Поділіться
Зміст

    Абревіатура SaaS розшифровується як Software as a Service. Тобто «програмне забезпечення як послуга». Говорячи простою мовою, SaaS це будь-який сервіс, який обслуговує користувачів через інтернет.

    SEO для SaaS

    Для кращого розуміння наведемо кілька популярних прикладів SaaS, якими ви, можливо, користуєтеся щодня:

    • GMail, Microsoft Outlook та інші поштові сервіси;
    • Google Диск, Dropbox, iCloud та інші хмарні сховища;
    • Facebook, Instagram, Telegram, Viber та інші платформи для онлайн-комунікацій та ін.

    Головна відмінність SaaS-рішень від звичайних програмних продуктів - це те, що в першому випадку прикладне програмне забезпечення повністю обслуговується провайдером. Наприклад, хмарний офісний пакет Office 365 – це SaaS з формою оплати за передплатою, а Microsoft Office 2016 – автономний продукт із разовою оплатою, не SaaS.

    Методи SEO-просування SaaS-продуктів

    Але наскільки важливим є SEO для проектів SaaS? Як просувати SaaS-продукт, використовуючи SEO інструменти? І чи це так ефективно в поточних реаліях? Саме про це ми сьогодні й поговоримо!

    Методи SEO-просування SaaS-продуктів

    Основні особливості SaaS – це постійна еволюція проекту та складності прогнозування. Тут дуже складно передбачити, яким буде ваш продукт за рік, п'ять чи десять років.

    За прикладом далеко не треба ходити. Візьмемо поштову службу Google GMail. Спочатку це був простий поштовий сервіс. Зараз це цілий робочий "комбайн", в якому і пошта, і сервіси Google Meet і Hangouts, і інтеграція з іншими продуктами пошукового гіганта: Календар, Google Keep, Завдання, Контакти, Google Диск та ін.

    Як сформувати хоч би первинні завдання для SEO-стратегії з урахуванням постійних змін? Ми виділяємо три ключові пункти, про які поговоримо далі.

    Карта потреб вашої аудиторії

    Важливо розуміти таке: клієнт не ухвалює рішення про використання того чи іншого продукту в один момент. Є цілий ланцюжок потреб та цінностей, які призводять його до такого рішення. Головне завдання - проаналізувати цей ланцюжок, зрозуміти, яке місце в ньому займає ваш продукт. Тільки так можна визначити, в якому напрямку рухатися далі, які інструменти просування використовувати, як зробити свою пропозицію ще більш актуальною для цільової аудиторії.

    Карта потреб вашої аудиторії

    Створення сторінки якомога раніше

    Зволікання у розробці відповідних сторінок та контенту для них є неприпустимим. Чим раніше ви створите сторінки ресурсу, тим краще для бізнесу з кількох причин:

    • у вас будуть місця, куди залучати трафік;
    • користувачі зможуть ділитися посиланнями, публікаціями та іншою інформацією;
    • ви зможете відбирати сторінки для подальших покращень;
    • вийде швидше і точніше налаштувати внутрішнє перелінкування, накопичувати вік URL.

    Багато хто навіть рекомендує підходити до створення сторінок як до MVP (мінімально життєздатний продукт). Тобто не доводити їх спочатку до ідеалу, залишивши це завдання на майбутнє. Головне – наявність самих сторінок. Ми не можемо на 100% погодитись з таким підходом. Особливо з огляду на те, що пошукові алгоритми зараз активно розвиваються, модернізуються. Іноді наявність поганих сторінок – це гірше, ніж їхня відсутність.

    Налаштування веб-аналітики

    Спочатку потрібно налаштувати цілі та електронну комерцію у Google Analytics. Тоді ви зможете швидше почати відбирати сторінки за потенційним доходом і раціональніше використовувати бюджет на просування. Якщо базових інструментів Google Analytics вам мало, можна використовувати додаткові рішення від інших розробників: Quill Engage, Clicky, PR-CY, Open Web Analytics, Going Up і т.д.

    Без аналітики SaaS SEO може в результаті виявитися абсолютно збитковим методом просування через відсутність об'єктивної оцінки ефективності заходів щодо оптимізації та розкручування. Ви ризикуєте витратити гроші не в той напрямок, а у потрібні сфери не вкластися.

    Створення успішної SEO-кампанії SaaS

    SEO для SaaS – це цілий комплекс заходів. І тут, на жаль, немає загальноприйнятої стратегії дій. Але є базовий перелік завдань, які обов'язково потрібно здійснити. Ми виділяємо шість із них.

    Постановка реалістичних цілей

    SEO-просування будь-якого продукту (не тільки SaaS) має на увазі постановку чітких цілей. Вони мають бути, по-перше, вимірними, а по-друге, досяжними. Наприклад, вихід майданчика в популярній ніші на перше місце в пошуковій видачі Google за місяць - це об'єктивно недосяжна мета. Так швидко просування не працює, особливо у висококонкурентних нішах. А ось вихід за деякими основними ключовими запитами в топ-10 через 6 місяців - це вже і досяжна, і вимірна мета.

    Визначення ключових показників ефективності

    Наступний момент: як ви вимірюватимете ефективність SEO кампанії SaaS. Для цього необхідно використовувати відповідні метрики або вивчати статистику щодо продуктивності.

    Основні показники ефективності – збільшення кількості відвідувачів сайту та зростання позицій у пошуковій видачі. Для аналізу цих KPI існує безліч безкоштовних і платних сервісів. З вибором зазвичай особливих проблем немає.

    Ще один важливий момент – порівняння рейтингу вашого SEO із конкурентами SaaS. Варто подивитися, які позиції ваш ресурс займає у рейтингу статистичної системи Alexa, які ключові запити виходять у топ-10 у Google, де ви вже змогли обійти конкурентів, а де все ще залишаєтеся позаду.

    Створення образу покупця

    Специфіка цільової аудиторії - один із тих факторів, що визначають подальшу еволюцію всього проекту. Ви повинні чітко розуміти, хто є покупцем вашого продукту: рядовий користувач комп'ютера та смартфона, власник бізнесу, IT-фахівець і т.д.

    Створення образу покупця

    У різних ЦА відрізняються потреби, запити в пошуковій системі, цілі, бюджет та ін. Уявіть, що ваша компанія надає бізнесу програмні засоби для захисту даних та системи безпеки. А ви просуваєте свій продукт на запит «завантажити антивірус безкоштовно». Чи приведе він до вас потенційного клієнта? Малоймовірно. Проте трафіку від нецільової аудиторії буде дуже багато, як і відмов. Який у цьому сенс?

    Вивчення конкурентів

    SEO в SaaS не повинно складатися з ваших спроб і помилок. Власний досвід – це добре. Але! Якщо є можливість вивчити чужий досвід, зробити правильні висновки, використовувати вже готові та успішно працюючі рішення, то чому б цим не скористатися?

    Ви повинні вивчити, за якими ключовими словами просуваються ваші конкуренти, які канали просування вони використовують, скільки грошей вкладають і т.д. Тоді ваш бізнес не розвиватиметься у вакуумі.

    Дослідження ключових слів

    Робота з семантичним ядром – один із найважливіших етапів SEO-просування. Необхідно зібрати пул релевантних ключових слів, структурувати їх і помилитися. Якщо використовувати лише високочастотні ключові слова та фрази, потіснити конкурентів буде складно. З низькочастотними ситуація обернена. Вийти у топ набагато простіше, але клієнтів такі запити наводять дуже мало. А часом не наводять зовсім. Необхідно шукати золоту середину, щоб за адекватних вкладень планомірно просуватися в пошукових системах і нарощувати обсяги трафіку.

    Створення контенту

    SEO-оптимізований і просто якісний контент - ось один із тих елементів, що призводять до вас цільову аудиторію. Йдеться не лише про тексти із ключовими словами на сайті. Контент – це все, що доносить до користувача важливу, корисну та актуальну для нього інформацію:

    • відео та аудіо;
    • записи у блозі;
    • зображення, інфографіка та ін.

    Навіть анімація та смайли — це також елементи контенту, що впливають на ефективність залучення цільової аудиторії та її лояльність.

    Створення контенту

    Способи отримання посилань та трафіку

    Розглянемо кілька популярних ідей, які допомагають навіть при порівняно невеликому бюджеті наростити масу посилань, збільшити обсяги трафіку, продажів та згадок бренду.

    Коментарі у блогах

    Багато хто не завжди гідно оцінюють цей спосіб просування та отримання посилань. Публікуючи коментарі в тематичних блогах та на форумах, можна не тільки наростити масу посилань, а й залучити зацікавлену аудиторію. Проте працює ця схема лише за грамотного підходу:

    1. Знаходимо публікації, які вийшли у топ-50 за релевантними ключовими запитами для вашого продукту.
    2. Вивчаємо актуальну публікацію та обговорення під нею, додаємо власний коментар із посиланням або назвою домену.
    3. Намагаємося писати такі коментарі, які доповнюють матеріал статті, доводять вашу експертність та залученість до обговорення.

    Жодної «копіпасти»! Якщо ви почнете буквально спамити однаковими коментарями під різними статтями, нічого хорошого з цього не вийде.

    Сайти відгуків та бізнес-листинги

    Ситуація аналогічна попередній — бізнес-листинги та відгуки здатні дати гарний приріст до маси посилань і обсягів трафіку, але тільки при комплексному підході. Ось кілька базових рекомендацій:

    1. Намагайтеся заповнювати профіль продукту так, щоб максимально закривати всі можливі питання цільової аудиторії.
    2. Використовуйте базу клієнтів для отримання відгуків, мотивуйте їх ділитися своїми думками. Наприклад, пропонуйте за відгук знижку або бонус.
    3. Підключіть відгуки до свого сайту. Це підвищує довіру до нього, дозволяє відвідувачам ще більше дізнатися про переваги продукту.

    А ось купувати відгуки – стратегія далеко не найкраща. По-перше, відгуки навчилися непогано їх визначати та видаляти. По-друге, проплачені відгуки, зазвичай, виглядають неприродно. Вони часто дають ефект, протилежний до очікуваного.

    Плагіни для браузера

    Плагіни для браузера можуть стати хорошим двигуном продажів вашого продукту. Зрозуміло, такий варіант підходить далеко не завжди. Якщо можливість задіяти плагін як елемент просування, то чому б це не використовувати? До того ж, ви можете спрямовувати на плагін додатковий пошуковий трафік.

    Наведемо приклад для наочності. Існує сервіс для блокування реклами AdGuard у кількох форматах:

    1. Повністю безкоштовний плагін для веб-браузерів, але з обмеженим функціоналом.
    2. Платна програма для Windows, MacOS, iOS та Android з розширеними функціями (захист від вірусів та трекінгу особистих даних, виявлення загроз анонімності тощо).

    Безкоштовний плагін приваблює трафік і служить, по суті, демоверсією комплексного SaaS-продукту.

    Плагіни для браузера

    Інтерв'ю з фахівцями

    Інсайдерська інформація та інтерв'ю з експертами у тій чи іншій галузі – це завжди актуально. Інтерв'ю в перспективі можуть стати чудовим джерелом трафіку та запустити сарафанне радіо. Але працює це лише за дотримання низки вимог:

    1. Придумайте справді цікаві та актуальні питання. Інтерв'ю не повинно бути пусткою розмовою про очевидні речі. Глядачі (або слухачі) хочуть дізнатися про щось нове, корисне, ознайомитися з перевагами вашого продукту.
    2. Знайдіть справді добрих фахівців, експертів галузі, які реально можуть розповісти щось цікаве, поділитися інсайдами, мотивувати використати ваше SaaS-рішення, пояснивши його реальні переваги.
    3. Коли візьмете інтерв'ю відомих гостей, використовуйте це як соціальний доказ при надсиланні наступних офферів.

    Інтерв'ю з фахівцями

    Фріланс-біржі

    Для деяких SaaS-проектів фріланс-біржі можуть стати дуже ефективним джерелом посилань. Наприклад, публікуючи там вакансії та завдання для віддалених фахівців, ви можете (крім нарощування маси посилань) вирішити ще кілька важливих завдань:

    1. Створити інструмент, дані якого є контрольною точкою для замовників і підрядників.
    2. Показати клієнтам, що вони у разі потреби можуть делегувати роботу фрілансерам.
    3. Створити завдання від імені замовника з посиланнями на сайт чи окремі його сторінки.
    4. Додати список послуг як виконавця (теж з посиланнями на сайт).

    Наведемо приклад із власної практики. Розміщуючи вакансію на біржі фрілансу, ми одразу публікуємо посилання на сайт - профіт!

    Фріланс-біржі

    LTD сайти

    LTD сайти (Lifetime Deal) – це веб-ресурси, де ви продаєте довічну передплату на свої тарифи. У російськомовному інтернеті поки що не так багато майданчиків, де можна придбати довічну ліцензію на різні продукти. А ось на Заході – це дуже популярний формат. Яскравий приклад: сайт AppSumo – агрегатор спецпропозицій із вічними підписками на програмні рішення для бізнесу.

    Розміщення офферів на LTD сайтах - це не тільки корисно з точки зору SEO для SaaS компаній, але і хороша можливість підвищити лояльність цільової аудиторії, яка не дуже любить модель підписки з щомісячною оплатою.

    LTD сайти

    Аналіз ефективності SEO-просування для SaaS-продуктів

    Пам'ятаєте, на початку статті ми говорили, що одне з головних правил SEO SaaS – це вимірність результатів? Дуже важливо не забувати аналізувати поточні показники та порівнювати їх із попередніми.

    Ви повинні постійно відстежувати ефективність ключових слів і фраз, коригувати їх, працювати з контентом (удосконалювати існуючий і створювати новий).

    Є десятки інструментів для аналізу ефективності SEO-просування:

    • Google Analytics;
    • CS Yazzle;
    • SE Ranking;
    • Sitechecker.Pro та ін.

    Аналіз ефективності SEO-просування для SaaS-продуктів

    Не забувайте періодично проводити A/B тестування, щоб покращувати ресурс і власний продукт. У нас, до речі, є гарна стаття на цю тему « Посібник з A/B-тестування ».

    Якщо ви хочете планомірно нарощувати обсяги трафіку та збільшувати кількість клієнтів, без комплексної аналітики та вміння своєчасно коригувати стратегію просування та маркетингу не обійтися. Особливо тоді, коли йдеться про SaaS-продукти, конкуренція серед яких зростає як на дріжджах. І не сумнівайтеся, чи зростатиме далі.

    "Все не так складно, як здається" - думка експерта

    Насправді SEO для SaaS не дуже відрізняється від просування сайтів, монобрендів. Наголос робиться на чотири складові:

    1) Підвищення впізнаваності бренду в Мережі та в офлайні.

    2) Упаковка контенту. Обов'язково з вивченням конкурентів і пошуком реальних конкурентних переваг.

    3) Формування УТП та робота над ціноутворенням.

    4) Генерація тематичного та навколотематичного контенту. Насамперед інформаційного.

    Мабуть, головна відмінність у самому підході до просування. У SaaS не працює реклама у звичному розумінні. Потенційному клієнту недостатньо довести, що продукт є крутим. Йому потрібно продемонструвати, чому він крутий, і наочно показати, як він зробить його життя кращим.

    Євген Шепель , SEO team lead

    Висновки

    SEO для SaaS компаній так само важливо, як і для інших проектів. Без нього неможливо повноцінно конкурувати в Мережі, залучати цільову аудиторію та нарощувати обсяги продажу.

    Більше того, якщо ми говоримо про SaaS як про бізнес-модель, де оплата за використання сервісу здійснюється за підпискою, комплексне SEO-просування ще важливіше. Якщо вас витіснять конкуренти і запропонують вигідніші умови за меншу ціну, ви втрачатимете джерела постійного, а не разового доходу. Щоб SaaS-проект приносив прибуток та планомірно нарощував аудиторію, процес SEO-просування має бути безперервним. Інакше конкуренти вас просто витіснять.

    У Вас залишились запитання?
    Наші експерти готові відповісти на них.
    Залишіть ваші контактні дані.
    Будемо раді обговорити ваш проект!
    Отримати консультацію
    Наш менеджер зв'яжеться з Вами найближчим часом