0-800-759-750
Ми на зв'язку с 7:00 до 24:00
office@elit-web.ua

Просування і розкрутка доставки їжі. Як працювати в умовах жорсткої конкуренції?

21 липня 2021
3259
0
Поділіться
Зміст

    2020 кардинально змінив нішу доставки їжі. Фантастичний попит призвів до небувалого прибутку, і все було б чудово, якби не одне «але». Конкуренція стала більш жорсткою як ніколи, і тепер, як в «Алісі», службам доставки потрібно бігти ще швидше, щоб залишитися на місці.

    Розкручування доставки їжі

    На перший план виходить швидкість розкручування. Просування вимагає максимальної оперативності, із задіянням відразу кількох рекламних каналів, SEO та соціальних мереж. Маркетинг-стратегія має ґрунтуватися на правилі №1: вже на старті про новий сервіс має дізнатися якнайбільше потенційних клієнтів. На експерименти немає часу – краще одразу довірити просування професіоналам, щоб початковий бюджет гарантовано приніс не лише прибуток, а й гроші, які можна інвестувати у подальше розкручування.

    Як просувати доставку їжі в інтернеті

    Всі люди різні, і у кожного свої уподобання в їжі. Познайомтеся зі своєю цільовою аудиторією, щоб краще зрозуміти їхні потреби та поділити на сегменти. Наприклад, студентам важливі акції та можливість купити набір комбо за низькою ціною. Пари воліють замовляти суші та піцу. Сімейні клієнти оцінять дитяче меню Людям, які замовляють ланч-бокси в офіс, важлива швидкість виконання замовлення.

    Як просувати доставку їжі в інтернеті

    У визначенні цільової аудиторії для реклами доставки важливо врахувати такі критерії:

    • хто оформляє замовлення : стать, вік, сімейний стан, достаток, наявність дітей, відданість здоровому способу життя;
    • місце доставки : будинок, офіс, виїзний захід;
    • час замовлення : обід, вечір, вихідні, свята.

    Для кожної групи пишеться своя реклама доставки в інтернеті. Коли людина бачить оголошення, яке пропонує саме те, що йому потрібно, він виділяє службу на фоні конкурентів.

    Розкручування доставки їжі проводиться відразу декількома способами одночасно, і далі детально розповімо про кожного.

    Розкрутка сервісу доставки їжі через соціальні мережі

    Зазвичай молоді служби доставки мають невеликий середній чек, тому йдуть бюджетні способи розкручування:

    • соціальні мережі: рекламні пости та сториз у спільнотах, акції та розіграші;
    • таргетована реклама доставки їжі – запуск платних оголошень у Instagram, Facebook.

    Тут можна замовляти рекламу у блогерів із великою кількістю передплатників. Це гарантує широке охоплення та підвищення репутації – передплатники довіряють своїм кумирам. Головне – знайти блогера із вашою цільовою аудиторією.

    Бізнес-аккаунт у соцмережах дозволяє швидко та без особливих витрат залучити перший прибуток та почати інвестувати у більш ефективні канали розкручування: SEO сайту та контекстну рекламу служби доставки їжі.

    Розкручування в кожному із соціальних медіа відрізняється своїми нюансами. Просування доставки їжі в «Інстаграм» вимагає якісного фотоконтенту – тут важливо зробити сторінку максимально «смачною» для передплатників, тому без професійного фотографа не обійтись.

    Розкрутка сервісу доставки їжі через соціальні мережі

    Facebook має більш заможну та вибагливу аудиторію. Тут висувають підвищені вимоги до товарів, тому просуватися тут варто тільки якщо на 100% впевнені в продукті.

    Розкрутка сервісу доставки їжі через соціальні мережі - Facebook

    Розкрутка в соціальних мережах приносить бізнесу такі переваги:

    • приваблює теплих лідів. Так називаються клієнти, які не замовлять їжу прямо зараз, але готові зробити це в майбутньому, а поки що підшукують відповідні варіанти;
    • підвищує репутацію та довіру до компанії. Сторінки в соцмережах часто спілкуються з передплатником за допомогою емоційної прив'язки. Чим яскравіше запам'ятовується обліковий запис, тим вищий шанс, що замовлять саме у вас;
    • оперативно інформує клієнтів про акції та цікаві пропозиції.

    Як і будь-який інший спосіб просування, розкручування в соцмережах має недоліки. Постійне ведення облікового запису - копітка і складна робота, що вимагає певних навичок та знань. Для грамотного старту раціонально залучити SMM-фахівця – він знає, як зацікавити передплатників контентом.

    Таргетована реклама доставки їжі

    Це платні оголошення, які можна налаштувати у будь-якій соцмережі. Виглядають ось так:

    Таргетована реклама доставки їжі

    Їхня перевага – у таргеті. Це означає, що в налаштуваннях можна задавати параметри користувачів, яким показуватимуться оголошення: вік, стать, георозташування тощо. До того ж рекламу бачитимуть ті люди, які вже цікавилися темою доставки їжі, а отже, є потенційними клієнтами.

    Крім параметрів ЦА, налаштування реклами, що таргетує, дають можливість самостійно вказувати потрібний бюджет і тривалість показу. Цей рекламний інструмент має два способи оплати на вибір: CPM (ставка за 1000 показів) та CPC (ставка за 1 клік).

    Розкрутка доставки їжі у пошуковій видачі

    Наступний крок – створення власного сайту та його SEO-оптимізація. Якщо є можливість, перший етап можна пропустити, хоча бізнес-аккаунт у соцмережах нікому не завадить, навпаки – надасть авторитетності.

    SEO-оптимізація займає від 3-6 місяців, але результат того вартий: ви починаєте отримувати клієнтів практично безкоштовно - вони самі прийдуть до вас з органічної видачі. Це працює таким чином:

    • за рахунок роботи SEO-фахівців сайт потрапляє на першу сторінку видачі;
    • користувач гугліт послугу, яку ви можете йому запропонувати, наприклад, «суши Херсон» або «доставка піци Чернігів»;
    • ваш сайт оптимізований під ці запити, тому саме його першим бачить користувач у браузері;
    • відвідувач відкриває сайт, і якщо його зацікавить вашу пропозицію, ви отримуєте клієнта.

    Як уже було сказано, послуги доставки їжі в 2021 році працюють в умовах жорсткої конкуренції, а тому ідеальна Marketing-стратегія для цієї ніші полягає в комбінації декількох каналів просуваннях: SEO відмінно працює в тандемі з контекстною рекламою і SMM.

    Сайт доставки їжі – яким він має бути?

    Клієнти таких сервісів роблять замовлення двома способами: по телефону та в інтернеті. При цьому кількість онлайн-заявок у цій ніші з кожним роком набирає обертів. Щоб не втратити значну частку прибутку, сервіс доставки обов'язково має мати сайт. Важливо докласти максимум зусиль, щоб користувачам було легко зробити замовлення. Тому до сайту служби доставки висуваються такі вимоги:

    • можливість оформлення замовлення у 2–3 кліки;
    • максимальна візуалізація страв – сайт має бути «смачним»;
    • докладна інформація про умови оплати та доставки, актуальні акції та спеціальні пропозиції;
    • контактні дані.

    У разі доставки їжі сайт необов'язково повинен бути громіздким і дорогим. Навпаки – що простіше і зрозуміліша структура, то краще. Це може бути односторінок, головне, щоб він мав чітку навігацію по розділах.

    Сайт доставки їжі - яким він має бути

    Сайт доставки їжі

    Головне завдання маркетинг-стратегії – досягти високого середнього чека, оскільки більшість витрат припадає безпосередньо на процес доставки: оплата кур'єрам, таксі, упаковка. Для цього можна встановити поріг мінімальної суми замовлення. Але так можна втратити частину клієнтів, яким не потрібно багато їжі. Тому раціонально запровадити безкоштовну доставку при замовленні на фіксовану суму.

    Ще один варіант – бонуси для великих заявок. Наприклад, можна запропонувати фірмову страву чи напої при замовленні, наприклад, від 500 грн.

    бонуси для великих заявок

    ввести безкоштовну доставку при замовленні на фіксовану суму

    фірмову страву чи напої при замовленні

    Розміщення на Google Maps

    Це ефективний та безкоштовний рекламний канал для сервісів доставки. Підходить для всіх компаній, але особливо актуальний для служб у великих містах, де відстань прямо пропорційна швидкості доставки.

    Така розкрутка хороша тим, що користувачі можуть залишати відгуки про заклад, що підвищить репутацію компанії. До того ж, частина клієнтів може забирати замовлення прямо з пункту доставки.

    Щоб виділитися серед конкурентів, напишіть про переваги сервісу та розмістіть чудові фото страв. Слідкуйте за рейтингом та працюйте з відгуками. Важливо вчасно нейтралізувати негативні коментарі, наприклад, запропонувати користувачеві знижку або безкоштовну доставку.

    Контекстна реклама доставки їжі

    Цей спосіб приносить найгарячіших клієнтів – тих, хто прямо зараз звужує доставку їжі у вашому місті. Вони шукають в інтернеті, де замовити суші чи піцу, і перше, що вони бачать, – ваша контекстна реклама. Правильно складіть оголошення, щоб воно «зачепило» користувачів, і вони стануть вашими клієнтами.

    Основною платформою контекстної реклами є Google Ads. Тут можна не тільки налаштувати оголошення так, щоб вони показувалися певній аудиторії, але й зробити «наздоганяючу» рекламу, яка слідуватиме за користувачем на сторонніх сайтах.

    Головні переваги контекстної реклами:

    • приплив клієнтів вже першого дня запуску;
    • показ користувачам, які готові зробити замовлення зараз.

    Проте, це один із найдорожчих каналів просування служби доставки їжі, тому важливо довірити налаштування оголошень фахівцям, щоби на старті не злити бюджет. Замовити швидкоокупну контекстну рекламу можна тут .

    Просування мобільного додатку з доставки їжі

    Мобільний додаток - це +20-30% до продажу. У рази полегшує оформлення замовлення та підвищує лояльність аудиторії. Працює на перспективу: мета мобільного додатку – не просто залучити покупців, а й зробити їх постійними клієнтами.

    Просування мобільного додатку з доставки їжі

    Мало створити програму – її необхідно регулярно підтримувати та просувати. Щоб якнайбільше користувачів натиснули на кнопку «завантажити», потрібна розкрутка.

    ASO – це технологія оптимізації мобільних програм. Завдання ті ж, що у SEO, – конверсії та підвищення впізнаваності. І так само, як і сайт, програму можна просувати за допомогою реклами: контекстних оголошень, націлювання, «Ютуба» та всередині інших програм.

    технологія оптимізації мобільних додатків

    До речі! Якщо ви плануєте відкривати доставку їжі на базі кафе, вам є окрема велика стаття « Як залучити клієнтів у ресторанному бізнесі ».

    Ризики просування сервісу доставки їжі

    Сервіс доставки їжі потребує швидкого розкручування. Необхідність в оперативному впровадженні відразу кількох рекламних каналів загрожує помилками в непрофесійних руках. Наприклад:

    • реклама не окупається;
    • просування працює нестабільно - то немає замовлень, кухня простоює і продукти псуються, то занадто багато заявок, які не вдається виконати вчасно;
    • Marketing-стратегія працює повільно - інвестиції вже час окупати, а замовлень все ще мало.

    Такі ситуації відбуваються через неправильно налаштовану рекламу, розрахунок не на ту аудиторію, акцент лише на тривалих методах розкручування та ігнорування швидких. Часто не зовсім зрозумілий розмір рекламного бюджету, тому вкладають або замало, або забагато.

    До речі! Про те, як розрахувати та підвищити рентабельність інвестицій, читайте у нашій статті « ROI у маркетингу ».

    Щоб уникнути подібних ситуацій, раціонально звернутися до професіоналів, які мають досвід розкручування сервісу з доставки їжі. Команда Elit-Web розробить комплексну маркетинг-стратегію, розрахує бюджет та підбере оптимальні канали просування.

    Висновок

    Перед тим, як рекламувати доставку їжі з ресторану, необхідно ретельно опрацювати цільову аудиторію. Коректна сегментація – половина успіху просування у ніші. У більшості випадків онлайн-маркетинг доставки їжі стартує з розкрутки в соціальних мережах – тут ви можете швидко та відносно бюджетно розповісти про себе потенційним клієнтам, сформувати довіру та лояльність передплатників.

    Крім SMM, основними каналами продажів є SEO-оптимізований сайт, мобільний додаток і контекстна реклама для доставки їжі. Не зайвим буде зареєструватися у сервісі Google Maps. Це дасть додаткову порцію трафіку.

    У Вас залишились запитання?
    Наші експерти готові відповісти на них.
    Залишіть ваші контактні дані.
    Будемо раді обговорити ваш проект!
    Отримати консультацію
    Наш менеджер зв'яжеться з Вами найближчим часом