0-800-759-750
Ми на зв'язку с 7:00 до 24:00
office@elit-web.ua

Топ-5 e-commerce сайтів України. Актуальні методи просування у 2022 році

Поділіться
Зміст

    Останніми роками бізнес став більш діджиталізованим. Торговельні компанії стали активніше продавати свою продукцію в інтернеті. Пандемія та обмеження на відвідування громадських місць, у тому числі магазинів, значно прискорили цей процес.

    Варто зазначити, що залучення користувачів до онлайн-шопінгу зросло, що вплинуло на відвідуваність інтернет-магазинів у всьому світі. У цій статті ми розповімо про інтернет-ринок України та порівняємо показники найпопулярніших маркетплейсів за 2021 та 2022 роки.

    Топ-5 маркетплейсів України у 2022 році

    Команда компанії SE Ranking підготувала рейтинг українських сайтів у сфері електронної комерції. Це лідери з відвідуваності та впізнаваності серед користувачів:

    1. Rozetka.
    2. Comfy.
    3. Allo.
    4. Фотос.
    5. Prom.

    Аби краще оцінити ефективність майданчиків, проаналізуємо кожний із них. Отримані висновки будуть корисними для просування інших ресурсів онлайн у 2022 році.

    Оцінка та порівняння ефективності маркетплейсів

    Для отримання статистики інтернет-магазинів в Україні ми використали можливості SEO-платформи SE Ranking. Для оцінки вибрали такі параметри:

    • відвідуваність сайту (органічний трафік);
    • загальна кількість ключових слів, за якими ранжується сайт;
    • вартість трафіку;
    • популярні сторінки з максимальною часткою трафіку.

    Вся ця статистика доступна в розділі «Аналіз конкурентів». Інструмент дозволяє вибирати регіон, пошукову систему, рік і місяць, за які потрібна інформація. Ми зібрали показники, зафіксовані в Google на початку 2021 та 2022 років, для зручності оформили їх у вигляді таблиць.

    Оцінка та порівняння ефективності маркетплейсів

    Інструмент для аналізу доменів від SE Ranking

    Динаміка відвідуваності маркетплейсів

    У таблиці нижче наведено порівняльну статистику за січень 2021 та 2022 років. Відвідуваність сайту — це його прогнозований трафік, який залежить від:

    • популярності тематики (тобто наскільки часто користувачі шукають аналогічні товари за допомогою запитів);
    • позицій сторінок під час ранжирування за запитами (чим вони вище, тим більше переходів може отримати ресурс).

    Таблиця з даними про трафік сайтів у січні 2021 та 2022 років

    Відвідування

    Сайт

    січень 2021

    січень 2022

    rozetka.com.ua

    19 млн

    33,6 млн

    comfy.ua

    2,2 млн

    3 млн

    allo.ua

    3,8 млн

    4,9 млн

    f.ua

    1,1 млн

    885 тис.

    prom.ua

    18,5 млн

    24,5 млн

    Про що говорить статистика

    У більшості сайтів трафік у січні 2022 року перевищує аналогічний період у 2021 році. Зниження відвідуваності спостерігається лише в онлайн-магазині f.ua. Чим можна пояснити позитивну чи негативну динаміку відвідуваності?

    Причина 1: зниження чи підвищення попиту на певні категорії товарів.

    Оскільки ми порівнюємо один і той самий місяць, зміна трафіку не може бути обумовлена майбутніми святами. Проте виробники брендів і самі маркетплейси нерідко посилюють рекламні кампанії та пропонують покупцям вигідні акції та знижки.

    Причина 2: оновлення алгоритмів пошукових систем.

    З кожним роком Google вдосконалює свою видачу, враховуючи при ранжируванні все більше критеріїв, приділяючи особливу увагу зручності сайту: швидкості завантаження сторінок, безпеці, мобільній версії.

    Оновлення ранжирування торкаються всіх сайтів. Одні просідають у видачі, в інших, навпаки, підвищуються позиції, зростає трафік. На думку експертів SE Ranking, зниження трафіку інтернет-магазину f.ua, швидше за все, викликала невідповідність його сторінок новим критеріям Google.

    Динаміка кількості ключових слів і вартості трафіку

    Кількість ключових слів, за якими ранжується сайт, — це важливий показник його ефективності. Чим більше фраз, за якими ресурс отримує покази, тим більше трафіку в перспективі може отримати.

    Вартість трафіку — параметр, в основі якого лежать приблизні витрати компанії на контекстну рекламу, якби вона запускала її за відповідними ключовими словами. На нього впливає популярність пошукових запитів у регіоні та середня вартість рекламних ставок за ними.

    Якщо сайт займає високі позиції за запитами в органічній видачі, він не має потреби запускати рекламу за аналогічними ключами. У цьому випадку вартість трафіку говоритиме про приблизний обсяг заощаджених компанією коштів.

    Таблиця з кількістю ключових слів та вартістю трафіку сайту у 2021 та 2022 роках

    Кількість ключових слів

    Вартість трафіку, дол.

    Сайт

    січень 2021

    січень 2022

    січень 2021

    січень 2022

    rozetka.com.ua

    5,9 млн

    6,6 млн

    1,9 млн

    2,2 млн

    comfy.ru

    1 млн

    1,2 млн

    369 тис.

    251 тис.

    allo.ua

    2,4 млн

    2,5 млн

    395 тис.

    247 тис.

    f.ua

    2,3 млн

    1,7 млн

    ​​118 тис.

    55 тис.

    prom.ua

    7,2 млн

    7,2 млн

    1,6 млн

    1,6 млн

    Про що говорить статистика

    У цій таблиці простежується схожа тенденція, що й у попередній. У rozetka.com.ua, comfy.ua та allo.ua обсяг ключових слів за рік зріс, у сайту f.ua знизився, у prom.ua залишився незмінним.

    Зростання кількості запитів, за якими ранжуються інтернет-магазини, може бути зумовлене додаванням на сайт нового контенту, який містить раніше невикористані ключі. Наприклад, нові категорії товарів чи статті.

    Також на кількість показів впливає підвищення активності (наприклад, у зв’язку із сезонністю, коли для пошуку товарів тієї чи іншої групи потенційні клієнти використовують більш різноманітний спектр фраз).

    Зменшення загальної кількості ключів сайту «Фотос» (f.ua) може бути викликане тим, що частина його URL-адрес перестала відображатися за запитами у зв’язку з видаленням цих сторінок, помилками їхнього завантаження або недостатнім рівнем оптимізації.

    Як можна помітити, у деяких компаній при зростанні кількості ключів зменшилася вартість трафіку (наприклад, інтернет-магазини Comfy та Allo). Ймовірна причина криється в тому, що нові та наявні ключові слова, за якими почали ранжуватися сайти, мають низьку частотність. Тобто відповідні запити користувачі роблять порівняно рідко, отже, потенціал трафіку в цьому випадку буде нижчим.

    Зміни в списках популярних сторінок сайтів

    Тепер розглянемо п’ять найвідвідуваніших сторінок кожного маркетплейсу на початку 2021 та 2022 років. Це дасть можливість визначити групи товарів, які мали найбільший попит, а також відстежити динаміку популярності тих чи інших URL.

    Аби зробити звіт інформативним, ми видалили з нього головні сторінки сайту, оскільки вони майже завжди є відвідуваними й мало говорять про цілі покупців, а залишили лише категорії продукції.

    Топ-5 найвідвідуваніших сторінок товарів Rozetka в січні 2021 та 2022 років

    січень 2021

    січень 2022

    1

    https://rozetka.com.ua/mobile-phones/c80003/

    https://rozetka.com.ua/ua/kalkulyatory/c2560887/

    2

    https://rozetka.com.ua/notebooks/ c80004/

    https://rozetka.com.ua/mobile-phones/c80003/

    3

    https://rozetka.com.ua/kids/c88468/

    https://rozetka.com.ua/notebooks/c80004/

    4

    https: //rozetka.com.ua/all-tv/c80037/

    https://rozetka.com.ua/elektronnye-perevodchiki/c80074/

    5

    https://rozetka.com.ua/avtomobilnie-akkumulyatori/c4644136/

    https:/ /rozetka.com.ua/ua/bicycles/c83884/

    Як можна помітити, URL категорії «Мобільні телефони» та «Ноутбуки» просіли за відвідуваністю на один ступінь, якщо порівняти з початком року. Замість сторінок «Товари для дітей», «Телевізори», «Автомобільні акумулятори» в топ-5 категорій січня 2022 року опинилися «Калькулятори», «Електронні перекладачі» та «Велосипеди».

    Топ-5 найвідвідуваніших сторінок товарів Comfy в січні 2021 та 2022 років

    січень 2021

    січень 2022

    1

    https://comfy.ua/notebook/

    https://comfy.ua/ua/flat-tvs/

    2

    https://comfy.ua/ua/flat-tvs/

    https://comfy. ua/ua/notebook/

    3

    https://comfy.ua/ua/refrigerator/

    https://comfy.ua/ua/smartfon/

    4

    https://comfy.ua/wash-machines/

    https://comfy. ua/ua/desktop-computer/

    5

    https://comfy.ua/ua/desktop-computer/

    https://comfy.ua/ua/igrovye-konsoli/playstation_seriya__playstation-5/

    У 2021 та у 2022 роках категорії «Телевізори» та «Ноутбуки» залишилися серед найпопулярніших. Також майже не змінився попит на системні блоки. Побутова техніка в розділах «Обігрівачі» та «Пральні машини» поступилася лідерством «Смартфонам» та «Ігровим консолям».

    Топ-5 найвідвідуваніших сторінок товарів Allo у січні 2021 та 2022 років

    січень 2021

    січень 2022

    1

    https://allo.ua/ua/products/mobile/

    https://allo.ua/ua/products/mobile/

    2

    https://allo.ua/ru/products/internet-planshety/

    https://allo.ua/ua/products/mobile/serija_smartfony-apple_iphone_11/

    3

    https://allo.ua/ru/products/notebooks/

    https://allo.ua/ru/products/mobile/proizvoditel-samsung /

    4

    https://allo.ua/ua/naushniki/tip_podkljuchenija_naushniki-besprovodnoe/

    https://allo.ua/ua/products/mobile/proizvoditel-xiaomi/

    5

    https://allo.ua/ru/velosipedy/

    https://allo.ua/ua/products/mobile/proizvoditel-apple/

    Як можна помітити, смартфони брендів Apple, Samsung, Xiaomi у 2022 році обігнали за часткою трафіку такі популярні розділи, як «Планшети», «Ноутбуки», «Смарт-годинники» та «Велосипеди».

    Топ-5 найвідвідуваніших сторінок товарів «Фотос» у січні 2021 та 2022 років

    січень 2021

    січень 2022

    1

    https://f.ua/ua/shop/kalkulyatory/

    https://f.ua/shop/kalkulyatory/

    2

    https://f.ua/ua/shop/noutbuki/

    https:// f.ua/ua/shop/torcevye-golovki/dnipro-m/

    3

    https://f.ua/ua/shop/mobilnye-telefony/

    https://f.ua/ua/shop/blendery/

    4

    https: //f.ua/ua/shop/blendery/

    https://f.ua/ua/shop/mobilnye-telefony/20365-klass_nedorogie/

    5

    https://f.ua/ua/shop/elektropechi/

    https:/ /f.ua/shop/noutbuki/

    У січні 2022 року електропечі замінили насадки для слюсарно-монтажного інструменту. Серед мобільних телефонів особливий попит стали мати недорогі моделі. Категорії «Калькулятори», «Ноутбуки», «Блендери» залишилися в топ-5 URL-адрес.

    Топ-5 найвідвідуваніших сторінок товарів Prom у січні 2021 та 2022 років

    січень 2021

    січень 2022

    1

    https://prom.ua/Mejkap.html

    https://prom.ua/ua/Tabletki-yua.html

    2

    https://prom.ua/Kalkulyatory

    https://prom.ua/Kalkulyatory

    3

    https://prom.ua/Naushniki-besprovodnye.html

    https://prom.ua/ru/3d-ruchka-olh.html

    4

    https://prom.ua/ua/Avto--moto

    https:// prom.ua/Mobilnye-telefony

    5

    https://prom.ua/ua/Mobilnye-telefony

    https://prom.ua/Avito.html

    Серед найвідвідуваніших категорій на початку 2022 року залишилися «Калькулятори» та «Мобільні телефони». Найпопулярнішого розділу з косметикою немає в топ-5 січня 2022 року. Натомість перші позиції зайняли лікарські препарати. Також висока частка трафіку виявилася на сторінках «3D-ручки» та «Авіто».

    Про що говорить статистика

    Крім сезонності, пандемії та інших зовнішніх факторів, які впливають на популярність певних товарів, відвідуваність сторінок залежить від якості їхньої оптимізації. Після апдейтів Google у 2021 році зниження трафіку URL може бути зумовлене його низькою швидкістю або некоректним відображенням на смартфонах.

    Якщо пошукова система наголошує на проблемах на сайті, при ранжируванні його можуть випередити конкуренти. І навпаки, своєчасне застосування SEO-методів здатне значно покращити видимість та відвідуваність сторінок.

    Показники лідерів ринку онлайн-торгівлі в Україні говорять про те, що в більшості з них відбулося зростання відвідуваності та збільшення обсягу ключових слів, за якими ранжуються дані інтернет-магазини.

    Незважаючи на те, що на позиції багатьох сайтів вплинули оновлення алгоритмів Google, позитивна динаміка таких маркетплейсів, як Rozetka, Comfy, Allo, Prom, говорить про те, що їхня оптимізація загалом на високому рівні.

    Списки популярних категорій сайтів із топ-5 на початку 2021 та 2022 років відрізняються. Зменшення частки трафіку певних сторінок може бути пов’язане з тим, що вони недостатньо зручні для користувачів.

    Зміни в статистиці сайтів у зв’язку з війною в Україні

    Починаючи з лютого 2022 року війна суттєво змінила звичний перебіг життя українців. Це вплинуло також на трафік сайтів та популярність певних груп товарів.

    Щоб побачити зміни, порівняємо трафік маркетплейсів та їхні найвідвідуваніші сторінки в травні 2022 року, під час воєнних дій на території країни та протягом аналогічного періоду 2021 році.

    Динаміка трафіку сайтів

    Відвідуваність

    Сайт

    травень 2021

    травень 2022

    rozetka.com.ua

    23,6 млн

    37,8 млн

    comfy.ua

    2,1 млн

    3,5 млн

    allo.ua

    5 млн

    5,9 млн

    f.ua

    1 млн

    963 тис.

    prom.ua

    19,5 млн

    24,3 млн

    Як можна помітити, трафік у 2022 році в більшості сайтів вищий ніж у 2021 році. При цьому власники інтернет-магазинів зазначили загальне зниження продажів.

    Зростання відвідуваності може бути пов’язане з підвищенням інтересу до певних груп товарів, а також моніторингом зміни цін користувачами у зв’язку з економічною нестабільністю в країні. Тепер перейдемо до аналізу найпопулярніших сторінок маркетплейсів.

    Топ-3 найвідвідуваніших сторінок Rozetka у травні 2021 та 2022 років

    травень 2021

    травень 2022

    1

    https://rozetka.com.ua/kalkulyatory/c2560887/

    https://rozetka.com.ua/ua/mobile-phones/c80003/producer=samsung/

    2

    https://rozetka.com. ua/mobile-phones/c80003/

    https://rozetka.com.ua/ua/mobile-phones/c80003/producer=huawei/

    3

    https://rozetka.com.ua/bicycles/c83884//

    https:// rozetka.com.ua/mugskie-krossovki/c4634865/producer=nike/

    У 2022 році мобільні телефони залишилися серед найпопулярніших товарів. Продукція з категорії «Велосипеди», яка мала попит напередодні літа, відсутня в топ-3 травня 2022 року. Замість неї найактуальнішими виявилися «Чоловічі кросівки».

    Топ-3 найвідвідуваніших сторінок Comfy у травні 2021 та 2022 років

    травень 2021

    травень 2022

    1

    https://comfy.ua/ua/notebook/

    https://comfy.ua/ua/smartfon/brand__apple__seriya_smartphone__apple-iphone-13/

    2

    https://comfy.ua/ua/smartfon/

    https: //comfy.ua/ua/smartfon/brand__samsung/

    3

    https://comfy.ua/ua/flat-tvs/

    https://comfy.ua/printers/format_bym_mn__a4/

    В інтернет-магазині великий попит, як і раніше, мають товари з розділу «Смартфони». Замість ноутбуків та телевізорів користувачі стали частіше цікавитися категорією «Принтери».

    Топ-3 найвідвідуваніших сторінок Allo у травні 2021 та 2022 років

    травень 2021

    травень 2022

    1

    https://allo.ua/ua/products/mobile/serija_smartfony-apple_iphone_11/

    https://allo.ua/ua/products/mobile/proizvoditel-samsung/

    2

    https://allo.ua/ ua/products/mobile/proizvoditel-samsung/

    https://allo.ua/ua/products/mobile/proizvoditel-xiaomi/

    3

    https://allo.ua/ua/products/mobile/proizvoditel-xiaomi/

    https:/ /allo.ua/ua/naushniki/tip_podkljuchenija_naushniki-besprovodnoe/

    Як і до початку військових дій, основний потік відвідувачів на сайті Allo зосереджений на категорії «Смартфони». Судячи з брендів мобільних телефонів, які вибираються, у травні 2022 року для користувачів пріоритетні недорогі варіанти й моделі середнього цінового сегмента.

    Топ-3 найвідвідуваніших сторінок «Фотос» у травні 2021 та 2022 років

    травень 2021

    травень 2022

    1

    https://allo.ua/ua/products/mobile/

    https://f.ua/shop/kalkulyatory/

    2

    https://allo.ua/ru/products/mobile/serija_smartfony-apple_iphone_11/

    https://f.ua/ua/shop/mobilnye-telefony/20365-klass_nedorogie/

    3

    https://allo.ua/ua/products/mobile/proizvoditel-samsung/

    https://f.ua/ua/shop /elektropechi/

    У маркетплейсі «Фотос» також збільшився попит на недорогі смартфони. Серед топ-3 розділів у травні 2022 року з’явилися «Калькулятори» та «Електропечі».

    Топ-3 найвідвідуваніших сторінок Prom у травні 2021 та 2022 років

    травень 2021

    травень 2022

    1

    https://prom.ua/Mejkap.html

    https://prom.ua/ua/Odezhda

    2

    https://prom.ua/ua/Mobilnye-telefony

    https://prom.ua/ua /Mobilnye-telefony

    3

    https://kharkov.prom.ua/Avtoria.html

    https://prom.ua/ru/Ryukzaki-gorodskie

    На сайті Prom серед популярних сторінок залишився розділ «Мобільні телефони». Категорія «Авторіа» з комплектуючими для сільськогосподарських робіт відсутня в топ-3 сторінок 2022 року. Також немає розділу «Мейкап». Попит змістився в бік одягу та рюкзаків.

    Рекомендації, як підвищити ефективність сайту у 2022 році

    Ці поради резюмують наведені вище результати дослідження та отримані висновки. Вони допоможуть інтернет-магазинам зберегти та збільшити потік покупців.

    1. Підтримуйте роботу сайту під час війни.
      З початку повномасштабного вторгнення росії на територію України в лютому 2022 року користувачі й надалі роблять запити в Google та відвідують українські маркетплейси. Якщо ви продовжуєте діяльність під час війни, оновлюйте сайт, переконайтеся, що інформація про продукти є актуальною. Цим ви допомагаєте всім, хто зараз шукає товари для облаштування нового житла переселенцям, товари на фронт, для допомоги родичам та ін. До того ж аналіз трафіку сайту, пошук актуальних ключових слів, покращення оптимізації ресурсу, оновлення контенту, локалізація іншими мовами — усе це може дати результат як зараз, так і в майбутньому.
    2. Аналізуйте показники сайту.
      Про ефективність ресурсу говорять відвідуваність, кількість ключових слів, популярні URL та інші показники. Для збору статистики підійдуть такі спеціальні сервіси, як, наприклад, «Аналіз конкурентів», який використовували ми. Щоб виявити всі слабкі місця, рекомендуємо додатково проводити комплексний SEO-аудит домену. Наприклад, платформа SE Ranking також надає опцію «Аналіз сайту».
    3. Робіть сайт зручнішим.
      Як ми вже говорили, Google оцінює ресурси з погляду безпеки, продуктивності, мобільної оптимізації. Під продуктивністю розуміють метрики Core Web Vitals, які залежать від швидкості завантаження та коректності відображення сторінок на екрані. Сьогодні під час розробки SEO-стратегії потрібно враховувати всі ці вимоги.
    4. Слідкуйте за оновленнями Google.
      Пошукові системи активно розвиваються, роблячи видачу більш релевантною та якісною. Слідкуйте за актуальними змінами та вчасно адаптуйте свій ресурс. Це допоможе уникнути зниження позицій та інших важливих показників.
    5. Додайте на сайт більше ключових слів.
      Широке охоплення ключових слів, розміщених у контенті сторінок, допомагає отримати більше показів та трафіку. При цьому важлива не лише кількість, а і якість ключових слів. Щоб вибрати перспективні ключі, створити або доповнити семантичне ядро сайту, варто здійснити аналіз статистики пошукових запитів у цільовому регіоні. Коли інтернет-магазин з’являється в пошуку за запитами потенційних клієнтів, він генерує якісний трафік — його відвідувачі частіше купують товари.
    6. Проводьте SEO-аналіз окремих сторінок.
      Аналіз популярності категорій сайту в різні періоди та наступний SEO-аудит URL-адрес, які просіли, допоможуть знайти помилки в оптимізації, котрі негативно впливають на видимість і трафік.

    Які можна зробити висновки

    Як видно за порівняльною статистикою 2021 та 2022 років, активність інтернет-користувачів не знизилася, а навпаки, зросла. Трафік чотирьох із п’яти маркетплейсів збільшився. Запити користувачів пов’язані тепер не лише з їхніми побутовими потребами, а й із потребами людей у ​​нових реаліях: для військових закуповують одяг, взуття, ліки, засоби зв’язку; волонтери також допомагають людям похилого віку та незаможним; переселенці та люди, що втратили майно, шукають побутове приладдя першої необхідності. Це одна з причин, чому популярні запити в однакові сезони 2021 та 2022 років відрізняються.

    Сьогодні для e-commerce сайтів висока відвідуваність особливо важлива. У воєнний час компанії можуть не тільки отримувати прибуток від продажів, але й впливати на користувачів, збираючи гроші на допомогу армії та жителям країни.

    Незважаючи на те, що навіть великі майданчики зазнають складнощів у нових умовах, важливо адаптуватися та підтримувати економіку України усілякими способами: налагоджувати поставки, допомагати волонтерам чи співпрацювати з ними безпосередньо, пріоритезувати запаси товарів першої необхідності, включити можливість донату до кожної купівлі. Маркетплейси, як і всі ми, повинні бути надійним тилом і докладати всіх зусиль для нашої перемоги.

    Стаття підготовлена Катериною Бойко, Аккаунт Менеджером компанії SE Ranking

    Стаття підготовлена Катериною Бойко, Аккаунт Менеджером компанії SE Ranking

    У Вас залишились запитання?
    Наші експерти готові відповісти на них.
    Залишіть ваші контактні дані.
    Будемо раді обговорити ваш проект!
    Отримати консультацію
    Наш менеджер зв'яжеться з Вами найближчим часом