0-800-759-750
Ми на зв'язку с 7:00 до 24:00
office@elit-web.ua

Google інтегрує AI у свою пошукову систему. Це кінець SEO-просування?

Поділіться
Зміст

    Спойлер: ні!

    Однак нас із вами безперечно чекає час змін у питаннях просування сайтів, і до цих змін потрібно адаптуватися вже зараз.

    10 травня 2023 року корпорація Google провела презентацію Google I/O, в ході якої особливу увагу очікувано було приділено штучному інтелекту в цілому та AI чат-боту Bard зокрема. На момент написання цієї статті Bard все ще недоступний в Україні, але вже зараз ясно, що ми входимо до нової епохи пошуку інформації в мережі. А значить — і в нову епоху інтернет-просування.

    Чому це важливо?

    За даними Similarweb, частка пошукової системи Google в Україні становить 93,49%. Google — беззаперечний монополіст у цьому питанні. Пошуковики Bing, DuckDuckGo та Yahoo! не набирають навіть 1%. Отже, будь-які зміни в Google Пошук дуже сильно вплинуть на принципи просування сайтів.

    Давайте розбиратися, як скоро зміниться Пошук Google і як інтеграція AI вплине на SEO в принципі. Обіцяємо, буде цікаво!

    Пошукова видача зміниться, а органіка піде на другий план

    Зважаючи на те, що ми побачили на презентації, Google планує робити відповіді Bard AI пріоритетними у видачі. Тобто у верхній частині сторінки ви бачитимете згенеровану відповідь. А вже під ним, десь внизу — результати органічної видачі. Таким чином, щоб знайти клікабельні посилання на сайти з нинішнього топу, вам доведеться скролити вниз.

     

    Очевидно, що таке нововведення «від'їсть» частину трафіку, але не все. До того ж у Google ще можуть переглянути структуру сторінки видачі і зробити її компактнішою, як у Bing, де відповідь чат-бота генерується в невеликому віконці праворуч від «органіки».

     

    Зважаючи на все, Google Bard, як і Bing-чат, посилатиметься у своїх відповідях на ресурси, з яких черпає інформацію. Тобто це може дати позитивний ефект — додаткове джерело трафіку. Але поки що судити складно.

    На презентації ми побачили, що Google не забув про свій сервіс Google Shopping. Картки товарів тісно інтегруються у відповіді Bard AI, а не йдуть вниз разом із органічною видачею. Це напевно плюс. При цьому ми бачимо, що Google, схоже, не застосовуватиме AI до YMYL-тематик і залишить пошукову рекламу «як є». Тут кардинальні зміни означали б втрату своїх доходів від реклами.

    Зараз візуально та функціонально Google Bard справді дуже схожий на Bing. Однак інтеграція з екосистемою Google буде глибшою. AI інтегрується не тільки в Пошук, але і в Пошту, Картки, Документи та Таблиці. Це зручно для користувача, але до нашої сьогоднішньої теми не має відношення.

    Нас цікавить, що буде з SEO-просуванням та як адаптуватися до нових реалій!

    «Класичне» SEO продовжить працювати, але підхід до просування все ж таки зміниться

    Нас з вами чекають на зміни — це зрозуміло. Ось лише деякі з найважливіших моментів, на які ми зараз звертаємо особливу увагу:

    1. Google із цілком простого пошуковика перетворюється на більш функціональний сайт, який генеруватиме відповіді, відстежуватиме взаємодію користувача з AI-контентом, оптимізуватиме відповіді, щоб зробити їх більш релевантними та актуальними.
    2. Сайти типу Wikipedia та ресурси з evergreen-контентом постраждають більше за інших, тому що AI «витягуватиме» з них інформацію, а користувачеві просто не потрібно буде переходити на такі сайти. Трафік, відповідно, сильно просяде.
    3. Ресурси YMYL-тематики, ймовірно, працюватимуть і залучатимуть трафік, як і раніше. Google не бере на себе відповідальність за здоров'я та гроші користувачів, тому AI здебільшого ігноруватиме подібні тематики. Основою пошукового трафіку для таких сайтів залишиться органіка.
    4. «Сірі» ніші залишаються у безпеці. Google керується принципом «що не додається в Google Ads, то не відображається в AI».
    5. Google намагатиметься шукати трастові ресурси та ділитися фактами замість того, щоб підбирати динамічну інформацію, яка змінюється з часом.

    Тобто тепер у багатьох сайтів з'явиться серйозний конкурент у вигляді Гугла. Так, ШІ ставитиме посилання на паблішерів, як це робить Bing, але поки незрозуміло, будуть це посилання на конкретну сторінку або просто на сайт.

    Google Shopping так само залишається у грі, але і він напевно зазнає змін у найближчому майбутньому.

    Думка експерта

    Ерік Клюєв, Head of SEO Elit-Web

    «Я думаю, що комерцію не сильно «хитне», а ось сайтам, що поєднують комерційні/інформаційні запити 50/50, може бути складніше. Погляньте на скріншот із презентації Google:

     

    Ми бачимо пошуковий запит «good bike for a 5 mile commute with hills», що означає «хороший велосипед для 5-мильної поїздки по пагорбах». Тобто запит скоріше інформаційного характеру, проте товари також виводяться. Тому можу припустити, що на запити на кшталт «найкращі шампуні для жирного волосся» або «найкращі рюкзаки на 30 літрів» ШІ теж видаватиме релевантні варіанти товарів разом з інформацією.

    Звичайне SEO продовжить працювати, я б особливо не переживав із цього приводу. Але очевидно, що тепер ще більш важливу роль відіграватиме якість контенту на вашому сайті».

    Контент, контент і ще раз контент

    Тут відзначимо відразу два важливі моменти:

    1. Інтеграція AI у пошук стане сильним ударом по сайтах-паразитах, які генерували велику кількість неякісного, але оптимізованого контенту для виходу у топ видачі. На них Google просто не посилатиметься.
    2. Удару може бути завдано і реальним експертам, які створюють якісний контент, але не вміють правильно оптимізувати його під AI. Google зараз навчається саме у них, але при цьому може не давати їм трафік.

    Швидше за все, ми бачимо початок кінця контенту у стилі «Best XXX» та сторінок із фільтрами товарів. Google сам навчиться складати добірки товарів та фільтрувати їх за запитами користувачів. Сенсу перенаправляти користувача на подібні сторінки просто не буде.

     

    Хто виграє від впровадження AI у пошук Google

    На нашу суб'єктивну думку, у довгостроковій перспективі виграють такі категорії сайтів:

    • Монобренди — ідеальні кандидати для AI-посилань у видачі.
    • Сторінки товарів та послуг, які будуть достатньо оптимізовані під AI.
    • Дорвеї з оптимізацією під AI.

    Комерційні сайти та інтернет-магазини за грамотного підходу завдяки AI отримують ще одне джерело трафіку. До того ж — «теплого» трафіку. За посиланнями у відповідях AI переходитиме переважно зацікавлена ​​аудиторія, а це безперечно плюс!

    Як працювати з контентом вже зараз, щоб заточити його під нові реалії

    Перше та головне для сучасного SEO-фахівця — вивчати принципи роботи AI та надавати йому відповіді на запити з пошуку.

    Базовий список рекомендацій, які ми можемо надати, наступний:

    1. Використовуйте граф знань, щоб зв'язувати контент, і більше уваги приділяйте структурі. Для AI важлива зрозуміла та чітка структуризація. Алгоритм виокремлюватиме ключову інформацію, тому вона має бути лаконічною, зрозумілою і без «води».
    2. Підганяйте параметри товару чи послуги під високочастотні запити видачі. AI, знову ж таки, зчитуватиме цю інформацію і вноситиме її у відповіді на запити користувача.
    3. Працюйте над авторитетом та трастом сайту. Інакше Google ігноруватиме ваш контент.

    Контент-стратегію багатьом SEO-фахівцям теж доведеться удосконалювати. Акцент доведеться ще більше зміщувати на особистий досвід та експертність. Тепер треба більше думати як маркетолог, а не як сеошник. Створення тексту для трафіку буде не таким ефективним як зараз, але все ще залишиться важливою складовою.

    Замість висновку: AI в Google — це добре чи погано?

    Насправді ставити питання у такий спосіб неправильно. Це просто є, і процес впровадження AI у пошукові системи був невідворотним. Наше завдання як фахівців із SEO-просування — адаптуватися під нові умови та використовувати їх на свою користь (і на користь клієнтів, звичайно).

    Процес впровадження та розвитку AI буде не дуже швидким. І цілком можливо, що від того, що ми побачили на Google I/O, через рік не залишиться сліду. Ми ще стоїмо на порозі впровадження штучного інтелекту. Отже, будемо розвиватися і змінювати принципи своєї роботи паралельно з його розвитком.

    Нічого критичного не сталося. Класичне SEO все ще є актуальним і буде актуальним у майбутньому. Так, змістяться акценти, потрібно буде коригувати стратегію просування з урахуванням нових реалій. Але ж і раніше алгоритми пошуку постійно змінювалися, а ми успішно до них адаптувалися. І точно адаптуємось зараз. Власне, ми вже це робимо!

    У Вас залишились запитання?
    Наші експерти готові відповісти на них.
    Залишіть ваші контактні дані.
    Будемо раді обговорити ваш проект!
    Отримати консультацію
    Наш менеджер зв'яжеться з Вами найближчим часом