути більше сил на нарощування посилальної маси або видалити погані посилання, щоб проєкт не був заблокований через це.

    Далі ми розглянемо, як перевірити посилання на сайт, використовуючи платні та безоплатні сервіси.

    Безкоштовні сервіси для перевірки беклінків

    У використанні таких інструментів є нюанс. Перевірка зворотних посилань за допомогою таких сервісів дещо обмежена за своїми функціями (порівняно з платними аналогами). Наприклад, не скрізь можна вивантажити список посилань, за ними не можна перейти або сервіс просто знаходить не всі беклінки. Іноді це некритичні проблеми, але часом подібні обмеження та неточності в роботі допускати не можна.

    Google Search Console

    Зручний і повністю безкоштовний інструмент від Google, за допомогою якого ви можете дізнатися про особливості посилання профілю вашого проєкту. Єдиний нюанс – GSC дозволяє отримувати дані, пов'язані з просуванням саме у цій пошуковій системі. Зібрана інформація зручно вивантажується в Google Таблиці, де її легко комбінувати і сортувати.

    Починають роботу з посиланнями, що ведуть на сайт, в Google Search Console в однойменному розділі.

    Google Search Console

    У ньому видно інформацію про кількість вхідних посилань і про домени-донори. Для цього переходять до вкладки «Додатково».

    Достатньо перейти до підрозділу Додатково

    Цей сервіс може стати джерелом даних про найпопулярніші сторінки для зовнішніх беклінків, про анкори. Тут також є інша корисна інформація.

    Дізнатися найбільш поширені тексти посилань

    Головні переваги Google Search Console – це повністю безкоштовний функціонал та досить гарна інформативність. З недоліків можна назвати відсутність графіка визначення динаміки зростання, обмежений набір звітів і неможливість працювати з історичними даними. Аналізувати масу посилань конкурентів за допомогою GSC теж не вийде.

    Link-explorer

    Досить функціональний та зручний сервіс, за допомогою якого можна перевірити зворотні посилання на сайт. Інструмент допомагає:

    • переглядати посилання на будь-який сайт;
    • вивчати беклінки конкурентів;
    • знаходити непрацюючі посилання;
    • бачити рейтинг спаму;
    • перевіряти авторитетність доменів;
    • аналізувати текст анкорів та ін.

    Зверніть увагу! Link-explorer надає 30-денний безкоштовний пробний період. Але для реєстрації необхідно ввести номер банківської картки. Будьте уважні, тому що через місяць Link-Explorer почне знімати з вас гроші за використання.

    Link-explorer

    Платні послуги для аналізу посилань

    Якщо проведений аналіз безкоштовними інструментами не дав всієї необхідної вам інформації, саме час придивитися до платних аналогів. Вони дозволяють перевірити зворотні посилання ретельніше і отримувати вичерпні звіти.

    Serpstat

    Зручний сервіс, в якому можна проводити комплексний аналіз посилального профілю сайту. Serpstat має безкоштовну версію, але її функції обмежені. Для повноцінної роботи потрібно сплатити доступ до преміум-функцій. Стартує вартість користування інструментом із $69 на місяць. Вам буде доступно практично все, щоб зрозуміти ситуацію із зовнішніми посиланнями вашого сайту та порівняти її з даними конкурентів.

    Serpstat

    Для подальшого аналізу можна зібрати дані про:

    • домени-донори;
    • анкори;
    • рейтинг сторінок сайту за кількістю зовнішніх посилань.

    Наші фахівці зазначають, що на сьогодні із сервісом Serpstat досить зручно працювати. До того ж він активно розвивається. Недоліків, крім не найнижчої ціни, можна назвати всього два. Serpstat не показує посилання через редиректи, в ньому немає графіка приросту посилальних доменів.

    Ahrefs

    Ще один популярний платний сервіс, але з вищим прайсом – від $99 на місяць (тариф Lite). Натомість Ahrefs пропонує 7 днів безкоштовного пробного доступу. Сервіс оперативно виявляє нові беклінки та включає їх у звіти. З переваг: є можливість згенерувати графік, що показує, як росте маса сайту за певний період (можна встановити самостійно — за місяць, рік і більше).

    Ahrefs

    У «Хмарі анкорів» (це ще один інформативний інструмент) видно, наскільки посиланий профіль заспамлений анкорними посиланнями.

    До переваг Ahrefs можна віднести швидкість виявлення нових беклінків, велику кількість корисних звітів, інформативні графіки та загальну актуальність даних. До мінусів віднесемо хіба що ціну. Вона вища, ніж у багатьох аналогів. Але ціна себе виправдовує.

    Semrush

    Досить популярний сервіс, що надає багато корисної інформації щодо зворотних посилань не тільки вашого сайту, а й ресурсів конкурентів.

    Semrush

    Можна перевірити беклінки як нові, так і втрачені. Причому за різний час: три місяці, рік чи весь період.

    Побачити нові та втрачені беклінки

    Щоб отримати доступ до сервісу, потрібно оформити передплату щонайменше за $99 щомісяця. Для початкового ознайомлення з функціями Semrush діє пробний період на 7 днів.

    Серед переваг сервісу: гнучкий інтерфейс, різнопланові дані про стан посилального профілю, його динаміку. Деякі фахівці зазначають, що не вистачає інформації про посилання, налаштовані через редирект.

    MajesticSEO

    Фахівців приваблює доступ до 11 різних секцій, які розкривають практично все про профіль веб-ресурсу. Основні функції Majestic сконцентровані у Site Explorer. Тут візуалізується стан з беклінками, при цьому використовується інструмент, що оцінює їх якість (Trust Flow) і кількість (Citation Flow).

    Крім перерахованого інструментарію, користувачу доступний ряд додаткових функцій: «Свіжий Індекс», генератор ключових слів, посилальний граф, Link Context, Keywords Checker та ін. За передплату доведеться заплатити $49,99 на місяць.

    MajesticSEO

    Як отримати зовнішні посилання на сайт?

    Існує кілька ефективних способів, щоб отримати вхідні посилання із зовнішніх майданчиків:

    • купівля через численні біржі та послуги автоматизації продажів;
    • розміщення у каталогах, рейтингах;
    • просування статтями;
    • крауд-маркетинг;
    • публікації у соцмережах.

    Ми не будемо детально розписувати кожен із способів, тому що в блозі Elit-Web вже є вичерпна стаття на цю тему: «Зовнішні посилання». Рекомендуємо ознайомитись, щоб отримати багато корисної інформації.

    Як зробити аналіз посилань конкурентів?

    Аналіз зворотних посилань сайту конкурента допомагає компаніям удосконалювати власні стратегії. Він включає визначення нових можливостей маркетингу, розвитку та бізнесу. Ця робота виявляє недостатньо обслуговувані області ніші, дає стимули для мозкового штурму та бізнес-планування.

    Як ми згадували вище, перевірка зворотних посилань є наріжним каменем будь-якої стратегії SEO та складання програми розвитку свого інтернет-маркетингу. Беклінки є своєрідним сигналом для пошукових систем, що інші ручаються за ваш контент.

    На старті цього етапу роботи ретельно відберіть компанії, сайти яких ви вивчатимете. Вибір суперників, з якими ви насправді не вступаєте в конкуренцію, може призвести до великого розчарування та непотрібних втрат.

    Основні сервіси, які найкраще заточені на конкурентний аналіз зовнішніх посилань, — це Ahrefs і Majestic.

    Наприклад, в Ahrefs це можна зробити так:

    1. Введіть URL-адресу конкурента.
    2. У меню зліва натисніть backlinks.
    3. Виберіть one link per domain.

      Як зробити аналіз посилань конкурентів

    4. Далі експортуйте дані до Звіту та переведіть у Гугл Таблиці.

    Повторіть процес для кожного сайту-конкурента

    Повторіть процес для кожного сайту-конкурента.

    Аналогічно можна проаналізувати і анкори. Це є тут.

    Аналогічно можна проаналізувати і анкори

    SEO-фахівець-початківець обов'язково зіткнеться з тим, що дані про посилальний профіль конкурентів, отримані за допомогою різних сервісів, будуть відрізнятися. Ще складніше зрозуміти, яку стратегію використовують різні компанії. Відповісти чітко на питання, як перевірити вхідні посилання на сайт конкурентів і проникнути в їхню унікальну стратегію, можна за допомогою системного підходу та досвіду. Послугу з аналізу якості вхідних посилань конкурентів та розробки власної стратегії посилань пропонують фахівці Elit-Web.

    Як перевірити якість посилань

    У SEO-спільноті є найпростіше правило: якість посилання = якість донора. Ми розглянули кілька популярних інструментів для оцінки беклінків. Використовуючи 1–2 з них, цілком можна отримати об'єктивну картину, зрозуміти, у якому напрямку рухатися далі.

    Усім, хто не готовий покладатися лише на алгоритми сторонніх платформ, але бажає краще розібратися в питанні, хочемо дати кілька порад. Для початку потрібно врахувати базові параметри донора, які показуються більшістю перелічених сервісів, — ТРАСТ і СПАМ. Саме вони найкраще характеризують донора:

    Як перевірити якість посилань

    Але ви і без будь-яких додаткових інструментів можете оцінити якість донора та зрозуміти, чи варто мати з ним справу. До найбільш серйозних «тривожних дзвіночків» належать такі:

    1. На сайті відсутня сторінка контактів або вона заблокована, перейти на неї не виходить ні у який спосіб.
    2. Інформація, для якої призначено сайт, давно не оновлювалася. Наприклад, якщо це портал новин, але остання новина на ньому опублікована тиждень, місяць, півроку тому і т. д.
    3. Переважна кількість контенту на сайті не відповідає його тематиці. Коли ресурс, наприклад, присвячений подорожам, а у нього в блозі статті про те, як правильно шпаклювати стіни, висновки напрошуються самі собою.

    Ще однією ознакою поганого донора є відсутність органічного трафіку (є лише прямі заходи). Хоча б невеликий трафік із пошуковиків має бути.

    Висновки

    Перевірка зовнішніх посилань — це не надмірність, а необхідність. Якщо ви виявите погані беклінки, варто зайнятися їх чищенням. Це трудомістка справа, яка потребує знань. Тому краще довірити роботу з масою посилань фахівцям, які все зроблять правильно і точно не нашкодять вашому ресурсу.

    У Вас залишились запитання?
    Наші експерти готові відповісти на них.
    Залишіть ваші контактні дані.
    Будемо раді обговорити ваш проект!
    Отримати консультацію
    Наш менеджер зв'яжеться з Вами найближчим часом