0-800-759-750
Ми на зв'язку с 7:00 до 24:00
office@elit-web.ua

Що таке ASO. Як просувати мобільні програми

Поділіться
Зміст

    Програми для смартфонів неймовірно спростили нам життя. Поповнити рахунок на телефоні? У пару кліків! Замовити їжу додому чи викликати таксі? Теж саме. Розробка програми - маст-хев практично для будь-якого бізнесу. Але одного створення якісного продукту недостатньо, хоча від цих робіт залежить більшість результату. Програми ще необхідно просувати, щоб їх знаходили, скачали та використовували.

    Сьогодні поговоримо про таку цікаву тему як ASO. Що це? Як просувають програми для користувачів пристроїв iOS та Android? Розберемося з усіма питаннями по порядку.

    Що таке ASO - App Store Optimization?

    ASO – це таке собі seo мобільних додатків. Це важлива частина комплексного маркетингу, яка орієнтована на зростання позицій у рейтингу аналогічних продуктів за ключовиками. Логічно, що зростає кількість переглядів та завантажень.

    Як і в ситуації з пошуковою оптимізацією, розкручування програми забезпечує приплив трафіку ще деякий час після зупинки робіт. Але підсумкові результати важко піддаються прогнозам, оскільки вони визначаються як ключами, а й грамотно оформленими графічними елементами.

    Особливості ASO у 2021 р.

    Поки що є відмінності просування в магазинах від Apple та Google. Фахівці неодноразово помічали, що якісь елементи опису та сторінки програми краще працюють в одному сервісі, а інші – у другому. Але й спільне тут присутні: назва та ключові слова, семантичне ядро, іконка, скрини, оцінки. Все це потрібно ретельно опрацювати ще до розміщення програми в магазині. Тобто реліз має одразу бути якісним. Потім поступово рухайтеся далі та покращуйте просування. У будь-якому випадку ASO – процес нешвидкий, і тут дуже важливий кожен етап.

    Що спільного у ASO та SEO, а в чому відмінності

    Оптимізатори намагаються опрацювати веб-сайт так, щоб він якнайкраще ранжувався і забезпечував прибуток. Основною метою ASO є зростання позицій у рейтингу додатків за ключовими фразами, а також природне збільшення кількості завантажень. Мабуть, це і є головна схожість із пошуковим просуванням.

    Все інше можна віднести до відмінностей:

    1. Пошук працює трохи інакше, тому що користувач вже знає, що шукає конкретну програму.
    2. На число знаків для використання метаданих є ліміт.
    3. Алгоритми двох магазинів-гігантів можна вважати різними. Тут все інше: від тонкощів роботи пошуку до показу результатів. Наприклад, у магазині від Apple враховуються поля тайтл, сабтайтл та кейвордс. У Google Play - тайтл, короткий та повний опис.

    І ще трохи про різницю:

    Що спільного у ASO та SEO, а в чому відмінності

    Між магазинами додатків також є деякі відмінності. Наприклад, послуги по-своєму визначають те, за якими фразами індексувати. Google Play використовує штучний інтелект. Все, що прописується в назві, описі, лише задає певний напрямок. А вже по ньому сервіс самостійно підбирає ключові слова. Крім того, Google схиляє слова, працює з синонімами та перекладом.

    В App Store трохи простіше. Він може хіба що складати окремі слова в запити, робити з однини множинне. Ніякого відмінювання та перекладу тут немає.

    Що це означає? Обов'язково вказуйте ключові фрази у відмінках, які задає користувач у пошуковому рядку. У Google під час введення з'являються підказки, а в App Store — назви із включенням слів із запиту:

    Google Play

    Google Play

    App Store

    App Store

    Що стосується того, як оптимізувати мобільний додаток, етапів небагато. Розглянемо докладніше.

    Просування програми в App Store

    Конкурентний аналіз

    Роботи стартують із оцінки ринку. Тобто потрібно зрозуміти, що роблять конкуренти, якими фішками користуються і т. д. Проаналізувати все можна за допомогою автоматизованих сервісів.

    Для початку сконцентруйтеся на пошуку конкурентів, у яких головна функція мобільного додатка аналогічна до вашої. Наприклад, якщо у вашому продукті головне - підрахунок ккал, а другорядне - рецепти, то шукайте від більшого до меншого. Це необхідно для того, щоб сформувати найбільш точне ядро семантики.

    Збір ключових слів і СЯ

    Фрази та слова теж можна збирати за допомогою інструментів. Спершу сформуйте метадані для тайтлів, сабтайтлів додатків із «апстора».

    При роботі в Apple Search Ads під час налаштування РК система даватиме підказки на ключові слова, за якими можна вийти на високі позиції. Обов'язково використовуйте запити у розширенні СЯ.

    Збір ключових слів і СЯ

    У ASA є запуск discovery-кампаній з активним SearchMatch. Це також допоможе виявити відповідні запити для поповнення ядра. Але платформа платна, тому будьте готові до витрат.

    У ASA є запуск discovery-кампаній з активним SearchMatch

    Ще формування СЯ можете скористатися пошуковими підказками магазину. Між собою фахівці з ASO звуть їх саджестами.

    Пошукові підказки

    Порада : перекладати тайтли і ключові слова немає сенсу. Навряд чи знайдеться багато користувачів, які шукатимуть програми точно за словами з перекладача. Ви просто витратите час на непотрібну семантику.

    Групуємо запити та складаємо окремі лексеми

    Готове СЯ тепер необхідно привести до божого вигляду. Основна складність у тому, що число знаків для метаданих не нескінченне. Вам потрібно буде розібратися з тим, як зі знайдених запитів скласти title, subtitle та keywords.

    Насамперед сформуйте графу з ключами з релевантних запитів та порахуйте кількість усіх слів, що включає наш ключ. Потім відсортуйте рядки з спадної:

    Групуємо запити та складаємо окремі лексеми

    Створюємо метадані

    Тепер настав час переходити до основних елементів:

    1. Title . Тут слова відіграють найбільшу роль індексації. Якщо не збираєтеся вкладати величезні гроші в РК, жодного імені бренду в тайтлі не повинно бути. Намагайтеся підібрати гранично релевантний запит, що включає 3-4 слова.
    2. Subtitle . Тут акцент робиться на читабельність і зрозумілість для користувача. Фахівці радять починати з дієслова. Але враховуйте, що все про всі 30 символів.
    3. Keywords . У цьому блоці вам дано цілих 100 знаків. Можна розгулятися, але не дуже. Беріть слова з тайтла, дивіться, до яких фраз вони входять, і вводьте сюди хвости з цих запитів. Важливий момент: ключові слова додаються через кому без пробілів.

    Кількість метаданих можна збільшити у кілька разів за допомогою локалів, що діють для вашої країни. Наприклад, якщо дозволено 3 локалі (UA, RU, UK), в індексі будуть усі метадані з тайтла, сабтайтла та ключів кожної локалі.

    Цікаво : що таке локаль? Цей термін означає сутність адмінпанелі магазину. За допомогою локалі здійснюється оптимізація мобільних програм під різні мови в регіоні.

    Просування програми в Google Play

    Аналіз конкурентів

    Загалом робота тут аналогічна App Store. Підійдуть ті самі сервіси та інструменти. Якщо ж потрібний збір конкурентів розміщеної в магазині програми, скористайтесь блоком Similar Apps:

    Просування програми в Google Play

    Практика показує, що чимала частина трафіку надходить саме звідси. Понад те, іноді навіть значна. Однак на даний момент ніхто не розуміється на способах попадання в блок схожих.

    Збір запитів та семантичного ядра

    Знову ж таки, принцип формування СЯ буде таким, як і в App Store. Використовуйте сервіс Search Ads Popularity.

    Однак потрібно брати до уваги один нюанс: те, наскільки продукт унікальний для Google Play. Наприклад, існують антивірусники виключно для "Андроїд". У цій ситуації визначити адекватно релевантність фрази Apple Search Ads не вдасться.

    Створюємо метадані

    З 2018 року відбулися серйозні зміни в алгоритмах — «Гугл» розпочав показ додатків на запити, яких взагалі немає в метаданих. Проте заповнювати все потрібно.

    Заголовок

    Тут вам приділяється 50 знаків. Але задіяйте їх максимально грамотно під релевантні та трафікові фрази, оскільки заголовок залишається найважливішим ASO-фактором ранжирування.

    Опис програми

    У короткому блоці розробники виділили 80 символів. В описі бажано додати заклик до дії, адже він також індексується.

    Довгий опис дозволяє додати текст на 4000 знаків. Як діяти? Є пара порад:

    • приблизно 800-2000 знаків відведіть під опис, зберігаючи щільність ключових ключів;
    • створюйте текст природним та читабельним, а ключові слова вписуйте органічно;
    • структуруйте опис, використовуйте емодзі, виділяйте головне;
    • локалізуйте сторінку різними мовами.

    Багато хто чомусь вважає, що «Гугл» перекладає опис автоматично. Але є й інша версія. Вона полягає в тому, що система категоризує мобільний додаток з урахуванням метаданих, але відображає його за фразами, які (на думку сервісу) пов'язані з категорією.

    Ім'я розробника

    Цей елемент теж має значення у ранжируванні. Сюди додайте кілька ключових слів.

    URL/Package name

    Тут також потрібно вписати гранично релевантні ключі. Тільки майте на увазі, що перевіряти поле потрібно до публікації, інакше потім не зможете внести зміни.

    Відгуки

    Ключовики у відгуках враховуються системою при ранжируванні. Намагайтеся зробити так, щоб користувачі включали їх у свої тексти.

    Теги

    Доступно приблизно 160 тегів. Система самостійно пропонує варіанти, які бажано вказати.

    Скріншоти

    Нерідко тексти на скрін теж індексуються алгоритмами, так що і сюди ключовики додати варто.

    Збір запитів та семантичного ядра

    Важливий момент: вибирайте НЧ-запити і лише ті, які більше не вказуються.

    Особливості локалей у Google Play

    Тут є 7 варіантів англійської, тоді як в App Store їх 4. Але важливо, що локалі мають взаємний вплив. Якщо опис іспанською, французькою або турецькою, він може вплинути на видачу за фразами італійською.

    «Гугл» сам визначає, за якими ключовими словами відображати програму. фрази і слова, що використовуються в описі, залишаються своєрідними підказками для системи.

    Сервіси та ASO-інструменти

    Фахівцями розроблені різні програми для просування мобільних додатків у Google Play та App Store.

    App Radar

    Сервіс, що працює на основі штучного інтелекту. Він допомагає у збиранні ключових слів і пошуку вигідних шляхів монетизації програмного забезпечення. Характеризується доброзичливим інтерфейсом, є функція додавання швидких відповідей на відгуки користувачів та інші корисності.

    App Radar

    Appsflyer

    Продуктивний інструмент допомагає аналізувати маркетингові метрики додатків. Сервіс допомагає швидко атрибутувати кожну установку та перевіряти, з якого рекламного каналу прийшов користувач.

    Appsflyer

    SplitMetrics

    Платформа для проведення A/B тестів додатків, створена білоруськими фахівцями. Сервіс дозволив автоматизувати дослідження та спростив тим самим завдання для розробників.

    SplitMetrics

    Просування мобільних додатків та ігор за допомогою реклами

    Розкручувати програми непросто, і це очевидно. Дуже складно вплинути на результати видачі, навіть якщо зібрати ідеальне СЯ і правильно опрацювати метадані. Можна сказати, що певною мірою система живе своїм життям. Сама вирішує, кого і з яких ключів показати.

    Тим не менш, просування працює. Це саме те, чим займається ASO-фахівець. Але в цілому можна обійтися без таких складних робіт і просто рекламувати програми. Наприклад, через рекламу в YouTube , оголошення в соціальних мережах та контекстно-медійній мережі. Зрозуміло, підійде і налаштування рекламних кампаній мобільних пристроїв. Це простіше просування в магазинах, хоча досвід та навички фахівців все одно необхідні.

    Висновок

    ASO-оптимізація додатків – це не одноразові роботи, а постійні. Щоб зусилля виправдалися добрим результатом, потрібно регулярно займатися розкручуванням, простежувати аналітику та робити правильні висновки.

    Що важливо у просуванні додатків? Не використовуйте ключові слова, які пропонує магазин. Збирайте їх самостійно, відстежуйте аналітику, тестуйте різні варіанти.

    У Вас залишились запитання?
    Наші експерти готові відповісти на них.
    Залишіть ваші контактні дані.
    Будемо раді обговорити ваш проект!
    Отримати консультацію
    Наш менеджер зв'яжеться з Вами найближчим часом