
Щодня потрібно додавати на свою бізнес-сторінку нові публікації, щоб підігрівати інтерес передплатників та залучати нових для просування товарів чи послуг. Відмінно, якщо ідеї відвідують вас із завидною сталістю. Але на практиці у більшості бувають дні, коли складно щось вигадати. Чим поділитися з передплатниками сьогодні? Якою ідеєю привернути їхню увагу?
Ось тут на допомогу приходить попередньо розроблений контент-план – одна з основ грамотного ведення сторінок та облікових записів у соціальних мережах.
Що таке контент-план і для чого він потрібний?
Контент-план – це найдокладніший графік публікації майбутніх постів. Його складають ще до написання текстів та виконання робіт з акаунтом загалом. Наявність хорошого плану – це база успішного ведення сторінки чи групи. З його допомогою:
- досягають організації маркетингових процесів;
- вибирають тему для написання матеріалів;
- вибудовують необхідну послідовність розміщення постів;
- аналізують результативність опублікованих матеріалів;
- пам'ятають про значні дати.
Контент-план зручно вести у форматі таблиці. Прописують типи постів, найменування тем, дати публікацій та інше. З таким інструментом маркетологам набагато простіше працювати. Крім того, досягається висока ефективність ведення профілю.
Кому необхідний контент-план і навіщо
Контент-план для соцмереж корисний практично всім, хто регулярно веде акаунти. З його допомогою ви зможете вибудувати системне спілкування з аудиторією та не втрачати клієнтів через випадкові, хаотичні публікації. SMM-фахівці використовують його для масштабування кампаній, грамотного розподілу бюджету й оцінки результатів. А якщо над проєктом працює команда на різних акаунтах, контент-план забезпечує узгодженість. І тоді, наприклад, сезонні пропозиції виходять одночасно й підтримують загальну стратегію.
Головна цінність контент-плану у тому, що він спрощує й прискорює роботу. Коли публікації готуються наперед, можна діяти комплексно: наприклад, паралельно продумувати тексти, знімати візуали, готувати дизайн. Серед інших завдань, які допомагає вирішити робота з контент-планом, можна виділити такі:
- зв'язок із бізнес-цілями;
- розумне управління людськими ресурсами;
- усунення дублювання контенту;
- наявність матеріалів у запасі на випадок, якщо виникне кризова ситуація.
І нарешті, він полегшує аналітику та структурує роботу. Фахівці отримують можливість відстежувати ефективність різних тем і форматів, порівнювати гіпотези та коригувати стратегію на основі даних.
Як скласти контент-план для соцмереж
Відразу завдання може здатися складним. Згодом ви навчитеся створювати контент-план не тільки дуже швидко, але й якісно.
Спочатку розглянемо базу, з якою буде простіше скласти свій перший контент-план. Діємо покроково.

1. Постановка завдань
Спочатку потрібно зрозуміти, навіщо ви ведете соцмережі. Визначте пріоритетні цілі: підвищити впізнаваність бренду, залучити нових підписників, збільшити продажі чи налагодити комунікацію з аудиторією.
Але при цьому важливо, щоб цілі були конкретними та вимірюваними. Наприклад, їх можна сформулювати так:
- +20% підписників за місяць;
- 10 заявок з реклами щотижня;
- зростання залучення до 7%.
Чіткі орієнтири допомагають не розпорошуватися й оцінювати результат.
2. Дослідження аудиторії
На наступному етапі ми відповідаємо на запитання, для кого створюється контент. Оцініть ЦА за такими параметрами:
- демографія: актуальні вік, стать, місто;
- інтереси: дізнайтесь, чим живе ваша аудиторія, які теми їй цікаві;
- поведінка: проаналізуйте, які формати вони дивляться частіше — меми, відеоінструкції, огляди.
Наприклад, якщо ви просуваєте спорттовари, ваша аудиторія чекатиме поради з тренувань і харчування. Також людям може бути важливою мотивація. Тоді ці теми повинні лягти в основу вашого контент-плану.
3. Аналіз конкурентів
Цей етап потрібний, щоб зрозуміти, що вже працює на ринку та де ви можете виділитися.
Подивіться:
- які теми порушують конкуренти;
- як вони спілкуються з підписниками;
- де в них пробіли.
Наприклад, у конкурента чудовий візуал, але він рідко відповідає у коментарях. Тоді для вас це може стати шансом привернути увагу аудиторії за рахунок діалогу.
4. Підбір платформ
При виборі платформи зважайте на те, які з них у тренді. Наприклад, за охопленням у середині 2025 року лідирують TikTok і Facebook.

Але ще потрібно обирати ті соцмережі, де справді є ваша аудиторія:
- Instagram підходить для розміщення візуального контенту для аудиторії 18–35 років;
- TikTok — для креативних відео, орієнтованих на молодих користувачів;
- Facebook зручний для спілкування із більш дорослою аудиторією;
- LinkedIn ідеальний для B2B та професійних контактів.
Для початку оберіть 1-2 платформи, а потім розширюйтеся.
5. Створення контент-стратегії
Тут важливо визначити, які типи контенту ви будете використовувати. Краще чергувати різні формати:
- інформаційний — новини, огляди, інсайди;
- розважальний — меми, челенджі, гумор;
- освітній — інструкції, корисні поради;
- комерційний — акції, пропозиції, анонси.
Ось кілька прикладів, як можна дати рекомендації або повідомити про новинки компанії:


І тоді ваша сторінка не перетвориться на суцільну рекламу.
6. Створення графіка публікацій
Тепер усі формати слід розставити за днями публікації. Наприклад, у понеділок у вас виходитимуть мотиваційні пости, у середу — корисні поради, а у п'ятницю — спецпропозиції. І тоді ви зможете підтримувати різноманітність.
7. Підготовка контенту
Контент має бути якісним і відповідати цілям. Слідкуйте за тим, щоб тексти були короткими, зрозумілими та мали заклик до дії. Від візуального контенту користувач очікує високої якості. Обов'язково додавайте субтитри у відео, адже багато хто дивиться без звуку.
Намагайтеся готувати матеріали заздалегідь, хоч би на тиждень наперед. Це зніме стрес і забезпечить стабільність роботи.
8. Аналітика й моніторинг результатів
Регулярно відстежуйте:
- охоплення;
- залучення (лайки, коментарі, збереження);
- переходи за посиланнями;
- заявки та продажі.
І обов'язково порівнюйте формати, тематику та стиль подачі. Якщо сторіз дають більше залучення, ніж пости, тоді робіть частіше їх. Якщо комерційні публікації працюють гірше за освітні, шукайте нові способи, як можна «упакувати» вашу пропозицію.
Приклади контент-плану для соціальних мереж
Ознайомимося з різновидами контент-плану.

Це контент-план для сфери юридичних послуг. Є дата публікації, тема, рубрика, назва соцмережі та примітки.

Приклад простого контент-плану, реалізованого в Гугл Таблицях. Додатково є графа з типом посту: продавець, розважальний, інформаційний. Варто вказувати це під час заповнення таблиці.

Ще один зразок плану, створеного для облікового запису автора курсів з управління фінансами.
Види контенту у соціальних мережах
Кожен різновид контенту покликаний вирішити певне завдання. Це означає, що ви повинні вміло керувати ним, виходячи з поставленої мети.

Інформаційний
Нерідко цей тип контенту плутають із повчальним. Але це не так, адже інформаційні пости – зовсім інший різновид матеріалів. У цьому випадку ставка йде переважно на те, щоб завоювати довіру.
Пости можуть розповідати про успіхи вашої компанії, кваліфікацію співробітників, переваги та користь товару. Нерідко публікують новини, що відбуваються в галузі, експертні огляди та прогнози. Подібний контент повинен займати не менше половини всього плану.
Навчальний
Це корисні матеріали, які допомагають цільовій аудиторії про щось дізнатися, навчитися, розібратися. Наприклад, це може бути «Поетапне налаштування контекстної реклами», «Рекомендації з тренувань у залі для новачків» та багато іншого.
У рамках навчального контенту часто проводять онлайн-консультації, які дають можливість клієнтам вирішувати їхні проблеми. Ще залучають сторонніх експертів із гарною репутацією у своїй галузі. Навчальні матеріали показують, що ви орієнтуєтесь у сфері, і вам можна вірити.
Продавець
Один з найважливіших та досить складних видів контенту. У тому випадку, якщо публікувати лише прямі заклики до покупки, користувачі не підписуватимуться на вас або вступатимуть до групи. Людям вже набридла пряма реклама.
З іншого боку, немає сенсу вести аккаунт у соцмережі без постів, адже багато в чому вони приносять бізнесу клієнтів і прибуток.
Обов'язково публікуйте матеріали, що продають, але з грамотним їх опрацюванням. Повідомляйте людей про спеціальні пропозиції та акції, запрошуйте на розпродаж, розповідайте про знижки. Все це відноситься до постів, що продають. Оптимальна кількість таких матеріалів – кожна п'ята публікація. Подібна періодичність з мінімальною ймовірністю набридне передплатникам.
Залучаючий
Мета такого формату постів – зацікавити передплатників та збільшити їхню кількість. Необхідно розробляти матеріал, який захочеться коментувати, лайкати, ділитися з друзями.
До постів відносяться конкурси та розіграші, різні ігри та опитування, обговорення. Нерідко такий контент додають із метою збору відгуків. Попросіть свою аудиторію поділитися думкою про куплену продукцію або роботу компанії. Позитивні відгуки розмістіть у тексті посту або у вигляді картинки, а над негативними попрацюйте.
Розважальний
Пости такого типу публікують у тому, щоб викликати передплатників позитивні емоції. Людина заходить у соцмережі для розслаблення, перегляду фото, мемів та відео. Саме розважальні посади насамперед привертають увагу, причому це необов'язково гумор. До розважального контенту також належать статті, інтерв'ю з відомими особами, загадки та головоломки.
Думка експерта
«Останнім часом контент-плани стали гнучкішими. Ми стали менше орієнтуватися лише на частоту постингу. Набагато важливіше звертати увагу на якість і релевантність матеріалів.
Зростає роль ШІ-інструментів. Багато компаній вже використовують нейромережі для генерації ідей, створення первинних текстів або аналізу ефективності. Але важливо пам'ятати, що на питання, як скласти контент-план для соціальних мереж, машина не відповість адекватно Тільки фахівець може вирішити, які матеріали справді потрібні аудиторії та як їх подати.
Є ще один тренд — «вікна» у планах. У брендів все частіше залишаються вільні слоти для актуальних новин або контенту користувача. Такий гнучкий підхід робить комунікацію менш формальною та наближає до реальності».
Ніна Майорова, Head of SMM
Наші кейси
Наші ціни
|
Ведення соцмереж |
|
|
Старт |
Оптимум |
|
$800 на місяць |
$1 200 на місяць |
|
Побудова детальної маркетингової стратегії під Facebook чи Instagram. Ведеться повна підтримка акаунту. |
Управління корпоративними акаунтами в Facebook та Instagram з регулярними оновленнями (до 15 постів і роликів щомісяця). Пакет охоплює роботу з репутацією, співпрацю з лідерами думок, системний аналіз ефективності та гнучке налаштування стратегії. |
|
Цільова реклама у Facebook, Instagram, TikTok |
|
|
Таргетинг в Україні |
Таргетинг за кордоном |
|
від $600 |
від $800 |
Висновки
Хороший контент-план – це інструмент, що сприяє збільшенню кількості передплатників, їх активності, зростанню продажу та лояльності до бренду. Комусь він може здатися зайвою тратою часу, але з докладною «інструкцією» легше діяти. Складайте контент-план уважно та грамотно. З ним ефективність ведення облікових записів зростає в рази.
FAQ
Що таке контент-план?
Це докладний графік публікації майбутніх постів. Контент-план створюється заздалегідь і дозволяє краще взаємодіяти з усіма фахівцями, які залучені до роботи.
Як часто потрібно публікувати пости?
Оптимальним вважається розміщення 2 постів на день. Мінімум має бути 1, а максимум – 3.
Які є види контенту у соціальних мережах?
У соцмережах використовують інформаційні, продають, навчальні, залучальні та розважальні матеріали. Кожен вид публікацій має певну мету і має свою частку в загальній кількості постів.
Залишіть ваші контактні дані.
Будемо раді обговорити ваш проект!



