Головне завдання Google Пошуку — надавати користувачам релевантну інформацію, ґрунтуючись на їхніх запитах, і виводити на перші рядки видачі відповідні сайти. А щоб досягти цього, алгоритми пошуку та ранжування сайтів потрібно постійно оптимізувати, покращувати та вдосконалювати. Саме з цією метою Google і випускає регулярні апдейти своїх алгоритмів, які тією чи іншою мірою впливають на позиції сайтів у пошуковій видачі. Саме про це ми й поговоримо сьогодні докладніше.
Апдейт Google — що це
Апдейт — це оновлення алгоритмів та інструментів ранжування сайтів, які вводять пошукові системи для досягнення максимальної релевантності пошуковій видачі та зниження кількості «неякісних» сайтів або сторінок.
Нерідко розгортання чергового оновлення може доволі сильно позначатися на позиціях: одні сайти різко втрачають зайняті раніше рядки у видачі, інші, навпаки, стрімко виходять у топ. Але чому так відбувається? І чи справді апдейт видачі настільки важливий для Google?
Навіщо пошукові системи випускають апдейти
Існує кілька ключових причин, чому пошукові системи регулярно випускають нові апдейти.
- Підвищення якості результатів пошуку. Оновлення допомагають збільшити релевантність та точність пошуку, забезпечуючи користувачам більш актуальну та корисну інформацію, ґрунтуючись на їхніх запитах.
- Боротьба зі спамом. Багато апдейтів спрямовані на пошук сайтів, які використовують неетичні методи підвищення рейтингу. Наприклад, переоптимізацію або надмірне використання ключових слів, або коли оптимізатори застосовують чорні методи SEO.
- Адаптація до нових тенденцій. Зміни у поведінці користувачів, нові технології та переміни у способах споживання інформації вимагають від пошукових систем відповідної адаптації алгоритмів, щоб відповідати новим вимогам.
- Підвищення безпеки. Деякі оновлення спрямовані на пошук та усунення вразливостей, захист від шкідливого програмного забезпечення та фішингових сайтів.
- Забезпечення справедливості. Апдейт видачі тією чи іншою мірою допомагає запобігати монополізації результатів пошуку деякими сайтами, надаючи рівні умови для всіх вебресурсів.
Але за великим рахунком кожен апдейт спрямований на забезпечення кращого користувальницького досвіду та підвищення рівня довіри до пошукової системи. Від цього виграють і самі пошукові системи, адже таким чином вони приваблюють більше аудиторії, що дає можливість заробляти на рекламі та не лише.
Як відстежувати нові апдейти
Щоб черговий апдейт пошукової видачі не став для вас несподіванкою і ви могли до нього підготуватися, дуже важливо заздалегідь знати про нього. Для цього можна відстежувати такі ресурси:
- Центр Google Пошуку, в якому компанія регулярно публікує новини про оновлення, а також важливу інформацію про зміни в пошукових алгоритмах.
- Акаунт Google Search Central у X.com (у минулому Twitter), де компанія також публікує інформацію про нові оновлення та ділиться порадами, як оптимізувати сайти під зміни.
- Популярні блоги та сайти з новинами на тему SEO-просування. Наприклад, Search Engine Roundtable, де також можна знайти корисну інформацію про свіжі оновлення та тонкощі оптимізації вебресурсів з урахуванням нових вимог.
Для відстеження того, як той чи інший апдейт пошукової видачі або посилальний апдейт вплинув безпосередньо на ваш сайт, можна використовувати Google Search Console. Сервіс дозволяє вебмайстрам не тільки моніторити позиції ресурсів у результатах пошуку, але й отримувати повідомлення про виявлені проблеми, а також рекомендації щодо їх виправлення та покращення загальних показників сайту.
Особливості апдейтів Google
Кожен update переслідує ті чи інші цілі. Деякі з них досить глобальні, інші відносно незначні. Пропонуємо розглянути деякі їх особливості, що допоможе також краще зрозуміти, що таке апдейт в принципі і як він впливає на видачу Google:
- Частота та масштаб. Дрібні оновлення Google може випускати майже щодня. Вони зазвичай не мають значного впливу на пошукову видачу. А ось кожен великий апдейт, який з'являється раз на кілька місяців, має значно більший вплив.
- Алгоритмічні зміни. Апдейт видачі може змінювати алгоритми ранжування, що безпосередньо впливає на позиції сайтів у результатах пошуку.
- Фокус на досвіді користувача. Майже кожен update так чи інакше спрямований на поліпшення досвіду користувача. Наприклад, оновлення, пов'язані з мобільною оптимізацією, безпекою сайту або швидкістю завантаження сторінок.
- Поліпшення якості контенту. Google прагне надавати своїм користувачам якісний та релевантний контент, тому оновлення часто включають алгоритми, що визначають його якість, унікальність та експертність авторів (наприклад, оновлення E-A-T: Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness).
- Боротьба зі спамом. Пошукові системи регулярно оновлюють алгоритми, щоб боротися зі спамом та неякісними сайтами, які намагаються маніпулювати результатами пошуку. Google карає вебресурси, які використовують неприродні посилання, клоакінг, приховані тексти тощо.
- Локальні оновлення. Деякі оновлення стосуються виключно локального пошуку. Наприклад, ті, що впливають на результати лише певних географічних регіонів.
Ці особливості оновлень Google наочно показують, як компанія активно працює над покращенням своєї пошукової системи, щоб забезпечити користувачам кращий досвід та відповідати їхнім очікуванням наскільки це можливо.
Основні види апдейтів
Існує кілька категорій таких оновлень:
- Оновлення алгоритмів ранжування одні з найбільш глобальних та значущих, оскільки вони впливають на те, як сайти відображаються у результатах пошуку. Наприклад, Core Updates, Helpful Content Update.
- Оновлення Spam/Quality покликані ефективніше виявляти та боротися зі спамом та неякісним контентом у пошуку Google. Більшість таких оновлень випускаються 1-2 рази на рік, іноді частіше.
- Оновлення локальної видачі впливають на результати локального пошуку та Google Мій Бізнес. Вони впливають на відображення та ранжування місцевих компаній.
Також вплив на видачу мають оновлення мобільного пошуку, апдейти, пов'язані з користувальницьким досвідом (UX) та інші. Частота та ступінь їх впливу можуть відрізнятися.
Деякі з ключових апдейтів Google
Щороку Google розгортає кілька великих апдейтів ядра і ще більше менш значущих оновлень, але які теж тією чи іншою мірою впливають на позиції сайтів у пошуковій видачі. Найбільш масштабні апдейти останнього часу включають:
- February 2024 Core Update — велике оновлення, спрямоване на поліпшення релевантності та якості результатів пошуку. Цей апдейт також включав зміни в алгоритмах ранжування, націлені на покращення розуміння контексту та намірів користувачів. У березні вийшов ще один апдейт ядра, також досить масштабний.
- May 2024 Spam Update — оновлення, спрямоване на боротьбу зі спамом у результатах пошукової видачі та з неякісним контентом. Воно підвищило вимоги пошукача до якості та корисності контенту. В результаті багато сайтів, які публікували недостатньо якісні чи неоригінальні матеріали, помітно просіли у видачі.
- June 2024 Spam Update — ще одне оновлення, спрямоване на боротьбу зі спамом, яке, по суті, розширює попередній апдейт та доповнює його.
Зараз, коли Google все більше відчуває тиск з боку інструментів AI, компанія докладає зусиль для вдосконалення власних алгоритмів, щоб не втратити користувачів. Відповідно, апдейти починають виходити частіше, причому вони стали глобальнішими.
Що говорить про те, що видача була змінена
Існує ряд цілком очевидних ознак, що черговий апдейт вплинув на ваш сайт. Вони навряд чи залишаться непоміченими з вашого боку:
- Коливання трафіку. Значні зміни в органічному трафіку можуть вказувати на нововведення алгоритмів Google. Якщо кількість трафіку суттєво знизилася або збільшилася, ймовірно, пошукова система розгорнула новий апдейт.
- Зміна позиції. Коли сайт без видимої причини різко опускається або піднімається на кілька позицій або навіть «випадає» з пошукової видачі, це теж може свідчити про нове оновлення.
- Зміни видимості конкурентів. Якщо ви помічаєте, що позиції конкурентів також змінилися, це може бути ознакою, що Google оновив свої алгоритми.
- Зміни у метриках сайту. Непередбачені та відчутні зміни в таких метриках, як час на сайті, показник відмов та кількість переглядів сторінок також можуть свідчити про зміни в роботі алгоритмів.
Ми вже неодноразово згадували у своїх публікаціях, що кожен великий апдейт може призводити до свого роду «турбулентності» в пошуковій видачі: сайти можуть різко втрачати позиції, а потім поступово відновлювати їх без додаткових дій з боку оптимізатора.
Що робити, якщо на ваш сайт негативно вплинув черговий апдейт
Припустимо, апдейт справді суттєво вплинув на позиції вашого сайту у видачі. Як діяти у такій ситуації?
Іноді апдейт може розгортатися кілька тижнів поспіль, через що коливання позицій цілком можливі. Але якщо й згодом ситуація не покращується, потрібно робити певні дії.
- Проаналізуйте зміни за допомогою Google Analytics та Google Search Console, щоб визначити, які сторінки та ключові слова найбільше постраждали. Порівняйте свої позиції до та після оновлення, щоб краще зрозуміти, які зміни могли вплинути на них та на трафік.
- Ознайомтеся з офіційними рекомендаціями Google на цих платформах. Можливо, там ви знайдете корисні поради, які допоможуть покращити ситуацію.
- Оцініть якість контенту. Переконайтеся, що він відповідає рекомендаціям Google щодо якості, таким як E-A-T (Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness). Оновіть та покращіть контент, зробивши його більш корисним та релевантним для користувачів.
- Перевірте технічні аспекти сайту та покращіть користувальницький досвід. Перевірте метрики Core Web Vitals (швидкість завантаження, інтерактивність, візуальна стабільність) та оптимізуйте їх.
- Проаналізуйте якість зовнішніх та внутрішніх посилань, видаліть низькоякісні або спамні, які можуть негативно впливати на ваші позиції.
Не забувайте моніторити результати та зміни, стежити за метриками сайту та результатами пошуку, щоб оцінити ефективність внесених перетворень. Пам'ятайте, що на кожен апдейт сайт буде тією чи іншою мірою реагувати — це нормальне явище.
Підсумки
Ми з вами з'ясували, що таке update, чому Google регулярно розгортає такі оновлення і наскільки сильно вони можуть вплинути на позиції вашого сайту в пошуковій видачі.
Очевидно, що в майбутньому кількість та масштабність подібних оновлень лише збільшаться. Тому ваше завдання — дізнаватися про них завчасно, оптимізувати власні сайти та шукати шляхи досягнення найкращих результатів із меншими зусиллями. Так, часом це непросто. Але з комплексним підходом та кваліфікованою допомогою немає нездійсненних завдань.
Залишіть ваші контактні дані.
Будемо раді обговорити ваш проект!