Поділіться
Зміст

    Естонія входить до країн зі стабільною економікою та привабливими умовами для розвитку стартапів та бізнесу в цілому. Тому компанії мають сприятливі перспективи для розвитку та ведення онлайн-торгівлі. Але важливо розуміти, що просування в Естонії відрізняється від тих принципів, які ми звикли використати. Щоб розкрутка принесла плоди, потрібно детально вивчити нюанси балтійського ринку і лише потім братися за складання стратегії.

    Основні складнощі для розвитку бізнесу онлайн

    Естонський ринок хоч і є сприятливою платформою, але в той же час досить перенасичений. Тому перше, із чим доведеться зіткнутися тим, хто хоче розвивати бізнес онлайн у цій країні, – висока конкуренція. Естонія – невелика за площею держава, тут лише 1,3 млн осіб. Активне поширення інтернету призвело до того, що на ринку залишилося дуже мало ніш із низькою конкуренцією.

    Серед інших складнощів, з якими доведеться зіткнутися, зазначимо:

    • менталітет. Характерна властивість балтів – тривалість прийняття рішення. Вони довго зважують усі «за» і «проти», шукають доступніші пропозиції, порівнюють товари і лише потім оформляють замовлення;
    • мовний бар'єр. Незважаючи на те, що в Естонії більшість людей добре володіє російською, при створенні сайту обов'язково потрібно передбачити мультимовність. На цю особливість позитивно реагують як пошуковик, так і ЦА;
    • юридичні аспекти. Деякі типи товарів заборонено популяризувати та продавати онлайн. Наприклад, до них належить алкогольна та тютюнова продукція тощо. Перед запуском бізнесу потрібно уточнити, чи входить продукція чи послуги до переліку легітимних саме в цій країні.

    Плануючи просування сайту в Естонії, заздалегідь потрібно розуміти, що вийти в топ і обійти конкурентів буде непросто. Але це можливо, якщо є грамотна стратегія. При її складанні насамперед необхідно вивчити особливості естонського ринку. Розкриємо їх нижче.

    Основні складнощі для розвитку бізнесу онлайн

    Відмінності естонського ринку

    Перше – це переважне використання пошукача Google. Його в Естонії, як і в інших країнах Балтії, використовують понад 95% користувачів. Тому, плануючи просування в Естонії, насамперед потрібно вивчити фактори ранжування, які використовує Google у країнах. Про них поговоримо нижче, а поки що розглянемо інші відмінності, характерні для просування в країнах Балтії:

    1. Мобільний трафік. Тут йому відводиться перше місце, оскільки до 80% запитів користувачів здійснюється зі смартфонів чи планшетів. Тому при створенні сайту важливо одразу адаптувати його під мобільні девайси.
    2. Великий % трафіку користувача приходить за пошуковими запитами з низькою частотою. Пояснюється це тим, що компаній в Естонії багато, через що високочастотні ключі зайняті. Тому для просування слід використовувати фрази з 5 і більше слів. Ще одне пояснення необхідності складання СЯ з низькочастотних ключів – активне застосування голосового пошуку.
    3. SEO під певний регіон. Такий спосіб сприяє підвищенню шансів виходу сайту в топ видачі.

    Слід зазначити терміни розкрутки. Якщо в СНД для виведення сайту в топ потрібно від 5 до 9 місяців, то в Європі це триваліший процес. Займає він від 1,5 року, тому при виході на естонський ринок сподіватися на швидкий результат не варто. Ще один нюанс – бюджет. Просування на ринку Західних країн коштує дорожче, оскільки тут вищі ціни буквально на все: написання статей, запуск реклами, закупівлю посилань (цей сегмент найбільш витратний у всій стратегії SEO).

    Відмінності естонського ринку

    Які фактори допоможуть просуватися в країнах Балтії

    Насамперед відзначимо перспективи регіонального розкручування. Специфіка естонського ринку виражається у щільній конкуренції, тому просування значно уповільнюється, може розтягнутися на роки і потребує великих витрат. Регіональне розкручування допоможе прискорити цей процес і збільшити потік трафіку на ресурс. При реалізації цієї стратегії важливо виконати такі кроки:

    • проаналізувати області та вибрати найбільш перспективні залежно від типу бізнесу та ніші. Наприклад, у Тарту дуже розвинена деревообробна та меблева промисловість, у Нарві – великий відсоток російськомовних користувачів тощо;
    • вивчити запити в окремих областях та містах, звертаючи увагу на низькочастотні, оскільки вони використовуються конкурентами рідше.

    Які фактори допоможуть просуватися у Прибалтиці

    Крім перерахованих вище особливостей, при виході на естонський ринок слід врахувати й інші рекомендації:

    • реєструвати локальний домен. Цей захід допоможе точніше відстежувати трафік та інші параметри ефективності;
    • використовувати естонський хостинг;
    • наповнювати сайт контентом, написаним носіями.

    Розібравшись із факторами, на які слід робити ставку при розкручуванні вебсайту в країнах Балтії, зупинимося докладніше на основних стадіях цього процесу.

    SEO в Естонії: важливі етапи

    SEO в Естонії: важливі етапи

    Весь процес просування включає стандартний набір операцій:

    1. Формування СЯ. Запити потрібно підбирати відповідно до тематики бізнесу, поділяючи їх за конкурентністю на групи. Кластеризація допоможе покращити структуру проєкту, виділити посадкові сторінки.
    2. Технічна оптимізація. На цьому етапі слід усунути технічні недоліки, дублі сторінок, попрацювати над мобільною адаптацією. Крім того, важливо приділити увагу швидкості завантаження. Вона повинна становити приблизно 0,3 секунди до першої промальовки. Цей параметр важливий не тільки для утримання відвідувачів, на нього також реагують пошукові роботи під час ранжування. Це зробить просування в Естонії ефективнішим.
    3. Внутрішня оптимізація. Потрібно наповнити сайт нативним якісним контентом. Тексти мають бути корисними, релевантними та унікальними. Найкраще, якщо їх напише носій мови, який добре володіє діалектом регіону. Також, виконуючи внутрішню оптимізацію, потрібно приділити увагу юзабіліті, структурі та системі фільтрів. У перспективі це допоможе підвищити конверсію.
    4. Зовнішня оптимізація. Вона має на увазі нарощування посилальної маси. Розміщення статей на тематичних майданчиках приваблює ЦА, наводить її на сайт. Але, щоб отримати максимальний відгук, публікувати тексти потрібно на авторитетних платформах з високою відвідуваністю, тематика яких відповідає ніші бізнесу.

    Щоб прискорити розкручування та залучити аудиторію на сайт, допоможе контекстна реклама в Естонії. Запускати її потрібно в системі Google, але попередньо слід проаналізувати найбільш продуктивний годинник використання пошуковика, відмінні риси пропозицій конкурентів. Ще перед запуском кампанії рекомендуємо вивчити такі особливості реклами в Естонії, як вартість кліку та дозволені товари.

    Підбиваємо підсумки

    Підбиваємо підсумки

    З усього вищевикладеного можна дійти невтішного висновку, що просування в Естонії – процес досить специфічний і вимагає професіоналізму, знань особливостей розкрутки в країнах Балтії. Довіряти цей процес потрібно фахівцям, які мають досвід роботи на ринку Європи. Ми орієнтуємось у трендах просування, маємо вдалі кейси та можемо гарантувати позитивний результат. Замовити у нас можна не тільки розкручування сайту, але і створення комерційного ресурсу з нуля з наступним виведенням його в топ видачі.

    У Вас залишились запитання?
    Наші експерти готові відповісти на них.
    Залишіть ваші контактні дані.
    Будемо раді обговорити ваш проект!
    Отримати консультацію
    Наш менеджер зв'яжеться з Вами найближчим часом