Поділіться
Зміст

    Якщо ви чекаєте, що в цій статті буде чарівна кнопка «Підняти сайт у пошуку», ви точно потрапили не за адресою. Наш багаторічний досвід у SEO говорить про те, що швидко виконати це завдання не вийде. Доведеться налаштуватися на тривалу та системну роботу. Підвищення позицій у пошукових системах – це поетапний шлях, який потребує часу, фінансів та зусиль. У цій статті ми вирішили поділитися нашим досвідом у галузі розкручування ресурсу в інтернеті.

    Які фактори допоможуть просунути сайт у пошуку?

    Коли ми шукаємо відповідь на питання, як підняти сайт у пошуку, варто для себе чітко усвідомити, що існують загальні принципи просування, яких потрібно дотримуватися для всіх веб-ресурсів. Для початку роботи важливо визначити конкурентоспроможність сайту, що просувається, порівняти його показники з іншими ресурсами, що функціонують у цій же тематиці. Важливим фактором для ранжирування є наявність унікального контенту, написаного під спеціально підібрані ключові слова. Не варто забувати і про якісний профіль посилання сайту. Але все це лише основа для розкручування веб-ресурсу. Детальніше про ці та інші фактори просування йтиметься далі.

    Конкуренти в ТОПі за запитами, що вас цікавлять.

    Перед початком роботи над проектом дуже важливо зрозуміти, яка ситуація у конкретній тематичній ніші та в заданому регіоні. Фахівцеві важко буде розробити стратегію розкрутки сайту без інформації про те, хто працює у схожій тематиці, які джерела трафіку використовуються, на чому заснована стратегія просування конкурентів, які методи використовуються.

    Отримана інформація дасть відповідь на запитання, чи взагалі є шанс просунути сайт у ТОП пошукової видачі і скільки на це знадобиться часу та коштів. Адже всім відомо, що SEO-оптимізація - це процес довгостроковий, націлений на стійкий, але відкладений за часом результат, і чим вища конкуренція, тим більше доведеться докласти зусиль.

    Конкуренти в ТОПі за запитами, що вас цікавлять.

    У процесі аналізу слід оцінити:

    • який загалом попит товару чи послугу у конкретному регіоні, чи є зацікавленість потенційних клієнтів, який рівень їх доходів. Ці та інші соціально-демографічні дані допоможуть відповісти, де буде вища віддача;
    • якою є специфіка тематичної ніші, чи знають люди про пропонований товар або послугу. Якщо товар новий для ринку, то від SEO-оптимізації на старті доведеться відмовитися, оскільки споживачам нічого не відомо про продукт і, відповідно, вони не шукатимуть його. І тут почати варто з широкої медійної кампанії, та був займатися просуванням у пошуку;
    • яка якість веб-ресурсів суперників. Для цього за допомогою спеціальних інструментів аналізують їх профіль, вивчають структуру сайтів, наповнення їх контентом, оцінюють параметри юзабіліті.

    Всі ці дані стануть основою розробки стратегії просування власного проекту.

    Характеристики вашого домену

    Для пошукових систем важливими є базові технічні характеристики веб-ресурсу. За допомогою спеціальних алгоритмів оцінять:

    • вік домену . Його вважають із того моменту, як хоча б одну сторінку було проіндексовано в системі. Для просування молодого ресурсу потрібно більше часу;
    • дані про домен, що зберігаються в єдиній базі WhoIS . Тут можна дізнатися, хто є власником домену або його орендарем, дату реєстрації тощо. Якщо дані будуть приховані, то це є поганим сигналом для пошукових систем. Так що краще контактну інформацію відкрити та залишити доступною для сканування;
    • який період оплачений домен . Сайти, які розміщені на платформах, які оплачені наперед, викликають більше довіри у пошукових систем. І, навпаки, важко буде вивести в топ ресурс із коротким оплаченим періодом домену;
    • яку репутацію має сервер, у якому орендований домен . Головне, щоб сервер не був у чорному списку, інакше будь-коли доступ до сайту може бути закритий. На вихід із такої ситуації знадобиться витратити багато часу та зусиль.

    Отже, технічний фактор стану домену має велике значення для розвитку ресурсу.

    Якість складеного семантичного ядра

    Семантичне ядро — це перелік ключових запитів, за якими користувачу буде показаний сайт у пошуковій видачі. Чим ширшим буде цей список, тим більша ймовірність показів і вище охоплення ЦА. Оцінка якості СЯ та ресурсів конкурентів має велике значення для розкручування сайту . Фактично, це та база, з якої починають роботи із SEO-оптимізації. Якісне СЯ дозволить розробити логічну структуру сайту, розподілити матеріал по сторінках, в перспективі запустити контекстну рекламу.

    Семантичне ядро складають із тих запитів, які найчастіше вводять споживачі у пошуковий рядок. Релевантними є такі критерії виділення ключів:

    • частота використання . Залежно від того, наскільки часто люди вводять у пошук те чи інше словосполучення, виділяють низько-, середньо- та високочастотні запити;
    • мета споживача . Це може бути інформаційні запити, наприклад, «страхування ОСАЦВ» чи «як настроїти роутер»; комерційні, у разі додаються слова «купити», «завантажити» і під. Враховуватись може і регіон просування. Тоді використовуються слова із назвами населених пунктів.

    Якість складеного семантичного ядра

    Про те, як зібрати СЯ , кластеризувати ключі, забрати зайві, ми давали детальний гайд в одній із наших попередніх публікацій.

    Мікророзмітка сторінок сайту

    Це ще один важливий фактор, який допомагає підняти сайт у пошуку. Завдяки мікророзмітці пошуковим роботам стає «зрозуміліше», де знаходиться компанія, які послуги вона пропонує клієнту, що потрібно вивести в СНІПЕТ за запитом. Таким чином, підвищуються шанси на те, що користувач побачить у видачі релевантну інформацію про товар або послугу, що зацікавить його.

    Для коректного налаштування цього параметра варто скористатися такими інструментами:

    • налаштувати файл robots.txt на ресурсі, що просувається . Через цей файл пошуковим роботам стає зрозуміло, що потрібно проіндексувати, а яку інформацію можна не включати до індексу;
    • створити або налаштувати карту сайту - Sitemap . До неї включаються всі сторінки ресурсу та шляхи переходу на них. Особливо важливий цей файл для великих інтернет-магазинів, порталів новин та ін. Його використання істотно полегшує сканування ресурсу пошуковими роботами;
    • розмістити контент на кожній сторінці за допомогою Schema.org . Якщо все буде зроблено коректно, у пошукових системах автоматично визначатиметься її тип і індексуватиметься вміст. Далі підвищується можливість релевантного додавання карток товару, описів фільму та подібної інформації на партнерські майданчики. Цей словник має безмежні можливості для опису об'єктів на сайті.

    Детальна інформація про те, як допомогти своєму ресурсу «заговорити» зрозумілою мовою з пошуковими роботами, розміщена тут .

    Якість, кількість та наповненість ключами контенту

    Займаючись просуванням у пошуку, потрібно серйозно попрацювати над контентом. Пошукові алгоритми розробляються в такий спосіб, щоб користувач швидше знайшов те, що він шукає, і результати відповідали його очікуванням. Допомогти цьому може якісний контент.

    Для потрапляння до ТОП змісту сторінок має бути:

    • унікальним . Безперечно, не варто навіть і думати про розміщення чужих текстів на своєму ресурсі;
    • корисним і повним . Якщо користувач знайде саме такі тексти на вашому сайті, він не піде до конкурентів і вирішить свою проблему — замовить пропонований вами товар;
    • доступним . Незрозумілі терміни часто відлякують потенційного клієнта, і він кидає сторінку, навіть не додивившись її до кінця. Аналогічно не подобаються людям неструктуровані «простирадла» з тексту. Сучасні споживачі не готові читати текст, який не розділений на невеликі абзаци, без ілюстрацій.

    Якість, кількість та наповненість ключами контенту

    І, звичайно, в текстах мають бути ключі з СЯ. При цьому важливо дотримуватись правил золотої середини. Якщо таких слів буде занадто багато, сайт має надто низькі позиції — він «впаде» через переспам. І, звичайно, бажано точніше зібрати запити, які можуть зацікавити ваших клієнтів. В окремій статті ми запропонували покрокову інструкцію, як підібрати ключові слова , які наведуть користувача на ваш ресурс.

    Якість, кількість та структура зовнішніх посилань

    Поліпшити репутацію власного ресурсу можна за рахунок якісних зовнішніх посилань. Без цього досягти високих показників не вдасться. Але в цьому напрямку теж необхідно знати міру. Чим авторитетніший ресурс, де розміщено посилання, тим корисніше для просування. Багато посилань на другосортних платформах результату не принесуть. Крім того, спеціалісти радять стежити за релевантністю тематики. Її розбіжність теж буде підозрілою для пошукових алгоритмів.

    Якісні вхідні посилання можна отримати кількома способами:

    • закуповувати їх на біржах . Тільки тут теж важливо не переборщити, щоби не потрапити під санкції пошукових систем. Вже є алгоритми, що відстежують беклінки, отже за їх великої кількості є ризик зниження позицій;
    • розміщувати їх на авторитетних майданчиках у якісних статтях . Це трудомісткий, але корисний спосіб, що дозволяє навести високий трафік;
    • використовувати можливості соцмереж, розміщуючи посилання там . Для пошукової системи це сигнал того, що споживачі цікавляться вашою пропозицією, що підвищує ранжування.

    Якість, кількість та структура зовнішніх посилань

    Хороший ефект дає і згадка про назву бренду на інших сайтах. Це враховується алгоритмами та покращує індексацію сторінок. Раніше ми пропонували детальну статтю про те, як отримати зовнішні посилання та перевірити стан профілю профілю свого ресурсу.

    Розумна внутрішня перелінковка «для людей»

    Крім того, що ми оптимізуємо сторінки нашого ресурсу для пошукових роботів, прагнемо збільшити швидкість індексації нових матеріалів, слід пам'ятати про те, що з сайтом взаємодіють споживачі — звичайні люди. Дуже корисно подбати про те, щоб їм було зручно користуватися веб-ресурсом, наприклад, клацнути на лінк і повернутися на початок статті або з блогу перейти відразу в каталог і замовити товар. Цьому допомагає внутрішнє перелінкування, яке знижує показник відмов і позитивно впливає на конверсію.

    Розумна внутрішня перелінковка для людей

    Тільки щоб ця стратегія спрацювала, потрібно буде її ретельно опрацювати — створити схему, відсортувати сторінки за значимістю, додати посилання посилання на інші розділи. Корисні поради про те, як зробити, щоб внутрішня перелінковка принесла бажаний результат, читайте у нашому блозі.

    Відсутність технічних помилок

    Власнику сайту не вдасться досягти високих SEO-показників, доки не буде усунено критичних технічних недоробок. До них відносяться:

    • неправильно налаштовані редиректи . Цей фактор особливо важливий для інтернет-магазинів, де змінюється ситуація з наявністю того чи іншого товару у продажу. Помилки призведуть до того, що не всі сторінки будуть індексовані та знизиться юзабіліті сайту;
    • проблеми з кодом . Ці помилки ускладнять індексацію або призведуть до того, що пошуковим роботам не буде видно весь вміст;
    • дублі сторінок . У такому разі системі буде важко автоматично визначити, яка зі сторінок є базовою. Щоб усунути цю проблему, потрібно встановити тег canonical на основній версії або закрити від індексації другорядну.

    Фахівці нашого агентства неодноразово зустрічалися із сайтами, які потребують технічних доопрацювань. Наприклад, при SEO-просуванні інтернет-магазину продуктів харчування FreshMart було виявлено дублі метаданих, не було оптимізовано пагінацію, мультимовну версію. Працюючи над проектом потрібно спочатку виправити технічні помилки, збільшити швидкість завантаження сторінок.

    Кейс із SEO-просування Freshmart

    Оновлення пошукових систем

    У процесі роботи пошуковики часто вносять зміни у свої алгоритми. Направлено такі роботи на те, щоб зменшити кількість «оптимізаторів», які підкручують результати видачі, пропонують неякісний контент. Коли з'являється оновлення, ситуація з позицією ресурсу може суттєво змінитись. Тож фахівцям потрібно регулярно переглядати новини компаній, наприклад, на Google Webmaster Central Blog. Допоможуть і спеціальні інструменти - SEMrush Sensor, створені з метою стежити за подібними змінами.

    Як підняти сайт у пошуку Google

    З цим завданням допоможуть впоратися грамотна стратегія просування, в якій будуть враховані всі вищеназвані фактори. Але, крім цього, Гугл пропонує своїм користувачам кілька сервісів, за допомогою яких можна суттєво підвищити свої позиції в рейтингу. До них відносяться:

    • Google Search Console . Цей інструмент незамінний для просування. З нього ви дізнаєтеся про кількість переходів, активність користувачів за певний період, побачите, які ключові запити більш потрібні, прискоріть індексацію нових сторінок. Використовуючи дані із цього сервісу, можна буде вчасно виправити знайдені технічні помилки;
    • Google Analytics . У цій системі можна налаштувати отримання розгорнутих звітів щодо активності відвідувачів ресурсу - переходів за посиланнями, реєстрації на сайті тощо;
    • Google My Business . Профіль компанії на цьому сервісі допоможе регіональному просуванню, налаштуванню показів компанії на Гугл Картах та інших партнерських майданчиках. У пошуку за брендовим запитом користувачам буде розширений сніпет.

    Як підняти сайт у пошуку Google

    Крім цих, не варто ігнорувати можливості Google Ads Keywords Tools, що дозволяє зібрати СЯ, PageSpeed, що дозволяє виміряти швидкість завантаження сайту на ПК і на мобільних пристроях. Ці та інші інструменти допоможуть ефективно проводити оптимізацію.

    Чи можливо просунути сайт у пошуковику самостійно?

    Ймовірно, так, у нас навіть є стаття, де описано, як просувати сайт у пошуку самостійно , але часто такі роботи можуть призвести до великої кількості помилок.

    Коли автор комерційного майданчика вирішується на самостійну розкрутку веб-ресурсу, безперечно, він буде контролювати всі його етапи і заощадить гроші, але далеко не факт, що сайт вийде в ТОП.

    По-перше, нефахівцеві знадобиться витратити занадто багато часу на навчання і на те, щоб вникнути у всі нюанси налаштування роботи ресурсу. А конкуренти не сплять і продовжують зміцнювати свої позиції у видачі. У питанні просування інтенсивність робіт – один із важливих факторів.

    По-друге, під час занурення в SEO-процеси потрібно бути готовим до того, що доведеться освоїти кілька нових напрямків — лінкбілдинг, копірайтинг, дизайн інтерфейсів, ази програмування. Не завжди на це є час і можливості. Та й запрошення спеціалістів на аутсорсі не вирішить проблеми. Так що, якщо є можливість, краще звернутися до фахівців, які запропонують комплексний підхід до оптимізації веб-ресурсу.

    Чи можливо просунути сайт у пошуковій системі самостійно

    Як швидко підняти позиції нової сторінки

    Якщо сайт вже набрав обертів, має добрий рейтинг, але на нього знадобилося додати нову сторінку. Звичайно, при цьому хочеться, щоб вона вийшла у топ. Для цього уважно виконаємо такі дії.

    Підбираємо правильні запити

    Швидко це можна зробити за допомогою ресурсів конкурентів та спеціальних інструментів. Наприклад, ми працюємо з продуктовою нішою, у пошуку бачимо 5 сайтів, які знаходяться в топі на запит «доставка продуктів додому». Вибираємо ключі, винесені до метатегів. Стартовий перелік є.

    Далі перевіряємо його в KeyWordtool, або Key Collector. У цих інструментах звертаємо увагу до частотність. Для нашого випадку актуальні високо- та середньочастотні запити.

    Для швидкого просування актуальні лише комерційні запити, тому перевіряємо, чи є в словосполученнях транзакційні слова — купити, доставити і т.д.

    Створюємо якісний унікальний контент

    Сьогодні вже нікого не здивуєш простим текстом із найправильнішими ключами. Користувач уже перенасичений інформацією. Знову ж таки, подивіться, що пишуть конкуренти, як вони оформлюють свої розділи. Може там є таблиці порівняння, інфографіка, онлайн-калькулятор. Знайдіть свою фішку і реалізуйте на сторінці, що просувається.

    І, звичайно ж, пишемо ТЗ для копірайтера, в якому не забуваємо про точні та додаткові входження, слова-синоніми, якісну структуру.

    Створюємо якісний унікальний контент

    Оптимізуємо ключами та картинками

    На цьому етапі перевіримо, чи всі ключі органічно увійшли до тексту, прописуємо метатеги. Звертаємо увагу на Title, Description, заголовки H1-H3.

    Далі працюємо над оформленням. Візуалізація тексту сьогодні має дуже велике значення. Підберіть якісні фото, краще це зробити разом із дизайнером. Простежте, щоб текст був візуально розділений на невеликі фрагменти.

    Якщо стоїть питання, як просунути сайт у режимі пошуку картинок, то найкраща відповідь – пропишіть alt-тег – текстовий опис зображень, включивши до них відібрані ключі.

    І, нарешті, гляньте на сторінку очима користувача – чи все на ній розміщено зручно, наскільки корисно та зрозуміло. Лише після цього публікуйте її.

    Додаємо посилання на сторінку всередині сайту та на зовнішніх джерелах

    Для нової сторінки важливо, щоб на неї вели посилання вже з розкручених розділів. Отже, далі займемося тим, що введемо її в меню сайту, попрацюємо з перелінковкою.

    Для швидкого розкручування нової сторінки варто розмістити кілька посилань на неї на зовнішніх авторитетних ресурсах. Без цього «договоритись» з пошуковими роботами буде складно.

    Надсилаємо сторінку на індексацію

    Підготувавши до публікації нашу сторінку, далі не забуваємо оновити карту сайту sitemap.xml, щоб у ній визначався доданий розділ. Це потрібно зробити, якщо не настроєно автоматичне оновлення.

    Далі потрібно «поінформувати» роботів пошукової системи про те, що на веб-ресурсі з'явився новий розділ, який потрібно проіндексувати. Це можна зробити в Google Search Console, орієнтуємось на те, в якому регіоні планується просування.

    Які комерційні фактори допоможуть підняти рейтинг сайту у пошукових системах?

    Коли ви намагаєтеся вирішити питання, як підняти сайт у пошуку, потрібно намагатися використати всі можливі методи. Є ще інформація в інтернет-проектах, опрацюванню якої не завжди приділяють належну увагу, але має особливу цінність для потенційних клієнтів. Це комерційні чинники ранжування:

    • контактна інформація . Чим більше даних, тим краще. Тут можуть бути адреси, телефони, посилання на сторінки соціальних мереж, режим роботи офлайн-точок. Все це підвищує довіру до бренду;
    • «Про компанію» . У цьому розділі найчастіше розміщують історію розвитку фірми, її цілі та цінності, сертифікати та нагороди, відгуки клієнтів;
    • способи оплати та доставки (для інтернет-магазинів) . У цьому блоці найкраще дати чітку інструкцію, як замовити товар і отримати його, інакше може статися парадокс — клієнту сподобається продукт, а він не розбереться, як його придбати.

    Наявність цих розділів у картці сайту фіксується і пошуковими роботами, що позитивно впливає на ранжування в цілому та відповідає на питання «як підняти сайт і в пошуку, і в очах клієнтів?».

    Які комерційні фактори допоможуть підняти рейтинг сайту у пошукових системах

    Замість висновків: ще пара порад, як просувати сайт у пошукових системах

    І насамкінець дозволимо собі ще раз порекомендувати тим, хто дістався фіналу нашої статті: працюйте над сайтом буквально щодня, додавайте новини, вносьте зміни до вже створених сторінок, редагуйте їх. Ресурс просувається швидше, якщо на ньому регулярно щось змінюється.

    І друге, про що сьогодні не слід забувати, вже недостатньо писати тільки тексти. Додавайте зображення, документи до окремих файлів, записуйте відео. Все це добре індексується пошуковими системами і позитивно сприймається користувачами.

    І, звичайно, тримайте руку на пульсі апгрейдів пошукових алгоритмів, щоб прореагувати першими на всі зміни.

    У Вас залишились запитання?
    Наші експерти готові відповісти на них.
    Залишіть ваші контактні дані.
    Будемо раді обговорити ваш проект!
    Отримати консультацію
    Наш менеджер зв'яжеться з Вами найближчим часом