Компанії згадуються в інтернеті без прямого посилання на сайт набагато частіше, ніж ви вважаєте. Це можуть бути повідомлення на форумі, рекомендація у блозі або пост у соцмережах. І хоча такі згадки не ведуть безпосередньо на ваш сайт, вони досить суттєво впливають на його онлайн-видимість. Питання в тому, як їх ідентифікувати та як з ними працювати, щоб отримувати користь для бізнесу. Про це детально розповідаємо далі.
Що являють собою згадки без посилань
Простою мовою, це коли про бренд чи компанію говорять без активного посилання на ресурс — просто згадують назву. Такі згадки можуть з'являтися будь-де: в соцмережах, на форумах і порталах новин, в блогах і навіть в аналітичних оглядах конкурентів.
З погляду класичного SEO такі згадки приносять мало користі, оскільки не передають сайту посилальну вагу. Раніше вони вважалися просто фоновим шумом, а не корисним інструментом просування. Але в епоху ШІ вони відіграють значно більшу роль.
Справа в тому, що ШІ-алгоритми аналізують загальну цифрову видимість бренду в інтернеті. І те, наскільки активно люди згадують і шукають компанію за назвою, безпосередньо впливає на ймовірність цитування сайту ШІ.
Наприклад, дослідження Semrush показало, що 9 із 10 сторінок, які цитує ChatGPT, не входять до ТОП-20 результатів стандартного органічного пошуку за тими ж запитами. Тому для ШІ сьогодні важлива ще й так звана «інформаційна значущість» бренду, а не лише його позиції у пошуковій видачі.
Переваги згадок без посилань
Що отримає бізнес, який почне активно працювати із незв'язаними згадками? Давайте розбиратися разом.
Ефективне нарощування посилальної маси
Перш за все це відкриває можливості простіше отримати посилання на свій сайт. Якщо ваш бренд згадується в контенті, це означає, що він уже становить цінність для його автора. Тому ви можете звернутися до власника ресурсу та запропонувати додати повноцінне посилання на ваш сайт, надавши таким чином алгоритмам додаткове підтвердження вашої надійності та компетентності у конкретній темі.
Але відразу зазначимо, що не всі згадки без посилань підходять для того, щоб отримувати зворотні посилання. Деякі беклінки можуть не тільки не принести користі, а й нашкодити. Тому слід ретельно аналізувати джерела згадки. Ми радимо звертати увагу на кілька ключових факторів:
- Авторитетність і тематична релевантність сайту. Якщо ваш бренд згадується на порталі із сумнівною репутацією, немає сенсу просити додати беклінк. Зовсім інша річ, якщо згадка зустрічається на ресурсах, що користуються довірою та регулярно цитуються ЗМІ чи ШІ.
- Розташування на сторінці та контекст згадки. Важлива не лише сама платформа, а й те, де саме розміщено згадку. Якщо ваш бренд з'являється в коментарях або в довгому списку інших компаній без контексту, привернути увагу аудиторії буде досить складно.
- Потенціал трафіку. Проаналізуйте, чи може трафік із цього джерела конвертуватися в клієнтів. Якщо сайт має гарну відвідуваність, але стаття, де вас згадали, не отримує органічного трафіку, посилання навряд чи принесе користь.
- «Свіжість» контенту та його потенціал. Нещодавні згадки часто легше конвертувати в посилання. Але не варто ігнорувати і більш старі згадки у так званому «вічнозеленому» контенті. Наприклад, огляди, інструкції, рейтинги можуть залучати трафік роками.
- Потенціал автора. Іноді важливою є не сама публікація, а її автор. Якщо він часто пише на вашу тему, активно веде експертний блог або співпрацює з галузевими ЗМІ, у майбутньому ви можете отримати безліч матеріалів із повноцінними посиланнями та рекомендаціями.
- Відвідуваність сторінки. Перевірте, чи отримує сторінка, на якій ви згадуєтеся, регулярний органічний трафік і чи відображається вона за релевантними ключовими словами або запитами. Зворотне посилання зі сторінки, яка добре ранжується в результатах пошуку Google та цитується ШІ, принесе більше трафіку. Для аналізу можна використовувати інструменти Semrush чи Similarweb.
Грамотно підібравши джерела зі згадками, ви зможете покращити свою присутність в інтернеті й отримати реальні заявки.
Залучення релевантного трафіку
Другий важливий момент — це можливість залучити на свій сайт теплу аудиторію. Адже зворотні посилання допомагають не лише зайняти вищі позиції у пошуковій видачі. Переходячи на сайт через згадки, користувачі найчастіше вже зацікавлені у товарах чи послугах. У них є певний рівень довіри, адже вони бачили інформацію про бренд в експертній статті або огляді. Тому такі користувачі з великою часткою ймовірності можуть із відвідувачів перетворитися на клієнтів.
Ефективна робота з репутацією
Важливо розуміти, що згадки без посилань — це не просто інструмент для отримання беклінків. З їх допомогою ви можете сформувати необхідну репутацію та зміцнити авторитет бренду. Чим частіше про вас говорять, тим стійкіший образ експерта та лідера у ніші складається. Бренд, який весь час на слуху, сприймається позитивніше і алгоритмами, і користувачами.
Наявність великої кількості згадок — важлива конкурентна перевага. Інші компанії можуть копіювати вашу стратегію просування, використовувати схожі ключові слова або навіть повністю дублювати ваш контент. Але те, що про ваш бренд вже сказано у ЗМІ, блогах, оглядах, неможливо відтворити в контексті інших компаній. Вашим конкурентам доведеться витратити багато часу та ресурсів, щоб досягти аналогічного рівня інформаційної присутності.
Які інструменти використати для відстеження згадок
Semrush пропонує два різні інструменти:
- Brand Monitoring відстежує згадки про бренд по всьому інтернету. Також він автоматично визначає, чи містить кожна згадка зворотне посилання на ваш сайт. Сервіс надає розширені дані про згадки: передбачуване охоплення, авторитетність домену, інформацію про автора тощо. Крім того, за допомогою цього інструменту можна проаналізувати, як згадуються конкуренти, і надалі використовувати цю інформацію для покращення своєї контент-стратегії.
- Brand Performance аналізує згадки вашого бренду у відповідях, що генеруються ШІ. Він працює з Google AI Mode, SearchGPT, ChatGPT, Perplexity і Gemini та допомагає зрозуміти, як аудиторія сприймає ваш бренд у порівнянні з конкурентами. Крім того, сервіс дає конкретні рекомендації щодо покращення позиціонування вашого бренду.
Ці інструменти можна використовувати одночасно для отримання максимально повної картини про згадки.
Підіб'ємо підсумки
Ігнорувати згадки без посилань точно не варто. Адже це цінний інструмент, який водночас допомагає залучати клієнтів і будувати бажаний імідж компанії. Навчившись їх відстежувати та правильно з ними працювати, ви отримаєте важливу конкурентну перевагу та зможете стати помітним гравцем ринку у своїй ніші.
Залишіть ваші контактні дані.
Будемо раді обговорити ваш проект!