Поділіться
Зміст

    sitemaps html

    Карта сайту HTML — невіддільний елемент структури більшості сучасних вебресурсів. Вона виконує ряд важливих функцій не лише з погляду зручності навігації, а й у плані ефективного SEO-просування. Сьогодні пропонуємо вам докладніше дізнатися, що таке Sitemaps HTML, як реалізується така карта і для яких цілей в принципі впроваджується.

    Що являє собою Sitemap

    Sitemap HTML — це свого роду каталог ключових розділів вебресурсу, розміщених відповідно до ієрархії. Така карта виступає одночасно в ролі путівника та змісту.

    У переважній більшості випадків вона розташовується у футері, доступна з будь-якої сторінки та будь-якої миті, що буває дуже зручно для навігації. Особливо на великих вебресурсах зі складною структурою. Але це далеко не єдина її роль.

     карта сайту для користувачів

    Для чого потрібна HTML-карта сайту

    Карта сайту для користувачів — зручний навігаційний елемент. Відвідувач може не «ходити» між розділами та сторінками у пошуках потрібної інформації, а набагато швидше знайти її на сторінці карти з логічною та зручною ієрархією. Таким чином UX/UI стає більш інтуїтивним та зручним. Але це далеко ще не все.

    Річ у тому, що HTML карта сайту призначена не лише для відвідувачів, а й для пошукових систем. Боти теж можуть її сканувати, отримуючи таким чином коректний список посилань та краще оцінюючи ієрархію, що важливо для індексації сторінок та їх подальшого сканування.

    Наприклад, якщо ви перейдете на портал Apple, то внизу сторінки побачите Sitemap. Відкривши її, ви знайдете всі основні розділи, категорії товарів та самі товари, точніше посилання на них. Звідси можна одразу перейти на потрібну сторінку, ознайомитися з додатковою інформацією та зробити замовлення (якщо у вашій країні воно доступне безпосередньо з вебресурсу Apple).

     як створити html карту сайту

    Насправді це досить простий приклад HTML карти, тому що тут немає багаторівневої вкладеності та складної ієрархії. Щобільше, одна з цілей впровадження Sitemap — спрощення ієрархії та вкладеності. Припустимо, що у вас великий інтернет-магазин з чималий кількістю категорій та товарів. Як наслідок, рівень вкладеності може бути дуже глибоким. Наприклад: головна сторінка — розділ «Електроніка» — підрозділ «Носимі гаджети» — категорія «Телефони та смартфони» - підкатегорія «Смартфони» - Apple iPhone. Тобто в цьому випадку ми маємо 6 рівень вкладеності, що для пошукових ботів може викликати складності, а сам процес індексації відбувається занадто довго.

    Якщо ж створити HTML карту сайту, рівень вкладеності можна помітно скоротити: головна сторінка — карта сайту — Apple iPhone. Тепер у вас третій рівень — індексація відбувається набагато швидше, сторінки краще ранжуються та потрапляють у результати пошукової видачі. Для великих вебсайтів це дуже принципово.

    Основні характеристики Sitemap

    Недостатньо просто зробити карту в HTML. Дуже важливо, щоб вона відповідала низці ключових характеристик, інакше просто не виконуватиме своїх основних функцій. До таких ключових характеристик належать такі:

    • Структурованість. Сторінка Sitemap повинна відображати логічну та зрозумілу структуру вебсайту, організовуючи посилання за розділами та категоріями. Це допомагає як користувачам, так і пошуковим роботам знаходити потрібні URL-адреси.
    • Актуальність. Щоб сторінка залишалася корисною та ефективною, вона повинна регулярно оновлюватись відповідно до змін на сайті, додавання нових URL або видалення старих.
    • Доступність. Ця сторінка має бути доступною як для відвідувачів (зазвичай у футері), так і для пошукових систем. Наприклад, через XML-формат, який, як правило, розміщують за адресою domain.com/sitemap.xml.
    • Універсальність. Sitemap може мати один із форматів: HTML або XML. HTML-карта призначена для зручності користувачів, а XML — для пошукових систем, щоб забезпечити повноцінну індексацію всіх URL-адрес.
    • SEO-оптимізація. Sitemap сприяє кращій індексації пошуковими системами, допомагаючи роботам швидше та ефективніше сканувати вебресурс, особливо якщо він містить багато сторінок або має складну структуру.

    Це основні характеристики, які роблять карту сайту незамінним інструментом для оптимізації роботи вебсайту та його ефективного просування у пошукових системах. Головне — знати, як створити карту сайту HTML та які «підводні камені» на вас можуть чекати, якщо припуститися деяких поширених помилок. Про них ми також розповімо.

    Приклади реалізації HTML-карти сайту

    Ви можете самостійно подивитися, як виглядають Sitemap на різних вебресурсах, якими ви користуєтеся. Зазвичай відповідне посилання знаходиться у футері. Але для наочності все ж таки можемо навести кілька прикладів.

    Ось так виглядає Карта HTML інтернет-магазину MOYO:

     як створити карту сайту html

    Враховуючи, що це досить великий інтернет-магазин, відповідний поділ на розділи, категорії та підкатегорії є оптимальним.

    Ми в Elit-Web використовуємо простіший варіант із переліком послуг та сторінками блогу:

     html карта сайту

    Карта може мати досить простий вигляд, якщо у вас є невеликий ресурс. Непоганий приклад карти сайту HTML з малою кількістю сторінок на вебсайті інтернет-магазину кави «КАВОПОШТА»:

     карта сайту html приклад

    Методи створення Sitemap

    Переходимо до більш практичної частини, як створити HTML карту сайту. Насправді це не такий складний процес, як здається спочатку. Особливо якщо використовувати для цих завдань спеціалізовані інструменти, що автоматизують більшість робіт.

    Отже, ви можете зробити карту сайту HTML наступними способами:

    • Повністю вручну. Такий спосіб підійде тільки в тому випадку, якщо у вас невеликий і простий вебсайт, і ви володієте базовими навичками HTML. Для великих вебпорталів зі складною структурою такий метод краще не розглядати — ви витратите надто багато часу та сил.
    • За допомогою спеціальних онлайн-сервісів. Такі послуги можуть автоматично генерувати Sitemap на основі існуючої структури. Є як платні, так і безкоштовні платформи для цього. Останні можуть мати різного роду обмеження та ліміти, але в деяких випадках їх цілком достатньо.
    • За допомогою плагінів вашої CMS. Багато сучасних CMS підтримують різні плагіни для автоматичного створення та оновлення Sitemap:  WP Sitemap Page або Simple Sitemap для WordPress, OSMap для Joomla, модуль Sitemap для Drupal.

    Два останні методи здебільшого є оптимальними. Але якщо у вас простий вебресурс, у якого рідко змінюється структура та з'являються нові URL-адреси, в них може просто не бути необхідності. Тому виходьте із власних потреб.

    Покроковий посібник зі створення Sitemap

    Отже, ви вирішили створити Sitemap і хочете максимально спростити собі це завдання. Мабуть, найпростіший спосіб зробити це — використовувати спеціальний онлайн-сервіс. Як приклад ми використовуємо безкоштовну платформу mysitemapgenerator.com, але ви можете вибрати будь-яку іншу альтернативу. Принцип роботи у них у більшості випадків ідентичний:

    1. Переходимо на сайт, вибираємо тип Sitemap і натискаємо Go to creation.

     як зробити карту сайту html

    2. Встановлюємо потрібні налаштування або залишаємо за замовчуванням та натискаємо Start.

     приклад карти сайту html

    3. Чекаємо, доки платформа виконує створення HTML карти сайту. Цей процес може зайняти деякий час, особливо якщо у вас багато розділів та сторінок.

     карта сайту у форматі html

    Після цього ви зможете отримати посилання на HTML-код, який потрібно додати до структури вебресурсу, або скачати відповідний файл і додати код пізніше. До речі, відкрити HTML можна прямо в браузері без інтеграції на сайт. Таким чином ви візуально зможете подивитися на структуру та її коректність:

     створення html карти сайту

    Зверніть увагу! Більшість безкоштовних генераторів Sitemap мають ліміти кількості просканованих сторінок. У розглянутому нами mysitemapgenerator.com безкоштовний тариф передбачає сканування до 500 URL-адрес та лише три безкоштовні генерації. Якщо у вас порівняно невеликий сайт, цього буде цілком достатньо. Але для великих вебпорталів доведеться сплатити за доступ. Ціни, як правило, невисокі.

    Ще одна важлива деталь при використанні таких генераторів — вони здебільшого не підтримують автооновлення. Тобто ви генеруєте карту з існуючих URL-адрес, але якщо додаєте нові сторінки або видаляєте поточні, зміни автоматично не вносяться в Sitemap (якщо немає відповідного плагіна). Іншими словами, якщо на сайті регулярно проводяться апдейти структури, це може створювати певні незручності. У такому випадку краще використовувати комплексні автоматизовані рішення, які позбавлять вас необхідності вручну вносити зміни.

    Можливі труднощі під час створення карти сайту

    Як правило, особливих складнощів з тим, щоб створити карту сайту HTML, не виникає. Однак у певних випадках деякі труднощі все ж таки можливі. Наприклад:

    1. Ваш сайт зроблено на конструкторі. У такому разі у вас, швидше за все, не буде доступу до його коду. Відповідно, ви не зможете виконувати багато дій самостійно, а доведеться натомість додатково оплачувати послуги фахівців платформи, які інтегрують Sitemap. Деякі ресурси дозволяють додавати посилання вручну через панель адміністратора, але це зазвичай тривалий та рутинний процес.
    2. Вам необхідно підтримувати актуальність Sitemap. В ідеалі необхідно налаштувати автоматичне оновлення Sitemap, але це потребує певної майстерності та досвіду програміста. Або ж, знову-таки, потрібно робити оновлення вручну, що може забирати чимало часу та сил.
    3. Ви не знаєте, яка верстка буде оптимальною. У деяких випадках достатньо звичайного «полотна» з посиланнями. З погляду SEO, така карта HTML буде вважатися цілком нормальною. Але якщо ви дбаєте і про зручність відвідувачів, краще попрацювати над дизайном та оформленням.

    У більшості випадків ці труднощі не є критичними, але все ж таки про них важливо знати заздалегідь та шукати шляхи вирішення, щоб ваша HTML карта сайту була не лише робочою, а й актуальною.

    Ще один нюанс, через який може бути складно зробити все правильно та швидко, — використання застарілої CMS, яка не підтримує необхідні інструменти та плагіни для автоматизації. Такі застарілі рішення, в цілому, можуть завдати чимало клопоту, вирішити які або в принципі неможливо, або це надто складно та дорого. У деяких випадках оптимальне рішення — переїзд на більш сучасну CMS або платформу.

    FAQ

    Навіщо потрібна HTML-карта сайту?

    Мапа сайту у форматі HTML служить для зручності навігації відвідувачів, спрощує пошук інформації та допомагає покращити індексацію сайту пошуковими системами. Завдяки їй пошукові роботи легше та швидше виявляють та індексують існуючі та нові URL, що, своєю чергою, підвищує видимість у пошукових системах.

    Які властивості має мати HTML-карта?

    Існує кілька важливих властивостей, які повинна мати карта сайту:

    • Простота та зрозумілість. Карта повинна бути легко читаною та зрозумілою для користувачів, посилання мають бути згруповані за категоріями та логічно структуровані.
    • Актуальність. Структура вебресурсу повинна бути передана точно та регулярно оновлюватись, якщо з'являються нові розділи.
    • Доступність. У більшості випадків розміщувати посилання на Sitemap найкраще у футері, щоб воно було доступним з будь-якої точки.

    Крім того, не слід забувати про SEO-оптимізацію: важливо додати посилання на всі ключові сторінки, щоб покращити індексацію пошуковими системами.

    Які сторінки мають бути у HTML-Sitemap?

    До ключових сторінок належать такі: головна, розділи та підрозділи, картки товарів чи послуг, блог та новини, контактна інформація, політика конфіденційності та умови використання, інші значущі сторінки, важливі для користувачів або SEO.

    У Вас залишились запитання?
    Наші експерти готові відповісти на них.
    Залишіть ваші контактні дані.
    Будемо раді обговорити ваш проект!
    Отримати консультацію
    Наш менеджер зв'яжеться з Вами найближчим часом
    Ми використовуємо файли cookie
    Ми оптимізуємо роботу сайту, створюємо персоналізований маркетинговий досвід та збираємо дані щодо використання сайту та аналітику. Натиснувши «Прийняти», ви погоджуєтеся використовувати наші файли cookie.