Сьогодні Google — це головна пошукова система, що займає 92% ринку пошукових систем. А завдяки Google Ads це ще й один із найкращих рекламних майданчиків. Оголошення показуються на найвигідніших позиціях у пошуковій видачі, і з ними взаємодіє понад 60% користувачів.
За умови грамотного налаштування рекламу бачать тільки зацікавлені в певних товарах і послугах люди. Система аналізує поведінку споживачів і показує інформацію, яка буде потенційно мати попит. Про те, що таке контекстна реклама Google, які її особливості та як із нею працювати, — далі у статті.
Як з'явилася контекстна реклама
Перша контекстна реклама в пошукових системах з'явилася в 1997 році. Її творцем вважається Білл Гросс — засновник американської компанії Idealab. Саме йому спала на думку геніальна ідея — продавати посилання, які показувалися на сторінці результатів пошуку. Гросс припустив, що розміщення рекламних лінків на перших позиціях дозволить істотно підвищити їхню релевантність за певними запитами. І це справді спрацювало.
Влітку 1998 року стартував проєкт Goto.com. Це був пошуковик, що видавав сторінку результатів, вгорі якої були розміщені рекламні посилання, а нижче — результати пошуку. Пізніше проєкт перейменували на Overture.com. Ідея Гросса викликала справжній фурор. Її схвалили як власники сайтів, які хотіли їх розкрутити, так і власники пошукових систем. Останні швидко зрозуміли, що така реклама здатна принести набагато більший прибуток, ніж банерна.
Google запустила сервіс контекстної реклами AdWords в середині 2000-х. У той час Гугл була лише невеликою компанією, а не одним із найбільших пошукових систем у світі. Але новий сервіс швидко набув популярності. Перша версія AdWords передбачала оплату за 1000 показів оголошення. Після модернізації сервісу оплата здійснюється не за розміщення реклами, а за фактичні переходи за посиланнями. Це означає, що потенційний клієнт бачить оголошення, натискає на нього та переходить на сайт.
Що являє собою контекстна реклама
Підсумовуючи все вищесказане, приходимо до висновку, що контекстна реклама Гугл — це оголошення, які розміщуються та показуються цільовій аудиторії за допомогою сервісу Google Ads. Вони завжди релевантні запиту користувача або змісту сторінки та мають позначку «Реклама». Їх бачать користувачі, чиї інтереси перетинаються з послугами або товарами, які просуваються.
Наприклад, якщо користувач цікавиться купівлею житла, то серед контекстних оголошень він може побачити рекламу житлових комплексів, послуг рієлторів, сайтів продажу нерухомості тощо.
Як виглядає пошукова контекстна реклама в Google
Так рекламні оголошення виглядають на ПК.
А так — на мобільному телефоні.
Типи контекстної реклами в Гугл
Що таке контекстна реклама Google — розібралися, тепер переходимо до її видів. За формою оголошень вона буває текстовою та графічною (банери). Останні часто супроводжуються невеликим текстом.
Виділяють чотири основних види контекстної реклами від компанії Google:
- Пошукова. Вона заснована на контексті оголошень і запитів, що вводяться користувачами в пошуковику. Реклама показується зверху або праворуч від результатів пошуку.
- Тематична. Транслюється на сайтах, близьких за тематикою з текстом оголошення. Показується на головних і внутрішніх сторінках вебресурсів. Цей вид менш спрямований на користувача, ніж пошукова контекстна реклама сайту.
- Медійна. Розміщується на ресурсах-партнерах, а також на сторінках видачі пошукових систем за будь-яким запитом. Це можуть бути динамічні й текстово-графічні оголошення та банери. Така реклама спрямована на впізнаваність і популяризацію бренду в різних сегментах ринку.
- З персональним таргетингом. Вона використовується для просування, якщо існує чітка прив'язка ЦА до будь-яких показників. Поведінковий, часовий або географічний таргетинг виділяє з усієї аудиторії тільки тих людей, які є цільовими споживачами.
Правильно підібрана та налаштована контекстна реклама Гугл дозволяє досягти високих результатів у просуванні товарів і послуг. Але, перш ніж запускати оголошення, потрібно визначитися, яку мету ви переслідуєте. Тільки так ви зможете грамотно розподілити бюджет й отримати бажаний результат.
Цілі рекламної кампанії
Усі цілі просування можна розділити на три групи:
- Брендинг. Увесь бюджет рекламної кампанії спрямовується на те, щоб якомога більше користувачів побачили назву бренду. Її вказують у текстах оголошень, а також на банерах. Оплата налаштовується не за кліки, а за покази.
- Прямий відгук. Усі зусилля спрямовані на виконання певних цільових дій і досягнення якомога більшої кількості заявок, дзвінків, заповнених форм тощо. Для отримання бажаного результату важливо оптимізувати ціну за прямий відгук.
- Залучення трафіку. У цьому випадку основне завдання — отримання максимальної кількості кліків в межах заданого бюджету.
Також досить часто для отримання найкращого результату поєднують брендинг і прямий відгук.
Плюси контекстної реклами
В Україні близько 90% користувачів використовують Google як пошукову систему. Тому з урахуванням масштабів охоплення контекстна реклама в цьому пошуковику дуже ефективна. Але велике охоплення — далеко не єдина її перевага. Серед інших плюсів:
- точність. Різні методи таргетингу дозволяють налаштувати рекламу саме на вашу ЦА;
- ненав'язливість. Оголошення бачать тільки ті користувачі, які зацікавлені в товарах або послугах;
- гнучкість. AdWords дає всі інструменти для того, щоб налаштовувати рекламну кампанію відповідно до своїх запитів;
- оплата тільки за результат. Надається можливість платити за кліки, за покази, за конверсії та за взаємодію;
- швидкість запуску. Реклама починає приносити результати практично відразу після старту кампанії;
- варіативність бюджету. Ви самі вибираєте, яку суму витратити.
І нагадаємо, що за допомогою Google Ads можна налаштувати не тільки рекламу в пошуковій мережі. Також доступні банерна та текстова реклама в контекстно-медійній мережі, відеореклама на YouTube, динамічні оголошення й багато іншого.
Скільки коштує контекстна реклама
Однозначно відповісти на питання, у скільки вам обійдеться контекстна реклама Google, неможливо, тому що бюджет залежить від багатьох факторів: вашої тематики, цілей, налаштувань таргетингу тощо.
Є сфери, у яких $100 на місяць достатньо для того, щоб покрити всі 100% попиту ЦА. В інших же тематиках тільки один клік може обійтися в таку саму суму. Також те, скільки грошей ви будете витрачати, залежить від геотаргетингу та тимчасового таргетингу. Що менший регіон, у якому будуть показуватися оголошення, то менший бюджет потрібен, щоб покрити аудиторію, що знаходиться в ньому. Що довше протягом доби показується реклама, то дорожче вона вам обійдеться.
Крім цього, у вартість контекстної реклами входять комісійні агентства або виконавця, який обслуговує ваш акаунт. Це може бути оплата за обсяг виконаних робіт, фіксована сума за годину або місяць, а також відсоток від рекламного бюджету.
Як налаштувати контекстну рекламу
Тепер ви знаєте, як працює контекстна реклама Google. Розберемося, як її налаштувати:
1. Створюємо акаунт Google. Без нього ви не зможете працювати в Google Ads. Далі прив'язуємо до профілю номер телефону, а також додаємо альтернативну електронну адресу. Це необхідно, щоб захистити ваші дані від дій зловмисників.
2. Використовуючи акаунт Google, логінимося на сайті Google Ads.
3. Ігноруємо спрощений варіант налаштування реклами та переходимо до розширених можливостей. Натискаємо кнопку «Перейти в режим експерта».
4. На новій сторінці натискаємо «Створити акаунт без кампанії». Вибираємо країну, вказуємо часовий пояс і валюту. Далі натискаємо «Надіслати» та потрапляємо в основне меню Google Ads.
5. Переходимо до створення й налаштування рекламної кампанії. У вкладці «Усі кампанії» вибираємо «Нова кампанія».
6. Вибираємо мету проведення кампанії та її тип. Якщо ви хочете, щоб реклама показувалася на сторінці пошукової видачі, потрібен тип «Пошукова мережа».
7. Далі вибираємо спосіб досягнення мети та вводимо URL-адресу інтернет-магазину. Натискаємо «Продовжити».
8. Після цього даємо ім'я рекламній кампанії. Воно може бути будь-яким, оскільки буде показуватися тільки в особистому кабінеті. Але називайте її так, щоб самим розуміти, про яку кампанію йдеться.
9. Вибираємо, де буде показуватися наша реклама. Якщо ми не хочемо, щоб вона показувалася в контекстно-медійній мережі, знімаємо чекбокс навпроти цього пункту.
10. Далі заходимо в «Додаткові налаштування» і вказуємо тимчасові терміни проведення кампанії. Потрібно клікнути на «Дати початку і закінчення» та вибрати дату, коли реклама повинна завершитися.
11. Тепер налаштовуємо місце розташування. Щоб звузити регіон, вибираємо не тільки країну, а й місто та область. Якщо ви не хочете, щоб якесь місто використовувалося як цільовий регіон реклами, можете його просто виключити. Також вибираємо варіанти місцеположень.
12. Після цього вибираємо мову, яку використовує наша аудиторія. Щоб оголошення побачили якомога більше користувачів, радимо вибирати всі мови.
13. Далі заповнюємо розділ «Аудиторія». Він доступний тільки в тому разі, якщо рекламна кампанія показується і в контекстно-медійній мережі.
14. Вказуємо бюджет. Для цього прописуємо середню суму витрат на день у відповідному рядку.
15. Після цього призначаємо ставки — тобто гранично допустиму суму, яку сервіс може витратити на виконання мети. Для чого це потрібно? Багато хто запускає рекламу, і лідерські позиції займає той, хто зробив найбільшу ставку. Для призначення ставки переходимо в розділ «Ставки», далі натискаємо на «Вибрати стратегію призначення ставок напряму». І вибираємо «Максимальна кількість кліків». Далі ставимо чекбокс навпроти «Встановити межу максимальної ціни за клік». І прописуємо суму.
16. Далі даємо назву групі оголошень. І переходимо до підбору ключових слів. Для цього потрібно прописати URL сторінки, яку потрібно проаналізувати на предмет ключових слів. Після цього натискаємо «Отримати ключові слова», і система надасть нам список ключів. У разі потреби їх можна редагувати.
17. Тепер створюємо оголошення, яке буде бачити наша ЦА. Після заповнення всіх полів можна побачити зовнішній вигляд реклами. Далі натискаємо «Зберегти і продовжити».
18. Далі на нас чекає запуск кампанії. У вікні ви побачите всю основну інформацію про неї й у разі потреби зможете внести зміни. Якщо редагувати дані не потрібно, то натискаємо кнопку «Опублікувати».
19. Тепер переходимо до оплати. Для цього повертаємося до головного меню Google Ads, натискаємо на значок «Налаштування і оплата» та натискаємо на «Налаштування» в розділі «Оплата». Далі вибираємо схему платежів «По передоплаті», вказуємо суму платежу й натискаємо на «Додати банківську карту». Заповнюємо дані. Після цього вибираємо «Тип акаунту» і вказуємо «Особистий». Далі натискаємо на «Надіслати» та чекаємо, поки почнеться показ рекламних оголошень.
На цьому налаштування кампанії завершене.
Висновок
Контекстна реклама для власників сайту — це відмінна можливість збільшити потік потенційних клієнтів або підвищити продажі. Вона підходить практично для всіх ніш ритейлу. При цьому ефект від реклами можна відчути вже на наступний день після запуску.
Навчившись працювати з Google Ads, ви зможете запускати найефективніші оголошення. А якщо у вас виникнуть труднощі, диджитал-студія Elit-Web прийде вам на допомогу.
FAQ
Що таке контекстна реклама в Google?
Контекстна реклама Гугл — це оголошення, які демонструються на сайтах-партнерах або в пошуковій видачі. Вони відповідають пошуковому запиту користувача або змісту сторінки, на якій розміщені.
Яка вартість контекстної реклами в Google?
Вартість розраховується індивідуально, оскільки залежить від багатьох параметрів: тематики, цілей, налаштувань таргетингу й іншого.
Як запустити контекстну рекламу в Google Ads?
Щоб розмістити контекстну рекламу Google, зайдіть на офіційний сайт і натисніть «Почати зараз». Далі сервіс запропонує вам створити розумну рекламу. Ви можете вибрати цей спосіб або ж налаштувати кампанію самостійно, скориставшись нашою покроковою інструкцією, якою ми поділилися у статті.
Де показується контекстна реклама Google?
У пошуковику Google вона показується над результатами пошуку або під ними. Також така реклама може бути розміщена на сайтах пошукових партнерів.
Залишіть ваші контактні дані.
Будемо раді обговорити ваш проект!