0-800-759-750
Ми на зв'язку с 7:00 до 24:00
office@elit-web.ua

Оптимізація інтернет-магазину

01 квітня 2020
2539
0
Поділіться
Зміст

    Seo оптимізація сайту – обов'язковий етап розвитку інтернет-магазину. Це не тільки сприяє просуванню в пошуку, залучаючи цим потенційних покупців, але й підвищує конверсію сайту.

    Тому внутрішню оптимізацію слід проводити якомога раніше. Ідеально виконати частину робіт ще на етапі розробки. Це дозволить знизити витрати часу на SEO після запуску і набагато швидше почати отримувати перший пошуковий трафік та продаж.

    Як проводиться оптимізація інтернет-магазинів? Про основні етапи та їх особливості ми розповімо далі.

    що таке оптимізація і для чого вона потрібна

    Для чого вона потрібна seo-оптимізації магазинів

    Вважають, що коли йдеться про оптимізацію інтернет-магазину, це стосується виключно пошукового просування . На сайті проводять доопрацювання, які сприяють зростанню його позицій та видимості у пошукових системах, а для звичайного користувача вони практично непомітні. Це не зовсім так.

    Оптимізація інтернет-магазину насамперед спрямована на підвищення зручності та привабливості інтернет-ресурсу саме для користувачів. Роботи над контентом, структурою, внутрішньою перелінковкою, швидкістю завантаження, зручністю інтерфейсу та багато інших – все це спрямоване на утримання зацікавленого користувача на сайті та його конверсію у покупця.

    Вся справа в тому, що мета пошукових систем – надати максимально якісні та релевантні відповіді на запит користувача. Тому один із важливих критеріїв, що впливає на позиції сайту – поведінкові фактори, а саме:

    • CTR сніпетів;
    • час та глибина перегляду;
    • кількість відмов;
    • кількість повернень до пошуку.

    Оптимізуючи інтернет-магазин для користувачів, ви підвищуєте його в ранжируванні.

    Провести комплексний аналіз Вашого інтернет-магазину

    Адреса сайту

    Звичайно оптимізація включає також деякі доопрацювання, помітні лише пошуковим роботам. Наприклад, налаштування robot.txt або створення sitemap.xml не видно відвідувачу, але це дозволяє прискорити індексацію сайту, а також залучати трафік із пошуку за зображеннями або відео.

    Отже, на що впливає цей вид робіт над сайтом інтернет-магазину? Він торкається наступних аспектів:

    1. Число запитів, за якими сайт бере участь у пошуковій видачі. Більше релевантних запитів – більше цільового трафіку ви отримуєте на власний веб-сайт.
    2. Поведінкові чинники. Покращення контенту, навігації та інтерфейсу користувача підвищує привабливість сайту для користувачів.
    3. Позиції сайту у пошуку. Усунення технічних помилок та покращення поведінкових факторів сприяє зростанню позицій інтернет-ресурсу.
    4. Показник конверсії. Зручні та інформативні картки товарів, а також посадкові сторінки набагато ефективніше конвертують відвідувачів у ліди та покупців.
    5. Швидкість та коректність індексації інтернет-магазину. Швидкість індексації залежить від того, як швидко доопрацювання ресурсу позначиться на його ранжируванні, також важливо, щоб усі сторінки сайту потрапили в пошукову видачу.
    6. Додатковий трафік завдяки розширеним сніпетам та пошуку за зображеннями. Налаштування мікророзмітки дозволяє пошуковому роботу краще «розуміти» контент вашого сайту та надавати більш інформативні сніпети у видачі.

    Далі ми поговоримо про те, як відбувається оптимізація комерційного сайту.

    cross
    image
    SEO з оплатою за результат

    етапи внутрішньої оптимізації

    Етапи внутрішньої оптимізації інтернет-магазину

    Оптимізація під запити та розподіли за типом сторінки

    На даному етапі оптимізатори розширюють семантику сайту та його структуру, щоб вмістити більше релевантних запитів, за якими користувачі переходитимуть із пошукових систем. Це один з найбільш трудомістких аспектів, оскільки більшість інтернет-магазинів охоплюють величезну кількість ключів і містять кілька тисяч сторінок, що беруть участь в індексації.

    Читайте також

    Стратегія просування інтернет-магазину

    Семантичне ядро

    Семантичне ядро (СЯ) сайту – це список усіх пошукових запитів, на які користувач пошукової системи зможе знайти відповідь на сайті. Такі запити розподіляються за тематичними групами, а кожна окрема група розміщується на окремій сторінці ресурсу.

    Залежно від цілей користувача всі пошукові запити, які ведуть на інтернет-магазин поділяють на два основних типи:

    1. Комерційні.
    2. Некомерційні.

    Комерційні запити вводяться користувачами з метою купівлі на сайті. Як правило, вони містять слова "купити", "замовити" та ін. Наприклад, "купити електросамокат". Високі позиції за такими ключами найбільш важливі для інтернет-магазину, оскільки за ними переходять відвідувачі, які вже готові зробити покупку на сайті.

    Проте за комерційними запитами конкуренція у видачі завжди дуже висока, і потрапити навіть у ТОП-10 видачі на ранніх етапах просування практично неможливо. Саме тому дуже важливо максимально розширити семантичне ядро ключами, якими конкуренція нижче. Це, як правило, низько- та середньочастотні ключі. Їх використовують рідше, але все одно НЧ-ключі наводять зацікавлених відвідувачів.

    Чим точніше пошуковий запит, тим рідше його вводять користувачі. Тому при розширенні СЯ важливо зібрати максимум релевантних ключів з довгими хвістами. Наприклад "купити електросамокат 350 Вт (назва виробника)".

    Якщо ви працюєте лише в межах одного регіону, окрему увагу слід приділити геозалежним ключам. Вони вказують місто чи область: «купити електросамокат у Харкові». Це один з важливих аспектів регіонального просування, який дає перевагу в ранжируванні в межах зазначеного міста.

    Також не варто забувати про некомерційні запити. Трафік, отриманий по них, конвертується гірше, але при вмілому написанні контенту частина користувачів все ж таки зацікавиться покупкою.

    Для збору семантики оптимізатори використовують різноманітні допоміжні сервіси: Google Ads , SemRush, Keyword Tool та інші. Цей процес можна автоматизувати лише частково, оскільки алгоритми сервісів не ідеальні. Щоб не допустити потрапляння до СЯ нерелевантних ключів, оптимізатори проводять перевірку вручну.

    структура сайту

    Структура інтернет-магазину

    Після розширення семантичного ядра групи ключів потрібно розмістити на веб-сайті. Часто для цього потрібно не лише створювати нові сторінки, а й змінювати структуру самого інтернет-магазину. При цьому керуються насамперед зручністю навігації для користувача.

    Для інтернет-магазинів найчастіше використовується ієрархічна чи деревоподібна структура. Головна веде на сторінки категорій, кожна категорія містить посилання на власні підкатегорії, а ті на картки товарів.

    Кількість переходів від Головної сторінки до товару залежить від типу ніші та розміру сайту: для вузькоспеціалізованих ресурсів їх буде не більше двох – трьох, а для масштабних магазинів, які включають товари з різних ніш – набагато більше. Однак важливо мінімізувати кількість таких переходів, оскільки це спрощує навігацію і дозволяє передати сторінкам товарів більше ваги, яка зосереджена на головній.

    Важливо, щоб відвідувач інтернет-магазину, перебуваючи на головній сторінці, міг легко знайти потрібний йому товар у системі категорій, не здійснюючи зайвих переходів. Для цього категорії та підкатегорії групують за ступенем важливості для потенційного покупця: від базових до більш детальних характеристик.

    seo-оптимізація метатегів

    Оптимізація метатегів інтернет-магазину

    Написання коректних метатегів на сторінках дозволяє пошуковим системам краще зрозуміти тему та визначити релевантність вашого контенту. Два основні метатеги, над якими оптимізатори працюють насамперед – title та description.

    Вони не повинні повторюватися на різних сторінках інтернет-ресурсу так як це може стати причиною розмиття релевантності - пошукова система не зможе визначити, яка зі сторінок краще відповідає на запит користувача, що часто стає причиною їх песимізації.

    Title – це коротка назва сторінки. Під час його написання важливо використовувати основний ключ, якому присвячено контент. Цей метатег використовується пошуковими ботами визначення релевантності, тому він впливає ранжирование.

    Description – це розгорнутий опис вмісту сторінки. Він не бере участі у визначенні релевантності, але часто з цього метатегу формується сніпет – текст у пошуковій видачі, який бачить користувач. Складаючи description важливо зробити його читаним та інформативним.

    Налаштування карток товарів

    За оптимізації інтернет-магазину дуже важливо приділити увагу карткам товарів. Саме від їх наповнення та структури найсильніше залежить конверсія сайту в покупки.

    У першу чергу кожна картка повинна містити максимум інформації, що цікавить користувача:

    • опис товару;
    • Характеристики;
    • кілька якісних фото із різних ракурсів;
    • актуальна вартість;
    • доступні способи оплати та доставки;
    • відгуки та оцінки інших користувачів.

    Переходячи на сторінку з товаром, відвідувач обирає не лише покупку, а й інтернет-магазин, де він її робитиме. Інформативні описи та фото нададуть потенційному покупцеві максимум корисної інформації, яку йому не доведеться шукати на сайтах конкурентів. Соціальні докази та гранично зрозуміла схема покупки підвищують довіру та збільшують ймовірність того, що покупку зроблять саме у вас.

    доопрацювання функціоналу

    Доопрацювання функціоналу

    Важливо забезпечити відвідувача інструментами, які спрощують процес купівлі:

    • коректний пошук на сайті;
    • зручні фільтри товарів;
    • можливість порівняти характеристики двох товарних позицій;
    • інтеграція з найпопулярнішими платіжними системами.

    Це підвищує зручність навігації на сайті та впливає на його конверсію. Це стандартні інструменти для більшості інтернет-магазинів, але, на жаль, не всі вони працюють коректно. Наприклад, часто можна зустріти фільтри, на завантаження яких потрібно більше часу, ніж пошук потрібного товару вручну. Також часто можна зустріти непрацюючий пошук.

    "Хлібні крихти"

    Це елемент на сторінках сайту, який спрощує користувачеві навігацію, що особливо актуально для великих інтернет-магазинів із тисячами товарних позицій та сотнями категорій та підкатегорій.

    Завдання «хлібних крихт» – відобразити відвідувачу сайту найкоротший шлях через систему категорій до головної сторінки. З їхньою допомогою відвідувач може швидко повернутися у потрібний йому розділ, і навіть краще орієнтується у структурі ресурсу.

    Наявність «хлібних крихт» також враховується пошуковими системами при ранжируванні. Тому це обов'язковий елемент, який необхідний більшості багатосторінкових інтернет-ресурсів.

    Зображення

    Графічний контент – важливий елемент будь-якого сайту, особливо інтернет-магазину. Однак, часто надлишок фотографій може негативно позначатися на швидкості завантаження сторінок, а це може значно збільшити показник відмов.

    Тому перший крок при роботі із зображеннями в інтернет-магазині – налаштування їхнього розміру та застосування стиснення. Часто у картках товарів оптимізатори використовують кілька однакових фото з різними розширеннями, щоб прискорити завантаження сторінки. Працює це так: при завантаженні основного контенту користувач бачить невеликі фото з низьким розширенням, для детального перегляду необхідно клікнути по них, після чого завантажується повнорозмірне, але більш «важке зображення».

    Крім того, важливо додати до зображень короткий опис для пошукової системи - атрибут <alt>. Завдяки цьому фото братимуть участь у пошуку за картинками, що дозволяє залучити додаткових відвідувачів.

    тексти для сайту

    Тексти для сайту

    Все текстове наповнення сайту має бути унікальним, інакше позиції сторінок, які його містять, і навіть позиції всього сайту можуть знизитися. Перед розміщенням тексту слід обов'язково перевіряти на унікальність. Навіть якщо автор писав самостійно, деякі фрагменти тексту можуть випадково збігтися з контентом інших ресурсів. Для перевірки на плагіат існує безліч різних інструментів, найефективніші: Unicheck та Plag.com.

    Мінімально допустимий показник унікальності – 95%.

    У тексті повинні бути ключові слова, але з ними не можна зловживати. Часті повторення запитів у прямому входженні можуть призвести до санкції пошукових систем.

    Щоб спростити читання користувача, текстовий контент необхідно структурувати:

    • розбити на підтеми за допомогою заголовків h1-h6;
    • не використовувати надто довгі абзаци (норма – до 4 речень);
    • ключову інформацію виносити тезово у вигляді списків.

    Структура значно полегшує читання та пошук інформації, а також враховується алгоритмами пошукових систем. Якщо текст розміщений одним суцільним «полотном», більшість відвідувачів навіть не захочуть його читати.

    Також під час написання текстового наповнення намагайтеся не використовувати канцелярит, а також перевіряти тексти на водність. Важливо максимально коротко надати читачеві всю інформацію, яка його цікавить, а довгі заплутані формулювання та надлишок словосполучень, що не несуть смислового навантаження, лише витрачають час користувача.

    Оптимізація заголовків на сторінках інтернет-магазину

    Окрему увагу слід звернути на заголовки h1-h6. Вони важливі не тільки для користувачів, оскільки допомагають розібратися в структурі сторінки, а й для пошукових роботів.

    Кожна сторінка повинна містити не більше одного заголовка першого рівня (h1). У такому заголовку буде доречно використовувати ключові слова, але слідкуйте за тим, щоб це не зашкодило читання.

    Розбиваючи контент на підзаголовки, важливо дотримуватися послідовності. Розділ, що починається заголовком другого рівня, можна розбити на підрозділи із заголовками третього, але не варто після h2 використовувати h4. У підзаголовках також можна використовувати ключові слова, але важливіше, щоб вони описували зміст розділу.

    статті блогу в інтернет-магазині

    Статті блогу в інтернет-магазині

    Блог – це основний спосіб для інтернет-магазину залучати трафік на некомерційні запити. У ньому ви надаєте корисну для користувачів інформацію, пов'язану з вашою нішою, а також інформуєте читачів про переваги ваших товарів та інтернет-магазину.

    Якщо ваш сайт має блог, важливо врахувати наступні вимоги:

    1. Регулярні публікації Це дозволяє залучити постійну аудиторію читачів, яких легше буде конвертувати в покупців. Також регулярні публікації контенту прискорюють повторну індексацію сайту.
    2. Теми, які цікавлять вашу ЦА. Щоб залучати потенційних покупців за допомогою інформаційного контенту, важливо відповідати у статтях на запитання, відповіді на які часто шукають покупці. Для вибору тем можна використовувати сервіс у Google Trends, в якому можна зібрати запити на різні теми.
    3. Чергуйте інформаційний та продає контент. Щоб блог конвертував відвідувачів, важливо розміщувати у ньому статті, які розповідатимуть про переваги певних товарів. Але контент, що виключно продає, не зможе залучити багато читачів і утримувати постійну аудиторію на сайті, тому теми необхідно чергувати.
    4. Анонсуйте статті з блогу в розсилці та соціальних мережах. Це дозволить отримати додатковий трафік.

    Перед запуском блогу варто скласти рубрикатор та контент-план на найближчий місяць, де ви враховуватимете оптимальну частоту публікацій та типи статей.

    Перелінківка

    Внутрішні посилання між сторінками можуть значно підвищити час та глибину перегляду на сайті. Такі посилання утримують зацікавлених відвідувачів на сайті, надаючи їм більше корисного контенту. Також внутрішня перелінковка ефективніше розподіляє вагу між сторінками сайту.

    Посилання з рекомендаціями на інші товари часто забезпечують додатковий продаж, підвищуючи тим самим середній чек покупця. Наприклад, для товарів із високим середнім чеком, наприклад, ноутбуки чи телефони, ви можете додати рекомендації кількох товарів, які часто купують із нею: гарнітура, комп'ютерна миша тощо.

    юзабіліті - зручність для користувачів

    Юзабіліті – зручність для користувачів

    Ще один важливий етап робіт над сайтом – підвищення його зручності. Для цього до команди оптимізаторів приєднуються фахівці з UI/UX – дизайнери інтерфейсів користувача, основне завдання яких – максимально спростити взаємодію з інтернет-магазинів.

    Інтерфейс та навігація

    В першу чергу важливо забезпечити зрозумілий інтерфейс користувача і навігацію. Для цього використовують дані щодо поведінки користувачів на сайті. Особливо корисним є інструмент Google Analytics.

    Щоб спростити інтерфейс, на сторінці залишають мінімум інформації, яка може відволікати користувача чи несе цінності. Основні кнопки та форми захоплення виділяють за допомогою кольорів, додають інтерактивні підказки. Спростити навігацію допомагають «хлібні крихти», спрощена структура та коректний пошук на сайті.

    Оптимізація інтернет-магазину для мобільних

    Більше половини інтернет-користувачів використовують для виходу телефону в мережу. Багато хто з них використовують мобільні пристрої для покупок. Тому важливо забезпечити коректну роботу ресурсу на пристроях із невеликими екранами.

    Два основні способи для цього:

    • створення мобільної версії;
    • додавання адаптивної верстки.

    Мобільна версія – це окремий піддомен, на який перенаправляються відвідувачі, які використовують телефон. Вона відрізняється спрощеним дизайном, створеним для смартфонів та полегшеною вагою сторінок.

    Адаптивна верстка на сайті налаштовує його дизайн під екран відвідувача. Такий спосіб вимагає менших витрат на просування та адміністрування.

    Прискорення роботи інтернет-магазину

    Швидкість завантаження сторінок також впливає зручність. Важливо скоротити очікування відвідувачів під час завантаження контенту до 2-3 секунд, інакше вони почнуть йти. Для прискорення сайту фахівці виконують такі дії:

    • оптимізацію зображень;
    • видаляють зайві елементи коду;
    • знижують кількість запитів від браузера до сервера;
    • підключають кешування.

    Деякі сторінки неможливо прискорити, оскільки вони містять багато фото чи іншого «важкого» контенту. Щоб скоротити час очікування в цьому випадку, оптимізатори підключають відкладене завантаження - вміст провантажується не повністю, а в міру того, як користувач переходить до перегляду за допомогою скролінгу.

    основні помилки під час оптимізації

    Основні помилки під час оптимізації інтернет-магазинів

    Працюючи над сайтом, недосвідчені оптимізатори часто припускаються помилок, які тільки погіршують роботу сайту або його позиції. Найпоширеніші їх.

    Переоптимізація контенту . Намагаючись вмістити на сторінці максимум ключових слів, ви робите текст спамованим та нечитаним для користувача. Приклад переоптимізованого тексту:

    « У нас ви можете купити жіночі пуховики у Києві недорого. Ми понад 5 років надаємо послуги з продажу жіночих пуховиків за найвигіднішими цінами. У нас ви можете знайти теплі жіночі пуховики від найкращих виробників... »

    Такий контент практично не несе цінної для читача інформації, оскільки створений просто для того, щоб умістити ключові слова. Алгоритми пошукових систем легко розпізнають подібний контент і накладають санкції: песимізують сайт, або видаляють частину його сторінок з індексу.

    Просування лише за ВЧ-запитами . Здається цілком логічним, що просування ключами, які найчастіше використовують користувачі пошукових систем, буде найбільш ефективним. Через це багато оптимізаторів ігнорують низькочастотні запити, розширюючи семантику сайту. Але як ми вже говорили, конкуренція по ВЧ-ключам завжди вища, тоді як по середньо- і низькочастотника ви швидше зможете зайняти високі позиції і отримати перших покупців.

    Перевантаженість сторінок «важкими» елементами . Графічний та відеоконтент дозволяють ефективніше залучати та утримувати увагу користувачів. Через це їм часто зловживають наповнюючи сайт. Робити цього не варто, тому що фото з занадто великим розширенням, анімації та відео дуже сповільнюють сайт. Багато відвідувачів їх так і не побачать, тому що не захочуть чекати на завантаження сторінки.

    Оптимізація інтернет-магазину – Ціна 2022

    Тип пакету послуг

    Кількість ключових запитів

    Ціна (на місяць)

    SEO «Інтернет-магазин М»

    до 1000

    від $699

    SEO «Інтернет-магазин L»

    до 2000

    від $799

    SEO «Інтернет-магазин XL»

    від 3000

    від $999

     

    У Вас залишились запитання?
    Наші експерти готові відповісти на них.
    Залишіть ваші контактні дані.
    Будемо раді обговорити ваш проект!
    Отримати консультацію
    Наш менеджер зв'яжеться з Вами найближчим часом
    категорії блогу
    Останні статті
    Отримайте детальний прорахунок бюджету для ефективного просування вашого сайту