0-800-759-750
Ми на зв'язку с 7:00 до 24:00
office@elit-web.ua

Крауд-маркетинг – швидкий, недорогий та ефективний інструмент просування

Поділіться
Зміст

    Крауд-маркетинг

    Найкраща реклама - це та, яка не виглядає, як реклама. Сучасна людина легко визначає, коли їй намагаються щось продати. І чим нав'язливіше це роблять, тим менше шансів на успіх.

    Якщо звична реклама не працює, як тоді просувати товари та послуги?

    Рішення є. Це крауд-маркетинг!

    Сьогодні ми хочемо детально розібрати, що таке crowd marketing, у яких ситуаціях він використовується, для чого потрібний крауд-маркетинг сучасному бізнесу. Буде цікаво та корисно.

    Що таке крауд-маркетинг

    Крауд-маркетинг – це залучення цільової аудиторії за допомогою коментарів на різних відвідуваних майданчиках: форуми, блоги тощо. Вони містять позитивну інформацію про компанію, товар чи послугу, посилаються на сайт.

    Для розміщення такої інформації вибираються майданчики, де є велика концентрація представників цільової аудиторії. Наприклад, рекламувати СТО слід на автомобільному форумі, а товари для дітей — в умовній спільноті під назвою «Мамочки міста N».

    Коментарі на форумах розміщуються не від представника компанії, а як повідомлення самих учасників блогу. Тому важливо ретельно обирати тему, в якій публікуватиметься такий коментар, та не використовувати пряму рекламу.

    Ще одна важлива особливість крауд-маркетингу в тому, що він дозволяє отримати посилання на сайт. А це дуже важливо для просування в пошукових системах, особливо в Google.

    Зараз такі посилання впливають на позиції набагато менше, ніж на піку популярності крауд-маркетингу, оскільки більшість майданчиків автоматично відзначає їх атрибутом nofollow, забороняючи пошуковим роботам переходити ними. Якщо користувачі приходять на сайт за посиланнями, вони враховуються в ранжируванні. Крім того, такі посилання потрібні для зовнішньої оптимізації, щоб збалансувати анкорний лист, зробити його природнішим.

    Що таке крауд-маркетинг

    Як працює crowd marketing?

    Щоб зрозуміти, для чого потрібен крауд-маркетинг, чого очікувати від нього як рекламний інструмент, необхідно розібратися в принципах роботи. Порядок його застосування можна умовно поділити на три етапи.

    Етап №1 . Підготовка

    Бренд, який намагається збільшити продаж та впізнаваність, шукає відповідні майданчики для просування (крауд-маркетинг), аналізує їх, реєструє облікові записи та розробляє стратегію. Вже цьому етапі компанія може знайти виконавця і доручити всі ці завдання йому.

    Етап №2 . Безпосередньо крауд-маркетинг

    Виступаючи як експерт, порадник або просто «людина з інтернету», представник компанії залишає крауд-маркетингові записи. Їхнє завдання – залучити потенційних клієнтів. Реклама продукту у своїй максимально потайна, нативна. В інших користувачів не повинно скластися враження, що їм намагаються нав'язати щось, продати.

    Етап №3 . Залучення цільової аудиторії на сайт, в паблік

    Якщо інструменти крауд-маркетингу задіяні правильно, аудиторія починає активно переходити на ваш сайт (або на інший майданчик). Понад те, грамотна подача здатна запустити сарафанне радіо, у якому інші користувачі самі починають поширювати інформацію.

    Як працює crowd marketing

    Які завдання вирішує крауд-маркетинг?

    Одна з переваг крауд-маркетингу в тому, що він може вирішувати ті завдання, які ви ставите. Якщо говорити узагальнено, то виділяють чотири категорії:

    1. Підвищення впізнаваності бренду та продукту . Суть проста: чим більше про вас говорять, згадують в інтернеті, тим швидше зростає впізнаваність. Головне – працювати на тих майданчиках, де мешкає саме ваша цільова аудиторія.
    2. Збільшення трафіку на сайт. Пости, відгуки та коментарі з посиланнями здатні в рази збільшити відвідуваність. Але тут багато залежить від вибору тематичних донорів.
    3. Поліпшення поведінкових факторів . Залучаючи потенційних клієнтів, ви знижуєте показник відмов та загалом покращуєте поведінкові чинники. А це дуже корисно для ранжування.
    4. Зростання позицій у пошуковій видачі . Крауд-маркетинг для SEO – невід'ємна частина залучення органічного трафіку на сайт. Він відмінно доповнює класичне SEO-просування та пошукову рекламу .

    Задіяти крауд-маркетинг для просування Вашого сайту

    Адреса сайту

    Зрозуміло, багато залежить від того, які види крауд-маркетингу ви використовуєте. Про це розповімо далі.

    Які завдання вирішує крауд-маркетинг

    Кому категорично не підходить крауд-маркетинг?

    Crowd marketing – універсальний інструмент просування. Але є ситуації, коли його використання не буде раціональним.

    1. Просування офлайн-майданчиків та місцевих організацій. В даному випадку крауд-маркетинг просто не дасть великого надходження клієнтів.
    2. Просування сайту вузькоспеціалізованих компаній та послуг, ЦА яких зазвичай збирається в невеликих закритих спільнотах, куди не потрапити пересічному користувачеві.
    3. Просування нерелевантних чи неінформативних майданчиків. Якщо у вас напівпорожній сайт, який до того ж погано працює, краще навіть не починати розкручування. Ви лише збільшите показник відмов.

    Ми перерахували основні ситуації, коли технологія крауд-маркетингу – це не найкраще рішення. Отже, кому підходить крауд-маркетинг? Відповідь проста: всім!

    Види крауд-маркетингу

    Щоб зрозуміти, що таке крауд-маркетинг, найкраще вивчити приклади та побачити, як усе вищеописане працює на практиці.

    Коментарі з активним посиланням

    Це нативний коментар з інтегрованим посиланням на сайт, сторінку в соцмережі тощо. Зазвичай використовується на тематичних форумах та різних обговореннях. Головний критерій таких коментарів – природність. Вони мають виглядати так, ніби залишені звичайними користувачами без мети щось прорекламувати. Тому важливо враховувати контекст обговорення та тему бесіди, підлаштовуючись під них.

    Коментарі з активним посиланням

    Згадки без активних посилань

    Суть та сама, що й у попередньому пункті. Різниця лише у відсутності посилання. Такий формат має свої недоліки та переваги. До перших можна зарахувати факт, що процес переходу на сайт ускладнюється. Потенційному клієнту доведеться шукати його вручну. Перевага - згадки без посилань не виглядають рекламними, зазвичай вони викликають більше довіри.

    Згадки без активних посилань

    Відгуки на сайтах-відгуків

    Більшість сучасників читає відгуки про товари перед придбанням. Тому компанія має напрацьовувати позитивну репутацію. Один із способів це зробити – розміщувати відгуки на сайтах-відгуків. Це чудові майданчики для крауд-маркетингу, які можна і потрібно використати. Відгуки мають бути природними, інакше модератори їх просто не пропустять.

    Відгуки на сайтах.

    Типи майданчиків для crowd marketing

    Тепер потрібно розібратися, де розміщувати крауд-посилання, відгуки та рекомендації, щоб вони дійсно працювали та виглядали природно. Сьогодні для цього є багато майданчиків.

    Типи майданчиків для crowd marketing

    Тематичні форуми

    Практично з будь-якої теми є обговорення на форумах – від рецептів приготування борщу до збирання джетпаку власноруч. Тут важливо не діяти в лоб (заходити на форум, залишати коментар із прихованою рекламою та йти). Потрібно діяти планомірно. Для початку слід написати пару звичайних коментарів на тему, підігріти інтерес, пожвавити обговорення. Після цього вже можна писати коментар із посиланням чи іншою рекламною інформацією.

    Сайти відгуків та рекомендацій

    Про них ми вже згадували вище. Якщо ви хочете підвищувати продаж та формувати хорошу репутацію в інтернеті, обов'язково нарощуйте кількість позитивних відгуків. Це особливо важливо, коли вже є кілька негативних, тому що їх потрібно перекривати.

    Сюди можемо віднести відгуки на Google-картах. Якщо у вас є офлайн-точка на картах, високий рейтинг і позитивні відгуки не завадять. З будь-яким негативом тут потрібно правильно працювати, наприклад, намагатися врегулювати спірні ситуації, знаходити вихід зі становища, якщо клієнт залишився незадоволеним. Це ваш імідж у Мережі та важлива частина стратегії крауд-маркетингу.

    Соц мережі

    Соціальні мережі – це просто безмежне поле для крауд-маркетингу. Там можна публікувати промопости, залишати коментарі під чужими публікаціями, брати участь у тематичних обговореннях тощо. Відмінність крауд-маркетингу від SMM-просування в даному випадку в тому, що у вас немає жорстких рамок. Якщо діяти акуратно, не рекламувати в лоб, то ви виявите, що точок просування тут десятки, а то й сотні.

    Сайти питань та відповідей

    Це справжня знахідка для крауд-маркетингу. Там можна рекламувати товар, послугу чи бренд максимально прицільно, причому вийде робити все цілком природно.

    Припустимо, людина ставить на сайті запитання: «Який подарунок купити дівчині на 8 Березня?». А ви, наприклад, створюєте ювелірні прикраси з іменним гравіюванням. У такому разі рекомендація звернутися до вас, навіть якщо вона буде прямою рекламою, все одно виглядає природно, гармонійно. Враховуючи, що на таких майданчиках користувачі ставлять різні питання, оскільки шукають допомогу, площа для крауд-маркетингу не менша, ніж у соцмережах.

    Довідники

    Хоча різні сайти-довідники – це не найефективніший напрямок для крауд-маркетингу, забувати про них не варто. У довідниках зібрано перелік посилань на сайти компаній у певних нішах. Є короткі описи. Зрозуміло, у популярних нішах у списках десятки та сотні брендів. Але все одно радимо бути серед них. Якщо ви працюєте у вузькій ніші, то просто повинні знаходитись у відповідних довідниках.

    Блоги

    Крауд-маркетинг у блогах буває двох видів: пости та коментарі. Перші дають вичерпну інформацію про вас і вашу пропозицію. Другі просувають товари або послуги. Звісно, ціни крауд-посилань у повноцінному великому пості та у коментарі будуть різнитися.

    Загальні маркети

    Це сайти-агрегатори, де містяться пропозиції від різних компаній із товарами. Є й відгуки клієнтів. Яскравий приклад - "E-Katalog". Це справді великий майданчик, через який формують власний імідж багато сучасних інтернет-магазинів.

    Критерії майданчика для crowd marketing

    Де замовити крауд-маркетинг?

    Перше, що спадає на думку, – вести крауд-маркетинг самостійно. Але це дуже трудомістка витівка. Ви витратите багато часу і сил, щоб знайти майданчики для розміщення своїх крауд-маркетингових публікацій та посилань. Потім потрібно проходити нескінченні реєстрації, вникати в обговорення, писати відгуки та коментарі, гармонійно розміщувати у них посилання, публікувати тощо. Більше того, деякі відгуки та коментарі можуть не пропустити модератори. Акаунти блокують, вас лазять та ін.

    До речі, радимо поглянути на перелік правил ефективного крауд-маркетингу:

    Де замовити крауд-маркетинг

    Набагато простіше замовити крауд-маркетинг і позбавити себе зайвого клопоту. У вас є два варіанти, куди звернутися за цією послугою:

    1. Фріланс

    Розібратися, що таке крауд-маркетинг і почати на цьому заробляти може практично кожен. Для цього не потрібні особливі навички та тривале навчання. Тому фрілансерів-новачків, які вирішують попрацювати у цій ніші з невисоким порогом входу, дуже багато.

    У співпраці з фрілансерами є кілька плюсів:

    • невисокі ціни;
    • відсутність посередників;
    • можливість найняти одразу групу людей.

    Ось тільки фрілансери, особливо новачки, – це далеко не найнадійніші виконавці. Контролювати їхню роботу складно, підходять вони до неї часто не надто відповідально. Так, грошей на їхні послуги ви, можливо, витратите мало. Але скільки буде часу та нервів – це питання...

    2. Студії з інтернет-просування

    У таких студіях крауд-маркетинг – це, як правило, лише один із напрямків роботи, і зазвичай він не є основним. Однак саме зі студіями ми радимо співпрацювати. Причин кілька:

    • відповідальність, стабільність у виконанні;
    • контроль із боку самої студії;
    • комплексний підхід.

    До того ж вам не доведеться самому збирати команду, розподіляти завдання і т.д. Ви просто ставите завдання студії і відразу позбавляєте себе зайвого клопоту. Так, послуги крауд-маркетингу обійдуться дорожче, ніж при зверненні до фрілансерів. Але й результати будуть вищими.

    Інструменти та сервіси для крауд-маркетингу

    Для пошуку тематичних ресурсів для крауд-маркетингу цілком вистачить Google. Достатньо ввести запити на вашу тему. Наприклад, "форум подарунок для дівчини", "що подарувати дівчині", "кращі подарунки обговорення" і т. д. Це ефективно, але все-таки вимагає часу. Тому рекомендуємо використовувати корисні інструменти для крауд-маркетингу:

    • Google Alerts . Регулярно надсилає на e-mail нові матеріали за заданими пошуковими запитами;
    • BuzzBundle . Знаходить у соцмережах контент, релевантний заданим запитам, а також всі згадки та обговорення вашого продукту;
    • Mention . Теж відстежує згадки бренду, допомагає краще контролювати роботу маркетологів та самостійно оцінювати ефективність SMM-просування;

    Важливо не просто зрозуміти, як працює крауд-маркетинг, а й максимально оптимізувати його. Тому такі допоміжні послуги – це не надмірність, а необхідність.

    SEO-Кейс: Просування сайту медичних довідок

    Висновки

    Підбиваючи підсумки, хотілося б сказати таке: крауд-маркетинг не терпить поспіху, необдуманих кроків та поверхневого відношення. Швидко та якісно тут не вийде, потрібно вибирати щось одне. Та й чи потрібно швидко та багато? Набагато розумніше наголошувати на якості, тільки воно забезпечить бажаний результат для посилальної маси.

    Щоб досягти максимальної ефективності, застосовуючи крауд-маркетинг, потрібна ретельно опрацьована стратегія. Інакше результати можуть не просто бути відсутніми, а й виявитися негативними для вас. Якщо ви не відчуваєте впевненості у своїх силах, то єдиним правильним рішенням стане звернутися за допомогою до професіоналів.

    FAQ

    Що таке крауд-маркетинг?

    Крауд-маркетинг - це вид нативної реклами та спосіб комунікації з цільовою аудиторією за допомогою рекомендацій-відгуків з метою залучення інтересу до вашої пропозиції, підвищення впізнаваності бренду та нарощування органічного трафіку.

    Як працює crowd marketing?

    Компанія або її представники розміщують на зовнішніх майданчиках (соцмережі, форуми, платформи з відгуками тощо) нативну рекламу у форматі рекомендацій, відгуків, особистих кейсів і т. д. Інші користувачі, зацікавлені в пропозиції, переходять на сайт, що просувається. В результаті зростає органічний трафік, збільшується кількість замовлень.

    Де розміщувати крауд-посилання?

    Крауд-посилання можна розміщувати на форумах, блогах, соцмережах, на майданчиках питань і відповідей. Тобто практично скрізь, де можна спілкуватися з аудиторією, де є можливість використовувати клікабельні посилання. Якщо вони на майданчику не працюють (як, наприклад, у постах та коментарях «Інстаграма»), замість них можна прописувати назву компанії чи продукту.

    Скільки коштує крауд-маркетинг?

    Перевага крауд-маркетингу в тому, що він може бути по суті безкоштовним. Якщо ви хочете делегувати це завдання фахівцям, вартість істотно змінюватиметься. Тут все залежить від обсягів роботи, від того, хто цим займеться. Нерідко великі студії інтернет-просування пропонують крауд-маркетинг як частину комплексного підходу. Відповідно послуга вже входить у вартість просування сайту.

    У Вас залишились запитання?
    Наші експерти готові відповісти на них.
    Залишіть ваші контактні дані.
    Будемо раді обговорити ваш проект!
    Отримати консультацію
    Наш менеджер зв'яжеться з Вами найближчим часом